Klimatyzacja
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 337 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Klimatyzacja
Leszek, a masz coś takiego co polecasz w przykładowej aukcji? Czy po prostu gdzieś słyszałeś, że ktoś tam ma czy zrobił coś takiego?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Klimatyzacja
Dokładnie coś takiego tylko na aliexpress za połowę ceny kupowałem parę lat temu, wrzuciłem w skrzynkę po narzędziach. Ważne aby wentylator dać mocny. Za tą cenę na allegro to widzę już można kupić gotowy w fajnej obudowie aluminiowej 10g na Ali
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2154
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 310 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Klimatyzacja
Ja sam taki sobie zrobiłem, w sposób jak opisałem. A aukcja, do której podałem link była pierwsza lepsza na jaką trafiłem. Nie pamiętam już ile gram ozonu daje ta moja samoróbka ale też mam dwie płytki, więc obstawiam, że podobnie.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Klimatyzacja
Kiedyś tak ustawiłem nawiew: na klatę i na nogi. Po około 80 km jazdy autostradą (nie miałem jeszcze wtedy tempomatu) z nieruchomą stopą w jednej pozycji od wduszania gazu, tak mi zesztywniała, że nie mogłem wdusić hamulca przed bramkami . Ręczny i max na margines ucieczka. Wysiadłem mokry, zesztywniały i z całą historią życia przed oczamileszek1234 pisze: ↑23 sie 2020, 23:11 Odczucie chłodu w Linei można zdecydowanie zwiększyć przełączając nawiew powietrza z podszybia na deskę (w połączeniu z nogami) - środkowe wyloty można skierować na maxa do góry lub "na klate", żeby nie wiało w twarz. To było jak objawienie. Od kiedy stosuję takie ustawienie w aucie zawsze mogę zrobić "za zimno".
Od tamtej pory NIGDY nie używałem nawiewu zimnego powietrza z klimatyzacji na nogi.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- THOR1
- klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
- Przebieg: 201900
- Silnik: 1.6D
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Klimatyzacja
Obawiam się że twoja klima jest uszkodzona (również mam automat). Ja teraz w piątek (było 35-36 stopni - miałem ustawione 25) cały dzień kręciłem się w okolicach Poznania i zdarzyło mi się zostawić samochód na słońcu (od 12 do 13:30) i nie było żadnych problemów z utrzymaniem temperatury. Oczywiście po starcie wentylator kręcił dość mocno ale szybko zmniejszał silę do poziomu około 1/4 skali.helletic pisze: ↑22 sie 2020, 22:18 Automatyczna też! Ostatnio jechałem kawałek (ok. 700 km) w 34 stopniowym upale plus słońce w twarz i klima kompletnie nie dawała rady. Do tego przy zwiększonych obrotach wentylatorów ładowanie spada do około 13 V. Auto traci moc, której i tak nie ma za wiele. Klimatyzacja w Peugeocie 206 (kiedyś) i Hyundaiu i30 córki to inna rzeczywistość.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Klimatyzacja
To pisał smak56 jakby co
Hmmm... Wydajność klimy zdaje się być potwierdzona przez moją cichą teorię - mała moc, czy też pojemność silnika wpływa na wydajność kompresora. Coś chyba jest na rzeczy
THOR masz 1.6 więc no... To nie 1.4
Hmmm... Wydajność klimy zdaje się być potwierdzona przez moją cichą teorię - mała moc, czy też pojemność silnika wpływa na wydajność kompresora. Coś chyba jest na rzeczy
THOR masz 1.6 więc no... To nie 1.4
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- THOR1
- klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
- Przebieg: 201900
- Silnik: 1.6D
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Klimatyzacja
Racja pomyliłem nicki
Tylko że pomiędzy 77 a 105 nie strasznie wielkiej różnicy (no w charakterystyce i dostępności na niskich obrotach oczywiście jest).
Ale ja większość czołgałem się w korkach itd... i silnik za bardzo sobie nie poszalał i też specjalnie się nigdzie nie spieszyłem
Dodatkowo typowym objawem ubytku czynnika jest zmniejszenie wydajności (oczywiście 1.4PB i 1.6D mogą mieć inne wymienniki, sprężarki itd... ale tego nie wiem)
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Klimatyzacja
W takim razie jestem ciekawy, czy identyczny kompresor klimatyzacji z Linei (myślę, że posiadamy jeden ten sam, nieważne jaki silnik, wersja, automat, czy manual) pracuje w samochodach innych marek.
Skoro tak drążymy temat, to wypadało by się przyjrzeć kompresorom naszych klimatyzacji:
1. Czy są w każdej wersji Linei takie same
2. Czy taki sam kompresor (jeśli już ustalony, że taki sam jest wszędzie), pracuje w aucie innej marki i jak tam z wydajnością klimy.
Wtedy będziemy mieć jakąś jasność co do wydajności klimatyzacji w Linei
Skoro tak drążymy temat, to wypadało by się przyjrzeć kompresorom naszych klimatyzacji:
1. Czy są w każdej wersji Linei takie same
2. Czy taki sam kompresor (jeśli już ustalony, że taki sam jest wszędzie), pracuje w aucie innej marki i jak tam z wydajnością klimy.
Wtedy będziemy mieć jakąś jasność co do wydajności klimatyzacji w Linei
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6955
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja
Śpieszę wiec aby rozwiać wszelkie wątpliwości Wdług danych z ePER wygląda to tak:
1) Niezależnie, czy w aucie "siedzi" klima automat czy manual - dla danej wersji silnikowej, kompresor jest ten sam.
2) Niestety poszczególne wersje silnikowe różnią się od siebie modelami kompresorów i tak:
Dla wersji 1.4 8V jest to część o numerze 55194880 i ma on zastosowanie również w modelach grupy FIAT:
FIAT - 2Y GRANDE PUNTO (2005-2008)
FIAT - 4C GRANDE PUNTO (2008-2009)
FIAT - 3X GRANDE PUNTO ACTUAL (2009-2013)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 51 NUOVA PUNTO MY2012 (2012-2013)
FIAT - 3J PUNTO EVO (2009-2011)
FIAT - 6U PUNTO MY 2013 (2013-....)
ALFA ROMEO - X6 ALFA MITO (2008-2011)
ALFA ROMEO - QZ MITO MY2011 (2011-2013)
ALFA ROMEO - 10 MITO MY2013 (2013-....)
FIAT PROFESSIONAL - 3V NUOVO DOBLO 2009 (2009-....)
FIAT PROFESSIONAL - 3N NUOVO FIORINO-QUBO (2007-....)
Dla wersji 1.4 T-Jet ePER podaje dwa numery, tj:
71724083, który stosowany jest również w modelach grupy FIAT:
FIAT - 2Y GRANDE PUNTO (2005-2008)
FIAT - 4C GRANDE PUNTO (2008-2009)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 3L NUOVA BRAVO (2007-2009)
FIAT - 3Y NUOVA BRAVO MY 2010 (2010-2014)
FIAT - 51 NUOVA PUNTO MY2012 (2012-2013)
FIAT - 3J PUNTO EVO (2009-2011)
ALFA ROMEO - X6 ALFA MITO (2008-2011)
ALFA ROMEO - QZ MITO MY2011 (2011-2013)
LANCIA - TN LANCIA DELTA MY 2011 (2011-2014)
LANCIA - TH NUOVA DELTA 844 (2008-2011)
ABARTH - 4A GRANDE PUNTO ABARTH (2007-2010)
ABARTH - 81 NUOVA PUNTO ABARTH MY2012 (2012-2013)
ABARTH - 4B PUNTO EVO ABARTH (2010-2012)
oraz
59117062, który stosowany jest również w modelach grupy FIAT:
FIAT - 3S GRANDE PUNTO INTERN. INDIA (2008-2014)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 0C LINEA INDIA FL2014 (2014-....)
Patrząc na powyższe, to ten drugi to chyba jakiś zamiennik i obstawiam, że w znakomitej większości T-Jet'ów siedzi ten pierwszy, ale wiadomo - pewność będzie dopiero po sprawdzeniu dokładnie po VINie
Dla wersji 1.3 MultiJet ePER podaje aż trzy numery, tj. 55702161, 71724084 i 51803075 z czego, podobna sytuacja jak powyżej, tym "właściwym" powinien być 71724084 i jest on stosowany również w modelach grupy FIAT:
FIAT - 2Y GRANDE PUNTO (2005-2008)
FIAT - 4C GRANDE PUNTO (2008-2009)
FIAT - 3X GRANDE PUNTO ACTUAL (2009-2013)
FIAT - 3S GRANDE PUNTO INTERN. INDIA (2008-2014)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 3J PUNTO EVO (2009-2011)
ALFA ROMEO - X6 ALFA MITO (2008-2011)
ALFA ROMEO - QZ MITO MY2011 (2011-2013)
FIAT PROFESSIONAL - 3V NUOVO DOBLO 2009 (2009-....)
FIAT PROFESSIONAL - 3N NUOVO FIORINO-QUBO (2007-....)
Dla wersji 1.6 MultiJet jest to część o numerze 55701201 i ma on zastosowanie również w modelach grupy FIAT:
FIAT - 2Y GRANDE PUNTO (2005-2008)
FIAT - 4C GRANDE PUNTO (2008-2009)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 3L NUOVA BRAVO (2007-2009)
FIAT - 3Y NUOVA BRAVO MY 2010 (2010-2014)
FIAT - 3J PUNTO EVO (2009-2011)
FIAT - 3B SEDICI (2006-2011)
LANCIA - 43 MUSA FLL (2011-2012)
Także, jak widzicie, do każdej wersji silnikowej jest inny numer katalogowy sprężarki. Niestety ePER nie podaje parametrów tych podzespołów, ale nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że w środku każdej siedzą dokładnie te same bebechy a różnice wynikają tylko z punktów montażowych, no ale pewności nie mam Fakt jest taki, że moja Megana z automatem również o wiele lepiej radzi sobie z chłodzeniem, jak Linea
1) Niezależnie, czy w aucie "siedzi" klima automat czy manual - dla danej wersji silnikowej, kompresor jest ten sam.
2) Niestety poszczególne wersje silnikowe różnią się od siebie modelami kompresorów i tak:
Dla wersji 1.4 8V jest to część o numerze 55194880 i ma on zastosowanie również w modelach grupy FIAT:
FIAT - 2Y GRANDE PUNTO (2005-2008)
FIAT - 4C GRANDE PUNTO (2008-2009)
FIAT - 3X GRANDE PUNTO ACTUAL (2009-2013)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 51 NUOVA PUNTO MY2012 (2012-2013)
FIAT - 3J PUNTO EVO (2009-2011)
FIAT - 6U PUNTO MY 2013 (2013-....)
ALFA ROMEO - X6 ALFA MITO (2008-2011)
ALFA ROMEO - QZ MITO MY2011 (2011-2013)
ALFA ROMEO - 10 MITO MY2013 (2013-....)
FIAT PROFESSIONAL - 3V NUOVO DOBLO 2009 (2009-....)
FIAT PROFESSIONAL - 3N NUOVO FIORINO-QUBO (2007-....)
Dla wersji 1.4 T-Jet ePER podaje dwa numery, tj:
71724083, który stosowany jest również w modelach grupy FIAT:
FIAT - 2Y GRANDE PUNTO (2005-2008)
FIAT - 4C GRANDE PUNTO (2008-2009)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 3L NUOVA BRAVO (2007-2009)
FIAT - 3Y NUOVA BRAVO MY 2010 (2010-2014)
FIAT - 51 NUOVA PUNTO MY2012 (2012-2013)
FIAT - 3J PUNTO EVO (2009-2011)
ALFA ROMEO - X6 ALFA MITO (2008-2011)
ALFA ROMEO - QZ MITO MY2011 (2011-2013)
LANCIA - TN LANCIA DELTA MY 2011 (2011-2014)
LANCIA - TH NUOVA DELTA 844 (2008-2011)
ABARTH - 4A GRANDE PUNTO ABARTH (2007-2010)
ABARTH - 81 NUOVA PUNTO ABARTH MY2012 (2012-2013)
ABARTH - 4B PUNTO EVO ABARTH (2010-2012)
oraz
59117062, który stosowany jest również w modelach grupy FIAT:
FIAT - 3S GRANDE PUNTO INTERN. INDIA (2008-2014)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 0C LINEA INDIA FL2014 (2014-....)
Patrząc na powyższe, to ten drugi to chyba jakiś zamiennik i obstawiam, że w znakomitej większości T-Jet'ów siedzi ten pierwszy, ale wiadomo - pewność będzie dopiero po sprawdzeniu dokładnie po VINie
Dla wersji 1.3 MultiJet ePER podaje aż trzy numery, tj. 55702161, 71724084 i 51803075 z czego, podobna sytuacja jak powyżej, tym "właściwym" powinien być 71724084 i jest on stosowany również w modelach grupy FIAT:
FIAT - 2Y GRANDE PUNTO (2005-2008)
FIAT - 4C GRANDE PUNTO (2008-2009)
FIAT - 3X GRANDE PUNTO ACTUAL (2009-2013)
FIAT - 3S GRANDE PUNTO INTERN. INDIA (2008-2014)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 3J PUNTO EVO (2009-2011)
ALFA ROMEO - X6 ALFA MITO (2008-2011)
ALFA ROMEO - QZ MITO MY2011 (2011-2013)
FIAT PROFESSIONAL - 3V NUOVO DOBLO 2009 (2009-....)
FIAT PROFESSIONAL - 3N NUOVO FIORINO-QUBO (2007-....)
Dla wersji 1.6 MultiJet jest to część o numerze 55701201 i ma on zastosowanie również w modelach grupy FIAT:
FIAT - 2Y GRANDE PUNTO (2005-2008)
FIAT - 4C GRANDE PUNTO (2008-2009)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 3L NUOVA BRAVO (2007-2009)
FIAT - 3Y NUOVA BRAVO MY 2010 (2010-2014)
FIAT - 3J PUNTO EVO (2009-2011)
FIAT - 3B SEDICI (2006-2011)
LANCIA - 43 MUSA FLL (2011-2012)
Także, jak widzicie, do każdej wersji silnikowej jest inny numer katalogowy sprężarki. Niestety ePER nie podaje parametrów tych podzespołów, ale nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że w środku każdej siedzą dokładnie te same bebechy a różnice wynikają tylko z punktów montażowych, no ale pewności nie mam Fakt jest taki, że moja Megana z automatem również o wiele lepiej radzi sobie z chłodzeniem, jak Linea
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Klimatyzacja
Czyli jednak jakieś różnice są
Macias dzięki za wyczerpujący materiał
Teraz tak: miałem okazję jechać Punto Evo, w którym w/g danych z EPER siedzi ten sam kompresor klimatyzacji, co w osiołku Linei 1.4 8V. Klimatyzacja manualna w Punto Evo jednak znacznie lepiej radziła sobie z upałem.
Więc o co kaman ?
Co jeszcze ma wpływ na wydajność klimatyzacji? Ciśnienie układu? Jakieś zblokowanie na etapie bodycomp'a?
Śmiem podejrzewać, że coś może być zblokowane na bodykompie. Wiem, że Fiat, to nie MAN. Ale u mnie w firmie nowe MANy mają klimatyzację w ustawieniu ECO. Dopóki gwarancja się nie skończy, nie możemy nic z tym zrobić. MAN umywa ręce - niemiaszek kazał ustawić ECO, więc oni tego nie przestawią.
Do +25°C klima w MAN daje radę. Ale powyżej zaczynają się cyrki. A przy +34°C nie ma sensu jej w ogóle włączać.
Przypomina Wam to coś
Macias dzięki za wyczerpujący materiał
Teraz tak: miałem okazję jechać Punto Evo, w którym w/g danych z EPER siedzi ten sam kompresor klimatyzacji, co w osiołku Linei 1.4 8V. Klimatyzacja manualna w Punto Evo jednak znacznie lepiej radziła sobie z upałem.
Więc o co kaman ?
Co jeszcze ma wpływ na wydajność klimatyzacji? Ciśnienie układu? Jakieś zblokowanie na etapie bodycomp'a?
Śmiem podejrzewać, że coś może być zblokowane na bodykompie. Wiem, że Fiat, to nie MAN. Ale u mnie w firmie nowe MANy mają klimatyzację w ustawieniu ECO. Dopóki gwarancja się nie skończy, nie możemy nic z tym zrobić. MAN umywa ręce - niemiaszek kazał ustawić ECO, więc oni tego nie przestawią.
Do +25°C klima w MAN daje radę. Ale powyżej zaczynają się cyrki. A przy +34°C nie ma sensu jej w ogóle włączać.
Przypomina Wam to coś
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5156
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 278000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Klimatyzacja
Po raz drugi w krótkim czasie (hamulce) porównujesz dwa różne modele. Moje 1.3 i Twoje 1.6. Do tego włączyłeś jeszcze 1.4 77KM. Jeżeli nie zauważasz różnicy między 77 KM (Pb), 90 KM (ON) a 105 KM (ON), momentu obrotowego, to taka trochę lipa Pojedź do elektryka i sprawdź jaki masz alternator. Na moją 90 - tkę spytał tylko czy to w ogóle ładuje i daje radę? Wszystko na temat Twojego silnika jest tutaj https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... EHnRrE-ciq. Różnice widać gołym okiem. Na początku jego produkcji osiągi porównywano do silnika 2.0 D BMW.THOR1 pisze: ↑25 sie 2020, 13:20 Obawiam się że twoja klima jest uszkodzona (również mam automat). Ja teraz w piątek (było 35-36 stopni - miałem ustawione 25) cały dzień kręciłem się w okolicach Poznania i zdarzyło mi się zostawić samochód na słońcu (od 12 do 13:30) i nie było żadnych problemów z utrzymaniem temperatury. Oczywiście po starcie wentylator kręcił dość mocno ale szybko zmniejszał silę do poziomu około 1/4 skali.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6955
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja
Jaro, moim skromnym zdaniem, nie przyrównuj klimy w MANie do tego, co jest w Linei Tam widocznie na elektronice jest coś "stłamszone" i tego nie przeskoczysz, tyle że w autobusach to jest bardzo zaawansowany układ W "zwykłej" klimie manualnej układ (tak mi się przynajmniej wydaje ) jest "zero-jedynkowy" - kompresor się załącza i tyle Nie kojarzę, aby w bodycompie były jakieś ustawienia dotyczące klimatyzacji Różnice pomiędzy Punto Evo a Lineą mogą wynikać z takich niuansów jak materiały, z jakich wykonane jest wnętrze Punto Evo i Linei oraz to, że jednak Kabina Linei jest troszkę większa "kubaturowo" - potrzeba trochę więcej czasu i mocy, aby to schłodzić Do tego dochodzi masa czarnych plastików w naszych Lineach, które mega się nagrzewają co dodatkowo utrudnia cała sprawę a przy tak "skromnych" układach klimatyzacyjnych, tak niewielkie różnice w kubaturze mogą mieć już niestety spory wpływ Jako ciekawostkę można podać, że do naszych układów, niezależnie, czy to silnik 1.4 8V, czy T-Jet, czy jakikolwiek diesel oraz, czy to Linea, czy Grande Punto, czy Punto Evo, do tych wszystkich aut wchodzi dokładnie tyle samo czynnika chłodzącego i oleju Czynnika nie ma jakoś kosmicznie dużo, bo jest tego (z tego co pamiętam) 500 gram. żeby było ciekawiej, z reguły w maszynach serwisujących klimatyzację, nasz model auta w ogóle nie jest uwzględniony ! Bardzo często dostaję pytanie: jakie parametry mam ustawić na maszynie, bo nie mam tu Linei ? Odpowiedź: wybierz Grande Punto, i będzie GIT No i jest
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Klimatyzacja
Widzę, że temat się rozwinął także dodam coś od siebie. Mam automatyczną klimatyzację. Uważam, że chłodzi dobrze. Mam porównanie chociażby z nową Octavia. Tam układ szybciej schładza wnętrze, ale później odczucia są te same. Linea nie ma problemów z utrzymaniem odpowiedniej temperatury w moim przypadku . Przykład :wsiadałem do Lineii, na desce pokazało 38 st.kawałek z otwartymi szybami, później klima na 21 stopni obieg wewnątrzny na chwilę - może 3 minuty. Na full chodzi może jeszcze z 5 minut, później na 3-4 kreseczki na wyświetlaczu i w kabinie cicho.Wyrabia się bo już przy tych 20-21 stopniach jest przyjemnie. Mniej nie próbowałem bo było zwyczajnie było zimno. W grande punto układ określiłbym na mniej wydajny przynajmniej w moim wypadku. Silnik ten sam, ale 75KM. Ciekawe od czego zależy, że mamy różne odczucia i opinie skoro wszędzie to samo tylko inne sterowanie ?
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Klimatyzacja
Maciej, ale ja wcale nie porównuję klimy w MAN do Linei, co też podkreśliłem w poprzedniej mojej wypowiedzi . MAN ma tryb ECO i wszyscy są ogólnie wku...ni na MANa, że oświecił ich po fakcie. 5 lat gwarancji minie i sobie możemy zmienić tryb na jaki chcemy . Ot pewnie, żeby się układ nie posypał, zanim nie minie gwarancja.
Czy ja wiem, czy kubatura Linei jest większa od Punto Evo ? Raczej tylko o bagażnik
Materiały zapewne także z podobnych PETów co Linea.
Fakt jest jednak jeden: nigdzie nie spotkałem się z tak słabą klimatyzacją, jak w Linei. Czy to Peugeot, Skoda, czy Renault - klimatyzacje dają poczucie chłodu od razu. Fiat niekoniecznie.
Czy ja wiem, czy kubatura Linei jest większa od Punto Evo ? Raczej tylko o bagażnik
Materiały zapewne także z podobnych PETów co Linea.
Fakt jest jednak jeden: nigdzie nie spotkałem się z tak słabą klimatyzacją, jak w Linei. Czy to Peugeot, Skoda, czy Renault - klimatyzacje dają poczucie chłodu od razu. Fiat niekoniecznie.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 337 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Klimatyzacja
Fakt, ostatnio miałem okazję do Chorwacji pomykać Renault Grand Scenic 1.6 dci i przy +38° po paru minutach było przyjemnie, nie pamiętam żeby w Linei było tak, a byłem w Cro Lineą ze sześć razy i temperatura też była wysoka. Niezależnie od tego uważam Lineę za dobre auto
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM