Jak poprawnie ustawić inspekcję olejową
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Jak poprawnie ustawić inspekcję olejową
Witam Wszystkich!!!!!
W ostatnim czasie miałem trochę więcej jazdy i pogoniłem Linijkę po A4 tak około licznikowe 150+ czyli licząc lekkie przekłamanie licznika w stosunku do gps-a około 140+km/h obroty przy tej prędkości około 5400tys/m może z małym plusem w trakcie jazdy migneła kontrolka silnika czyli nieszczęsny check engine ale nie świeciła było tylko mrugnięcie.
Silnik pracował normalnie nie wykazywał spadku mocy itp.
Po powrocie podłączyłem kompa zapisane dwa błędy P0300 oraz P0302 czyli mamy wypadanie zapłonu.
Jako że kable WN nie były wymieniane od nowości a czas świec też już był bliski zakupiłem takowe wszystko z NGK
Po wymianie oraz kasowaniu błędów do kasowania używam Multiecuscan + Viaken elm327 w ustawieniach interfejsu jest OBDII i prędkość 38400
pokusiło mnie jeszcze ustawić inspekcję olejową tak aby nie pilnować przebiegu niech popracuje komp w aucie no i niestety poległem przy tej czynności nie bardzo rozumię w jakiej kolejności należy zmienić ustawienia w programie kupony,daty itp.i tutaj moja prośba czy może ktoś krok po kroku opisać jak to wszystko ogarnąć.
Informacyjnie od czasu zakupu z salonu Fiata nigdy nie było informacji o konieczności wymiany oleju a ustawienia w zakładkach ECU są że tak powiem wyzerowane czyli kuponów 0,data nie ustawiona itp.
W ostatnim czasie miałem trochę więcej jazdy i pogoniłem Linijkę po A4 tak około licznikowe 150+ czyli licząc lekkie przekłamanie licznika w stosunku do gps-a około 140+km/h obroty przy tej prędkości około 5400tys/m może z małym plusem w trakcie jazdy migneła kontrolka silnika czyli nieszczęsny check engine ale nie świeciła było tylko mrugnięcie.
Silnik pracował normalnie nie wykazywał spadku mocy itp.
Po powrocie podłączyłem kompa zapisane dwa błędy P0300 oraz P0302 czyli mamy wypadanie zapłonu.
Jako że kable WN nie były wymieniane od nowości a czas świec też już był bliski zakupiłem takowe wszystko z NGK
Po wymianie oraz kasowaniu błędów do kasowania używam Multiecuscan + Viaken elm327 w ustawieniach interfejsu jest OBDII i prędkość 38400
pokusiło mnie jeszcze ustawić inspekcję olejową tak aby nie pilnować przebiegu niech popracuje komp w aucie no i niestety poległem przy tej czynności nie bardzo rozumię w jakiej kolejności należy zmienić ustawienia w programie kupony,daty itp.i tutaj moja prośba czy może ktoś krok po kroku opisać jak to wszystko ogarnąć.
Informacyjnie od czasu zakupu z salonu Fiata nigdy nie było informacji o konieczności wymiany oleju a ustawienia w zakładkach ECU są że tak powiem wyzerowane czyli kuponów 0,data nie ustawiona itp.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2023, 21:58 przez ENDRIU, łącznie zmieniany 1 raz.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Jak poprawnie ustawić inspekcję olejową
Dostasłeś auto, które dla świętego spokoju zostało pozbawione funckji przypominania o konieczności wykonania serwisu Chodzi o tzw. "kupony" - masz je wyezerowane a to oznacza, że auto nie będzie krzyczało o konieczności wykonania przeglądu Na Twoim miejscu chyba bym to zostawił, ale jeśli bardzo chcesz odzyskać tę "funkcjonalność", to połącz się z autem wybierając opcję "Przegląd":
Jak już masz ustawione kupony, to po prostu wykonaj polecenie "RESET NAST. PRZEGLĄD KM" i, w razie czego, "RESET NAST. ZMIANA OLEJU KM" - powinno się wszystko ładnie zapisać łącznie z zapamiętaniem aktualnej daty jako wykonania przeglądu/wymiany oleju
Następnie zakładka "Regulacje" i opcja "Liczba 'kuponów' serwisu" i "Wykonaj":
Wyświetli się komunikat "PRZECZYTAJ UWAGI" - wciśnij "Y" a w następnym okienku rozwiń listę z liczbami "kuponów" i wybierz maksymalną ilość (można maks 9):
Przy następnym komunikacie potwierdź, że jesteś pewien tego, co robisz i poczekaj, aż komputer zaakceptuje nowe wartości - powinieneś ujrzeć komunikat "WYKONANE"Jak już masz ustawione kupony, to po prostu wykonaj polecenie "RESET NAST. PRZEGLĄD KM" i, w razie czego, "RESET NAST. ZMIANA OLEJU KM" - powinno się wszystko ładnie zapisać łącznie z zapamiętaniem aktualnej daty jako wykonania przeglądu/wymiany oleju
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Jak poprawnie ustawić inspekcję olejową
Do tego co napisał Maciej dodałbym tylko, że możesz zmienić interwał przeglądu. U mnie w 1.3 mj wg producenta zapisane jest 30 tys. km. Ja wymieniam co 20 i tak też ustawiam.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Jak poprawnie ustawić inspekcję olejową
Witam szanownego Prezesa oraz kol.smak56
Oczywiście dziękuję za zainteresowanie moim postem i odpowiedz w temacie.
Zasadniczo po przeczytaniu porad Prezesa to byłem bardzo blisko sukcesu niestety poległem na ustawieniu daty wymiany oleju i ta funkcja mnie zgubiła rozumię że to pole zostawiamy bez zmian? czyli u mnie są o ile dobrze pamiętam same 0000
smak56 jeżeli chodzi o interwał tu faktycznie należało by wprowadzić korektę a w moim przypadku jest w tej zakładce ustawione 0 więc ustawię 10.000 tyś i myślę że będzie OK
Jeszcze raz dzięki serdeczne
Oczywiście dziękuję za zainteresowanie moim postem i odpowiedz w temacie.
Zasadniczo po przeczytaniu porad Prezesa to byłem bardzo blisko sukcesu niestety poległem na ustawieniu daty wymiany oleju i ta funkcja mnie zgubiła rozumię że to pole zostawiamy bez zmian? czyli u mnie są o ile dobrze pamiętam same 0000
smak56 jeżeli chodzi o interwał tu faktycznie należało by wprowadzić korektę a w moim przypadku jest w tej zakładce ustawione 0 więc ustawię 10.000 tyś i myślę że będzie OK
Jeszcze raz dzięki serdeczne
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Jak poprawnie ustawić inspekcję olejową
Datę i przebieg należy zostawić tak jak są. Przebiegu nie można zaniżyć, a zawyżeniem sam sobie zaszkodzisz.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Jak poprawnie ustawić inspekcję olejową
Pozycje "Data ostatniego serwisu", "Data ostatniej wymiany oleju" oraz "Przebieg do następnego przeglądu" (trzy pierwsze z góry) zostaw bez mzian - one powinny się automatycznie wstawić w momencie, kiedy "wbijesz" aktualny serwis i wymianę oleju Ustaw sobie tylko "Interwał przeglądu", czyli co ile kilometrówe ma być przegląd, oraz "Okres przeglądu", czyli za ile dni ma być kolejny przegląd. Potem dodaj sobie kuponów i na końcu wbij przegląd i wymianę oleju (tak, jak opisałem w poprzednim poście) - jeśli wszystko pójdzie OK, to w komputerze powinien Ci wyświetlić, że kolejny przegląd masz za tyle i tyle kilometórw lub za tyle i tyle dni
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Jak poprawnie ustawić inspekcję olejową
Ok Panowie i Panie trochę czasu minęło od mojego ostatniego postu ale chciałem przekazać rzetelną informację dotyczącą mojego problemu a więc tak:
po przeczyszczeniu przepustnicy tak prawdę mówiąc bardziej profilaktycznie niż z potrzeby no ale obudowa filtra powietrza była ściągnięta więc tak przy okazji reset oraz adaptacja przepustnicy wykonana poszło bez problemowo,świece oraz kable WN wymieniono świece oraz kable z firmy NGK przejechałem na tym zestawie około 700km z trochę wyższymi prędkościami 120km/h - 140km/h podłączyłem się pod kompa i bardzo miła niespodzianka żadnych błędów nie zapisano
Jeżeli chodzi o ustawienie inspekcji olejowej to zgodnie z opisem dostarczonym przez Prezesa wszystko przebiegło bezproblemowo i wygląda że wszystkie ustawienia zapisały się poprawnie interwał celowo ustawiłem na mniejszy przebieg zobaczymy czy pojawi się info na wyświetlaczu.
Informacyjnie smak56 u mnie też próba ustawienia dni do przeglądu kończy się niepowodzeniem.
Uważam że problem został rozwiązany temat można zamknąć.
Jeszcze raz serdeczne dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.
po przeczyszczeniu przepustnicy tak prawdę mówiąc bardziej profilaktycznie niż z potrzeby no ale obudowa filtra powietrza była ściągnięta więc tak przy okazji reset oraz adaptacja przepustnicy wykonana poszło bez problemowo,świece oraz kable WN wymieniono świece oraz kable z firmy NGK przejechałem na tym zestawie około 700km z trochę wyższymi prędkościami 120km/h - 140km/h podłączyłem się pod kompa i bardzo miła niespodzianka żadnych błędów nie zapisano
Jeżeli chodzi o ustawienie inspekcji olejowej to zgodnie z opisem dostarczonym przez Prezesa wszystko przebiegło bezproblemowo i wygląda że wszystkie ustawienia zapisały się poprawnie interwał celowo ustawiłem na mniejszy przebieg zobaczymy czy pojawi się info na wyświetlaczu.
Informacyjnie smak56 u mnie też próba ustawienia dni do przeglądu kończy się niepowodzeniem.
Uważam że problem został rozwiązany temat można zamknąć.
Jeszcze raz serdeczne dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.