Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Witam,
Pacjent Linea 1.4 8v 77KM 57kW 2010
Dwa dni temu zaczęły się dziać dziwne rzeczy z moją Lineą, pierwszy objaw, przy próbie odpalenia wyskoczyła kontrolka auta z kłódką, wyszukałem że to problem z immobiliserem, po kilku próbach udało się odpalić... jednak w kolejnym dniu było więcej objawów, które dzieją się losowo:
- kontrolka check engine i informacja skontroluj silnik
- obrotomierz pokazuje 0 mimo że silnik chodzi.
- zamiast wskazań temperatury zewnętrznej wyświetlają się tylko kreski.
- po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję auto informuje o za wysokiej temperaturze i nakazuje wyłączyć silnik mimo iż samochód nie był odpalany od kilku godzin.
Tak jak napisałem, część objawów pojawia się i znika przy kolejnej próbie odpalenia.
Na stałe świeci się check engine i nie pokazuje temperatury na zewnątrz. Pozostałe błędy pojawiają się jakby losowo.
Akumulator naładowany, poprawiłem wtyczki od ECU i w skrzynce bezpieczników pod maską, ale nic to nie zmieniło. Nie widać żadnych śladów kun albo innego uszkodzenia przewodów. Miałem popękane wiązki w drzwiach pasażera ale po odłączeniu ich również nic się nie zmieniło.
Podejrzewam problem z ECU ale może ktoś miał podobne problemy?
Wysłane z mojego moto g04 przy użyciu Tapatalka
Pacjent Linea 1.4 8v 77KM 57kW 2010
Dwa dni temu zaczęły się dziać dziwne rzeczy z moją Lineą, pierwszy objaw, przy próbie odpalenia wyskoczyła kontrolka auta z kłódką, wyszukałem że to problem z immobiliserem, po kilku próbach udało się odpalić... jednak w kolejnym dniu było więcej objawów, które dzieją się losowo:
- kontrolka check engine i informacja skontroluj silnik
- obrotomierz pokazuje 0 mimo że silnik chodzi.
- zamiast wskazań temperatury zewnętrznej wyświetlają się tylko kreski.
- po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję auto informuje o za wysokiej temperaturze i nakazuje wyłączyć silnik mimo iż samochód nie był odpalany od kilku godzin.
Tak jak napisałem, część objawów pojawia się i znika przy kolejnej próbie odpalenia.
Na stałe świeci się check engine i nie pokazuje temperatury na zewnątrz. Pozostałe błędy pojawiają się jakby losowo.
Akumulator naładowany, poprawiłem wtyczki od ECU i w skrzynce bezpieczników pod maską, ale nic to nie zmieniło. Nie widać żadnych śladów kun albo innego uszkodzenia przewodów. Miałem popękane wiązki w drzwiach pasażera ale po odłączeniu ich również nic się nie zmieniło.
Podejrzewam problem z ECU ale może ktoś miał podobne problemy?
Wysłane z mojego moto g04 przy użyciu Tapatalka
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Powiem tak: jest grubo
Na moje, z tego co opisujesz, to niestety, ale chyba będziesz pierwszą osobą na tym forum, której padł tzw. "Bodycompyter", czyli inaczej moduł zwany BSI - to jest to, co masz po lewej stronie konsoli, po odkręceniu dwóch "śrubek" i ściągnięciu osłony - tam, gdzie są są wszystkie bezpieczniki - pod kolumną kierownicy i nogami kierowcy. Wszystkie błędy, które wskazałeś, nie są ze sobą w ogóle powiązane i ich występowanie może wskazywać na uszkodzenie tego modułu, który odpowiada na za główną komunikację wszystkich systemów w aucie
Widziałem już materiał filmowy, chyba nawet w TVN Turbo, gdzie Adam Klimek naprawiał ten moduł w Grande Punto z lutownicą w ręku - obstawiam, że u Ciebie dzieje się podobnie - tzw. zimne luty na płytce modułu BSI, czyli bodycomputera
Na moje pozostaje tylko:
1) wymontować cały moduł z auta, rozbebeszyć go i sprawdzić wszystkie połączenia na płytce elektronicznej, plus przelutować wszystkie połączenia
2) wymienić cały moduł, ale to wiąże się z koniecznością zaprogramowania go w aucie całkowicie od nowa - jest to do zrobienia, ale trzeba posiadać odpowiedni kabel do połączenia się komputerem PC z autem oraz program, który jest w stanie tego dokonać
Osobiście najpierw wybebeszyłbym cały "bodycomputer" z auta, rozbebeszył go i potraktował bym go porządnie lutownicą



1) wymontować cały moduł z auta, rozbebeszyć go i sprawdzić wszystkie połączenia na płytce elektronicznej, plus przelutować wszystkie połączenia
2) wymienić cały moduł, ale to wiąże się z koniecznością zaprogramowania go w aucie całkowicie od nowa - jest to do zrobienia, ale trzeba posiadać odpowiedni kabel do połączenia się komputerem PC z autem oraz program, który jest w stanie tego dokonać

Osobiście najpierw wybebeszyłbym cały "bodycomputer" z auta, rozbebeszył go i potraktował bym go porządnie lutownicą

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Maciek a przewód masowy??? Będzie dawał podobne objawy jeśli będzie uszkodzony, lub któraś masa nie styka, Smak gdzieś wstawiał schematy poszczególnych mas i za co odpowiadają...
O tu dokładnie:
viewtopic.php?p=131768#p131768
O tu dokładnie:
viewtopic.php?p=131768#p131768
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Problem z masą jak najbardziej ma sens ! Tylko że powstaje pytanie - który punk połączenia z masą może mieć problem, bo jest ich kilka 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Czy odpalanie jest normalne, czy jest jakiś problem w jego czasie? Pytam dlatego, że miałem naładowany akumulator, który miał zworę na celach i wyszło dopiero u fachowca. Aku był na gwarancji. I oczywiście główna masa, a na początek odłącz akumulator i przy ponownym podłączeniu postępuj zgodnie z procedurami. Może bez nakładów coś się wyjaśni. A'propos masy. Dodaj do Aku dodatkowy przewód i podłącz do skrzyni i podłużnicy. Maciek popraw jeśli się mylę ale w tyczka E050 wchodzi chyba z tylu do licznika i idzie od masy C015. Pomijam resztę odbiorników, które opisałem.
smak56
* * * *

* * * *
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Witam,
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
O ile nie pojawi się błąd immobilisera to auto zapala normalnie i na postoju chodzi normalnie. Przejechałem się kawałek (200m) i normalnie przyspieszał itp, mimo że świecił się check i obrotomierz nie działał, jednak za pierwszym razem jak wystąpił problem jechała moja żona i jej silnik przygasał, mówi że ledwo dojechała do dom.
Poprawiłem masę główną która idzie od akumulatora do skrzyni i C15 zgodnie ze schematem. Powypinałem i wpiełem z powrotem wtyczki w tym bodycompie. Moduł składa się z dwóch złączonych części, modulu z bezpiecznikami i modułu który składa się z płytki elektronicznej, otworzyłem część modułu z elektroniką, której zdjęcie poglądowe zamieszczam, ale wzrokowo wszystko na płytce drukowanej wyglądało normalnie. Więcej nie jestem w stanie sam zdiagnozować.
Niestety po wszystkich powyższych operacjach sytuacja bez zmian, więc będę musiał udać się do mechanika.

Wysłane z mojego moto g04 przy użyciu Tapatalka
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
O ile nie pojawi się błąd immobilisera to auto zapala normalnie i na postoju chodzi normalnie. Przejechałem się kawałek (200m) i normalnie przyspieszał itp, mimo że świecił się check i obrotomierz nie działał, jednak za pierwszym razem jak wystąpił problem jechała moja żona i jej silnik przygasał, mówi że ledwo dojechała do dom.
Poprawiłem masę główną która idzie od akumulatora do skrzyni i C15 zgodnie ze schematem. Powypinałem i wpiełem z powrotem wtyczki w tym bodycompie. Moduł składa się z dwóch złączonych części, modulu z bezpiecznikami i modułu który składa się z płytki elektronicznej, otworzyłem część modułu z elektroniką, której zdjęcie poglądowe zamieszczam, ale wzrokowo wszystko na płytce drukowanej wyglądało normalnie. Więcej nie jestem w stanie sam zdiagnozować.

Niestety po wszystkich powyższych operacjach sytuacja bez zmian, więc będę musiał udać się do mechanika.

Wysłane z mojego moto g04 przy użyciu Tapatalka
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Odłączyłeś akumulator aby zresetować komputer?
smak56
* * * *

* * * *
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Odłączyłem akumulator na paręnaście minut. Po podłączeniu zniknął check i nie informuje żeby skontrolować silnik, ale nadal jest problem z immobiliserem (na około 30 prób, raz udało się odpalić), obrotomierzem, i termometr zewnętrzny nie działa.
Po podłączeniu przez OBD wyskakuje błąd 1601 czyli błąd komunikacji z ECU i błąd 1600 czyli immobiliser.
Wysłane z mojego moto g04 przy użyciu Tapatalka
Po podłączeniu przez OBD wyskakuje błąd 1601 czyli błąd komunikacji z ECU i błąd 1600 czyli immobiliser.
Wysłane z mojego moto g04 przy użyciu Tapatalka
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Błędy, które opisujesz są tutaj; ohttps://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?p=131763#p131763
smak56
* * * *

* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Masz oryginalny kluczyk warsztatowy (zapasowy)? Użyj go, ale scyzoryk zostaw w domu albo wyjmij baterię (sprawna?)
smak56
* * * *

* * * *
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Tak, mam dwa kluczyki. Scyzoryk i warsztatowy. Wymieniłem baterię, używałem ich naprzemiennie, brałem pojedynczo z domu. Ale na obu to samo.smak56 pisze:Masz oryginalny kluczyk warsztatowy (zapasowy)? Użyj go, ale scyzoryk zostaw w domu albo wyjmij baterię (sprawna?)
Dzisiaj poprowadziłem dodatkowe masy( na skrzynię, na karoserię i dodatkowa bezpośrednio na masę C15), wymieniłem akumulator, zrobiłem kilka resetów ale nic to nie dało. Niestety już chyba wyczerpały mi się pomysły...
Wydaje mi się że też coraz więcej błędów zaczyna się pojawiać, dzisiaj doszły dwa nowe(pojawiły się zanim zacząłem podłączać dodatkowe masy), błąd airbag i błąd ABS.
Najprawdopodobniej przyszedł czas na pożegnanie z moją Lineą :-(
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
błąd airbaga i ABS to typowy błąd niskiego napięcia z akumulatora
Może jednak jakiś zaśniedziały styk? wiem, że to żadna podpowiedź..

Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Na razie auto czeka przed domem aż znajdę trochę czasu, jeszcze się nie poddaję... mam plan żeby jeszcze raz dokładnie posprawdzać wszystkie łączenia, wtyczki, masy, bezpieczniki, odłączyć zbędną elektronikę (moduł od haka, blue&Me, kamerę cofania podpiętą do instalacji świateł itp)
Wysłane z mojego moto g04 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego moto g04 przy użyciu Tapatalka
- erbis
- klubowicz
- Posty: 101
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 81 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Witam pięknie 
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem.
A to szczegóły:
Kilka dni temu zauważyłem w czasie jazdy, że obrotomierz wskazuje niewłaściwe obroty. Wygląda to tak, że wskazówka w spoczynku wskazuje godzinę 6-tą. Po odpaleniu silnika i dodaniu gazu wskazówka ożywa i widać, że po zwiększeniu obrotów silnika podnosi się do góry, ale nie wskazuje poprawnie rzeczywistych obrotów. Gdy w czasie jazdy wrzucam luz, strzałka obrotomierza opada do zera. Po dodaniu gazu i zmianie biegu strzałka troszkę się wychyla i to wszystko.
Wszystkie pozostałe wskaźniki działają poprawnie, w tym prędkościomierz.
Auto od początku w moich rękach. Ma już 16 lat, kupione w salonie. Rzeczywisty przebieg na dzisiaj to 26,848 km.
Przeczytałem wszystkie wcześniejsze posty w tym temacie i nadal nie wiem jaka może być przyczyna awarii obrotomierza.
Może spece elektrycy coś podpowiedzą?
Na czym polega osiowanie PROXY?
Dodam, że przez ostatnie 16 lat cała deska rozdzielcza nie sprawiała mi żadnych problemów.
Pozdrawiam
Ryszard
ps. Zamieszczam kilka zdań ze strony w Internecie firmy, która zajmuje się naprawą obrotomierzy. cyt:"Co powoduje uszkodzenie obrotomierza/prędkościomierza w Fiat Linea?
Jesteśmy pewni, że jesteś ciekawy, co powoduje takie usterki w samochodzie.
Cóż, poniżej wymienimy sytuacje, które mogą prowadzić do nieprzyjemnych zdarzeń z tymi dwoma wskaźnikami deski rozdzielczej Fiat Linea:
• kabel łączący z problemami - jeśli masz do czynienia z uszkodzonym kablem łączącym między wskaźnikami a pojazdem, będziesz musiał zmierzyć się z tą nieprzyjemną sytuacją;
• zegary deski rozdzielczej Fiat Linea mają techniczne wady - te zegary mają w swojej strukturze pewne koła zębate, które odpowiadają za wskaźniki. Jeśli te koła zębate są niesprawne lub zużyte, wskaźniki nie działają poprawnie lub w ogóle, kierowca nie będąc już świadomy obrotów lub prędkości w Fiat Linea;
• obszary lutowania w strukturze zegarów deski rozdzielczej nie tworzą odpowiedniego połączenia.
Jeśli masz do czynienia z taką sytuacją na desce rozdzielczej cyfrowej, to usterka obrotomierza/prędkościomierza może być spowodowana wyświetlaczem lub banalnym bezpiecznikiem. Prawdopodobnie w takim przypadku cała deska rozdzielcza nie będzie działała, nie tylko wspomniane wskaźniki. Istnieją jednak wyjątki, w których cyfrowe wskaźniki nie rejestrują zmian, pomimo działającej deski rozdzielczej, wtedy warto udać się do salonu, problem może być związany z oprogramowaniem.
Dobrą wiadomością jest to, że z naszego doświadczenia sytuacje takie są rzadkie, ale dobrze jest wiedzieć, co robić, jeśli zdarzy się coś podobnego z Fiat Linea.
Mamy nadzieję, że nasze informacje będą dla Ciebie pomocne. Chociaż nie jest to sytuacja, która zdarza się często, poprawne funkcjonowanie obrotomierza lub prędkościomierza w twoim pojeździe nie jest pożądane dla żadnego kierowcy, wywołując poczucie niepewności, które z czasem może prowadzić do nieprzyjemnych sytuacji.
Dlatego też w takim przypadku warto skorzystać z usług specjalistów, którzy są najlepiej wyposażeni, aby Ci pomóc, a naprawa sama w sobie nie jest kosztowna i nie wymaga zbyt wiele czasu w warsztacie."
I jeszcze kilka informacji z Internetu (mogą być pomocne)
Który czujnik odpowiada za obrotomierz?
Obrotomierz bierze sygnał z alternatora. Konkretnie jest to hercomierz wyskalowany w obr/min.
Jak sprawdzić czy obrotomierz jest sprawny?
Masę z czujnika podłączasz pod sam obrotomierz(po to 2 pin masy) razem z sygnałem bo on ma patrzeć tylko na to co się zmienia w czujniku a nie sumować to ze spadkiem napięcia na rezystancji przewodów i masy auta.
Jak naprawić obrotomierz?
Ponowna kalibracja: Jeśli kalibracja obrotomierza jest wyłączona, postępuj zgodnie z instrukcjami w instrukcji obsługi, aby go ponownie skalibrować . Zazwyczaj obejmuje to dostosowanie ustawień lub przycisków na samym obrotomierzu. Sprawdź połączenia przewodów: Jeśli problemem jest okablowanie, sprawdź połączenia przewodów z tyłu obrotomierza samochodu.
Pozdrawiam, szczególnie autora tego tematu - Lysolo0o

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem.
A to szczegóły:
Kilka dni temu zauważyłem w czasie jazdy, że obrotomierz wskazuje niewłaściwe obroty. Wygląda to tak, że wskazówka w spoczynku wskazuje godzinę 6-tą. Po odpaleniu silnika i dodaniu gazu wskazówka ożywa i widać, że po zwiększeniu obrotów silnika podnosi się do góry, ale nie wskazuje poprawnie rzeczywistych obrotów. Gdy w czasie jazdy wrzucam luz, strzałka obrotomierza opada do zera. Po dodaniu gazu i zmianie biegu strzałka troszkę się wychyla i to wszystko.
Wszystkie pozostałe wskaźniki działają poprawnie, w tym prędkościomierz.
Auto od początku w moich rękach. Ma już 16 lat, kupione w salonie. Rzeczywisty przebieg na dzisiaj to 26,848 km.
Przeczytałem wszystkie wcześniejsze posty w tym temacie i nadal nie wiem jaka może być przyczyna awarii obrotomierza.
Może spece elektrycy coś podpowiedzą?
Na czym polega osiowanie PROXY?
Dodam, że przez ostatnie 16 lat cała deska rozdzielcza nie sprawiała mi żadnych problemów.
Pozdrawiam
Ryszard
ps. Zamieszczam kilka zdań ze strony w Internecie firmy, która zajmuje się naprawą obrotomierzy. cyt:"Co powoduje uszkodzenie obrotomierza/prędkościomierza w Fiat Linea?
Jesteśmy pewni, że jesteś ciekawy, co powoduje takie usterki w samochodzie.
Cóż, poniżej wymienimy sytuacje, które mogą prowadzić do nieprzyjemnych zdarzeń z tymi dwoma wskaźnikami deski rozdzielczej Fiat Linea:
• kabel łączący z problemami - jeśli masz do czynienia z uszkodzonym kablem łączącym między wskaźnikami a pojazdem, będziesz musiał zmierzyć się z tą nieprzyjemną sytuacją;
• zegary deski rozdzielczej Fiat Linea mają techniczne wady - te zegary mają w swojej strukturze pewne koła zębate, które odpowiadają za wskaźniki. Jeśli te koła zębate są niesprawne lub zużyte, wskaźniki nie działają poprawnie lub w ogóle, kierowca nie będąc już świadomy obrotów lub prędkości w Fiat Linea;
• obszary lutowania w strukturze zegarów deski rozdzielczej nie tworzą odpowiedniego połączenia.
Jeśli masz do czynienia z taką sytuacją na desce rozdzielczej cyfrowej, to usterka obrotomierza/prędkościomierza może być spowodowana wyświetlaczem lub banalnym bezpiecznikiem. Prawdopodobnie w takim przypadku cała deska rozdzielcza nie będzie działała, nie tylko wspomniane wskaźniki. Istnieją jednak wyjątki, w których cyfrowe wskaźniki nie rejestrują zmian, pomimo działającej deski rozdzielczej, wtedy warto udać się do salonu, problem może być związany z oprogramowaniem.
Dobrą wiadomością jest to, że z naszego doświadczenia sytuacje takie są rzadkie, ale dobrze jest wiedzieć, co robić, jeśli zdarzy się coś podobnego z Fiat Linea.
Mamy nadzieję, że nasze informacje będą dla Ciebie pomocne. Chociaż nie jest to sytuacja, która zdarza się często, poprawne funkcjonowanie obrotomierza lub prędkościomierza w twoim pojeździe nie jest pożądane dla żadnego kierowcy, wywołując poczucie niepewności, które z czasem może prowadzić do nieprzyjemnych sytuacji.
Dlatego też w takim przypadku warto skorzystać z usług specjalistów, którzy są najlepiej wyposażeni, aby Ci pomóc, a naprawa sama w sobie nie jest kosztowna i nie wymaga zbyt wiele czasu w warsztacie."
I jeszcze kilka informacji z Internetu (mogą być pomocne)
Który czujnik odpowiada za obrotomierz?
Obrotomierz bierze sygnał z alternatora. Konkretnie jest to hercomierz wyskalowany w obr/min.
Jak sprawdzić czy obrotomierz jest sprawny?
Masę z czujnika podłączasz pod sam obrotomierz(po to 2 pin masy) razem z sygnałem bo on ma patrzeć tylko na to co się zmienia w czujniku a nie sumować to ze spadkiem napięcia na rezystancji przewodów i masy auta.
Jak naprawić obrotomierz?
Ponowna kalibracja: Jeśli kalibracja obrotomierza jest wyłączona, postępuj zgodnie z instrukcjami w instrukcji obsługi, aby go ponownie skalibrować . Zazwyczaj obejmuje to dostosowanie ustawień lub przycisków na samym obrotomierzu. Sprawdź połączenia przewodów: Jeśli problemem jest okablowanie, sprawdź połączenia przewodów z tyłu obrotomierza samochodu.
Pozdrawiam, szczególnie autora tego tematu - Lysolo0o
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Re: Dziwne błędy, brak wskazań obrotomierza, skontroluj silnik
Aktualizacja:
Ponieważ zrobiłem kolejny mały kroczek przy mojej awarii. Mianowicie cały czas eliminowałem kolejne możliwe przyczyny(przeglądałem wiązki, dorabiałem masy, wyciągnąłem zegary, komputer i co tylko się dało i poprawiałem wszystkie możliwe wtyczki itd, ale nic nie dawało rezultatu aż tu nagle wyskakuje ikona od ładowania, początkowo myślałem że to po prostu kolejny błędny odczyt ponieważ na samym początku "przygody" z błędami mierzyłem i było ładowanie 13V, ale po kilku próbach akumulator pusty... Zmierzyłem i faktycznie nie ładuje.
I tutaj przechodzimy prawdopodobnie do rozwiązania zagadki, ponieważ po odłączeniu alternatora większość błędów znikła i auto normalnie zapala, na próbę podłączyłem alternator ponownie i znowu sypie błędami i nie rozpoznaje kluczyka. Wygląda więc na jakieś problemy/zwarcie w alternatorze.
Ale pojawiła się kolejna zagwostka, udało mi się odkręcić alternator, ale za żadne skarby nie mogę go od dołu wyjąć, po prostu w żadnym ułożeniu się nie mieści aby go wyjąć. Czy ktoś to robił i może coś podpowiedzieć jak to zrobić?
Ponieważ zrobiłem kolejny mały kroczek przy mojej awarii. Mianowicie cały czas eliminowałem kolejne możliwe przyczyny(przeglądałem wiązki, dorabiałem masy, wyciągnąłem zegary, komputer i co tylko się dało i poprawiałem wszystkie możliwe wtyczki itd, ale nic nie dawało rezultatu aż tu nagle wyskakuje ikona od ładowania, początkowo myślałem że to po prostu kolejny błędny odczyt ponieważ na samym początku "przygody" z błędami mierzyłem i było ładowanie 13V, ale po kilku próbach akumulator pusty... Zmierzyłem i faktycznie nie ładuje.
I tutaj przechodzimy prawdopodobnie do rozwiązania zagadki, ponieważ po odłączeniu alternatora większość błędów znikła i auto normalnie zapala, na próbę podłączyłem alternator ponownie i znowu sypie błędami i nie rozpoznaje kluczyka. Wygląda więc na jakieś problemy/zwarcie w alternatorze.
Ale pojawiła się kolejna zagwostka, udało mi się odkręcić alternator, ale za żadne skarby nie mogę go od dołu wyjąć, po prostu w żadnym ułożeniu się nie mieści aby go wyjąć. Czy ktoś to robił i może coś podpowiedzieć jak to zrobić?