[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Dziękuję za naprowadzenie.
Znalazłem temperaturę map sensora (dolotowa) i wygląda, że jest w porządku. Jest to temperatura powietrza (turbo). Po podświetleniu trzeba poczytać z boku co oznacza . Wartość zmienia się w zależności od temperatury powietrza w przepływomierzu i jest o kilka stopni wyższa (ale stała, nie skacze).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

pytanko, ile kilometrów zrobiłeś od regeneracji turbo i wymiany egr?
Pozdrawiam wszystkich
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Turbo 4 a egr koło 2 tys.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

To mało a żeby podejrzewać sztangę w turbo bądź egr, bo jeśli chodzi o twoja przypadłość, w taty lince działo się coś takiego jak sztanga od turbo miała Delikaty opór. po czyszczeniu łopatek ustało.
nie wiem co by tu zasugerować.... może dla pewności sprawdzić ten egr i sztange. egr to bym odkręcił elektrozawór i sprawdził czy płynnie chodzi trzpień, a w turbo spróbuj poruszać kila razy sztanga góra dół, zobaczysz czy coś da, ewentualnie sterownik turbiny nie wiem, od czegoś trzeba zacząć eliminację..
Pozdrawiam wszystkich
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Zawór sterujący wymieniłem na używany, który zachowałem przed regeneracją turbo. Także jego raczej wykluczam. Zastanawiam się nad przepływomierzem. Juto jadę 50 km w jedną stronę, więc wracając odepnę przepływkę i zobaczę czy coś się zmieni? Na jednym z wykresów ciśnienie zmierzone jest dużo wyższe od oczekiwanego.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

u mnie bez przepływki nie chciał odpalić, tak jakby złapał i zaraz zgasł. ciśnienie doładowania wyższe niż oczekiwane to może być przeładowanie, to tu turbina i sterowanie łopatki mogą z delikatnym opóźnieniem wracać. nie wiem tak głośno myślę
Pozdrawiam wszystkich
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze: 01 lis 2020, 22:24 u mnie bez przepływki nie chciał odpalić, tak jakby złapał i zaraz zgasł. ciśnienie doładowania wyższe niż oczekiwane to może być przeładowanie, to tu turbina i sterowanie łopatki mogą z delikatnym opóźnieniem wracać. nie wiem tak głośno myślę
Odepnę po odpaleniu, zobaczę co się stanie? Dam znać.
smak56
* * * *
Obrazek
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

smak56 pisze: 01 lis 2020, 22:50 Odepnę po odpaleniu, zobaczę co się stanie? Dam znać.
Po odpięciu przepływomierza, nie było żadnego problemu z odpaleniem. Auto przejechało 50 km. Jest bardziej mułowate, ale co najważniejsze nie poszarpuje. Dam jeszcze z dwa dni a później przemyję przepływkę i podłączę z powrotem. Ubocznym skutkiem odłączenia (wbrew powszechnej opinii) było zmniejszenie zużycia paliwa :oj
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

U mnie to samo, odpala bez problemu bez przepływki
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

a ciekawe jak będzie temperatura bliżej zera czy odpali, z tego co pamiętam kiedyś w zimie odpinałem i on tak jakby odpalił ale zaraz zgasł.
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Odpali, sprawdzałem w tamtym roku jak myślałem, że mam przepływomierz zły, kupiłem nowy boscha i to samo
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze: 03 lis 2020, 22:35 a ciekawe jak będzie temperatura bliżej zera czy odpali, z tego co pamiętam kiedyś w zimie odpinałem i on tak jakby odpalił ale zaraz zgasł.
I już odpowiadam. Dzisiaj rano temp. około 4 °C i było tak jak piszesz. Po podpięciu odpalił bez problemu. Silnik miał zapisany błąd 0100 i 0110. Temperatura i przepływomierz.
smak56
* * * *
Obrazek
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

W sprawie przerywania w czasie jazdy.
Przemyłem przepływomierz powietrza środkiem do tego dedykowanym (Liqui Moly) i 200 km bez szarpania. Zobaczę jak będzie dalej.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Możesz spróbować wyczyścić zmienna geometrię w turbinie, na pewno nie zaszkodzi, jedna z rzeczy do wyeliminowania.
Pozdrawiam wszystkich
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

mario1990 pisze: 29 gru 2021, 22:38 ..... U mnie wystepuje przeladowani przy 130km/h (3tys. obrotow) .........
To co się wtedy dzieje?
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ