Nierówna praca silnika

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro »

Na allegro widzę jakąś nową za 150 zeta.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro »

helletic pisze: 06 wrz 2019, 20:46 Dokładnie, zacznij od wyczyszczenia przepustnicy, ale ją wykręć i porządnie spsikaj preparatem do czyszczenia przepustnic. Za wolne obroty odpowiada także cienka odma. Jak jest uwalona syfem, to nie będzie odpowietrzało korbowodu na wolnych obrotach. Sprawdź też oczywiście stan odm, bo mogą być sparciałe, lub prozaicznie cienka odma odpięła się np. od obudowy filtra powietrza.
Cienka odma wymieniona cała, dałem dłuższy wężyk, bo tamten był strasznie sztywny i krótki. Przepustnicę odkręciłem, wyczyszczona preparatem do czyszczenia gaźników. Efekt... może przez pierwsze dwa dni nic nie słyszałem (mało jeździłem), ale potem to samo... Dużą odmę przeczyściłem, bo była zawalona majonezem, króciec do "małej" zaspawałem plastikiem znowu - może dalej jest jakaś mała nieszczelność i to może być objawem?
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: helletic »

Niestety nieszczelności na dolocie mogą być przyczyną nierównej pracy silnika...
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6952
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 404 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mwas »

Po czyszczeniu przepustnicy i odm warto również wykonać procedurę kasowania wartości samoadaptacyjnych przez kabel i Multiecuscan :ink Można ewentualnie spróbować odłączyć minusową klemę akumulatora, ale wykonanie procedury przez komputer jest pewniejsze :ink Spotkałem się już z takimi przypadkami, że po czyszczeniu nie było zmiany, dopiero po wykonaniu procedury silnik zaczynał równo pracować :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro »

Gdzie to w ekuskanie jest?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6952
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 404 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mwas »

Silnik -> Regulacje :ink Tam są dwie opcje - pierwsza z góry to kasowanie konfiguracji samochodu - to niekoniecznie, druga to kasowanie ustawień samoadaptacyjnych (czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie a nie mam teraz jak sprawdzić). W okienku po prawej jest opisana cała procedura jak to zrobić, idzie gładko :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro »

mwas pisze: 01 paź 2019, 14:37 Silnik -> Regulacje :ink Tam są dwie opcje - pierwsza z góry to kasowanie konfiguracji samochodu - to niekoniecznie, druga to kasowanie ustawień samoadaptacyjnych (czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie a nie mam teraz jak sprawdzić). W okienku po prawej jest opisana cała procedura jak to zrobić, idzie gładko :ink
Wszedlem tam i piszą:
1) rozgrzej silnik,
2) trzykrotnie zwiększ obroty do 4500 i za każdym razem utrzymaj je przez 3 sek.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.... najpierw wykonuje kasowanie błędów, następnie kasowanie ustawień samoadaptacyjnych, a zaraz potem na rozgrzanym silniku gazuję go na biegu jałowym?
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Phenix »

Nie wiem czy działa ta adaptacja w multi ecu ... 2 lata temu robił mi mechanik adaptacje tym programem i mówi że nie działa to i musiał uczuć oryginalnego egzaminera.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6952
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 404 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mwas »

alvaro pisze: 03 paź 2019, 19:21 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.... najpierw wykonuje kasowanie błędów, następnie kasowanie ustawień samoadaptacyjnych, a zaraz potem na rozgrzanym silniku gazuję go na biegu jałowym?
Dobrze zrozumiałeś :ink Po wykonaniu kasowania ustawień samoadaptacyjnych przez MES i ELM powinna chyba zacząć migać kontrolka check engine. Trzeba wtedy, na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej, na biegu jałowym podczas postoju podnieść obroty silnika do 4500 i utrzymać je przez ok. 3 sek. to powtórzyć trzy razy, wtedy kontrolka powinna przestać migać i procedura zakończona :luzak
Phenix pisze: 03 paź 2019, 19:59 Nie wiem czy działa ta adaptacja w multi ecu ... 2 lata temu robił mi mechanik adaptacje tym programem i mówi że nie działa to i musiał uczuć oryginalnego egzaminera.
Działa na pewno, robiłem już nieraz :ink Może mechanik miał coś nie tak z tym programem... nie wiem, nie chcę zgadywać, ja akurat przy tej procedurze nie miałem problemów :ink Akurat przy tej, bo np. z ponowną adaptacją koła fonicznego miałem dobitny problem u kolegi Sebek - jego franca za cholerę nie chciała wykonać procedury, a dokładniej to nie reagowała na wykonanie komendy z komputera :oj MES wyświetlał, że wykonał operację ale auto zachowywało się tak, jakby nic się nie wydarzyło :zlawy Nie mam pojęcia dlaczego u niego tak było, być może dlatego, że ma nowszy rocznik, a może dlatego, że jego auto to... franca :lacha W każdym razie przy naszych nieco starszych rocznikach nie powinno być żadnego problemu :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro »

Na razie przeprowadziłem resert przez odpięcie klemy i co zauważyłem... raz pracuje nierówno i przerywa, a raz mu nic nie dolega... nie mam pojęcia o co to chodzi.
Chciałbym zrobić ten reset z poziomu oprogramowania ale jak się coś wysypie to co wtedy?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6952
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 404 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mwas »

Nic się nie wysypie, tam nie ma za bardzo co popsuć :ink Tak przynajmniej wychodzi no "chłopski rozum"... :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1847
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: zibi186 »

mwas pisze: 25 wrz 2019, 8:25 Cena w ASO jest niestety zaporowa i nie mam pojęcia z czego wynika :oj Numer katalogowy całej obudowy filtra powietrza to 51806861, jest to niby komplet, czyli obydwie części obudowy, uszczelka (kołnierz) na przepustnicę i chyba do tego filtr powietrza, ale to nie zmienia faktu, że cenią sobie to na ponad 570 PLN. Można zainteresować się zamiennikiem -> https://arena.pl/obudowa-filtra-powietr ... 86326.html
Mwas , jaką macie wew. średnicę cienkiej odmy ? Bo posiadam króćce jak na zdjęciu , na zewn fi 7.9 mm . Może to plus dwie podkładki załatwiło by sprawę ? Pozdrawiam 😄
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Sebek »

wewnątrz fi 6mm
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1847
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: zibi186 »

No nie wiem czy aż tyle się naciągnie . . . Ale jeśli ktoś chce spróbować . . . 😄
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: helletic »

U mnie jest fi 6mm (w orginale jest fi 5mm) i zdecydowanie poprawiło to fabrykę :ink
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
ODPOWIEDZ