Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
-
- klubowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Pozwolę sobie założyć nowy temat .-)
Błąd jak poniżej, szarpie w całym zakresie obrotów podczas przyspieszania. Kable, świece wymienianie jakiś czas temu, adaptacja koła fonicznego robiona kilka dni temu (ale to chyba nie ma znaczenia)
Do czego mam się przyczepić (auto bez lpg) ?
Skasowałem, zobaczę co dalej
Obstawiać cewkę ? Jeżeli tak, to na próbę da się zamienić przewody (który z którym) i od której strony liczymy 1 cylinder ?
Błąd jak poniżej, szarpie w całym zakresie obrotów podczas przyspieszania. Kable, świece wymienianie jakiś czas temu, adaptacja koła fonicznego robiona kilka dni temu (ale to chyba nie ma znaczenia)
Do czego mam się przyczepić (auto bez lpg) ?
Skasowałem, zobaczę co dalej
Obstawiać cewkę ? Jeżeli tak, to na próbę da się zamienić przewody (który z którym) i od której strony liczymy 1 cylinder ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- RoboBat
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Liczymy od rozrządu. Może być cewka przewód WN lub świeca.
-
- klubowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Przewody, świece wymieniane. Obstawiam na cewkę. Dzięki.
PS 1 z 3 mogę zamienić ?
PS 1 z 3 mogę zamienić ?
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Możesz zamienić.
Mam te same błędy i nie wiem o co chodzi.
Jak nie ma jeszcze temperatury roboczej i mu depne np. na trójce to poszarpuje i traci moc ale nie zawsze. Świece nowe, cewki podmieniane, wtrysk gazowy podmieniany i dalej to samo. Kabli nie mam bo to T-JET
Mam te same błędy i nie wiem o co chodzi.
Jak nie ma jeszcze temperatury roboczej i mu depne np. na trójce to poszarpuje i traci moc ale nie zawsze. Świece nowe, cewki podmieniane, wtrysk gazowy podmieniany i dalej to samo. Kabli nie mam bo to T-JET
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Przerabiałem ten temat w innym Fiacie - po wymianie przewodów, świec, cewki oraz sprawdzeniu wiązki elektrycznej okazało się, że jeden wtryskiwacz nie podawał zawsze i nadawał się do wymiany. Akurat padł na 1 cylindrze i szarpanie było na PB i LPG.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
@buhert, ale padł wtryskiwacz benzyny czy gazu?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
- klubowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Wymienione kable, świece, cewka, adaptacja koła fonicznego, nie świeci (nie miga) check przy dużych prędkościach z klimą. Czujnik temp. w MAP sensorze jeszcze do wymiany -zawyża wskazania. Auto dale poszarpuje (rzadziej i sporadycznie), błędów zapisanych brak.
Czego szukać, na co zwrócić uwagę ?
Czego szukać, na co zwrócić uwagę ?
-
- klubowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
- Przebieg: 143000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Hej, borykam sie z tym juz okolo poltora roku, przy wcisnietym pedale powyzej 50-60% dlawi sie na kazdym biegu, jak powoli wkrecam to od 4 tys rzadko kiedy szarpnie. Wymienilem dokladnie to samo, pozostaly podobno ECU, lub lambda...
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Strasznie mało informacji podajecie... piszecie, że wymienialiście świece, kable WN itd no dobra, ale JAKIE wsadziliście świece, JAKIE kable WN i kiedy to było ? Niestety ma to ogromne znaczenie, z doświadczenia wiem, że niestety większość kabli WN na rynku jest o kant d... roztłuc, z takimi markowymi jak BOSCH czy Magneti Marelli na czele Poza tym, kiedy sprawdzaliście stan przepustnicy i odmy ? No i jeszcze, kiedy ostatnim razem robiliście "reset map benzynowych" ? Dla niewtajemniczonych - żeby to wykonać można po prostu odpiąć minusową klemę od akumulatora na jakieś 10 min, wtedy jednostka sterująca silnikiem zeruje sobie parametry samoadaptacyjne i zaczyna się "przyuczać" do kierowcy od nowa
Wypowiadam się tutaj odnośnie jednostek 1.4 8V - moim zdaniem na starcie do sprawdzenia świece i kable WN - ale tutaj polecam albo orygniały albo ewentualnie NGK, inne to niestety szmelc, czyszczenie przepustnicy i odmy, przydałoby się zrobić adaptację przepustnicy ale to chyba tylko przez interfejs i Multiecuscan a jeśli się nie posiada, to odpięcie akumulatora na 10 min. Jeśli po tych zabiegach nadal będzie szarpało, to do sprawdzenia w pierwszej kolejności cewka. Najlepiej byłoby ją podmienić na inną, sprawną i sprawdzić. Jeśli to nie cewka, to do sprawdzenia wtryskiwacze. A jeśli i tutaj byłoby wszystko OK to wtedy można się podrapać po głowie i zastanowić, czy to rzeczywiście nie wina ECU, ale z usterką komputera do tej pory się jeszcze nie spotkałem
Wypowiadam się tutaj odnośnie jednostek 1.4 8V - moim zdaniem na starcie do sprawdzenia świece i kable WN - ale tutaj polecam albo orygniały albo ewentualnie NGK, inne to niestety szmelc, czyszczenie przepustnicy i odmy, przydałoby się zrobić adaptację przepustnicy ale to chyba tylko przez interfejs i Multiecuscan a jeśli się nie posiada, to odpięcie akumulatora na 10 min. Jeśli po tych zabiegach nadal będzie szarpało, to do sprawdzenia w pierwszej kolejności cewka. Najlepiej byłoby ją podmienić na inną, sprawną i sprawdzić. Jeśli to nie cewka, to do sprawdzenia wtryskiwacze. A jeśli i tutaj byłoby wszystko OK to wtedy można się podrapać po głowie i zastanowić, czy to rzeczywiście nie wina ECU, ale z usterką komputera do tej pory się jeszcze nie spotkałem
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
- Przebieg: 143000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
U mnie swiece + kable NGK zalozone okolo 20 tys temu. Problem pojawil sie po 2-3 tysiacach w zimie kiedy depnalem mocniej na 3jce, na poczatku szarpal tylko na 4ce teraz potrafi go zamulic nawet na 1ce jak mu mocniej depne. Przepustnica + odma czyszczona na poczatku lipca i wczesniej pare razy, kompletnie bez zmian. Po kupnie mialem problem z pulsujaca ikonka engine check, diagnoza w ASO - zawory, swiece, kable, po wymianie/regulacji problem dalej wystepowal ALE nie szarpalo silnikiem, dopiero Twoja uwaga na temat adaptacji kola rozwiazala problem migajacej kontrolki. Po 2-3 miesiacach zaczelo szarpac przy przyspieszaniu plus pracuje nierowno na jalowym, co jakis czas szarpnie i strzeli z wydechu powietrzem.
Wydaje mi sie ze w deszczu objawy sie nasilaja - diagnoza cewka - podmieniona na delphi z przewodami, przez pierwsze 5 min bylo OK potem jakby cos sie zrypalo i wrocilo do szarpania dlatego podejrzewam ECU, ze gdzie zle ustala parametry.
Ostatnio bylem z tym temat u mechanika to sprawdzali iskre zdejmujac kable z cewki, wyszlo ze na 4tej od rozrzadu iskra przeskakiwala duzo wolniej niz na pozostalych 3 stwierdzili slaba iskre i ponownie diagnoza cewka, kiedy powiedzialem ze cewka byla podmieniona rozlozyli rece...
Odnosnie awarii ECU to duzo czytalem na forach o GP, myslalem ze mamy to samo ecu.
W miedzyczsie mialem jeszcze przygode z urwanymi szpilkami do kolektora wydechowego, ale udalo sie wyjac je bez zdejmowania glowicy. Po tym zauwazylem ze strzela co jakis czas z wydechu. Przypuszczam, ze nie zwracalem na to uwagi wczesniej (szarpanie wystepowalo przed zabawa z kolektorem). Kompresja mierzona, niby jak nowka...
Edit: Przypomnialo mi sie, ze jeszcze pomysl byl z podmiana czujnika polozenia walu (chyba tak to sie nazywa), po zamontowaniu nowego auto pochodzilo 15 sekund i zgaslo, nie chcialo odpalic. Po zmianie na stary czujnik wszystko ok... mechanik uwazal ze nowy czujnik byl walniety. Pozniej wyczytalem, ze trzeba zrobic adaptacje po zmianie czujnika, ale olalem temat i juz do tego nie wracalem.
Wydaje mi sie ze w deszczu objawy sie nasilaja - diagnoza cewka - podmieniona na delphi z przewodami, przez pierwsze 5 min bylo OK potem jakby cos sie zrypalo i wrocilo do szarpania dlatego podejrzewam ECU, ze gdzie zle ustala parametry.
Ostatnio bylem z tym temat u mechanika to sprawdzali iskre zdejmujac kable z cewki, wyszlo ze na 4tej od rozrzadu iskra przeskakiwala duzo wolniej niz na pozostalych 3 stwierdzili slaba iskre i ponownie diagnoza cewka, kiedy powiedzialem ze cewka byla podmieniona rozlozyli rece...
Odnosnie awarii ECU to duzo czytalem na forach o GP, myslalem ze mamy to samo ecu.
W miedzyczsie mialem jeszcze przygode z urwanymi szpilkami do kolektora wydechowego, ale udalo sie wyjac je bez zdejmowania glowicy. Po tym zauwazylem ze strzela co jakis czas z wydechu. Przypuszczam, ze nie zwracalem na to uwagi wczesniej (szarpanie wystepowalo przed zabawa z kolektorem). Kompresja mierzona, niby jak nowka...
Edit: Przypomnialo mi sie, ze jeszcze pomysl byl z podmiana czujnika polozenia walu (chyba tak to sie nazywa), po zamontowaniu nowego auto pochodzilo 15 sekund i zgaslo, nie chcialo odpalic. Po zmianie na stary czujnik wszystko ok... mechanik uwazal ze nowy czujnik byl walniety. Pozniej wyczytalem, ze trzeba zrobic adaptacje po zmianie czujnika, ale olalem temat i juz do tego nie wracalem.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Strasznie chimeryczne to Twoje auto Świece i kable masz OK (NGK), zastanawia mnie ta "wolna iskra" na 4tym cylindrze Czy teraz wywala Ci jakieś błędy ? Spróbuj odpiąć minusową klemę akumulatora na około 10 minut i sprawdź co się będzie działo.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
- Przebieg: 143000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Odlaczanie klemy nic nie daje.
Blad wyskakuje p300 I p301 nie pamietam dokladnie ale chodzi o chwilowe wypadanie zaplonu I wypadanie na 1cylindrze. Za kazdym razem jak dam mu wiecej niz 50/60% gazu albo od razu szarpie albo przymuli I za chwile miga wypadanie zaplonu. Generalnie to ten egzemplarz nie jest najszczesliwszy. Wybralem chyba najdrozsze auto w danym roczniku zostawione w salonie w rozliczeniu a tu kupa taka.
Co do iskry na odpalonym silniku sciagali po kolei kable z cewki. Na wszystkich powiedzmy iskra przeskakiwala tak samo a na jednym wolniej jakby co drugi trzeci cykl. Wiec gdzies w elektryce/zaplonie trzeba szukac. Cewka jest sterowana chyba przez ecu? Stad moje przypuszczenia. Mechanik stwierdzil ze albo cewka albo ecu, po podmianie cewki brak zmian. Bede musial chyba pozegnac sie z autkiem bo powoli koncza mi sie juz sily na walke z nim hehe.
Blad wyskakuje p300 I p301 nie pamietam dokladnie ale chodzi o chwilowe wypadanie zaplonu I wypadanie na 1cylindrze. Za kazdym razem jak dam mu wiecej niz 50/60% gazu albo od razu szarpie albo przymuli I za chwile miga wypadanie zaplonu. Generalnie to ten egzemplarz nie jest najszczesliwszy. Wybralem chyba najdrozsze auto w danym roczniku zostawione w salonie w rozliczeniu a tu kupa taka.
Co do iskry na odpalonym silniku sciagali po kolei kable z cewki. Na wszystkich powiedzmy iskra przeskakiwala tak samo a na jednym wolniej jakby co drugi trzeci cykl. Wiec gdzies w elektryce/zaplonie trzeba szukac. Cewka jest sterowana chyba przez ecu? Stad moje przypuszczenia. Mechanik stwierdzil ze albo cewka albo ecu, po podmianie cewki brak zmian. Bede musial chyba pozegnac sie z autkiem bo powoli koncza mi sie juz sily na walke z nim hehe.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
A pamiętasz na której świecy ta iskra pojawia się tak nieregularnie ? Bo jeśli na pierwszej od lewej patrząc od przodu na komorę silnika, to ewidentnie będzie wskazywało na problem i wypadania tego zapłonu i szarpania. Możesz wtedy jeszcze spróbować zamienić kable WN - zamienić miejscami pierwszy z czwartym. Jeśli to będzie problem z kablem, to wypadanie zapłonu powinno się przenieść na czwarty cylinder, jeśli przewody będą OK, to nadal będzie wywalało się na pierwszym a wtedy, tak jak piszesz - albo cewka, albo ECU. Cewkę już sprawdzałeś, pytanie, czy ta, którą wkładałeś jest sprawna Jeśli tutaj wszystko jest sprawne, to może być jeszcze problem elektryczny pomiędzy ECU a samą cewką. Można spróbować psiknąć jakimś środkiem do czyszczenia elektroniki. Jeśli połączenia będą OK, to... pozostaje jedynie ECU Potwierdziłem to jeszcze z moim zaprzyjaźnionym mechanikiem, czy przypadkiem ten czujnik położenia wałka może mieć na to wpływ - podobno nie, więc tutaj raczej można go zostawić w spokoju. Smutne to, ale po woli wszystko zaczyna wskazywać na usterkę komputera sterującego silnikiem (ECU) Podaj VIN auta, spróbuję się zorientować co tam siedzi i jakie mogą być jego koszty.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Jest jeszcze jedna rzecz - czy masz dostęp do programu Multieciscan i możliwość podpięcia auta pod komputer poprzez interfejs diagnostyczny ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
- Przebieg: 143000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.
Sytuacja na tyle dziwna, ze blad pokazuje na wypadanie na pierwszym cylndrze, czyli stojac przed autem pierwszy od lewej. Natomiast problem z iskra na pierwszym od prawej czyli chyba 4. Kable zmienialem jak tylko pozwalala dlugosc. Naprawa ecu pomoc j 500 zl jak sie orientowalem natomiast wymiana na nowy teoche wiecej... jedyne co przychodzi mi do glowy to dac go do Aso na przetrzepanie albo do ogarnietego elejtryka. O ile sprawa nie siedzi gdzies glepiej... dzieki za zainteresowanie tematem