[T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 30 razy

[T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: matis1906 »

Cześć.
Linea szczęśliwie posiadała znacznie lepiej zaprojektowaną skrzynię 5 biegową od M32 występującej chociażby w Bravo, Delta itd.
T-Jet przenosi niewiele ponad 200Nm na asfalt. Czy skrzynia występowała również w Grande Punto w Jtd w wersji 120KM, tam przenosiła by wówczas aż 290Nm ?
Czy były mocniejsze silniki dedykowane dla tej skrzyni ?
Przewidywana przeze mnie wartość momentu po przebudowie to 320-350Nm oraz 200-220KM (Jeszcze w Grudniu zamieszczę odpowiedni post).
M32 w A20DTH przekazywała ponad 350Nm i kończyła się w przedziale 100-200tys. km.
Pozdrawiam serdecznie !
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ta skrzynia jest w Abarth 595; 180KM i 250NM.
Punto 1.9 miało 6 biegów.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: Szczypior »

W 1.3 multijet jest ta sama skrzynia?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Tak, nie wiem czy przełożenie główne jest takie samo.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: Szczypior »

Chciałem robić chipa to czytałem że ona jest na ok 200Nm a tyle ma gdzieś 1.3 multijet
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: michalexc »

Ta sama skrzynia jest chyba w 1.6 multijet, a ten silnik ma moment 290 NM. Przełożenie na pewno inne. W 1.3 MJ widać to po krótkiej jedynce.
Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: matis1906 »

W 595 jest C510, ma nieco inny wysprzęglik, jeżeli środek, łożyska, wałki i synchronizatory są te same to wychodzi na to że skrzynia bez obaw zniesie duużo ponad 300Nn.
Wybierak prowadzony jest podobnie na linki z tego co widzę, można więc z dźwigni z 595 zrobić sobie short shifter w Linei, tam biegi mają znacznie krótszą drogę.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: Szczypior »

Czyli jaka skrzynia ma 1.3 multijet?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: duskap »

michalexc pisze: 30 lis 2019, 23:30 Ta sama skrzynia jest chyba w 1.6 multijet, a ten silnik ma moment 290 NM. Przełożenie na pewno inne. W 1.3 MJ widać to po krótkiej jedynce.
Nie nie jest. 1.6 multijet ma 6 biegów a T-Jet ma 5 biegów. To 2 różne skrzynie.
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: krupniok »

Z e-learn:

- 1.4 8v C514 - 5 speed gearbox

- 1.4 16v TJET C510 5 speed gearbox

- 1.3 JTD C510 5 speed gearbox or M20 6 speed gearbox
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: Szczypior »

Wychodzi na to że skrzynia w 1.3 multijet może wytrzymać 206Nm
http://www.fiatpress.pl/press/detail/235
Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: matis1906 »

Dziękuję za tabelkę, to wiele wyjaśnia dla mnie :) C510 były w Abarth'ach w wersji 180KM więc musi mieć potencjał, zwłaszcza że projekty 300+ często miały właśnie C510. Swoją drogą z 1.3JTD będzie na ostatnim biegu jeszcze dłuższa, tylko ta jedynka zdecydowanie za krótka. Pozdrawiam :)
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: Szczypior »

To nie czaje już czy 510 wytrzyma więcej jak katalogowo czy nie
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Skrzynia przeważnie jest najmocniejszym elementem układu napędowego. Martwiłbym się bardziej dwumasą. Półosie też specjalnie tłuste nie są.
Abarth ma 250NM. A ile więcej wytrzyma?, wie ten kto tuninguje i ją rozwali :)
Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

Post autor: matis1906 »

Pomyślałem o tym samym patrząc na półosie, dwumasa to zniesie, moment jest rozłożony znacznie łagodniej niż ma to miejsce w dieslu. Ciekawe jak oryginalna okładzina organiczna, kevlar od maklanda spina jak spiek w mojej Lancii, w ostateczności założę kevlar. Za kilka dni dowiem się ile dokładnie Nm będzie na kołach.
ODPOWIEDZ