Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
- Przebieg: 130
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
To było nawiązanie do tego co było robione i wymienione. Główny wątek i zagadka pozostał z tym czujnikiem temperatury płynu.
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
- Przebieg: 130
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
Edit.
Wyzerowałem ustawienia samoadaptacyjne, które tak naprawdę niezbyt coś zmieniły. Auto na ten moment odpala i jeździ na prawidłowym czujniku płynu, ale to jeszcze nie jest to co być powinno. Plan na najbliższy okres to sprawdzenie ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia oraz wtryski na stół, być może rzeczywiście któryś leje na zimnym silniku, ale korekty ani przelewy tego nie wykazują, jasna sprawa. Jeśli do czegoś dojdziemy to dam znać, żeby rozwiązać temat i zagadkę i zamknąć sprawę.
Wyzerowałem ustawienia samoadaptacyjne, które tak naprawdę niezbyt coś zmieniły. Auto na ten moment odpala i jeździ na prawidłowym czujniku płynu, ale to jeszcze nie jest to co być powinno. Plan na najbliższy okres to sprawdzenie ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia oraz wtryski na stół, być może rzeczywiście któryś leje na zimnym silniku, ale korekty ani przelewy tego nie wykazują, jasna sprawa. Jeśli do czegoś dojdziemy to dam znać, żeby rozwiązać temat i zagadkę i zamknąć sprawę.
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
- Przebieg: 130
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
Witam. Odświeżę trochę temat, auto jeździło 2 lata, czasami coś się zdarzyło, że ciężko odpaliło, ale generalnie było dobrze. Teraz znowu zaczęły się problemy, chyba jedyna opcja to zostawić u dobrego elektryka. Naszym zdaniem pozostało iść w stronę wtrysków i dawki paliwa. Sprawdziliśmy już tyle rzeczy, że sami więcej nie zrobimy. Problem jest tylko przy takich temperaturach jak teraz, czyli ciężkie odpalanie i dymienie na zimnym silniku.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
ja przechodziłem coś takiego z citroenem 1,4hdi , dużo kombinowania ze świecami żarowymi itp. okazało się że przewody paliwowe nieszczelne, zapowietrzało się podczas postoju. Po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy. Nie wiem, czy w Twoim silniku jest pompka (ręczna) do podpompowania paliwa, jeśli jest to spróbuj przed odpaleniem podpompować, jesli odpali po takiej operacji bez problemu to bedzie swiadczyło, że układ paliwowy się zapowietrza.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
Kiedy i na jaki wymieniłeś filtr paliwa? Co z czujnikiem położenia wału?pitasek123 pisze: ↑29 paź 2023, 12:53 ... Sprawdziliśmy już tyle rzeczy, że sami więcej nie zrobimy. ...
smak56
* * * *
* * * *
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
- Przebieg: 130
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
Filtr paliwa filtron, paliwo czyściutkie, całkiem niedawno, poprzedni też filtron.smak56 pisze: ↑29 paź 2023, 23:17Kiedy i na jaki wymieniłeś filtr paliwa? Co z czujnikiem położenia wału?pitasek123 pisze: ↑29 paź 2023, 12:53 ... Sprawdziliśmy już tyle rzeczy, że sami więcej nie zrobimy. ...
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
- Przebieg: 130
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
O pompce ręcznej szczerze nie wiem, w sumie tak naprawdę zostało sprawdzić te przewody paliwowe i wtryski już tak dokładniej.leszek1234 pisze: ↑29 paź 2023, 23:02 ja przechodziłem coś takiego z citroenem 1,4hdi , dużo kombinowania ze świecami żarowymi itp. okazało się że przewody paliwowe nieszczelne, zapowietrzało się podczas postoju. Po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy. Nie wiem, czy w Twoim silniku jest pompka (ręczna) do podpompowania paliwa, jeśli jest to spróbuj przed odpaleniem podpompować, jesli odpali po takiej operacji bez problemu to bedzie swiadczyło, że układ paliwowy się zapowietrza.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
Pompki nie ma. Nie napisałeś nic o czujniku położenia wału?
smak56
* * * *
* * * *
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
- Przebieg: 130
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
Tak, racja. Czujnik był sprawdzany 2 lata temu, był sprawny, teraz tez powinien dlatego, że auto odpala na wpiętym oszukanym czujniki temperatury. Wrzucę zdjęcie żeby to zoobrazować. Jedyna różnica w parametrach to jest taka, że ten czajniczek cały czas pokazuje -10 stopni i dzięki temu jest większa dawka rozruchowa. Auto pali na obrót.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
- Przebieg: 130
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet
Mamy tez plan, bardziej obejście niż naprawa. Zrobimy 2 wiązki, zamontujemy taki pstryczek gdzieś w aucie. Na odpalanie będzie ten czujnik, potem pstryk i na prawidłowym, wkręconym i wpiętym w termostat.