Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Mycie + wosk Oczywiście w garażu , bo temperatury nie pozwalają na zabawy pod chmurką . Wymieniony filtr kabinowy no i ogarnięta w środku . Uwielbiam to jak auta są czyste z zewnątrz i w środku .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
@daro70 jaki wosk dałeś ?. Też kupiłem filtry ale jeszcze nie wymieniłem. Jakiej firmy filtr dałeś?
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Słuchaj żadna tajemnica . Kupuje stary tani sprawdzony wosk na mokro K2 . Tylko na początek (raz - dwa razy w roku ) nakładam twardym woskiem , a potem K2 , kiedyś twardy wrzucałem jako przykład teraz nie mam pod ręką fotki , jak znajdę zapodam Co do filtra kabinowego kupuję od razu dwa , do Lnki i Tipo takie same - teraz wypadło na Denso jakoś tanio wyszło po 13 zł za szt. chyba . Ale kupowałem razem z olejem też na dwa auta . Kiedyś w starym Tipo 95KM zakupy były dublowane o ten sam filtr oleju , teraz już niestety inne
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Hehe ten sam filtr kupiłem denso i jeszcze węglowy też tani od MAXGEAR. Wolę kupić tanio ale częściej go wymienić. Jak na wosk w płynie, wosk to efekt pierwsza klasa, błyszczy się pięknie.
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
To dzisiaj mi się Linea po wosku odwdzięczyła i to któryś raz z rzędu przy minusowych temp. (dziś -2) nie chciała zapalić , w sensie kręce ona łapie , gaśnie , silnik się dławi jak dodaje gazu gaśnie . I tak 7-10 razy .Najbardziej mnie zdziwiło to że przy tych ekscesach załącza się wentylator chłodzenia . Za 10 razem zaskakuje i pracuje normalnie . Przewody nowe , świece nowe , majonez z przewodu i przepustnicy wyczyszczony . Może ktoś coś podobnego przechodził i podpowie o co chodzi ? .Ten wentylator chłodnicy mnie rozbroił
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Daro , próbowałeś zczytać błędy ?daro70 pisze: ↑12 sty 2021, 10:04 To dzisiaj mi się Linea po wosku odwdzięczyła i to któryś raz z rzędu przy minusowych temp. (dziś -2) nie chciała zapalić , w sensie kręce ona łapie , gaśnie , silnik się dławi jak dodaje gazu gaśnie . I tak 7-10 razy .Najbardziej mnie zdziwiło to że przy tych ekscesach załącza się wentylator chłodzenia . Za 10 razem zaskakuje i pracuje normalnie . Przewody nowe , świece nowe , majonez z przewodu i przepustnicy wyczyszczony . Może ktoś coś podobnego przechodził i podpowie o co chodzi ? .Ten wentylator chłodnicy mnie rozbroił
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Zobacz akumulator czy jest dobry. Kiedyś mi głupiało błędy się pojawiały czek engine, swiecenie różnych kontrolek i auto miało problem z odpaleniem i nie wiedziałem co jest grane aż aku doładowałem i problem znikł . A z wentylatorem miałem Tak jak Ty, rano ok -5 czy -7 było , rozrusznik kręcił jak szalony ale auto nie umiało odpalić, jak paliwo mi przymarzło to po długich próbach odpalenia auta wentylator się załączył, auto łapło ale zgasło ... w dzień gdy się ciepło zrobiło ok 1 stopnia, do tego auto na słońcu stało , to już odpaliło normalnie. Ale nie twierdzę że u ciebie jest to samo. To tylko taka uwaga zanim zaczniesz iść w "koszta", warto sprawdzić coś co nic cię nie kosztuje.
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Błędów nie szczytywałem to fakt . Akumulator jest roczny 60 AH - doładowany 2 dni wcześniej , to akurat wykluczam . byłem 2 godziny póżniej zapaliła od razu . O co jej chodzi nie wiem . Za mało wymiziana jak Tomka Linka ?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Daro , a weź Ty może spróbuj wlać butelkę denaturatu do paliwa . . .
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
I to jest dobra podpowiedź.Podobne przygody miałem z Oplem od żony,0,5 litra denaturatu załatwiło sprawę - dobrze to zrobić jak paliwa mało w baku.
Niestety tak mają starsze auta parkowane ,, pod chmurką" , wystarczy 6 stopni mrozu i problem.
Niestety tak mają starsze auta parkowane ,, pod chmurką" , wystarczy 6 stopni mrozu i problem.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ok teraz się zaświeciła rezerwa . Czyli bez tankowania zaaplikować mu połówkę dynksu a potem normalnie zatankować paliwo ?
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
To dobry moment,wlej 0,5 litra denaturatu i jedź zatankować paliwo na dobrej stacji.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Darku jak V8 nie chce odpalić przy niskich temperaturach to do sprawdzenia jest mapsensor, czyli czujnik temperatury w dolocie.
Są na forum tematy o tym.
Są na forum tematy o tym.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A ja się odniosę do tego tylko tak: na forum jest ogromny wątek o wycieraczkach, o TU -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=39&t=514lepio pisze: ↑10 sty 2021, 20:36 Ja polecam Valeo. Boscha kupiłem raz i nie spełniły oczekiwań , w pandzie też krótko wytrzymywały. Może ciut dłużej niż market. Wytwarzały takie dźwięki że aż się prosiło o zmianę.
Valeo mimo że mogły mieć nawet pare lat ,mimo że gdzieniegdzie przepuszczały to ścierały dalej nieźle i dobrze dolegały .
Aha ja montuje większe niż fabryczne. Cała szybę zbierają.
Nie raz tam wyrażałem swoje zdanie o VALEO w tym, m.in. w tym poście -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... 85#p120234 Pozwolę sobie więc nie ciągnąc tego tutaj
No niestety, mój rejestrator nie ma tej funkcji głosowej Ale ma GPS, opcję zapisu na nagraniu aktualnej pozycji geograficznej oraz ostrzega o fotoradarach w całej Europie Podobno... tak pisze producent, jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić Jest to model NAVITEL R300 GPS. Małe, proste i skromne urządzenie
Odnośnie podłączenia: niestety nie robiłem zdjęć - późno już było a i temat na forum poruszany nie raz Olałem kwestię podpięcia się pod lampkę podusfitową - nie chciało mi się "wbijać" w przewody w tym miejscu oraz nie podobała mi się kwestia zasilania kamery jeszcze przez 20 minut po zamknięciu auta Priorytetem było wpięcie się w zasilanie, które pojawia się wraz ze stacyjką, nie jest rozłączane podczas rozruchu i znika w momencie wyłączenia stacyjki (zgaszenia silnika) No i uświadomiłem sobie, że w zasadzie mam już takie zasilanie podłączone Mianowicie, jakiś czas temu, podłączyłem sobie na stałe ładowarkę do telefonu, od której kabelek wyciągnąłem sobie z prawej kratki środkowego nawiewu, gdzie kabelek wychodzi bezpośrednio przy uchwycie na telefon Chyba nawet kiedyś opisywałem to na forum Od tamtego czasu model telefonu mi się zmienił a nowy ma większe zapotrzebowanie na prąd Tzn. ładowarka, którą wtedy podpiąłem, ładowała telefon, ale kiedy używałem nawigacji to zużycie prądu było na tyle duże, że telefon potrafił mi wyświetlić komunikat o "słabym źródle zasilania" Telefon to Samsung Galaxy S9+, ładowarka to oryginalny, "zwykły" Samsung samochodowy 1A - no i było za mało W związku z tym, że doszło mi dodatkowe urządzenie, a przy okazji chciałem rozwiązać problem "słabego ładowania" Samsunga, postanowiłem nieco pokombinować, no i tak:
1) Ładowarka była podłączona poprzez tzw. BYPASS bezpiecznika, nie raz już opisywany u nas na forum Wygląda to tak: Do tego ustrojstwa podłączone zwykłe gniazdko 12V i wszystko zamontowane obok skrzynki z bezpiecznikami, pod osłoną pod kierownicą Bypass podpięty do bezpiecznika F51 czyli dokładnie tego, który odpowiada m.in. za tempomat Lokalizacja bezpiecznika: Zaznaczam, że jest to obwód, który spełnia wszystkie moje wymagania, czyli: podaje napięcie +12V w momencie włączenia stacyjki, nie odłącza zasilania podczas rozruchu oraz odcina zasilanie od razu w momencie wyłączenia stacyjki
2) W związku z tym, że ładowarka miała tylko jedno wyjście, miałem takie opcje:
a) dopiąć do tego dodatkowe gniazdo 12V, w które wpiął bym oryginalną ładowarkę, którą otrzymałem z kamerką
albo
b) znaleźć ładowarkę z dwoma wyjściami, która byłaby mocniejsza od tej, którą posiadałem
Wybór był dość oczywisty, mianowicie Samsung ma w swojej ofercie ładowarkę samochodową, która ma dwa wyjścia oraz jest duuuużo mocniejsza od tej, którą posiadałem, mianowicie obsługuję funkcję "Fast Charge", co w przypadku mojego telefonu jest ZBAWIENIEM
Za kilka PLNów zakupiłem potrzebne "graty" na "popularnym serwisie aukcyjnym" i kilka dni później ładowarkę wraz z dłuuugim kablem do ładowania kamerki (3m) miłem u siebie w paczkomacie
No i tutaj kwestia była dość prosta: zamiana ładowarki w gnieździe obok skrzynki z bezpiecznikami, przeciągnięcie nowego kabelka do telefonu (wcześniej był microUSB, potrzebny był USB-C ) i pociągnięcie nowego kabelka (3 metry microUSB) do kamerki Sprawę załatwiłem lewą stronę, przechodząc za BODY COMPem (za skrzynką z bezpiecznikami), do góry, wzdłuż lewego słupka, za plastikową osłoną i u góry przechodząc w podsufiktę Dalej pod podsufitką na mniej więcej środek dachu kabelek wychodzi w okolicach uchwytu lusterka wstecznego i idzie do kamerki, która jest zaraz pod lusterkiem
Efekt: WSZYSTKO DZIAŁA
Takie rozwiązanie daje mi możliwość przeniesienia kamerki w każdej chwili do drugiego auta gdyż oryginalna ładowarka od kamerki została mi "luzem", więc w każdej chwili mogę ją wypiąć i umieścić w drugim aucie podłączając do oryginalnej ładowarki
A to co zadziało się dzisiaj:
1) Wymiana oleju i filtrów
2) Wymiana świec
3) Wymiana płynu hamulcowego
4) Od dłuższego czasu ciekło mi z lewej strony z połączenia półosi ze skrzynią biegów Kilkukrotna wymiana uszczelniaczy nic nie pomogła, więc wymieniony został pełny uszczelniacz lewej półosi, przegub wewnętrzny oraz olej w skrzyni biegów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM