ABS nie do dyspozycji
-
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
- Przebieg: 60000
- Silnik: 1,3 multijet 90km
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: bielsko-biała
ABS nie do dyspozycji
witam, od kilku dni gdy temperatura jest rankiem niska, przy włączaniu auta pojawia się taki komunikat:
"ABS nie do dyspozycji"
- miał tak ktoś?
"ABS nie do dyspozycji"
- miał tak ktoś?
bonus77
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
na forum fiata bravo znalazłem coś takiego, właśnie przy niskich temperaturach występowało, ludzie piszą ze problem z akumulatorem
http://www.fiatbravoklub.pl/forum/viewt ... f=55&t=462" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fiatbravoklub.pl/forum/viewt ... f=55&t=462" onclick="window.open(this.href);return false;
Sympatyk forum :-)
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Potwierdzam problem z akumulatorem.pawe1_c pisze:na forum fiata bravo znalazłem coś takiego, właśnie przy niskich temperaturach występowało, ludzie piszą ze problem z akumulatorem
http://www.fiatbravoklub.pl/forum/viewt ... f=55&t=462" onclick="window.open(this.href);return false;
Objaw trochę jakby off topic, ale też związany z akumulatorem. U mnie w prawdzie nie ma komunikatów dotyczących ABS-a, ale za to zapalała się lampka "security" tj. ta z wymalowaną ikonką kłódki i kluczyka. Zdarzało się to tylko w zimie i nie zawsze przy pierwszym rozruchu zimnego silnika. Ponieważ nigdzie o takim problemie nie zdołałem nic wyczytać, w końcu wydedukowałem, że przyczyną może być duży spadek napięcia na akumulatorze przy rozruchu silnika. Innymi słowy oryginalny akumulator ma zbyt małą jak na nasze warunki pogodowe wydajność prądową (gdy jest wychłodzony) w stosunku do konsumpcji prądu przez rozrusznik. Problem wystąpił dopiero w drugim sezonie zimowym. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu lampka już się nie zapalała, ponieważ silnik raz ruszony stawia mniejszy opór przy następnym odpaleniu a więc mniej prądu czerpie rozrusznik. Temat więc zignorowałem i potraktowałem jako TTTM. Akumulatora zmieniać nie zamierzam dopóki nie wyzionie ducha lub dopóki ten problem nie stanie się permanentnie występującym.
mireks
- Mario
- klubowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Od jakiegoś czasu i mnie to trafiło.Na początku myślałem że to jednorazowo ale teraz mam coraz częściej.
Wyskakuje komunikat awaria abs i ebd i nie można odpalić silnika.Najlepsze jest to że kiedyś podczas jazdy wyskoczył komunikat i wyłączył mi się silnik.
Za dwa tygodnie planuje urlop i mam problem.Nie za bardzo mi się uśmiecha jechać do ASO bo mnie skasują po całości bo powiedzą ze do wymiany jest parę czujników.
Nie wiem czy skasowanie błędu pomoże.
Mieliście coś takiego?Rozumiem problemy przy dużym mrozie ale to chyba nie temperatura.
Wyskakuje komunikat awaria abs i ebd i nie można odpalić silnika.Najlepsze jest to że kiedyś podczas jazdy wyskoczył komunikat i wyłączył mi się silnik.
Za dwa tygodnie planuje urlop i mam problem.Nie za bardzo mi się uśmiecha jechać do ASO bo mnie skasują po całości bo powiedzą ze do wymiany jest parę czujników.
Nie wiem czy skasowanie błędu pomoże.
Mieliście coś takiego?Rozumiem problemy przy dużym mrozie ale to chyba nie temperatura.
1.3 Multijet EMOTION
Teraz mnie dopadło :( W przeciwieństwie do kolegów, z akumulatorem problemów nie ma - sprawdzany przez szwagra. Objawy to pojawiający się komunikat o niedostępności ABS podczas jazdy (czy to po równej prostej drodze, czy po wyboistej). Zauważyłem też, że w momencie kiedy przejeżdżam przez próg zwalniający komunikat pojawia się w 95% przypadków. Rozmawiałem z kolegą - prawdopodobnie mam uszkodzony czujnik przy jednym z kół (lub zabrudzony). Jutro wizyta w ASO.
[ Dodano: |17 Gru 2011|, o 10:30 ]
Usterka namierzona - przetarty przewód. Podobno, jest to zdanie serwisanta, wiązanie problemów z ABS z akumulatorem można między bajki włożyć :-)
[ Dodano: |17 Gru 2011|, o 10:30 ]
Usterka namierzona - przetarty przewód. Podobno, jest to zdanie serwisanta, wiązanie problemów z ABS z akumulatorem można między bajki włożyć :-)
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
- stachu
- klubowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 21 maja 2010, 20:47
- Przebieg: 74000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Mysłowice / Śląsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: ABS nie do dyspozycji
witam,
czy ktoś wie jaka powinna być rezystancja czujnika ?
jutro sprawdzę ciągłość przewodu, ale co dalej nie wiem :-(
czy ktoś wie jaka powinna być rezystancja czujnika ?
jutro sprawdzę ciągłość przewodu, ale co dalej nie wiem :-(
.: THX
.: Pozdr
.: St@chu
.: 126p / CC / PII / Linea
.: Pozdr
.: St@chu
.: 126p / CC / PII / Linea