Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro70 »

Mycie + wosk :) Oczywiście w garażu , bo temperatury nie pozwalają na zabawy pod chmurką :przykry . Wymieniony filtr kabinowy no i ogarnięta w środku :ok) . Uwielbiam to jak auta są czyste z zewnątrz i w środku :banan .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Phenix »

@daro70 jaki wosk dałeś ?. Też kupiłem filtry ale jeszcze nie wymieniłem. Jakiej firmy filtr dałeś?

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro70 »

Phenix pisze: 11 sty 2021, 20:05 @daro70 jaki wosk dałeś ?. Też kupiłem filtry ale jeszcze nie wymieniłem. Jakiej firmy filtr dałeś?

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

Słuchaj żadna tajemnica . Kupuje stary tani sprawdzony wosk na mokro K2 . Tylko na początek (raz - dwa razy w roku ) nakładam twardym woskiem , a potem K2 , kiedyś twardy wrzucałem jako przykład teraz nie mam pod ręką fotki , jak znajdę zapodam :ok) Co do filtra kabinowego kupuję od razu dwa , do Lnki i Tipo takie same - teraz wypadło na Denso jakoś tanio wyszło po 13 zł za szt. chyba . Ale kupowałem razem z olejem też na dwa auta . Kiedyś w starym Tipo 95KM zakupy były dublowane o ten sam filtr oleju , teraz już niestety inne :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Phenix »

Hehe ten sam filtr kupiłem denso i jeszcze węglowy też tani od MAXGEAR. Wolę kupić tanio ale częściej go wymienić. Jak na wosk w płynie, wosk to efekt pierwsza klasa, błyszczy się pięknie.

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro70 »

To dzisiaj mi się Linea po wosku odwdzięczyła :-<< i to któryś raz z rzędu przy minusowych temp. (dziś -2) nie chciała zapalić , w sensie kręce ona łapie , gaśnie , silnik się dławi jak dodaje gazu gaśnie . I tak 7-10 razy .Najbardziej mnie zdziwiło to że przy tych ekscesach załącza się wentylator chłodzenia :zdiwiony . Za 10 razem zaskakuje i pracuje normalnie :pomysli . Przewody nowe , świece nowe , majonez z przewodu i przepustnicy wyczyszczony . Może ktoś coś podobnego przechodził i podpowie o co chodzi ? .Ten wentylator chłodnicy mnie rozbroił :róż
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1847
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

daro70 pisze: 12 sty 2021, 10:04 To dzisiaj mi się Linea po wosku odwdzięczyła :-<< i to któryś raz z rzędu przy minusowych temp. (dziś -2) nie chciała zapalić , w sensie kręce ona łapie , gaśnie , silnik się dławi jak dodaje gazu gaśnie . I tak 7-10 razy .Najbardziej mnie zdziwiło to że przy tych ekscesach załącza się wentylator chłodzenia :zdiwiony . Za 10 razem zaskakuje i pracuje normalnie :pomysli . Przewody nowe , świece nowe , majonez z przewodu i przepustnicy wyczyszczony . Może ktoś coś podobnego przechodził i podpowie o co chodzi ? .Ten wentylator chłodnicy mnie rozbroił :róż
Daro , próbowałeś zczytać błędy ? 🤔
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Phenix »

Zobacz akumulator czy jest dobry. Kiedyś mi głupiało błędy się pojawiały czek engine, swiecenie różnych kontrolek i auto miało problem z odpaleniem i nie wiedziałem co jest grane aż aku doładowałem i problem znikł . A z wentylatorem miałem Tak jak Ty, rano ok -5 czy -7 było , rozrusznik kręcił jak szalony ale auto nie umiało odpalić, jak paliwo mi przymarzło to po długich próbach odpalenia auta wentylator się załączył, auto łapło ale zgasło ... w dzień gdy się ciepło zrobiło ok 1 stopnia, do tego auto na słońcu stało , to już odpaliło normalnie. Ale nie twierdzę że u ciebie jest to samo. To tylko taka uwaga zanim zaczniesz iść w "koszta", warto sprawdzić coś co nic cię nie kosztuje.

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro70 »

Błędów nie szczytywałem to fakt :-<< . Akumulator jest roczny 60 AH - doładowany 2 dni wcześniej , to akurat wykluczam . byłem 2 godziny póżniej zapaliła od razu . O co jej chodzi nie wiem :) . Za mało wymiziana jak Tomka Linka ? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1847
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

Daro , a weź Ty może spróbuj wlać butelkę denaturatu do paliwa . . . 🤔
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Fiacik »

I to jest dobra podpowiedź.Podobne przygody miałem z Oplem od żony,0,5 litra denaturatu załatwiło sprawę - dobrze to zrobić jak paliwa mało w baku.
Niestety tak mają starsze auta parkowane ,, pod chmurką" , wystarczy 6 stopni mrozu i problem.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: daro70 »

Ok teraz się zaświeciła rezerwa . Czyli bez tankowania zaaplikować mu połówkę dynksu a potem normalnie zatankować paliwo ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Fiacik »

To dobry moment,wlej 0,5 litra denaturatu i jedź zatankować paliwo na dobrej stacji.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Tomek »

Darku jak V8 nie chce odpalić przy niskich temperaturach to do sprawdzenia jest mapsensor, czyli czujnik temperatury w dolocie.
Są na forum tematy o tym.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1847
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

Uszkodzenie mapsensora można zdiagnozować programem 😊
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6952
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 404 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

lepio pisze: 10 sty 2021, 20:36 Ja polecam Valeo. Boscha kupiłem raz i nie spełniły oczekiwań , w pandzie też krótko wytrzymywały. Może ciut dłużej niż market. Wytwarzały takie dźwięki że aż się prosiło o zmianę.
Valeo mimo że mogły mieć nawet pare lat ,mimo że gdzieniegdzie przepuszczały to ścierały dalej nieźle i dobrze dolegały .
Aha ja montuje większe niż fabryczne. Cała szybę zbierają.
A ja się odniosę do tego tylko tak: na forum jest ogromny wątek o wycieraczkach, o TU -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=39&t=514
Nie raz tam wyrażałem swoje zdanie o VALEO w tym, m.in. w tym poście -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... 85#p120234 Pozwolę sobie więc nie ciągnąc tego tutaj :ink
lepio pisze: 10 sty 2021, 20:40 Rikord widjo :D. Jak podłączony?;) Pochwal się;) :)
No niestety, mój rejestrator nie ma tej funkcji głosowej :ink Ale ma GPS, opcję zapisu na nagraniu aktualnej pozycji geograficznej oraz ostrzega o fotoradarach w całej Europie :luzak Podobno... tak pisze producent, jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić :lacha Jest to model NAVITEL R300 GPS. Małe, proste i skromne urządzenie :ink
Odnośnie podłączenia: niestety nie robiłem zdjęć - późno już było a i temat na forum poruszany nie raz :lacha Olałem kwestię podpięcia się pod lampkę podusfitową - nie chciało mi się "wbijać" w przewody w tym miejscu oraz nie podobała mi się kwestia zasilania kamery jeszcze przez 20 minut po zamknięciu auta :ink Priorytetem było wpięcie się w zasilanie, które pojawia się wraz ze stacyjką, nie jest rozłączane podczas rozruchu i znika w momencie wyłączenia stacyjki (zgaszenia silnika) :ink No i uświadomiłem sobie, że w zasadzie mam już takie zasilanie podłączone :luzak Mianowicie, jakiś czas temu, podłączyłem sobie na stałe ładowarkę do telefonu, od której kabelek wyciągnąłem sobie z prawej kratki środkowego nawiewu, gdzie kabelek wychodzi bezpośrednio przy uchwycie na telefon :luzak Chyba nawet kiedyś opisywałem to na forum :ink Od tamtego czasu model telefonu mi się zmienił a nowy ma większe zapotrzebowanie na prąd :lacha Tzn. ładowarka, którą wtedy podpiąłem, ładowała telefon, ale kiedy używałem nawigacji to zużycie prądu było na tyle duże, że telefon potrafił mi wyświetlić komunikat o "słabym źródle zasilania" :lacha Telefon to Samsung Galaxy S9+, ładowarka to oryginalny, "zwykły" Samsung samochodowy 1A - no i było za mało :ink W związku z tym, że doszło mi dodatkowe urządzenie, a przy okazji chciałem rozwiązać problem "słabego ładowania" Samsunga, postanowiłem nieco pokombinować, no i tak:
1) Ładowarka była podłączona poprzez tzw. BYPASS bezpiecznika, nie raz już opisywany u nas na forum :ink Wygląda to tak:
bypass_bezpiecznik.PNG
Do tego ustrojstwa podłączone zwykłe gniazdko 12V i wszystko zamontowane obok skrzynki z bezpiecznikami, pod osłoną pod kierownicą :ink Bypass podpięty do bezpiecznika F51 czyli dokładnie tego, który odpowiada m.in. za tempomat :ink Lokalizacja bezpiecznika:
bezpiecznik_F51.PNG
Zaznaczam, że jest to obwód, który spełnia wszystkie moje wymagania, czyli: podaje napięcie +12V w momencie włączenia stacyjki, nie odłącza zasilania podczas rozruchu oraz odcina zasilanie od razu w momencie wyłączenia stacyjki :luzak
2) W związku z tym, że ładowarka miała tylko jedno wyjście, miałem takie opcje:
a) dopiąć do tego dodatkowe gniazdo 12V, w które wpiął bym oryginalną ładowarkę, którą otrzymałem z kamerką :ink
albo
b) znaleźć ładowarkę z dwoma wyjściami, która byłaby mocniejsza od tej, którą posiadałem :ink
Wybór był dość oczywisty, mianowicie Samsung ma w swojej ofercie ładowarkę samochodową, która ma dwa wyjścia oraz jest duuuużo mocniejsza od tej, którą posiadałem, mianowicie obsługuję funkcję "Fast Charge", co w przypadku mojego telefonu jest ZBAWIENIEM :luzak
Za kilka PLNów zakupiłem potrzebne "graty" na "popularnym serwisie aukcyjnym" i kilka dni później ładowarkę wraz z dłuuugim kablem do ładowania kamerki (3m) miłem u siebie w paczkomacie :luzak

No i tutaj kwestia była dość prosta: zamiana ładowarki w gnieździe obok skrzynki z bezpiecznikami, przeciągnięcie nowego kabelka do telefonu (wcześniej był microUSB, potrzebny był USB-C :ink) i pociągnięcie nowego kabelka (3 metry microUSB) do kamerki :ink Sprawę załatwiłem lewą stronę, przechodząc za BODY COMPem (za skrzynką z bezpiecznikami), do góry, wzdłuż lewego słupka, za plastikową osłoną i u góry przechodząc w podsufiktę :luzak Dalej pod podsufitką na mniej więcej środek dachu kabelek wychodzi w okolicach uchwytu lusterka wstecznego i idzie do kamerki, która jest zaraz pod lusterkiem :ink

Efekt: WSZYSTKO DZIAŁA :luzak

Takie rozwiązanie daje mi możliwość przeniesienia kamerki w każdej chwili do drugiego auta gdyż oryginalna ładowarka od kamerki została mi "luzem", więc w każdej chwili mogę ją wypiąć i umieścić w drugim aucie podłączając do oryginalnej ładowarki :luzak

A to co zadziało się dzisiaj:
1) Wymiana oleju i filtrów :luzak
2) Wymiana świec :luzak
3) Wymiana płynu hamulcowego :luzak
4) Od dłuższego czasu ciekło mi z lewej strony z połączenia półosi ze skrzynią biegów :oj Kilkukrotna wymiana uszczelniaczy nic nie pomogła, więc wymieniony został pełny uszczelniacz lewej półosi, przegub wewnętrzny oraz olej w skrzyni biegów :luzak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ