Sprężyny

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Sprężyny

Post autor: Phenix »

Jestem ciekaw jak się mają sprężyny Apex Jamex czy Einbah do siebie jeśli chodzi o jakość wykonania. A stosował ktoś sprężyny na przód z firmy GH ? Jednak jestem za tym żeby montować części dedykowane do danego modelu auta niż dobierać na oko... I bo jeden kierowca będzie jeździć autem gdzie jeden cylinder nie "pali " " i nie będzie zarzekać "bo ma ucho jak by mu słoń nadepnął a są kierowcy którzy usłyszą to od raziu ...
A poza tym zastanawia mnie jak przy długo terminowej jedzie np 7 lat na obniżonych sprężynach będą zachowywać się fabryczne amory które pracują w innym zakresie niż zostały skonstruowane, czy będą dobrze pracować i czy mocno skróci się ich żywotność?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Sprężyny

Post autor: helletic »

I czy krótsza sprężyna nie wypadnie (z tyłu jest taka możliwość), gdy amortyzator będzie miał za długi skok.
Twardsze zawieszenie wpłynie też na żywotność karoserii oraz szyb. Buda będzie się bardziej gięła, a co za tym idzie po pewnym czasie szyba pęknie, albo się rozwarstwi.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Sprężyny

Post autor: krupniok »

helletic pisze: 18 lis 2019, 19:24 I czy krótsza sprężyna nie wypadnie (z tyłu jest taka możliwość), gdy amortyzator będzie miał za długi skok.
Twardsze zawieszenie wpłynie też na żywotność karoserii oraz szyb. Buda będzie się bardziej gięła, a co za tym idzie po pewnym czasie szyba pęknie, albo się rozwarstwi.
Zaraz potem przylecą smoki i...

Mam od około 80000km założone "twarde" Eibachy i poza mniejszym komfortem nic się nie stało.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2020, 14:11 przez krupniok, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Sprężyny

Post autor: helletic »

To, że nic się nie stało w twoim przypadku, nie znaczy, że nie może do takiego przypadku dojść. Ten komentarz ze smokami sobie wsadź w kieszeń. Z zawieszeniami gwintowanymi zabawę zacząłem 20 lat temu i wiem, czym to się może skończyć. Poza tym nie porównuj obniżających serię sprężyn z kompletnym gwintem, bo tu w ogóle nie ma co i jak porównać.
Twardość, nawet na "kitach" ulega zmianie. Nawet na fabrycznym zawieszeniu karoseria się ugina, słychać to zwłaszcza, gdy ma się lód pomiędzy dzrzwiami a karoserią. Każdą zmianę twardości zawieszenia przyjmą najpierw elementy gumowe zawieszenia, dalej spawy i jeżeli masz hardcore kamień zawias, to sorry, ale odbije się to na całej budzie po latach.
Osobiście w Linie miałem gwint AP i pierwsze co, to po roku zaczęły dobiegać niepokojące dźwięki z okolic przedniej szyby. Skok auta był prawie zerowy na amortyzatorach, a po podniesieniu auta, trzeba było uważać na to, aby sprężyna z tyłu osiadła w swoim miejscu, bo była tak krótka.
Eibach, czy inny kit także wpłynie na żywotność spawów i szyb, które są klejone, a nie na uszczelkach. Różnica kiedy co się posypie, zależy od dróg, którymi się głównie poruszasz i wiadomo, że na obniżającym komplecie nastąpi to zdecydowanie później, niż na zawieszeniu gwintowanym, gdzie całość pracuje zdecydowanie twardziej.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Sprężyny

Post autor: Phenix »

I tu bym przyznał rację @helletic . Jak ktoś jeździ w trasy po wioskach dziurach , koleinach ... To kabina pracuje a jeśli ktoś ma twarde zawieszenie to nie ma gdzie amortyzować. Chyba że masz profil opony "80 "

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

TERMINATOR
klubowicz
klubowicz
Posty: 104
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:10
Przebieg: 117000
Silnik: 1.4 16v turbo
Rocznik: 2010
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Sprężyny

Post autor: TERMINATOR »

Jak to mówią każdy robi jak uważa amortyzatory fabryczne bez problemu wytrzymują obniżenie do 35 mm i działają jak że zwykłymi sprezynani
Powyżej tego trzeba zamontować amory sportowe
Przejezdilem 12 lat na sportowych sprezynach i nic się nie działo ani z karoseria ,szybami i innymi rzeczami napewno wiem że jeździ się bezpieczniej z niższym środkiem ciężkości i można wtedy zapier.....ać na zakrętach i jest ok i tyle
Fiat 126 p granatowy 140 km
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
:-<<
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Sprężyny

Post autor: Phenix »

Znalazłem ciekawy artykuł na temat sprężyn... sportowych ale można to podciągnąć pod nie fabryczne tzn o zmienionej charakterystyce lub bez homologacji dla Linei. https://autokult.pl/2989,sprezyny-obniz ... kty-i-mity

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

radzio1490
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 15 wrz 2020, 22:00
Przebieg: 197000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2009

Re: Sprężyny

Post autor: radzio1490 »

Pierwsze auto w moim życiu w którym ta szybko pękają sprężyny 🙈
Mercedes w124
4 x Hyundai Coupe
Audi A6 3.0 TDI
BMW E60 3.0
E Klasa 2.2 CDI
Aktualnie Camaro 2016 3.6
Oraz Linea do roboty 💪
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Sprężyny

Post autor: mwas »

Rozwiń swoją myśl :ink No i napisz jeszcze co wozisz tym autem :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Sprężyny

Post autor: daro70 »

A może przy tym przebiegu to normalne :? . U mnie Linea 95 tyś km i na oryginale jeśli chodzi o sprężyny :P
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Sprężyny

Post autor: leszek1234 »

Ja tez troche juz mam przelatane i na oryginałach od nowości...
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Sprężyny

Post autor: mwas »

Ja coś ok 194 tyś km i sprężyny od nowości. Amory z tyły wymienione, z przodu w zasadzie też już by się przydało, ale sprężyny (odpukać :ink) jak na razie całe :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Exkuba
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 26 sty 2019, 23:47
Przebieg: 294000
Silnik: 1.6D multijet
Rocznik: 2009

Re: Sprężyny

Post autor: Exkuba »

Fiat Linea 1.6 D Multijet 105KM (77kW) diesel
Przód:
https://fiat.7zap.com/en/lin/3m/1102131 ... 01s00+2-0/
nr:
51920393
LINEA (2007-....)
NUOVO FIORINO-QUBO (2007-....)
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... 7/51920393

Wymienione, pasują bez problemu. Szersze podobno o ok 10mm.
marved
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 17 maja 2020, 14:06
Przebieg: 119000
Silnik: 1.6 multijet
Rocznik: 2009
Podziękował: 2 razy

Re: Sprężyny

Post autor: marved »

Exkuba pisze: 17 lut 2021, 8:32 Fiat Linea 1.6 D Multijet 105KM (77kW) diesel
Przód:
https://fiat.7zap.com/en/lin/3m/1102131 ... 01s00+2-0/
nr:
51920393
LINEA (2007-....)
NUOVO FIORINO-QUBO (2007-....)
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... 7/51920393

Wymienione, pasują bez problemu. Szersze podobno o ok 10mm.
Kolego, gdzie kupiłeś spreżyny i jakiej firmy?
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Sprężyny

Post autor: michalexc »

Mam duży problem.W zeszłym roku pękła mi sprężyna przód i za radą kolegów z forum wymieniłem na model z GP 1.3 Multijet.Przy okazji okazało się ,że jeden amortyzator w ogóle nie trzyma i są skorodowane mocowania wszystko zostało wymienione.Niestety po wymianie coś tłukło w zawieszeniu .Głuchy stuk przy małych nierównościach lub przy zjeżdżaniu z leżącego policjanta.Zmieniali sprężyny ,amory na inne firmy bez skutku.Odpuściłem i pojechałem gdzie indziej.Tutaj sprawdzono i wymieniono sprężyny z mocowaniami . Amortyzatory wykluczone ,bo działają i nie wydają żadnego dźwięku.Zawieszenie sztywne ,zero luzu.Stabilizatory zrobione.Ostatnią deską ratunku miała być regeneracja przekładni .Nie przyniosło to żadnej zmiany .Macie jakiś pomysł ? Dodam ,że ostatni warsztat specjalizuje się we Fiacie
ODPOWIEDZ