Nierówna praca silnika
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Nierówna praca silnika
Cienka odma wymieniona cała, dałem dłuższy wężyk, bo tamten był strasznie sztywny i krótki. Przepustnicę odkręciłem, wyczyszczona preparatem do czyszczenia gaźników. Efekt... może przez pierwsze dwa dni nic nie słyszałem (mało jeździłem), ale potem to samo... Dużą odmę przeczyściłem, bo była zawalona majonezem, króciec do "małej" zaspawałem plastikiem znowu - może dalej jest jakaś mała nieszczelność i to może być objawem?helletic pisze: ↑06 wrz 2019, 20:46 Dokładnie, zacznij od wyczyszczenia przepustnicy, ale ją wykręć i porządnie spsikaj preparatem do czyszczenia przepustnic. Za wolne obroty odpowiada także cienka odma. Jak jest uwalona syfem, to nie będzie odpowietrzało korbowodu na wolnych obrotach. Sprawdź też oczywiście stan odm, bo mogą być sparciałe, lub prozaicznie cienka odma odpięła się np. od obudowy filtra powietrza.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Nierówna praca silnika
Niestety nieszczelności na dolocie mogą być przyczyną nierównej pracy silnika...
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika
Po czyszczeniu przepustnicy i odm warto również wykonać procedurę kasowania wartości samoadaptacyjnych przez kabel i Multiecuscan Można ewentualnie spróbować odłączyć minusową klemę akumulatora, ale wykonanie procedury przez komputer jest pewniejsze Spotkałem się już z takimi przypadkami, że po czyszczeniu nie było zmiany, dopiero po wykonaniu procedury silnik zaczynał równo pracować
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika
Silnik -> Regulacje Tam są dwie opcje - pierwsza z góry to kasowanie konfiguracji samochodu - to niekoniecznie, druga to kasowanie ustawień samoadaptacyjnych (czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie a nie mam teraz jak sprawdzić). W okienku po prawej jest opisana cała procedura jak to zrobić, idzie gładko
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Nierówna praca silnika
Wszedlem tam i piszą:mwas pisze: ↑01 paź 2019, 14:37 Silnik -> Regulacje Tam są dwie opcje - pierwsza z góry to kasowanie konfiguracji samochodu - to niekoniecznie, druga to kasowanie ustawień samoadaptacyjnych (czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie a nie mam teraz jak sprawdzić). W okienku po prawej jest opisana cała procedura jak to zrobić, idzie gładko
1) rozgrzej silnik,
2) trzykrotnie zwiększ obroty do 4500 i za każdym razem utrzymaj je przez 3 sek.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.... najpierw wykonuje kasowanie błędów, następnie kasowanie ustawień samoadaptacyjnych, a zaraz potem na rozgrzanym silniku gazuję go na biegu jałowym?
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Nierówna praca silnika
Nie wiem czy działa ta adaptacja w multi ecu ... 2 lata temu robił mi mechanik adaptacje tym programem i mówi że nie działa to i musiał uczuć oryginalnego egzaminera.
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika
Dobrze zrozumiałeś Po wykonaniu kasowania ustawień samoadaptacyjnych przez MES i ELM powinna chyba zacząć migać kontrolka check engine. Trzeba wtedy, na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej, na biegu jałowym podczas postoju podnieść obroty silnika do 4500 i utrzymać je przez ok. 3 sek. to powtórzyć trzy razy, wtedy kontrolka powinna przestać migać i procedura zakończona
Działa na pewno, robiłem już nieraz Może mechanik miał coś nie tak z tym programem... nie wiem, nie chcę zgadywać, ja akurat przy tej procedurze nie miałem problemów Akurat przy tej, bo np. z ponowną adaptacją koła fonicznego miałem dobitny problem u kolegi Sebek - jego franca za cholerę nie chciała wykonać procedury, a dokładniej to nie reagowała na wykonanie komendy z komputera MES wyświetlał, że wykonał operację ale auto zachowywało się tak, jakby nic się nie wydarzyło Nie mam pojęcia dlaczego u niego tak było, być może dlatego, że ma nowszy rocznik, a może dlatego, że jego auto to... franca W każdym razie przy naszych nieco starszych rocznikach nie powinno być żadnego problemu
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Nierówna praca silnika
Na razie przeprowadziłem resert przez odpięcie klemy i co zauważyłem... raz pracuje nierówno i przerywa, a raz mu nic nie dolega... nie mam pojęcia o co to chodzi.
Chciałbym zrobić ten reset z poziomu oprogramowania ale jak się coś wysypie to co wtedy?
Chciałbym zrobić ten reset z poziomu oprogramowania ale jak się coś wysypie to co wtedy?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika
Nic się nie wysypie, tam nie ma za bardzo co popsuć Tak przynajmniej wychodzi no "chłopski rozum"...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Nierówna praca silnika
Mwas , jaką macie wew. średnicę cienkiej odmy ? Bo posiadam króćce jak na zdjęciu , na zewn fi 7.9 mm . Może to plus dwie podkładki załatwiło by sprawę ? Pozdrawiammwas pisze: ↑25 wrz 2019, 8:25 Cena w ASO jest niestety zaporowa i nie mam pojęcia z czego wynika Numer katalogowy całej obudowy filtra powietrza to 51806861, jest to niby komplet, czyli obydwie części obudowy, uszczelka (kołnierz) na przepustnicę i chyba do tego filtr powietrza, ale to nie zmienia faktu, że cenią sobie to na ponad 570 PLN. Można zainteresować się zamiennikiem -> https://arena.pl/obudowa-filtra-powietr ... 86326.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Nierówna praca silnika
wewnątrz fi 6mm
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Nierówna praca silnika
No nie wiem czy aż tyle się naciągnie . . . Ale jeśli ktoś chce spróbować . . .
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Nierówna praca silnika
U mnie jest fi 6mm (w orginale jest fi 5mm) i zdecydowanie poprawiło to fabrykę
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress