Lewarek nie wraca do pionu

daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: daro189 »

A jak tak to luz 😀
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: leszek1234 »

Lekka przesada. Zaraz "badziew jakich mało". Po prostu cecha produktu :ink Jak jeżdżę różnymi autami, to w ogóle nie zwróciłem na to uwagi w Linei. Biegi wchodzą elegancko to w czym problem. Ktoś się tego lewarka trzyma podczas jazdy?
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1300
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: Fiacik »

Już kiedyś napisałem,że po ok.2 latach( niestety już po gwarancji) też mi lewarek nie za bardzo chciał wracać do pionu.Pojechałem do serwisu Fiata w
Bielsku-Białej .Przesmarowanie metalowych tulejek pod lewarkiem za ok.30-40zł to żaden wydatek.Potem jeździłem co roku i tematu więcej nie było a lewarek chodził wzorowo.
Natomiast jest to ewidentna wada konstrukcyjna bo dostaje się do tych tulejek wilgoć i korodują co jest przyczyną problemów.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: smak56 »

Fiacik pisze: 06 sty 2020, 23:06 Natomiast jest to ewidentna wada konstrukcyjna bo dostaje się do tych tulejek wilgoć i korodują co jest przyczyną problemów.
No nie wiem. Przejechałem 233 tysiące i nigdy nie smarowałem lewarka ani tulejek. Lewarek chodzi jak trzeba (bez luzu), biegi wchodzą płynnie. Raz nasmarowałem cięgna i wybieraki. To wszystko. (Obym nie wykrakał :zlośnik )
smak56
* * * *
Obrazek
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: krupniok »

pogromcaslaskiej pisze: 05 sty 2020, 13:35 tak ten lewarek ma taki luz, jest to badziew jakich mało
Kiedyś już o tym pisałem, że "nieprecyzja" tej skrzyni jest powalająca, to mnie zaatakowano, że tak nie jest :D Lewarek pracuje jak mop w wiadrze ŁT43 i jeśli ktoś uważa inaczej, to dawno nie jechał innym modelem samochodu. Pewnie zaś będzie burza, ale niestety tyczy się to każdego innego aspektu linei (charakterystyka i głośność zawieszenia, wyciszenie kabiny, spasowanie elementów itp.). bananevil
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: smak56 »

Piszemy o skrzyni biegów czy lewarku? Z tego co piszecie skrzynie w Linei są różne, natomiast lewarki (ich konstrukcja, mocowanie) chyba takie same :pomysli .
Jeżeli jest tak jak piszę, to mogą być różnice w konkretnym modelu i w ogóle nie świadczyć o braku porównania do jazdy innym autem :pomysli :?
smak56
* * * *
Obrazek
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: pogromcaslaskiej »

ten lewarek ma takie luzy jak mop w wiadrze i to jest fakt, kiedyś poruszałem sobie na luzie w kilku linach tym lewarkiem, bo myślałem że mam popsuty, i było to samo, kiedyś była taka forumowiczka nick Tara i ona wymieniała cały ten element, np w astrze kupuje się taki zestaw naprawczy i idzie ten luz zlikwidować, nowy w ASO 430zł w zeszłym roku chciałem kupić,ale praktycznie nie jeżdżę już linea, więc odpuściłem, ten typ tak ma, vileda ultra max😀
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: krupniok »

smak56 pisze: 07 sty 2020, 17:18 Piszemy o skrzyni biegów czy lewarku? Z tego co piszecie skrzynie w Linei są różne, natomiast lewarki (ich konstrukcja, mocowanie) chyba takie same :pomysli .
Jeżeli jest tak jak piszę, to mogą być różnice w konkretnym modelu i w ogóle nie świadczyć o braku porównania do jazdy innym autem :pomysli :?
O ogólnym odczuciu przy obsłudze lewarka zmiany biegów (za wyłączeniem kształtu, faktury i wykończenia samej gałki - to dla ścisłości) na co pewnie składa się więcej elementów. W wielu samochodach (nie wszystkich!) zmieniając biegi ma się wrażenie, że strzela się z precyzyjnego karabinu, bieg po biegu niczym pocisk po pocisku, normalnie jak jak w precyzyjnym szwajcarskim zegarku albo porządnym rewolwerze. W Linei (mam T-Jet) to jak wyżej napisano - można porównać do mopa w wiadrze viledy :jazda

P.S. nie raz pasażer dostał w kolano przy wbijaniu piątego biegu :lacha
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: smak56 »

krupniok pisze: 07 sty 2020, 21:25 O ogólnym odczuciu przy obsłudze lewarka zmiany biegów..... W wielu samochodach (nie wszystkich!) zmieniając biegi ma się wrażenie, że strzela się z precyzyjnego karabinu, bieg po biegu niczym pocisk po pocisku, normalnie jak jak w precyzyjnym szwajcarskim zegarku albo porządnym rewolwerze. W Linei (mam T-Jet) to jak wyżej napisano - można porównać do mopa w wiadrze viledy :jazda
P.S. nie raz pasażer dostał w kolano przy wbijaniu piątego biegu :lacha
Teraz rozumiem - u mnie tego nie ma.
Być może ma to związek ze sposobem włączania biegów :pomysli . Ja się nigdzie nie śpieszę, z biegami również :luzak .
smak56
* * * *
Obrazek
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: daro189 »

Dynamika zmiany biegów między mjetem a tjetem jest znaczna, trudno to robić powoli 😀
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1300
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: Fiacik »

A ja bym się zapytał kolegi krupnioka ,w których to samochodach klasy Linei biegi wchodzą jak w szwajcarskim zegarku,oczywiście z wyłączeniem grupy VW bo to rzeczywiście inna bajka.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Można odłączyć linki i poruszać ręcznie dźwigienkami, wtedy można mówić czy skrzynia jest precyzyjna czy nie. Otóż jest całkiem precyzyjna. Mówię o swojej w T-Jet.
Wybierak pod lewarkiem jest odpowiedzialny za wrażenie dziadostwa.... bo jest dziadostwem :) Lata jak szmata, ale mimo to biegi zawsze wchodzą bezszmerowo.
Dla porównania, w służbowej Astrze gdy pierwszy raz wsiadłem był efekt wow! ale precyzja... dopóki nie ruszyłem. Odwrotna sytuacja niż Linei, mechanizm pod lewarkiem dobry, zero luzu, fajny opór, ale za to skrzynia niedokładna, biegi nie zawsze wchodzą, czasem przytnie, czasem zgrzytnie, zwłaszcza gdy jest zimno.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: pogromcaslaskiej »

a jak ten wybierak wygląda, da się ten element wymienić, czy to jest część LEWARKA? jestem z tego zielony więc może głupio się pytam, znalazłem na aledrogo zestaw do regeneracji-wybierak Fiat bravo
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Lewarek nie wraca do pionu

Post autor: zibi186 »

Po prawej stronie liczby 13 na rysunku jest nakrętka . Po jej odkręceniu i wyciągnięciu sworznia zobaczymy dwie plastikowe tulejki . Rzecz w tym , żeby ten sworzeń był wolny od rdzy , całość dobrze nasmarowana a sam ruch odpietych linek odbywał się zupełnie swobodnie . Stosunkowo łatwo o to zadbać . Znacznie łatwiej , niż wymieniać cały moduł . Pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ