Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Witam!
Kiedyś miałem problem przy odpalaniu silnika na zimnym. Zbagatelizowałem i teraz słabo pali i na zimnym i na ciepłym. Linea 1.4 z LPG BRC.
Po wypaleniu LPG pali lepiej na samej benzynie.
Czyściłem wtryskiwacze w denaturacie i nic to nie dało. Posiadam zestaw naprawczy do reduktora BRC (jutro chyba spróbuję wymienić).
Dodatkowo do objawów ostatnimi czasy doszło szarpanie przy zbyt niskich obrotach i za wysokim biegu. Przewody zapłonowe i świece zmieniałem w tamtym roku odpowiednio na BOSCH i NGK.
Może te przewody szlak trafił, bo słyszałem średnie opinie :/
Kiedyś miałem problem przy odpalaniu silnika na zimnym. Zbagatelizowałem i teraz słabo pali i na zimnym i na ciepłym. Linea 1.4 z LPG BRC.
Po wypaleniu LPG pali lepiej na samej benzynie.
Czyściłem wtryskiwacze w denaturacie i nic to nie dało. Posiadam zestaw naprawczy do reduktora BRC (jutro chyba spróbuję wymienić).
Dodatkowo do objawów ostatnimi czasy doszło szarpanie przy zbyt niskich obrotach i za wysokim biegu. Przewody zapłonowe i świece zmieniałem w tamtym roku odpowiednio na BOSCH i NGK.
Może te przewody szlak trafił, bo słyszałem średnie opinie :/
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Przewody WN firmy BOSCH niestety są słabe Ale w Twoim przypadku może rozjechały się mapy silnika Więc ja na dzień dobry, to odłączyłbym klemę minusową z akumulatora na kilka minut a potem przełączył auto tylko na zasilanie PB. Jeśli po tym manewrze dalej będą problemy z odpalaniem, to podłączenie pod komputer i kontrola wskazań temperatury powietrza w dolocie, czyli sygnał podawany przez tzw. MAPSENSOR. Jeśli wskazania będą mocno odjechane od rzeczywistości, to ewidentnie czujnik do wymiany
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Już kiedyś zakładałem temat odnośnie problemów z odpalaniem na zimnym silniku i wtedy czyściłem mapsensor, chociaż temperatury pokazywał dobre.
Dzisiaj dla pewności sprawdziłem jeszcze raz (auto stoi na placu, nie odpalane od 7 rano). Temperatury ok (załączniik). no może poza tą oleju ale już kiedyś o nią pytałem i nikt nie potrafił odpowiedzieć dlaczego tak pokazuje i gdzie jest ten czujnik.
Klemę - odłączyłem na 5 min. Podłączyłem i co jeszcze mogę zrobić?
Jak sprawdzić przewody WN czy są ok? Może podmienię na te stare oryginalne od nowości sprzed roku, bo na nich takich objawów nie było.
Dzisiaj dla pewności sprawdziłem jeszcze raz (auto stoi na placu, nie odpalane od 7 rano). Temperatury ok (załączniik). no może poza tą oleju ale już kiedyś o nią pytałem i nikt nie potrafił odpowiedzieć dlaczego tak pokazuje i gdzie jest ten czujnik.
Klemę - odłączyłem na 5 min. Podłączyłem i co jeszcze mogę zrobić?
Jak sprawdzić przewody WN czy są ok? Może podmienię na te stare oryginalne od nowości sprzed roku, bo na nich takich objawów nie było.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Parametry odczytane komputerem wyglądają OK, reset komputera zrobiony a powrót na stare kable WN wydaje się być dobrym pomysłem Sam tak zrobiłem i te oryginalne przewody nadal działają jak trzeba ! W sumie to sam nie wiem co mnie podkusiło, żeby te kable wymieniać, chyba sugestia pewnego warsztatu, do którego kiedyś zawitałem i, jak się potem okazało, wlali mi w nim olej... 10W40 Więc nie zastanawiaj się, tylko wstaw stare kable WN i zobacz jak wtedy będzie się auto zachowywało A u mnie efekt niedomagania kabli WN właśnie BOSCHa był np taki, że podczas jazdy, pedał w podłodze, maksymalny ciąg a auto zachowywało się tak, jakbym na ułamki sekund ściągał nogę z gazu I czasem potrafiła mi zamigać kontrolka CHECK ENGINE a komputer czasem załapywał błąd wypadania zapłonów
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Zakrec butle z gazem i niech pracuje jak zgaśnie auto na gazie. Odpal na Pb i się przyjedz. Zobacz czy problem minie
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
U mnie znów wypadanie zapłonów CHECK miga i gaśnie, brak błędów. W ubiegłym tygodniu jak szwagierka wracała moją Linką z lotniska auto gasło, traciło moc, a we wrześniu wymieniałem świece i kable WN wszystko NGK, bo był ten sam objaw. Chyba nie pozostanie nic innego jak cewka.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Stara metoda sprawdzania przebić na przewodach WN to w nocy odpalić auto , podnieść maskę i psiknąć w okolicę przewodów wodą z rozpylacza. Obserwować czy pojawiają się iskry świadczące o przebiciach izolacji . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Dodaj jeszcze ze iskry skacząc od przewodu do przewodu lub silnika. Iskry idące w przewodzie nie świadczą i jego uszkodzeniu
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Idąc za tropem sprawdziłem dokładnie jazdę na Pb i LPG zakręcając zawór i wypalając gaz do reszty (jazda z klimą i bez klimy odcinki 25 km)... problem z odpalaniem i szarpaniem tylko na LPG, na Pb ciągnie pięknie bez przeskoków. Odpalanie na Pb także elegancko. Więc przewody WN są sprawne.
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Jeżeli tak zrobiłes jak mówiłem i nie ma problemu to wtryski puszczają gaz do kolektora
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Kurcze, wtryski czyscilem denaturatem dokladnie ze 3 miesiące temu ale to nic nie dało...
Może wymienić wszystkie te uszczelki w nich aczkolwiek nie było widać oznak zużycia?
Instalacja BRC Sequent 24
Może wymienić wszystkie te uszczelki w nich aczkolwiek nie było widać oznak zużycia?
Instalacja BRC Sequent 24
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Skoro zakrecasz gaz, wyjeżdżasz go, auto gasisz na benzynie i problemu nie ma to odpowiedź Ci napisałem.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Czyli do wymiany wtryski BRC... Muszę dać takie jakie mam, czy mogę zastosować do mojej listwy jakieś lepsze? Są też uslugi regeneracji... Nie wiem czy się w to bawić, korzystał ktoś?
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Możesz dać wtryski jakie chcesz, trzeba potem zmienić w programie typ i model, wystroic od nowa i to wszystko.
Nie muszą być w listwie a nawet lepiej jak będą pojedynczo
Nie muszą być w listwie a nawet lepiej jak będą pojedynczo
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Miałem jakieś dwa lata temu podobny problem z odpalaniem, ale tylko rozgrzanego silnika. Wystarczyło zastosować zestaw naprawczy parownika (mieszalnika) i pomogło.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ