Bagażnik/centralny zamek

bonus77
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
Przebieg: 60000
Silnik: 1,3 multijet 90km
Rocznik: 2008
Lokalizacja: bielsko-biała

Bagażnik/centralny zamek

Post autor: bonus77 »

witam. taka historia:
1) nie działa mi otwieranie klapy bagażnika. Nie mogę otworzyć pilotem (baterie nowe) ani przyciskiem wewnątrz auta. Tydzień temu też nie działało, ale zmieniłem bezpiecznik i działało. teraz po wymianie bezpiecznika nie działa. jakieś pomysły?
2) mniej więcej w tym samym czasie nie zamykają mi się czasami drzwi kierowcy gdy próbuje je zamknąć pilotem.czasem muszę ponownie otworzyć/zamknąć ręcznie i potem jakoś łapie centralny. również czasem autoclose nie łapie mi tych drzwi. Pozostałe drzwi zamykają się bez zarzutu. otwieranie z pilota wszystkich drzwi bez problemu.
bonus77
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Ad. 1 - mi to przypomina efekt słabego aku :pomysli W szczególności takie efekty występowały w zimie, podczas ciężkich mrozów, kiedy po nocy odpalamy auto i po odpaleniu próbujemy otworzyć bagażnik
Ad. 2 - to z kolei wygląd nosi objawy przytartej wiązki elektrycznej w tym gumowym łączniku pomiędzy drzwiami kierowcy a karoserią :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

bonus77 pisze:ale zmieniłem bezpiecznik i działało.
Dlaczego zmieniłeś bezpiecznik? (przepalił się czy profilaktycznie?)
smak56
* * * *
Obrazek
bonus77
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
Przebieg: 60000
Silnik: 1,3 multijet 90km
Rocznik: 2008
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: bonus77 »

- akumulator na pewno ok jest;
-jak się przestał otwierać bagażnik, to pomyślałem że to może padł bezpiecznik; wyjąłem go, nie był przepalony ale mocno zaśniedziały, więc wymienilem na nowy. i działało. przez 3 dni. wymiana na kolejny bezpiecznik nic nie dała.
bonus77
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Post autor: helletic »

ja podejrzewam awarię siłowników w klapie bagażnika i w drzwiach. Rozkręcenie tego i sprawdzenie nie nastręcza wielu problemów, a można wyeliminować to jako problem. Sprawdzamy co się dzieje z siłownikiem po podaniu sygnału z pilota. Jeśli nie ma żadnych objawów, to miernik w dłoń i patrzymy, czy w ogóle dochodzi prąd. Brak prądu - wiadomo, wiązka może być gdzieś przetarta/załamana idziemy dalej w kierunku źródła prądu badając wiązkę aż natrafimy na problem.

Jeśli siłownik stara się ruszyć, choć delikatny ruch, jakiś dźwięk, wtedy powodem jest uszkodzony siłownik lub opory na cięgnach od siłownika. Siłowniki do dostania na Allegro za niewielkie pieniądze. Pamiętać trzeba, że w drzwiach kierowcy jest tzw. "master" a w pozostałych drzwiach i w klapie bagażnika tzw. "slave".
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

helletic pisze:Pamiętać trzeba, że w drzwiach kierowcy jest tzw. "master"
I wg mnie to jest przyczyna awarii.
smak56
* * * *
Obrazek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

bonus77, może to być przetarta wiązka i raz jest styk a raz go nie ma.
Awatar użytkownika
andre0412
klubowicz
klubowicz
Posty: 159
Rejestracja: 08 cze 2010, 21:52
Lokalizacja: stolyca
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: andre0412 »

U mnie było to samo.Raz działało a raz nie.W końcu padło całkowicie.Wizyta w ASO.Diagnoza-przetarta wiązka w osłonie przy klapie bagażnika,poszło zwarcie i przepaliło siłownik zamka klapy.Całkowity koszy z wymianą zamka w ASO wyniósł mnie 250 zł.
Nie trudno jest rozebrać kobietę wbrew jej woli,trudniej ubrać po jej myśli.
Bo kobietę trzeba trzymać krótko...najwyżej dwa lata.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Tomek »

I mnie dopadła dzisiaj ta przypadłość z zamkiem tylnej klapy.
Nie otwiera ani z pilota, ani z wnętrza auta, tylko manualnie kluczykiem.
Jak się próbuje otwierać z pilota to tylko kierunki zamrygają, coś tam popyka, a klapa się nie otwiera.
Z wnętrza też coś tam z tyłu popyka, a klapa nadal zamknięta.
Ech... trzeba będzie zamek wyjmować... :oj
A jeszcze wczoraj wszystko pięknie działało.

-- 28 gru 2012, o 14:51 --

Przeprowadziłem dzisiaj rozpoznanie w temacie mojego zamka klapy.
Bezpiecznik w porządku, wiązki w porządku, do ostatniej kostki tuż przy silniczku zamka dochodzi prąd, silniczek niestety kaput, ani drgnie. Nawet przy próbie podpięcia na krótko.
Ech.. trzeba będzie zmienić silniczek, albo cały nowy zamek.

Teraz niech mi ktoś mądry napisze, czy awaria tego silniczka mogła być w jakiś sposób spowodowana założeniem dodatkowego oświetlenia kufra?? Tak dwa dni przed awarią?? Czy to po prostu czysty zbieg okoliczności??
Raczej nie podejrzewam, bo zasilanie lampek i zasilanie zamka to dwie różne wiązki... ale może o czymś nie wiem??
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: smak56 »

Dla mnie to zbieg okoliczności. Co dołożyłeś do podświetlenia? :foto
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: mwas »

Tomek, to może być zbiego okoliczności, ale nie mam pewności, czy zamek przypadkiem nie jest na jednym obwodzie z oświetleniem bagażnika, trzeba by to sprawdzić. Jeśli są na jednym obwodzie, to jest możliwość, że awiara jest z tym powiązana, pytanie czym doświetliłeś bagażnik i jaki jest tego pobór prądu.
Dla pocieszenia napiszę, że ja nie dokładałem nic do oświetlenia bagażnika a awarię zamka miałem (jeszcze na gwarancji) i efekty były takie same jak u Ciebie. U mnie skończyło się na wymianie całego zamka klapy, ale jakby teraz padło, to pewnie bym dłubał przy zamku, pytanie, czy jest to element rozbieralny. Mało tego - obstawiam, że silniczek może być sprawny a któryś z przewdów wewnątrz zamka mógł szlag trafić i silniczek po prostu nie dostaje napięcia :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Tomek »

Tomek, to może być zbiego okoliczności, ale nie mam pewności, czy zamek przypadkiem nie jest na jednym obwodzie z oświetleniem bagażnika, trzeba by to sprawdzić. Jeśli są na jednym obwodzie, to jest możliwość, że awiara jest z tym powiązana
Sam nie wiem. Wydaje mi się że szybciej szlag by trafił żaróweczkę w oryginalnej lampce podświetlenia, niż silniczek w zamku, no ale kto to tam wie...
pytanie czym doświetliłeś bagażnik i jaki jest tego pobór prądu.
Jakieś tanie ledowe światełka do jazdy dziennej. Pobór pewnie to ma mały, ale kto to tam wie...
W każdym razie wszystko nadal ładnie świeci, bo krańcówka w zamku nadal dobrze działa.
Dla pocieszenia napiszę, że ja nie dokładałem nic do oświetlenia bagażnika a awarię zamka miałem (jeszcze na gwarancji) i efekty były takie same jak u Ciebie.
A to akurat pocieszające, bo potwierdza że awarie tego silniczka się zdarzają
U mnie skończyło się na wymianie całego zamka klapy, ale jakby teraz padło, to pewnie bym dłubał przy zamku, pytanie, czy jest to element rozbieralny.
Rozebrałem dzisiaj cały zamek. Silniczek można od zamka po prostu odkręcić.
Mało tego - obstawiam, że silniczek może być sprawny a któryś z przewdów wewnątrz zamka mógł szlag trafić i silniczek po prostu nie dostaje napięcia
Silniczek miałem w ręku, odkręcony od zamka, próbowałem zasilić go bezpośrednio z aku, i zero reakcji.
W kostce wchodzącej bezpośrednio do silniczka kontrolka zasygnalizowała że pojawia się napięcie w chwili próby otwarcia kufra z pilota.
Zamówiłem drugi zamek że znanego serwisu aukcyjnego.
Mam nadzieję że będzie sprawny. Na same silniczki nigdzie nie trafiłem.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zawiasy, zamek, ehh najlepiej ładować przez kanapę.
Tomek, ile kabelków wchodzi do silniczka? Masz omomierz?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Tomek »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Zawiasy, zamek, ehh najlepiej ładować przez kanapę.
Tomek, ile kabelków wchodzi do silniczka? Masz omomierz?
Do silniczka idą dwa kabelki.
Omomierza dzisiaj nie miałem, w pracy by się znalazł, a dzisiaj grzebałem pod domem. Sprawdzałem zwykłą żaróweczką z kabelkami, i zaświecało się kiedy powinno.

-- 10 sty 2013, o 15:36 --

Ciąg dalszy moich przygód z silniczkiem w tylnej klapie..
Poszedłem po taniości i kupiłem za 50 zł zamek klapy od Pandy, z myślą żeby przełożyć z niego tylko silniczek.
Rozebrałem na szybko, podłączyłem.... i nie działa.
Podłączyłem bezpośrednio pod aku... i działa.
Postanowiłem sprawdzić jeszcze raz stary zamek, podłączyłem pod aku... i działa :-<<
Coś musiałem wcześniej źle sprawdzać.

Wychodzi na to że muszę przejrzeć gdzieś głębiej instalację.
Ale dlaczego zaświecała mi się wcześniej żaróweczka???

Jedyne co przychodzi mi do głowy, to to że może gdzieś masa jest słaba i dochodzi za małe napięcie żeby ruszyć silniczek...
Sam już nie wiem.
W sobotę będę w pracy to pobawię się multimetrem.
Chcę się też dobrać do przekaźnika od zamka w bagażniku, ale na razie aura trochę nie służy.
Z drugiej strony słychać że ten przekaźnik pracuje, bo coś tam cpyka.

Wszelkie rady i spostrzeżenia z Waszej strony mile widziane, bo strasznie mnie już zaczyna irytować otwieranie kufra kluczykiem.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zalałeś przy myciu i było lekkie zwarcie.
ODPOWIEDZ