Nierówna praca silnika

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro »

Witam, zamieszczam filmik.... czy Wy też tak macie?
https://www.dropbox.com/s/hpqwnmq5yifvv ... 8.mp4?dl=0
Po przejechaniu 25 km i postoju na "luzie" silnik co jakiś czas traci obroty tak jakby miał zgasnąć, a potem normalnie pracuje. Dzieje się tak co mniej więcej 30 sek.
Morfus
Posty: 103
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Morfus »

Hmm, zrób eksperyment i wyłącz klimę i wtedy daj znać czy też na "postoju" co 30 sek. się dławi. Natomiast słychać inne niepokojące dźwięki coś jakby alternator.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro »

To akurat było bez klimy.
Co tam słyszysz w alternatorze? Może to wtryskiwacze tak głośno pracują.
Morfus
Posty: 103
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Morfus »

alvaro pisze: 06 wrz 2019, 13:48 To akurat było bez klimy.
Co tam słyszysz w alternatorze? Może to wtryskiwacze tak głośno pracują.
Wspominałem o klimie bo identyczny efekt jest jak startuje przy włączonej klimie wentylator skraplacza - też w momencie uruchomienia wentylator, bynajmniej u mnie też tak przydławiła silnik. A co do alternatora podobny dźwięk miałem w pierwszym sezonie zimowym z okolic alternatora, przypominało to pracę nie do końca sprawnego łożyska tzn. nierównomierne trzaski, po zmianie odpływu podszybia na to z punto odgłosy z alternatora się nie pojawiają.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: pogromcaslaskiej »

zaczoł bym od czyszczenia przepustnicy, potem preparat do benzyny do czyszczenia wtrysków plus benzyna 98
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: helletic »

Dokładnie, zacznij od wyczyszczenia przepustnicy, ale ją wykręć i porządnie spsikaj preparatem do czyszczenia przepustnic. Za wolne obroty odpowiada także cienka odma. Jak jest uwalona syfem, to nie będzie odpowietrzało korbowodu na wolnych obrotach. Sprawdź też oczywiście stan odm, bo mogą być sparciałe, lub prozaicznie cienka odma odpięła się np. od obudowy filtra powietrza.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro »

helletic pisze: 06 wrz 2019, 20:46 Dokładnie, zacznij od wyczyszczenia przepustnicy, ale ją wykręć i porządnie spsikaj preparatem do czyszczenia przepustnic. Za wolne obroty odpowiada także cienka odma. Jak jest uwalona syfem, to nie będzie odpowietrzało korbowodu na wolnych obrotach. Sprawdź też oczywiście stan odm, bo mogą być sparciałe, lub prozaicznie cienka odma odpięła się np. od obudowy filtra powietrza.
Cienka odma przy obudowie filtra prawie urwana, już kiedyś ją kleiłem u podstawy ale niewiele to dało. Jak ją oczyścić? Wsadzić pistolet ze sprężonym powietrzem i dmuchać, bo za bardzo nie widzę gdzie ona biegnie na dół?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mwas »

Ręką, metodą "Macajewa" dojdź po wężu na jego dół do miejsca, w którym jest wpięty do bloku silnika (chyba do głowicy). Wtedy po prostu chwyć palcami i pociągnij - powinna wyjść bez większego problemu. Wtedy rurkę masz w dłoniach więc benzynka ekstrakcyjna w ruch i płukanka :ink Ponowne założenie tego wężyka, wbrew pozorom nie jest trudne :ink Ponownie metodą "Macajewa" będziesz w stanie namierzyć króciec, na który ma wleźć, wtedy wystarczy ją tam nasunąć i... po sprawie :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: helletic »

Ułamał się króciec od obudowy, w który wpięta jest cienka odma? Jeśli tak, to słabo to widzę. U mnie skończyło się wymianą całej obudowy filtra, bo na końcu nie dało się już nic pokleić.
Możesz kupić węża z metra, średnica bodajże 6 mm najlepiej pasuje.
Dobrze się sprawdza środek do czyszczenia przepustnic. Lepiej, niż benzyna ekstrakcyjna :ink
Możesz też sprężonym powietrzem, tylko drugi koniec owiń w jakąś starą szmatę, jak nie chcesz mieć wszystkiego opryskanego majonezem :oj
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro »

No właśnie jest ułamany... Najlepiej by było to pospawać plastikiem
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: helletic »

Spawałem plastikiem, kleiłem Poxipolem. Wkręcałem mosiężny króciec od instalacji lpg. Wszystko było "na jakiś czas". Aż w końcu powstała taka japa, że postanowiłem wymienić całą obudowę. Kolejna wtopa asów z ASO, którzy mi to ułamali :zły
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro »

Masakra... Z ciekawości ile za obudowę?
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: adamson »

Ja, dawno, dawno temu kupiłem używaną, ale oczywiście z nieułamanym króćcem :ink na Alle... za 150 zeta, z jakiegoś Grande Punto, z silnikiem 1.4 8 v.
Np. coś takiego :
https://allegro.pl/oferta/obudowa-filtr ... e=facebook
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: helletic »

alvaro pisze: 24 wrz 2019, 20:47 Masakra... Z ciekawości ile za obudowę?
Kilka stówek, nie pamiętam dokładnie ile. Jednak byłem już tak wku... tym wszystkim, że kupiłem nową. Mój nadworny mechanik śmiał się, że w jedwabnych rękawiczkach powinienem ją zakładać :ryczy
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mwas »

Cena w ASO jest niestety zaporowa i nie mam pojęcia z czego wynika :oj Numer katalogowy całej obudowy filtra powietrza to 51806861, jest to niby komplet, czyli obydwie części obudowy, uszczelka (kołnierz) na przepustnicę i chyba do tego filtr powietrza, ale to nie zmienia faktu, że cenią sobie to na ponad 570 PLN. Można zainteresować się zamiennikiem -> https://arena.pl/obudowa-filtra-powietr ... 86326.html
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ