Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
-
- klubowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 cze 2019, 16:11
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
Witam. Ostatnio się zastanawiałem jak najskuteczniej zmieniac biegi w lince 1.3 jtd 90km. Zauważyłem że moja linka strasznie słabo przyspiesza do 2000 obr/min. Później już ciągnie jak głupia. Jak za szybko zmienię bieg to mam wrażenie że się dusi ale znowu z drugiej strony nie chce przeciagac jej do np. 3000 obr/min. Jak zachować równowagę między dobrym przyspieszeniem a niskim spalaniem? Chyba że w waszych linkach jest inaczej. Podzielcie się opinią.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
A co ma ciągnąć poniżej 2000 obrotów ? Przecież to tylko 1248ccm i max moment jest rozwijany dopiero
od tej właśnie prędkości obrotowej.Poniżej tych obrotów można sobie deptać w gaz i jedyne co można uzyskać to szybsze zużycie silnika,katalizatora i DPF o ile jest.Nieco lepiej to wygląda w tym silniku z mocą 95KM bo ciągnie od 1800 obrotów - tu dawka paliwa dzielona jest nie na 3 ,ale na 5 części co poprawia też elastyczność nie zwiększając zużycia paliwa.Sumując to ten silnik tak ma i nie należy go ,, męczyć" a wtedy odwdzięczy się niskim spalaniem i bezawaryjnością.
od tej właśnie prędkości obrotowej.Poniżej tych obrotów można sobie deptać w gaz i jedyne co można uzyskać to szybsze zużycie silnika,katalizatora i DPF o ile jest.Nieco lepiej to wygląda w tym silniku z mocą 95KM bo ciągnie od 1800 obrotów - tu dawka paliwa dzielona jest nie na 3 ,ale na 5 części co poprawia też elastyczność nie zwiększając zużycia paliwa.Sumując to ten silnik tak ma i nie należy go ,, męczyć" a wtedy odwdzięczy się niskim spalaniem i bezawaryjnością.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
Zabawa zaczyna się od 2000 obr. Poniżej nic się nie dzieje. Generalnie staram się mieć powyżej, a jeśli ciut poniżej to tylko jazda ze stałą prędkością. Przed przyspieszeniem redukcja żeby nie dusić do osiągnięcia 2000 obr. Przy przyspieszaniu kręcę do ok 3500 max 4000.Spalnanie zawsze miałem w normie, żadnych problemów z egrem itp. od 30.000km, w Grande Punto 1.3 MJ 75M również
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
Normalna jazda u mnie to zmiana biegu przy 3000obr, oprócz jedynki, bo używam jej tylko do ruszenia auta.
No i oczywiście caly czas gaz w podłodze, a nie płynne wciskanie.
A jeśli chodzi o mulastosc silnika przy 2000obr to proponuję zdjąć wtyczkę z zaworu egr - oprócz kontrolki chrck engine poczujesz o wiele lepsze przyspieszenie
No i oczywiście caly czas gaz w podłodze, a nie płynne wciskanie.
A jeśli chodzi o mulastosc silnika przy 2000obr to proponuję zdjąć wtyczkę z zaworu egr - oprócz kontrolki chrck engine poczujesz o wiele lepsze przyspieszenie
-
- klubowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 cze 2019, 16:11
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
Jeśli chodzi o egr to u mnie go nie ma. Miałem z nim problem i doszedłem do wniosku że zamiast czyścić po prostu go usunę. Owszem troszkę lepiej zaczął przyspieszać i spalanie spadło u mnie o ponad 0,5l na 100km.
A jeśli chodzi o 1 i 2 to rzeczywiście 1 u mnie też tylko do ruszania i od razu 2 wtedy w miarę łagodnie ta zmiana się odbywa ale od 3 poniżej 2000 obr/min to strasznie muli. Więc wychodzi na to że najlepiej już od 2 dochodzić do 2500 obr/min żeby dość normalnie przyspieszać.
A jeśli chodzi o 1 i 2 to rzeczywiście 1 u mnie też tylko do ruszania i od razu 2 wtedy w miarę łagodnie ta zmiana się odbywa ale od 3 poniżej 2000 obr/min to strasznie muli. Więc wychodzi na to że najlepiej już od 2 dochodzić do 2500 obr/min żeby dość normalnie przyspieszać.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
Koledzy już trochę napisali o technice jazdy. Jeżeli chcesz więcej, poczytaj tutaj; viewtopic.php?f=35&t=2743.misiek3889 pisze: ↑01 lut 2020, 20:55....... z drugiej strony nie chce przeciagac jej do np. 3000 obr/min.
Zacytowałem urywek Twojego posta, który trochę wyjaśnia to o czym piszesz. Dłuższy czas jeździłem w "koło ratusza". Żadnej przygazówki ani bardziej agresywnej jazdy. Na autostradzie przy 120 km/h brak mocy i chick engine. Diagnoza - zacinające się łopatki turbiny przy około 3000 obrotów, przeładowanie turbiny. Tak więc może nie zawsze "but w podłodze", ale trochę częściej jeździć na wyższych obrotach. To auto to lubi.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 cze 2019, 16:11
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
Dzięki za wklejenie tego tematu. Nie umiałem takiego znaleźć. W sumie dał mi dużo odpowiedzi na moje pytania. Muszę trochę zmienić styl jazdy linką.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
Proszę bardzo.misiek3889 pisze: ↑02 lut 2020, 16:06 Dzięki za wklejenie tego tematu. Nie umiałem takiego znaleźć. W sumie dał mi dużo odpowiedzi na moje pytania. Muszę trochę zmienić styl jazdy linką.
Też na początku uczyłem się jeździć, korzystałem z rad i wiedzy mireksa. Bardzo pomocna jest jazda z włączonym spalaniem chwilowym. Będziesz widział, kiedy i jak zmienia się, przy jakich obrotach i prędkościach. Moje spalanie autostradowe to około 5,4; na zwykłych drogach 4,5 miasto około 6,0. Średnie 5,2. Tak jest od początku a przebieg aktualny.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 cze 2019, 16:11
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
To mało ci pali w mieście. Mi w trasie przy prędkości między 110 a 120 spalił 4,4 natomiast w mieście przy odcinkach między 5 km a 15 km pali średnio 6.5 do 6.8. Jakby mi 6 spalił w mieście to byłbym bardzo zadowolony. No może jak zmienię styl jazdy to się trochę poprawi.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
Ja zmieniam biegu przy ok 2800rpm inaczej to tylko się go dusi. Stała płynna jazda to na 4 czy 5 spokojnie można przy 2 tys a nawet ciut mniej ale jak trzeba wyprzedzić to redukcja.
Ciagle chodzi mi po głowie chip 15koni i 40Nm ale ponoć ciężko w tym silniki bo wtryski są mało wydajne i sam nie wiem
Ciagle chodzi mi po głowie chip 15koni i 40Nm ale ponoć ciężko w tym silniki bo wtryski są mało wydajne i sam nie wiem
-
- klubowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 cze 2019, 16:11
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
Też myślę o tym żeby podnieść moc. Ale czytałem i strasznie drogo to wychodzi. Mam znajomego co potrafi zmienić mapy w silniku. W golfie 4 1,9 tdi 105 koni który miałem wcześniej zmienił mi mapę, do tego zmodyfikowałam wydech i miałem około 180KM. Sama mapa wyszła mnie 300zl. Ale jeśli chodzi o linkę to powiedział że nie bierze się za to. A u innych wychodzi koło 1000zl. To trochę dużo.
-
- klubowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 cze 2019, 16:11
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Obroty a zmiana biegów 1.3 jtd
To daj znać gdzie u ciebie mozna za tyle to zrobic, może się skuszę przyjechać.