Strona 8 z 26

: 10 mar 2012, 18:44
autor: ślimak
To ja chyba już nie mam, faktycznie wyglądają słabo.

: 10 mar 2012, 20:14
autor: Tomek
ślimak pisze:To ja chyba już nie mam
To prawda. Na pewno nie masz klocków z tyłu :zlośnik

: 11 mar 2012, 1:08
autor: mpsfc
Tomek pisze:Na pewno nie masz klocków z tyłu
A może Prezes ma Lego w bagażniku? :ryczy

: 11 mar 2012, 21:15
autor: ślimak
Cało krzynka :) :-<< ...ale ja gupi :ryczy

: 13 mar 2012, 12:41
autor: wojtekk
Dziś wykonałem operację wymiany klocków przednich. Wszystko zajęło mi ok 35 minut, taka robota to czysta przyjemność. Tłoczki weszły do zacisków 'bez mydła'. Stan klocków, prowadnic i blaszek - wzorowy(jak porównałem nowy klocek do zużytego to różnica grubości wynosiła max. 1,5-2 mm). Śmiało można byłoby na tym przejechać jeszcze przynajmniej ze 30k, ale jak już kupiłem komplet klocków i odkręciłem koła to wymieniłem.

Szczerze mówiąc to nie bardzo rozumiem o co chodzi. Z tyłu(wkurzające piszczenie) klocki jakieś takie zgnite, pokruszone i sporo zużyte a tarcze wyglądają bardzo dobrze. Z przodu klocki prawie jak nówki a tarcze niekoniecznie. Czyżby z tyłu były założone jakieś tandetne klocki? Czy może jednak coś jest nie tak u nas z hamulcami, przez co szybciej się zużywają i mają tendencję do piszczenia?

EDIT: Aha, ręczny działa elegancko

Wymiary klocków.

: 15 mar 2012, 18:20
autor: BUŁA
Mam problem z zakupieniem klocków .Na moto alegro są Ate za 145 zł.Zadzwoniłem do nich a facet twierdzi ,że do 1.4 8v są dwa rodzaje cieńsze i grubsze jak mu podam nr. katalogowy to sprawdzi.Podejrzewam ,że jedne są do T-jet ale nie wiem które.Jeżeli ktoś morze pomóc to będę wdzięczny .

: 16 mar 2012, 8:08
autor: emmer
napisz do darcyna i będziesz miał info i klocki z pierwszej ręki.

: 19 kwie 2012, 20:42
autor: jay_21
Panowie a kiedy wymieniać tarcze? Bo piszecie o wymianie klocków a co z tarczami?

Pozdr

: 19 kwie 2012, 20:49
autor: mireks
jay_21 pisze:Panowie a kiedy wymieniać tarcze? Bo piszecie o wymianie klocków a co z tarczami?

Pozdr
Tarcz chyba jeszcze nikt nie wymieniał. Jeśli dużo i szybko jeździsz po mieście, to 80 tysięcy powinno być sygnałem, że trzeba się tematem zainteresować. Jeśli mniej intensywnie korzystasz z hamulców, to według uznania. Z tego co pamiętam, to w 1.4 8V i 1.3 Mj tarcze były takie same. T-jet miał inne tarcze, bardziej efektywne (może większe?)

: 19 kwie 2012, 20:54
autor: mwas
jay_21, tarcze najlepiej wymienić jak... się zużyją :lacha Tak jak pisze mireks - trzeba co jakiś czas je skontrolować, ale ich zużycie zależy od sposobu jazdy i warunków, w których się przemieszczamy. U mnie przewiduję, że wymiana tarcz będzie gdzieś ok 80 tyś. km., zapewne wraz z kompletem klocków, a te to już będą drugi raz :ink

: 19 kwie 2012, 21:26
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Dane z Bravo
W T-Jet grubość minimalna to 22mm, po szlifowaniu 20,5 dopuszczalna 20,2. W przednich tarczach na obwodzie jest wyżłobienie, prawdopodobnie jest to znacznik.

: 19 kwie 2012, 23:04
autor: ENDRIU
BUŁA, proszę bardzo takie kupiłem http://www.fiat-lancia-alfa.pl./klocki- ... inhof.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy zmianie opon na letnie w sobotę sprawdzę w jakim stanie są klocki w razie czego wymiana,oczywiście kontrolka jeszcze nie zaświeciła.

: 20 kwie 2012, 0:53
autor: smak56
mireks pisze:Tarcz chyba jeszcze nikt nie wymieniał
Tarcze i klocki zakupione leżą w piwnicy i czekają na majówkę. Będę wymieniał przy ponad 111 tys.km (jeżeli chcecie zrobię fotorelację)
mireks pisze:Z tego co pamiętam, to w 1.4 8V i 1.3 Mj tarcze były takie same

Dokładnie tak: śr.257, gr.22 (min 20,2) wys. 40,5, śr. otworu 59 (wymiary w mm)

: 20 kwie 2012, 8:38
autor: jay_21
smak56, oczywiście jak możesz to zrób fotorelację z wymiany :) Na pewno przyda się klubowiczom :)

Pozdrawiam :)

: 20 kwie 2012, 9:23
autor: Rafcio
smak56, fotorelacja mile widziana :foto