Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Myślałem że ten pojedynek zakończony .Czytałem od początku cały ten wątek.... mam w rodzinie i jeżdziłem przez 7 lat Linką i czasem jeszcze śmignę .Teraz poginam Tipowozem i mam porównanie , ale to nie o to chodzi w tym wątku , tylko o porównanie ze Skodą Rapid ot co ... cała polemika .Każde z aut ma swoje zalety i wady , ale nikt nie wspomniał o wyglądzie . Wiadoma że Czesi dużo robili co by Rapid była mniejszą Octavią jak to było w relacji Jetta - Pasat , ale niestety to się nie udało . Octavia wyszła ładna natomiast Rapid taki troszkę macoszy z wyglądu - może WV nie pozwolił na takie zmiany . I na to nie ma dwóch zdań - Wiadomo klasa Tipo - Rapid ta sama, ale dla dla mnie wygląd dużo fajniejszy w Tipo w porównaniu z tyłem Rapida ...coś mu brakuje w relacji lampy tylne a błotniki w porównaniu z Octavią - oczywiście gusta .Twierdze że Octavia dalej zmienia swoje oblicze na coraz lepsze co też wiąże się z ceną która za Octavie wciąż idzie w góre , a Rapid zaprzestali produkcję i wypuścili znowu droższy samochód pod tytułem Skala ....chyba tak polityka Skody albo raczej WV.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ja w ogóle nie kumam tej burzy. Każdy robi ze swoimi pieniędzmi co mu się podoba.
Całkowicie rozumiem wybór, bo to wynik prostego porównania. Rapid ma wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób, będzie palił na pewno dużo mniej niż Tipo T-Jet, więc eksploatacja będzie tańsza, a osiągi są prawie identyczne. Jest liftbackiem, więc jest praktyczniejszy od sedana i tańszy od Tipo kombi. Czy 1.0 wytrzyma 200tyś? a jakie to ma znaczenie, skoro zmienia samochody co 4 lata. Na koniec, spadek wartości przy odsprzedaży będzie mniejszy. Nie ma ani jednego argumentu za kupnem Fiata.
Ktoś inny ma inne potrzeby i Skoda w porównaniu przepadnie.
Całkowicie rozumiem wybór, bo to wynik prostego porównania. Rapid ma wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób, będzie palił na pewno dużo mniej niż Tipo T-Jet, więc eksploatacja będzie tańsza, a osiągi są prawie identyczne. Jest liftbackiem, więc jest praktyczniejszy od sedana i tańszy od Tipo kombi. Czy 1.0 wytrzyma 200tyś? a jakie to ma znaczenie, skoro zmienia samochody co 4 lata. Na koniec, spadek wartości przy odsprzedaży będzie mniejszy. Nie ma ani jednego argumentu za kupnem Fiata.
Ktoś inny ma inne potrzeby i Skoda w porównaniu przepadnie.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Kuzyn w całości się z Tobą zgadzam , a ponieważ z gustami się nie dyskutuje to jak ktoś uważa, że Tipo jest lepsze od Rapida to jego rzecz .
Ja starałem się tylko opisać różnice między autami traktując to jako rzeczową wymianę zdań i argumentów z nadzieją , że może komuś się to kiedyś przyda.
Ja starałem się tylko opisać różnice między autami traktując to jako rzeczową wymianę zdań i argumentów z nadzieją , że może komuś się to kiedyś przyda.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Daaaawno, daaawno temu w radio była audycja, w której występował pan profesor mniemanologii stosowanej Jan Tadeusz Stanisławski, który prowadził dywagacje pt. „O wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia”. Tak też wygląda ta dyskusja o wyższości jednego auta nad drugim .
smak56
* * * *
* * * *
- fruugo
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 26 mar 2018, 19:52
- Przebieg: 115000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
smak56 pisze:Daaaawno, daaawno temu w radio była audycja, w której występował pan profesor mniemanologii stosowanej Jan Tadeusz Stanisławski, który prowadził dywagacje pt. „O wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia”. Tak też wygląda ta dyskusja o wyższości jednego auta nad drugim .
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A tak wracając "na ziemię" - umyłem bestię, aż się o to prosiła
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No nie zgodzę się, ponieważ Ty twierdziłeś iż Fiat z Tipo jest zacofany a to nie jest prawdą i właśnie my Ci argumenty podaliśmy To, że coś jest inne to nie znaczy, że zacofane. A wygląd to rzecz gustu tak jak napisałeśFiacik pisze: ↑31 sie 2019, 20:45 Kuzyn w całości się z Tobą zgadzam , a ponieważ z gustami się nie dyskutuje to jak ktoś uważa, że Tipo jest lepsze od Rapida to jego rzecz .
Ja starałem się tylko opisać różnice między autami traktując to jako rzeczową wymianę zdań i argumentów z nadzieją , że może komuś się to kiedyś przyda.
Dla mnie najistotniejsze jest bezpieczeństwo i dlatego do Rapida bym nie wsiadł widząc co zostało po czołówce Linei z Rapidem.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
I właśnie dlatego nigdy nie kupię żadnego złomu koncernu VW bo tam co chwilę są wadliwe silniki ale oczywiście NIGDY koncern VW nie poczuwa się do winy i zawsze albo za mało oleju zużywa na gwarancji więc nie wymienią a miesiąc po gwarancji jak silnik pada to nie wymienią bo po gwarancji i dadzą gest handlowy 30% rabatu mimo iż wszyscy wiedzą, że silnik jest wadliwy od nowości...pogromcaslaskiej pisze: ↑08 wrz 2019, 16:19 https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ny/n40027g
Następny niemiecki szmelc, tz nowoczesny
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Bo jedyny sinik VW to i tu cytat ......
Jeden z najlepszych silników polecanych do gazu – 1.6 8V MPI – to do bólu prosta jednostka z żeliwnym blokiem, ośmiozaworową głowicą, wielopunktowym wtryskiem paliwa, a także hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych. Motor ten produkowano aż do 2013 roku – tak długo montowano go w Skodzie Octavii i Audi A3, na rynku wtórnym znajdziecie więc trzyletnie egzemplarze modeli wyposażonych w jednostkę 1.6 MPI. Według montażystów silnik ten bardzo dobrze znosi LPG i nie ma z nim problemów (psują się jedynie cewki zapłonowe). Gaz w tej jednostce był montowany nawet u dilerów Skody (instalacja firmy Landi Renzo), i to bez utraty gwarancji. Wyjątkiem od tej reguły okazuje się wersja z oznaczeniem BSE, która ma wrażliwą głowicą (silnik montowano przez pewien czas w większości aut koncernu VW). Koszt montażu gazu LPG w 1.6 MPI oscyluje zazwyczaj w granicach 2600-3000 zł i wystarczy tutaj najprostsza z możliwych
instalacji sekwencyjnych (pasują podzespoły większości producentów). W przypadku dobrze zamontowanej instalacji gazu należy przyjąć, że spalanie wzrośnie o około 20 procent, ale to norma w każdym z zaprezentowanych tutaj silników. Dodamy, że jednostka 1.6 8V MPI tak chętnie jest „gazowana” również dlatego, że spala stosunkowo duże ilości benzyny.
Silnik znajdziesz w większości samochodów Grupy VW (Audi, Seat, Skoda) z pierwszego dziesięciolecia XXI wieku. Stosunkowo długo, bo aż do 2013 roku, stosowano go w Skodzie i Audi, natomiast w Passacie B6 oferowany był do 2010 r.
Jeden z najlepszych silników polecanych do gazu – 1.6 8V MPI – to do bólu prosta jednostka z żeliwnym blokiem, ośmiozaworową głowicą, wielopunktowym wtryskiem paliwa, a także hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych. Motor ten produkowano aż do 2013 roku – tak długo montowano go w Skodzie Octavii i Audi A3, na rynku wtórnym znajdziecie więc trzyletnie egzemplarze modeli wyposażonych w jednostkę 1.6 MPI. Według montażystów silnik ten bardzo dobrze znosi LPG i nie ma z nim problemów (psują się jedynie cewki zapłonowe). Gaz w tej jednostce był montowany nawet u dilerów Skody (instalacja firmy Landi Renzo), i to bez utraty gwarancji. Wyjątkiem od tej reguły okazuje się wersja z oznaczeniem BSE, która ma wrażliwą głowicą (silnik montowano przez pewien czas w większości aut koncernu VW). Koszt montażu gazu LPG w 1.6 MPI oscyluje zazwyczaj w granicach 2600-3000 zł i wystarczy tutaj najprostsza z możliwych
instalacji sekwencyjnych (pasują podzespoły większości producentów). W przypadku dobrze zamontowanej instalacji gazu należy przyjąć, że spalanie wzrośnie o około 20 procent, ale to norma w każdym z zaprezentowanych tutaj silników. Dodamy, że jednostka 1.6 8V MPI tak chętnie jest „gazowana” również dlatego, że spala stosunkowo duże ilości benzyny.
Silnik znajdziesz w większości samochodów Grupy VW (Audi, Seat, Skoda) z pierwszego dziesięciolecia XXI wieku. Stosunkowo długo, bo aż do 2013 roku, stosowano go w Skodzie i Audi, natomiast w Passacie B6 oferowany był do 2010 r.
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wyższości nie ma bo auta są porównywalne jak nie te same ..ale jest jeszcze coś takiego jak wizualizacja , i tu chyba nie ma o czy dyskutowaćsmak56 pisze: ↑05 wrz 2019, 9:50 Daaaawno, daaawno temu w radio była audycja, w której występował pan profesor mniemanologii stosowanej Jan Tadeusz Stanisławski, który prowadził dywagacje pt. „O wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia”. Tak też wygląda ta dyskusja o wyższości jednego auta nad drugim .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Widać, że u skody księgowy siedział przy projektowaniu całego auta.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Przy jednym i drugim siedział ...ale nie można pisać że Skoda Rapid w tej postaci wyprzedza fiata bo to jest nie na miejscu .
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wymieniłem cewkę wybór padł na DELPHI z kompletem przewodów, jedyna dostępna na cito pozostałe na zamówienie NGK czy BERU. Przy okazji wymieniłem olej w silniku VALVOLINE 5w-40 MST C3
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ