Silnik 1.3 MJ 90KM vs 95KM vs 105KM
Silnik 1.3 MJ 90KM vs 95KM vs 105KM
Witam wszystkich,
Mam do was takie pytanie jakie są różnice w silnikach 1.3 MJ między wersją 90KM, 95km a 105KM niestety albo stety ten ostatni jest raczej rzadko spotykany.
Pozdrawiam
Mam do was takie pytanie jakie są różnice w silnikach 1.3 MJ między wersją 90KM, 95km a 105KM niestety albo stety ten ostatni jest raczej rzadko spotykany.
Pozdrawiam
- mwas
- Prezes
- Posty: 7020
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 424 razy
- Otrzymał podziękowań: 969 razy
- Kontakt:
Re: Silnik 1.3 MJ 90KM vs 95KM vs 105KM
Pierwsza odpowiedź, jaka się nasuwa jest banalnie prosta: różnice są w mocy A konkretniej, 90 KM był montowany w Linei pierwszej generacji, 95 KM w drugiej, po FL. Różnice w tych jednostkach chyba są kosmetyczne, raczej chodzi tutaj o wysterowanie tych jednostek, gdzie po FL udało im się uzyskać nieco więcej mocy. Ale nie bardzo wiem, czy 105 KM w ogóle występowało przy wersji 1.3, bo motor w "dizlu" o mocy 105 KM w Linei owszem, występował, ale to była jednostka o pojemności 1.6, a tutaj różnić to już sporo, począwszy od pojemności
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Re: Silnik 1.3 MJ 90KM vs 95KM vs 105KM
W linei nie występował ale w Lancii już tak i zastanawiam się czy to tylko zmieniony soft czy jakieś zmiany konstrukcyjne.?
- mwas
- Prezes
- Posty: 7020
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 424 razy
- Otrzymał podziękowań: 969 razy
- Kontakt:
Re: Silnik 1.3 MJ 90KM vs 95KM vs 105KM
Tutaj niestety nie wiem, nie odpowiem, nie będę się mądrzył Odpowiedź kogoś bardziej oblatanego w temacie silników "dizla" będzie tutaj bardziej wskazana
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- THOR1
- klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
- Przebieg: 201900
- Silnik: 1.6D
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Silnik 1.3 MJ 90KM vs 95KM vs 105KM
Mam doświadczenie z 1.3 90PS i 1.6 105 i trudno porównać dynamikę tych silników. Nawet podkręcony na 120PS 1.3 może tylko wąchać rurę 1.6. Różnica w monecie obrotowym jest bardzo odczuwalna do tego 1.6 bardzo fajnie idzie nawet od 1600 obr/min.
Więcej opisałem w wątku o tuningu.
Więcej opisałem w wątku o tuningu.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 72 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Silnik 1.3 MJ 90KM vs 95KM vs 105KM
Pracowałem w Fiacie w bielsku i składałem te silniki, wersja 90KM to euro 4 a 95KM to euro 5. zasadniczo euro 5 było całkiem nową konstrukcją od euro 4, bliźniacza bardzo podobna ale komplet części nie pasuje z jednego do drugiego, inne sprzęgło turbiny kolektory i EGR i turbo inne i praktycznie większość. 105KM na 1.3 tak jak piszesz z tego co pamiętam to szedł tylko na Lancię było to na konstrukcji euro 4, pamiętam że turbina była inna od pozostałych bambetów, a tak to samo co 90KM pewnie soft inny i tyle.
Pozdrawiam wszystkich
- THOR1
- klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
- Przebieg: 201900
- Silnik: 1.6D
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Silnik 1.3 MJ 90KM vs 95KM vs 105KM
Generalnie uważam "poprawianie" fabryki w tym zakresie za zupełnie bezcelowe.
np w zakresie obrotów od 1600 do 3000 fabryka 1,6/105kM jest lepsza od tych 1,3 mod (niby 113kM)
ale najlepsze jest porównanie uzysku momentu obrotowego do serii 1,3 w zakresie niskich obrotów np:
1600 1,3mod + 21% vs 1,6 seria + 68%
1800 1,3mod + 18% vs 1,6 seria + 70%
2000 1,3mod + 12% vs 1,6 seria + 65%
2200 1,3mod + 26% vs 1,6 seria + 59%
2400 1,3mod + 26% vs 1,6 seria + 55%
Miałem oba auta w roczniku 2010 i wersja 1.6 Emotion (skóra na fotelach, PCT, itd... ) została sprzedana o 1kPLN od wersji 1.3 Dynamic i sprzedawała się dłużej. Czyli lepiej zmienić auto niż kombinować jakąś rzeźbę.
np w zakresie obrotów od 1600 do 3000 fabryka 1,6/105kM jest lepsza od tych 1,3 mod (niby 113kM)
ale najlepsze jest porównanie uzysku momentu obrotowego do serii 1,3 w zakresie niskich obrotów np:
1600 1,3mod + 21% vs 1,6 seria + 68%
1800 1,3mod + 18% vs 1,6 seria + 70%
2000 1,3mod + 12% vs 1,6 seria + 65%
2200 1,3mod + 26% vs 1,6 seria + 59%
2400 1,3mod + 26% vs 1,6 seria + 55%
Miałem oba auta w roczniku 2010 i wersja 1.6 Emotion (skóra na fotelach, PCT, itd... ) została sprzedana o 1kPLN od wersji 1.3 Dynamic i sprzedawała się dłużej. Czyli lepiej zmienić auto niż kombinować jakąś rzeźbę.