[Inne] Olej

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, a moja Selenia po 12500km jest nadal jasna choć ciemniejsza niż na początku. Dotykowo bez zmian. Chyba jednak to prawda o tych olejach HC-Syntetic (taki właśnie jest Shell z tego co znalazłem, podobnie jak Castrol Magnatec czy Lotos). Selenia nie jest HC (stąd taka droga).
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Gdzie znalazłeś że Shell jest HC? Mógłbyś mi przetłumaczyć ten skrót.

Na opakowaniu pisze "Fully Synthetic"
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 21:47 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, pierwszy post:
http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=6367&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Na zagranicznych stronach jest pełno informacji, ponieważ tam przepisy nie zezwalają nazywania HC jako Full Syntetic a u nas owszem. Wszelkie Shelle, Castrole na innych rynkach mają HC-Syntetic napisane na opakowaniach. Specyfikacja techniczna oleju Lotos Quazar jaką znalazłem w necie również pisze, że powstał z HC a na opakowaniu mamy pełen syntetyk napisane.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Popatrzyłem na stronach producentów i widać głównie marketingowy bełkot. Na razie tylko na stronie ELF i Liqui Molly oddzielają fullsyntetyki(estry i PAO) od technologii syntetycznej HC (hydrosyntetycznej). Faktycznie wszystkie Shelle są na bazie HC, dopiero jak się do kart charakterystyki dokopiemy, bo oficjalnie wszystko full. Oleje na bazie syntetycznej też mają prawo być nazywane fullsyntetykami. Jak dla mnie jest to oszustwo. Ale i tak wleje Shell... bo już kupiłem.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Ja ostatnim razem, a było to w październiku, zdecydowałem się na Valvoline'a i już teraz mogę spokojnie powiedzieć: POLECAM !
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ja juz drugi rok na mobilu 5w50. też moge polecić
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Jak lejecie selenie w aso to tylko ,,K'' czy ,,KPE''?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

will, ja tam leję KuPE. Niby niskopopiołowość chroni katalizator trójdrożny. Z drugiej strony cała ta niskopopiołowość ma swój minus na tym, że środki czyszczące i wiążące syfy w silniku są słabsze.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

duskap, mnie trochę zaniepokoił informacjami o olejach, więc cały czas robię sobie pranie mózgu. Co do niskopiołowości, to znalazłem taki tekst. Ile w tym prawdy?

"ZAWARTOŚĆ POPIOŁU

Ten wyrażony w procentach parametr pokazuje ile cząsteczek stałych pozostaje po spaleniu oleju. Wysoki procent spopielenia powoduje powstawanie osadów znacznie skracających żywotność prowadnic zaworowych, zaworów i innych elementów silnika. Niska wartość tego parametru to zaleta, której należy szukać."

Im dalej w las tym trudniej z niego wyjść. Co sądzicie o oleju 0W40?
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Nie znam się naleje seleni

Fajny artykuł o olejach polecam klik

Wczoraj kupiłem w aso 4 l seleni k z rabacikiem 160pln reszta na wymianę za rok.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja teraz po raz ostatni wleje helixa, bo kupiłem jesienią, a za rok Millers Oils xfs 0w40. Wszystko przez duskapa
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, brawo! Dobra oliwa Millers Oils xfs 0w40 :)
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Post autor: CrazyKetchup »

Uff przebrnąłem przez cały wątek i wrzucę Wam ciekawostkę chyba z najnowszej instrukcji :
Instrukcja z 12/2010

Obrazek

teraz pytanie co autor chciał przekazać pisząc raz "K P.E." a na następnej stronie "K" - chyba sam nie wiedział co chce :(.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Już gdzieś było o tym błędzie w instrukcji. Ktoś nawet kontaktował się z FAP, która Selenia ma być. Do T-Jeta Selenia K P.E. do 8v nie pamiętam, pewnie też. Im lepszy, tym lepiej ;) na oleju nie warto oszczędzać.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Więc ja i tak pozostaje przy Valvoline :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ