Strona 9 z 13

Re: Spalanie

: 01 gru 2013, 19:57
autor: CrazyKetchup
Nasze sterowniki mają duży margines regulacji ( a przynajmniej 8v) - kwestia czy głowica i zawory też są tak odporne ;) .

Tutaj wrzuciłem jak komputer LPG sam stroił moje auto jak widać pomiędzy tym co ręcznie z Sylwkiem na podstawie czasów wtrysków mozolnie wystroiliśmy nie wiele się różni :) . Widać że dla bezpieczeństwa twórcy algorytmu LPG dali tendencję do lekko wzbogacania - lepsze to niż zbyt ubogo :) .
[youtube][/youtube]

Re: Spalanie

: 01 gru 2013, 23:02
autor: leszek1234
Sylwek, CrazyKetchup - :pivo
U mnie przy teoretycznie dobrym ustawieniu silnik szarpał , a teraz jest OK. Będę jeszcze zgłębiał temat.

Re: Spalanie

: 02 gru 2013, 6:03
autor: sylwek
Leszek1234, w strojeniu autka, to paradoksalnie same mapy mają drugorzędne znaczenie...
Fajnie jeśli się pokrywają, ale w niektórych przypadkach nie będą - i nie będzie miało to większego znaczenia. Zresztą - można pojechać "pod mapy" i wyrysują się idealnie - a całe strojenie będzie do kitu. Nie dysponując hamownią i AFR - to najskuteczniejszą metodą jest strojenie manualne "na czasy wtrysków". A że przy okazji ładnie się kropeczki i kreseczki wyrysują - to tylko wizualizacja :)

Najważniejsze żeby czasy wtrysku Pb na Pb w różnych obciążeniach były takie same jak Pb na LPG. Możesz to sprawdzić w prosty sposób - bez wprowadzania żadnych zmian w ustawieniach. Posadź kogoś za kółkiem i niech równo pojedzie kawałek, a Ty z laptopem na kolanach przełączaj w sofcie Pb/LPG i obserwuj, czy dla danego obciążenia czasy wtrysku Pb są takie same, czy ECU nie musi ich zwiększać/zmniejszać. To daje pogląd na to co się dzieje z mieszanką.

Re: Spalanie

: 02 gru 2013, 6:56
autor: CrazyKetchup
Tutaj masz jak to wygląda o czym Sylwek pisał wcześniej - na PB wtryski PB mają wyższe czasy niż po przełączeniu na LPG - wniosek na LPG jest za bogato i ECU PB skraca jednostkę czasu w której jest podawane paliwo.

[youtube][/youtube]

ps. Na biegu jałowym akurat jest prosto ustawić czasy bo ma się jeszcze taki parametr jak "Korekta czasu biegu jałowego" - którym można w ms po wykonaniu regulacji w trasie poprawiać ewentualne różnice w obrębie jałowych.

Re: Spalanie

: 16 kwie 2014, 13:46
autor: emmer
ostatnie pomiary to 12.12 L/100 km :róż

od kiedy zacząłem sprawdzać systematycznie spalanie to rekord

Re: Spalanie

: 16 kwie 2014, 13:54
autor: helletic
Oż Tyyy...nadaję Tobie imię Ołowiana Stopa :ryczy !

Re: Spalanie

: 16 kwie 2014, 14:17
autor: emmer
ten zbiornik wyjeździłem praktycznie na ekspresówce - pustej :ryczy

Re: Spalanie

: 06 sie 2014, 6:50
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Pierwszy zbiornik 7.7/100km

Re: Spalanie

: 06 sie 2014, 11:36
autor: marcin83c
Kurcze w jaki sposób zrobiłeś takie spalanie :) , u mnie z tego co widzę będzie średnio 10/100, głównie miasto.

Re: Spalanie

: 06 sie 2014, 11:58
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
90% trasa. Benzyny spala 6.3-6.8, więc litr więcej gazu to chyba norma.

-- 11 sie 2014, o 16:12 --

Drugi bak 7.8 czyli stabilnie. Zobaczymy co będzie po ostatecznej regulacji.

Re: Spalanie

: 18 sie 2014, 13:59
autor: emmer
daj turbinie poczuć jak pachną spaliny lpg :ryczy

Re: Spalanie

: 18 sie 2014, 18:07
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Już się przyzwyczaiłem do emmeryckiej jazdy :)

Re: Spalanie

: 18 sie 2014, 20:08
autor: leszek1234
Ja jestem po trasie nad nasze morze - auto, jak czołg, 5 osób, pełny bagażnik, 4 rowery na dachu, na tempomacie 120km/h czasem więcej (kocham pokazać na co go stać) - spalanie wyszło prawie 14lLPG/100km ..
ale niedawno z Włoch , z dwoma rowerami i nieprzekraczaniu 115km/h spalił 9lLPG/100km

Re: Spalanie

: 05 wrz 2014, 6:47
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Mój nowy rekord 7,6L. Pali 1,5L więcej od benzyny.

Re: Spalanie

: 05 wrz 2014, 7:36
autor: emmer
dawno Cię nie widziałem :) zaczynam wątpić czy masz nadal swój stary samochód :ryczy