Akumulator
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Mireks napisał: "Potrzebny Ci będzie klucz 10-ka (do odkręcenia klemy plusowej) i chyba 13-ka do odkręcenia taśmy mocującej akumulator do podstawy. Najlepiej, aby obydwa klucze były typu rurka, ale płaskimi też sobie poradzisz."
Ja natomiast polecam klucz 13 "T", w sklepie dużej sieci za ok. 3 zł. Bardzo wygodny, odpowiednio długi i nie zgubi się w innych szpargałach. Do klemy "+" może być płaski.
Ja natomiast polecam klucz 13 "T", w sklepie dużej sieci za ok. 3 zł. Bardzo wygodny, odpowiednio długi i nie zgubi się w innych szpargałach. Do klemy "+" może być płaski.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *

* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Jak wymieniałem wczoraj akumulator (zostawiłem stary w sklepie) to panowie bez problemu wypożyczyli odpowiednie klucze ( "T" 13 i oczkowy 10 ) - normalnie przy zakupie akumulatora sami wymieniają ("usługa" kosztuje 1zł) ale przy panującej obecnie aurze nie..
Korzystając z okazji potraktowałem śrubę mocującą taśmę oraz klemy akumulatora smarem miedziowym.
Korzystając z okazji potraktowałem śrubę mocującą taśmę oraz klemy akumulatora smarem miedziowym.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Coval, znalazłem coś takiego;
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=i ... wwdzxYMEAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
praktycznie można dowiedzieć się wszystkiego o akumulatorze /montowanie, ladowanie na i poza pojazdem itd/
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=i ... wwdzxYMEAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
praktycznie można dowiedzieć się wszystkiego o akumulatorze /montowanie, ladowanie na i poza pojazdem itd/
smak56
* * * *

* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Dołączam się do tych, co już wymienili akumulatory
Wybór padł na Centra Futura CA530. U mnie podobnie jak u kolegów - śruba trzymająca opaskę podrdzewiała, ale dało się ją ruszyć. Niestety nie miałem przy sobie żadnych specyfików, nie mogłem więc zastosować rady Covala i nie nasmarowałem jej, mam nadzieję, że później da się jakoś odkręcić 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Zabezpiecz, zabezpiecz - dopóki masz co zabezpieczać.
Lepiej teraz poświęcić 2 minuty i ubrudzić paluch niż potem się męczyć z odkręcaniem a w przypadku niepowodzenia kombinować żeby akumulator nie uskuteczniał "wycieczek" przy hamowaniu i zakrętach.
Lepiej teraz poświęcić 2 minuty i ubrudzić paluch niż potem się męczyć z odkręcaniem a w przypadku niepowodzenia kombinować żeby akumulator nie uskuteczniał "wycieczek" przy hamowaniu i zakrętach.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
mwas akurat miałem wazelinę techniczną pod ręką i nasmarowałem nią śrubę przed wkręceniem. Ale gdy się trochę ociepli, wysmaruje gwint ponownie, tym razem po już wkręconej śrubie.mwas pisze:No ja się właśnie zastanawiam, czy nie zabezpieczyć tej śruby wazeliną technicznąja mam juz szpilke, gdyz oryginalna srubka zostala zzarta przez ruda