Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

p2170296
klubowicz
klubowicz
Posty: 89
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: p2170296 »

Panowie, przepraszam jak już było, ale powiedzmy, że mi się spieszy .-)

Czy skraplacz od t-jeta, diesla ma tylko inne mocowania, czy też inne króćce do przewodów ?

Bo tjetowa kosztuje 130zł, a do zwykłego 1,4 8V drogo jak...

Chyba, że macie jakiś link do taniej .-)

Dzięki i pozdrawiam wszystkich
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: skory85 »

Nie jest aż taka droga wystarczy poszukać nie pamiętam ile dawałem za nową ale zamiennik. Najdroższe jak coś to są przewody i cholernie trudno je dostać...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
p2170296
klubowicz
klubowicz
Posty: 89
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: p2170296 »

Sam sobie odpowiem.

Skraplacz klimy od T-Jeta ma takie same króćce montażowe.
Skraplacz klimy jest szerszy, nie pasują mocowania. można się przyłożyć i dorobić z płaskownika,ale ja posłużyłem się opaskami zaciskowymi.
Partyzantka, ale trzyma.

Cena 140zł. Zaoszczędzone ponad 350zł !

Temat można zamknąć. W wolnej chwili dołączę zdjęcia.

PS Demontaż i montaż, nie wymaga zdejmowania zderzaka. Wystarczy odkręcić górne śruby od mocowania nad grillem, wyjąć grill, oraz "zamek" blokady maski (ten awaryjny gdzie wchodzi plastikowe zabezpieczenie od góry zapobiegające otwarciu maski.
Odginamy zderzak od góry i wyciągamy stary skraplacz. Tą samą drogą montujemy nowy.

Fotki:
IMG_20190413_150310.jpg
IMG_20190413_150302.jpg
IMG_20190413_150240.jpg
Oryginalny skraplacz był od nowości data produkcji 2007r.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: skory85 »

Dobra robota. Ale nie sadze zeby byla taka roznica w cenie... z tego co panietam dawalem okolo 200 kilkudziesięciu zlotych za nowy, który pasowal idealnie...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: duskap »

Skraplacz do 1,4 8V jest bez problemu dostępny w tej samej cenie co do T-Jeta (nawet za 130zł).
Morfus
Posty: 103
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: Morfus »

p2170296 pisze: 13 kwie 2019, 16:55 Sam sobie odpowiem.

Skraplacz klimy od T-Jeta ma takie same króćce montażowe.
Skraplacz klimy jest szerszy, nie pasują mocowania. można się przyłożyć i dorobić z płaskownika,ale ja posłużyłem się opaskami zaciskowymi.
Partyzantka, ale trzyma.

Cena 140zł. Zaoszczędzone ponad 350zł !

Temat można zamknąć. W wolnej chwili dołączę zdjęcia.

PS Demontaż i montaż, nie wymaga zdejmowania zderzaka. Wystarczy odkręcić górne śruby od mocowania nad grillem, wyjąć grill, oraz "zamek" blokady maski (ten awaryjny gdzie wchodzi plastikowe zabezpieczenie od góry zapobiegające otwarciu maski.
Odginamy zderzak od góry i wyciągamy stary skraplacz. Tą samą drogą montujemy nowy.

Fotki:

IMG_20190413_150310.jpg

IMG_20190413_150302.jpg
IMG_20190413_150240.jpg

Oryginalny skraplacz był od nowości data produkcji 2007r.
Ktoś przeliczył ile gram gazu więcej do pustego układu wlać? skraplacz pasuje od t-jeta do linei 120kM, czy od dowolnego fiata t-jet?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: duskap »

Morfus pisze: 16 kwie 2019, 7:05
p2170296 pisze: 13 kwie 2019, 16:55 Sam sobie odpowiem.

Skraplacz klimy od T-Jeta ma takie same króćce montażowe.
Skraplacz klimy jest szerszy, nie pasują mocowania. można się przyłożyć i dorobić z płaskownika,ale ja posłużyłem się opaskami zaciskowymi.
Partyzantka, ale trzyma.

Cena 140zł. Zaoszczędzone ponad 350zł !

Temat można zamknąć. W wolnej chwili dołączę zdjęcia.

PS Demontaż i montaż, nie wymaga zdejmowania zderzaka. Wystarczy odkręcić górne śruby od mocowania nad grillem, wyjąć grill, oraz "zamek" blokady maski (ten awaryjny gdzie wchodzi plastikowe zabezpieczenie od góry zapobiegające otwarciu maski.
Odginamy zderzak od góry i wyciągamy stary skraplacz. Tą samą drogą montujemy nowy.

Fotki:

IMG_20190413_150310.jpg

IMG_20190413_150302.jpg
IMG_20190413_150240.jpg

Oryginalny skraplacz był od nowości data produkcji 2007r.
Ktoś przeliczył ile gram gazu więcej do pustego układu wlać? skraplacz pasuje od t-jeta do linei 120kM, czy od dowolnego fiata t-jet?
Mylisz pojęcia...
Gazu ZAWSZE tyle ile wskazuje producent, ani trochę więcej!! Przy nabijaniu klimy czy jest coś gazu czy nie to spuszczają do zera wszystko (próżnia jest robiona) i nabijają tyle ile trzeba.
Natomiast oleju do pustego układu to zawsze problem z tym jest i różne opinie. Producent podaje ile oleju ma napełniony układ. Przy opróżnianiu odsysa się tylko niewielką część oleju bo duża część zostaje na ściankach układu, sprężarce, chłodnicy. No i gdy skraplacz jest wymieniany to powinno się dobić więcej oleju bo sporo jego w starej chłodnicy zostało. Serwisy często dodają tylko parę gram więcej a to błąd przy wymienianym elemencie układu (za mało dobijają).

Skraplacz od Linei T-Jet pasuje tylko do Linei T-Jet. Bravo ma inne wymiary. Doblo również inne wymiary. Mocowania też mogą być różne.
Morfus
Posty: 103
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: Morfus »

duskap pisze: 17 kwie 2019, 22:49
Morfus pisze: 16 kwie 2019, 7:05
p2170296 pisze: 13 kwie 2019, 16:55 Sam sobie odpowiem.

Skraplacz klimy od T-Jeta ma takie same króćce montażowe.
Skraplacz klimy jest szerszy, nie pasują mocowania. można się przyłożyć i dorobić z płaskownika,ale ja posłużyłem się opaskami zaciskowymi.
Partyzantka, ale trzyma.

Cena 140zł. Zaoszczędzone ponad 350zł !

Temat można zamknąć. W wolnej chwili dołączę zdjęcia.

PS Demontaż i montaż, nie wymaga zdejmowania zderzaka. Wystarczy odkręcić górne śruby od mocowania nad grillem, wyjąć grill, oraz "zamek" blokady maski (ten awaryjny gdzie wchodzi plastikowe zabezpieczenie od góry zapobiegające otwarciu maski.
Odginamy zderzak od góry i wyciągamy stary skraplacz. Tą samą drogą montujemy nowy.

Fotki:

IMG_20190413_150310.jpg

IMG_20190413_150302.jpg
IMG_20190413_150240.jpg

Oryginalny skraplacz był od nowości data produkcji 2007r.
Ktoś przeliczył ile gram gazu więcej do pustego układu wlać? skraplacz pasuje od t-jeta do linei 120kM, czy od dowolnego fiata t-jet?
Mylisz pojęcia...
Gazu ZAWSZE tyle ile wskazuje producent, ani trochę więcej!! Przy nabijaniu klimy czy jest coś gazu czy nie to spuszczają do zera wszystko (próżnia jest robiona) i nabijają tyle ile trzeba.
Natomiast oleju do pustego układu to zawsze problem z tym jest i różne opinie. Producent podaje ile oleju ma napełniony układ. Przy opróżnianiu odsysa się tylko niewielką część oleju bo duża część zostaje na ściankach układu, sprężarce, chłodnicy. No i gdy skraplacz jest wymieniany to powinno się dobić więcej oleju bo sporo jego w starej chłodnicy zostało. Serwisy często dodają tylko parę gram więcej a to błąd przy wymienianym elemencie układu (za mało dobijają).

Skraplacz od Linei T-Jet pasuje tylko do Linei T-Jet. Bravo ma inne wymiary. Doblo również inne wymiary. Mocowania też mogą być różne.
Oczywiście masz rację, gazu do fabrycznego pustego układu zawsze się wlewa tyle ile przewidział producent - fakt
Przy zmianie pojemności układu klimatyzacji np. wydłużając instalację należy wg. tabel dodać dodatkowe gramy freonu- fakt.
Każda ilość gazu jest to wynik obliczeń producenta dla danego układu przy ustalonych T zew/wew oraz P_R134
Z tego co widać skraplacz od t-jeta jest szerszy, o ile wzrosła pojemność skraplacza?
Ok, szanuję próbę zaoszczędzenia na materiałach, ale skraplacz to nie jest filtr oleju że trzeba go wymieniać co roku.
Zapraszam do zapoznania się z obiegiem Lindego
p2170296
klubowicz
klubowicz
Posty: 89
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: p2170296 »

duskap pisze: 16 kwie 2019, 1:15 Skraplacz do 1,4 8V jest bez problemu dostępny w tej samej cenie co do T-Jeta (nawet za 130zł).
Link poproszę.
p2170296
klubowicz
klubowicz
Posty: 89
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: p2170296 »

Skraplacz jest szerszy, ale niższy. Co do ilości gazu i oleju, to nie apteka więc nie będzie problemu z racji innego skraplacza.
p2170296
klubowicz
klubowicz
Posty: 89
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: p2170296 »

skory85 pisze: 13 kwie 2019, 21:39 Dobra robota. Ale nie sadze zeby byla taka roznica w cenie... z tego co panietam dawalem okolo 200 kilkudziesięciu zlotych za nowy, który pasowal idealnie...


Najtańszy znalazłem za ok 300zł + przesyłka. Chętnie zobaczę do 1,4 8V za 130zł .-)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: duskap »

p2170296 pisze: 18 kwie 2019, 17:15
skory85 pisze: 13 kwie 2019, 21:39 Dobra robota. Ale nie sadze zeby byla taka roznica w cenie... z tego co panietam dawalem okolo 200 kilkudziesięciu zlotych za nowy, który pasowal idealnie...


Najtańszy znalazłem za ok 300zł + przesyłka. Chętnie zobaczę do 1,4 8V za 130zł .-)
https://allegro.pl/oferta/fiat-linea-1- ... 7336237027
Za 195zł.
Było jeszcze Loro za 130zł w sklepie Moti ale chwilowo wyczerpały się zapasy (mają do T-Jeta obecnie też po 130zł). Mają w ciągu 2 tygodni być w nowej dostawie.
rafalkonrad
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 26 sie 2018, 13:52
Przebieg: 175000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: rafalkonrad »

Witam. Pisałem post w w temacie "Klimatyzacja", ale może tu szybciej dostanę odpowiedź. Czy ktoś kupił i ma jakieś zdanie na temat skraplacza firmy Loro wspomnianego w powyższych postach?
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V

Post autor: skory85 »

Z tego co pamiętam to chyba ja mam... działa 😉
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
ODPOWIEDZ