Bagażnik/centralny zamek
-
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
- Przebieg: 60000
- Silnik: 1,3 multijet 90km
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: bielsko-biała
Bagażnik/centralny zamek
witam. taka historia:
1) nie działa mi otwieranie klapy bagażnika. Nie mogę otworzyć pilotem (baterie nowe) ani przyciskiem wewnątrz auta. Tydzień temu też nie działało, ale zmieniłem bezpiecznik i działało. teraz po wymianie bezpiecznika nie działa. jakieś pomysły?
2) mniej więcej w tym samym czasie nie zamykają mi się czasami drzwi kierowcy gdy próbuje je zamknąć pilotem.czasem muszę ponownie otworzyć/zamknąć ręcznie i potem jakoś łapie centralny. również czasem autoclose nie łapie mi tych drzwi. Pozostałe drzwi zamykają się bez zarzutu. otwieranie z pilota wszystkich drzwi bez problemu.
1) nie działa mi otwieranie klapy bagażnika. Nie mogę otworzyć pilotem (baterie nowe) ani przyciskiem wewnątrz auta. Tydzień temu też nie działało, ale zmieniłem bezpiecznik i działało. teraz po wymianie bezpiecznika nie działa. jakieś pomysły?
2) mniej więcej w tym samym czasie nie zamykają mi się czasami drzwi kierowcy gdy próbuje je zamknąć pilotem.czasem muszę ponownie otworzyć/zamknąć ręcznie i potem jakoś łapie centralny. również czasem autoclose nie łapie mi tych drzwi. Pozostałe drzwi zamykają się bez zarzutu. otwieranie z pilota wszystkich drzwi bez problemu.
bonus77
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Ad. 1 - mi to przypomina efekt słabego aku W szczególności takie efekty występowały w zimie, podczas ciężkich mrozów, kiedy po nocy odpalamy auto i po odpaleniu próbujemy otworzyć bagażnik
Ad. 2 - to z kolei wygląd nosi objawy przytartej wiązki elektrycznej w tym gumowym łączniku pomiędzy drzwiami kierowcy a karoserią
Ad. 2 - to z kolei wygląd nosi objawy przytartej wiązki elektrycznej w tym gumowym łączniku pomiędzy drzwiami kierowcy a karoserią
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
ja podejrzewam awarię siłowników w klapie bagażnika i w drzwiach. Rozkręcenie tego i sprawdzenie nie nastręcza wielu problemów, a można wyeliminować to jako problem. Sprawdzamy co się dzieje z siłownikiem po podaniu sygnału z pilota. Jeśli nie ma żadnych objawów, to miernik w dłoń i patrzymy, czy w ogóle dochodzi prąd. Brak prądu - wiadomo, wiązka może być gdzieś przetarta/załamana idziemy dalej w kierunku źródła prądu badając wiązkę aż natrafimy na problem.
Jeśli siłownik stara się ruszyć, choć delikatny ruch, jakiś dźwięk, wtedy powodem jest uszkodzony siłownik lub opory na cięgnach od siłownika. Siłowniki do dostania na Allegro za niewielkie pieniądze. Pamiętać trzeba, że w drzwiach kierowcy jest tzw. "master" a w pozostałych drzwiach i w klapie bagażnika tzw. "slave".
Jeśli siłownik stara się ruszyć, choć delikatny ruch, jakiś dźwięk, wtedy powodem jest uszkodzony siłownik lub opory na cięgnach od siłownika. Siłowniki do dostania na Allegro za niewielkie pieniądze. Pamiętać trzeba, że w drzwiach kierowcy jest tzw. "master" a w pozostałych drzwiach i w klapie bagażnika tzw. "slave".
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- andre0412
- klubowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 08 cze 2010, 21:52
- Lokalizacja: stolyca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
U mnie było to samo.Raz działało a raz nie.W końcu padło całkowicie.Wizyta w ASO.Diagnoza-przetarta wiązka w osłonie przy klapie bagażnika,poszło zwarcie i przepaliło siłownik zamka klapy.Całkowity koszy z wymianą zamka w ASO wyniósł mnie 250 zł.
Nie trudno jest rozebrać kobietę wbrew jej woli,trudniej ubrać po jej myśli.
Bo kobietę trzeba trzymać krótko...najwyżej dwa lata.
Bo kobietę trzeba trzymać krótko...najwyżej dwa lata.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
I mnie dopadła dzisiaj ta przypadłość z zamkiem tylnej klapy.
Nie otwiera ani z pilota, ani z wnętrza auta, tylko manualnie kluczykiem.
Jak się próbuje otwierać z pilota to tylko kierunki zamrygają, coś tam popyka, a klapa się nie otwiera.
Z wnętrza też coś tam z tyłu popyka, a klapa nadal zamknięta.
Ech... trzeba będzie zamek wyjmować...
A jeszcze wczoraj wszystko pięknie działało.
-- 28 gru 2012, o 14:51 --
Przeprowadziłem dzisiaj rozpoznanie w temacie mojego zamka klapy.
Bezpiecznik w porządku, wiązki w porządku, do ostatniej kostki tuż przy silniczku zamka dochodzi prąd, silniczek niestety kaput, ani drgnie. Nawet przy próbie podpięcia na krótko.
Ech.. trzeba będzie zmienić silniczek, albo cały nowy zamek.
Teraz niech mi ktoś mądry napisze, czy awaria tego silniczka mogła być w jakiś sposób spowodowana założeniem dodatkowego oświetlenia kufra?? Tak dwa dni przed awarią?? Czy to po prostu czysty zbieg okoliczności??
Raczej nie podejrzewam, bo zasilanie lampek i zasilanie zamka to dwie różne wiązki... ale może o czymś nie wiem??
Nie otwiera ani z pilota, ani z wnętrza auta, tylko manualnie kluczykiem.
Jak się próbuje otwierać z pilota to tylko kierunki zamrygają, coś tam popyka, a klapa się nie otwiera.
Z wnętrza też coś tam z tyłu popyka, a klapa nadal zamknięta.
Ech... trzeba będzie zamek wyjmować...
A jeszcze wczoraj wszystko pięknie działało.
-- 28 gru 2012, o 14:51 --
Przeprowadziłem dzisiaj rozpoznanie w temacie mojego zamka klapy.
Bezpiecznik w porządku, wiązki w porządku, do ostatniej kostki tuż przy silniczku zamka dochodzi prąd, silniczek niestety kaput, ani drgnie. Nawet przy próbie podpięcia na krótko.
Ech.. trzeba będzie zmienić silniczek, albo cały nowy zamek.
Teraz niech mi ktoś mądry napisze, czy awaria tego silniczka mogła być w jakiś sposób spowodowana założeniem dodatkowego oświetlenia kufra?? Tak dwa dni przed awarią?? Czy to po prostu czysty zbieg okoliczności??
Raczej nie podejrzewam, bo zasilanie lampek i zasilanie zamka to dwie różne wiązki... ale może o czymś nie wiem??
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Dla mnie to zbieg okoliczności. Co dołożyłeś do podświetlenia?
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Bagażnik/centralny zamek
Tomek, to może być zbiego okoliczności, ale nie mam pewności, czy zamek przypadkiem nie jest na jednym obwodzie z oświetleniem bagażnika, trzeba by to sprawdzić. Jeśli są na jednym obwodzie, to jest możliwość, że awiara jest z tym powiązana, pytanie czym doświetliłeś bagażnik i jaki jest tego pobór prądu.
Dla pocieszenia napiszę, że ja nie dokładałem nic do oświetlenia bagażnika a awarię zamka miałem (jeszcze na gwarancji) i efekty były takie same jak u Ciebie. U mnie skończyło się na wymianie całego zamka klapy, ale jakby teraz padło, to pewnie bym dłubał przy zamku, pytanie, czy jest to element rozbieralny. Mało tego - obstawiam, że silniczek może być sprawny a któryś z przewdów wewnątrz zamka mógł szlag trafić i silniczek po prostu nie dostaje napięcia
Dla pocieszenia napiszę, że ja nie dokładałem nic do oświetlenia bagażnika a awarię zamka miałem (jeszcze na gwarancji) i efekty były takie same jak u Ciebie. U mnie skończyło się na wymianie całego zamka klapy, ale jakby teraz padło, to pewnie bym dłubał przy zamku, pytanie, czy jest to element rozbieralny. Mało tego - obstawiam, że silniczek może być sprawny a któryś z przewdów wewnątrz zamka mógł szlag trafić i silniczek po prostu nie dostaje napięcia
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Sam nie wiem. Wydaje mi się że szybciej szlag by trafił żaróweczkę w oryginalnej lampce podświetlenia, niż silniczek w zamku, no ale kto to tam wie...Tomek, to może być zbiego okoliczności, ale nie mam pewności, czy zamek przypadkiem nie jest na jednym obwodzie z oświetleniem bagażnika, trzeba by to sprawdzić. Jeśli są na jednym obwodzie, to jest możliwość, że awiara jest z tym powiązana
Jakieś tanie ledowe światełka do jazdy dziennej. Pobór pewnie to ma mały, ale kto to tam wie...pytanie czym doświetliłeś bagażnik i jaki jest tego pobór prądu.
W każdym razie wszystko nadal ładnie świeci, bo krańcówka w zamku nadal dobrze działa.
A to akurat pocieszające, bo potwierdza że awarie tego silniczka się zdarzająDla pocieszenia napiszę, że ja nie dokładałem nic do oświetlenia bagażnika a awarię zamka miałem (jeszcze na gwarancji) i efekty były takie same jak u Ciebie.
Rozebrałem dzisiaj cały zamek. Silniczek można od zamka po prostu odkręcić.U mnie skończyło się na wymianie całego zamka klapy, ale jakby teraz padło, to pewnie bym dłubał przy zamku, pytanie, czy jest to element rozbieralny.
Silniczek miałem w ręku, odkręcony od zamka, próbowałem zasilić go bezpośrednio z aku, i zero reakcji.Mało tego - obstawiam, że silniczek może być sprawny a któryś z przewdów wewnątrz zamka mógł szlag trafić i silniczek po prostu nie dostaje napięcia
W kostce wchodzącej bezpośrednio do silniczka kontrolka zasygnalizowała że pojawia się napięcie w chwili próby otwarcia kufra z pilota.
Zamówiłem drugi zamek że znanego serwisu aukcyjnego.
Mam nadzieję że będzie sprawny. Na same silniczki nigdzie nie trafiłem.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Zawiasy, zamek, ehh najlepiej ładować przez kanapę.
Tomek, ile kabelków wchodzi do silniczka? Masz omomierz?
Tomek, ile kabelków wchodzi do silniczka? Masz omomierz?
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Do silniczka idą dwa kabelki.Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Zawiasy, zamek, ehh najlepiej ładować przez kanapę.
Tomek, ile kabelków wchodzi do silniczka? Masz omomierz?
Omomierza dzisiaj nie miałem, w pracy by się znalazł, a dzisiaj grzebałem pod domem. Sprawdzałem zwykłą żaróweczką z kabelkami, i zaświecało się kiedy powinno.
-- 10 sty 2013, o 15:36 --
Ciąg dalszy moich przygód z silniczkiem w tylnej klapie..
Poszedłem po taniości i kupiłem za 50 zł zamek klapy od Pandy, z myślą żeby przełożyć z niego tylko silniczek.
Rozebrałem na szybko, podłączyłem.... i nie działa.
Podłączyłem bezpośrednio pod aku... i działa.
Postanowiłem sprawdzić jeszcze raz stary zamek, podłączyłem pod aku... i działa
Coś musiałem wcześniej źle sprawdzać.
Wychodzi na to że muszę przejrzeć gdzieś głębiej instalację.
Ale dlaczego zaświecała mi się wcześniej żaróweczka???
Jedyne co przychodzi mi do głowy, to to że może gdzieś masa jest słaba i dochodzi za małe napięcie żeby ruszyć silniczek...
Sam już nie wiem.
W sobotę będę w pracy to pobawię się multimetrem.
Chcę się też dobrać do przekaźnika od zamka w bagażniku, ale na razie aura trochę nie służy.
Z drugiej strony słychać że ten przekaźnik pracuje, bo coś tam cpyka.
Wszelkie rady i spostrzeżenia z Waszej strony mile widziane, bo strasznie mnie już zaczyna irytować otwieranie kufra kluczykiem.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy