Manual niestety nie będzie najwyższych lotów, ze względu na jakość zdjęć i braki, ale komuś może się przydać.
Na początek musimy zaopatrzyć się w ściągacz do sworzni (30zł), nasadkę 36 i ściągacz do łożysk piast. Ten ostatni jest drogi (220zł), mnie udało się pożyczyć za flaszkę, ale na pewno sprawię sobie taki zestaw.
Etapy, nr etapu odpowiada nr zdjęcia.
01. Trzeba zdjąć koło, odkręcić zacisk i jarzmo hamulca.
02. Zdjąć tarczę, odkręcając dwie śruby. Tarcza schodzi ciężko, trzeba walnąć kilka razy młotkiem.
03. Odkręcić osłonę tarczy hamulcowej
04. Poluzować nakrętkę na osi. Aby to zrobić musimy mieć taką specjalną wyrafinowaną blokadę i śruby M12x1,25, takie jak do kół. Blokada niech będzie długa, aby zaparła się o podłogę. Bez niej nic nie odkręcimy, bo śruba kręci się razem z półosią.
05. Wygiąć zabezpieczenie na nakrętce i kluczem 36 z krótką przedłużką luzujemy śrubę. Śruba jest tak przykręcona, że udało mi się podnieść Line, stała na 3 kołach. Dopiero wtedy śruba ruszyła. Auto raczej nie może stać na zwykłym podnośniku, ja mam wielkie drewniane klocki.
06. Wyjąć czujnik ABS. Trzeba odkręcić śrubę imbusową i delikatnie wyciągnąć czujnik. Oczywiście trzyma go rdza, więc lejemy obficie WD40 lekko przekręcając czujnikiem lewo/prawo.
07. Wyjęcie zwrotnicy. Okręcamy całkowicie nakrętkę osi, odkręcamy dolne mocowanie amortyzatora, ściągaczem do sworzni uwalniamy końcówkę drążka kierowniczego. Dolne mocowanie zwrotnicy do wahacza, jest zrealizowane poprzez śrubę, która klinuje się w wycięciu w sworzniu. Jest ona prostopadła do osi sworznia. Odkręcić nakrętkę, wyjąć śrubę i walnąć młotem w wahacz, powinno puścić.
No i teraz problem, bo nie zrobiłem zdjęcia. Mamy w rękach zwrotnicę z piastą. Piasta jest wbita w łożysko, więc trzeba ją po prostu wybić. Ja użyłem nasadki o średnicy piasty. Poszło całkiem lekko, ale.....
08 i 09. ... miska łożyska została na piaście. Próby usunięcia jej przecinakiem, morsem, francuzem, podgrzewanie palnikiem nie powiodły się.
10. W arsenale została tylko kątówka. Postanowiłem naciąć z dwóch stron jak najbliżej osi i... miska podczas cięcia tak się nagrzała i spuchła, że zeszła przy pomocy scyzoryka.
11. yeahhhh!!!!
12. Aby wycisnąć łożysko, najpierw trzeba wyjąć pierścień zabezpieczający. Używamy śrubokręta.
13. Przy pomocy ściągacza i imadła, wyciskamy resztę łożyska. Oczywiście na początku nie chcę puścić, więc po mocnym skręceniu trzeba walnąć parę razy młotem.
14. I poszło.
15. I wyszło
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Na końcu fotki potrzebnych narzędzi.
[M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
[M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
Szacun !
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: [M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
Oczywiście piwko należy się , a swoją drogą po podliczeniu zakupu ściągacza fakt że zostaje już na zawsze ile np. kosztuje wymiana u np. p '' Henia '' bo łożysko też w zasadzie rzadko siada......
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: [M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
eeeeee opis super ale chyba zostawię taką babraninę Panu Heniowi, ja poczekam na inną okazję grzebania w Linie
Nie mam takiego fajnego garażu i narzędzi jak TY
Za manual
Nie mam takiego fajnego garażu i narzędzi jak TY
Za manual
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
Piwko za manual i dobra robote, ale jak powyzsi, robote zostawiam Heniowi
<<FISH>>