Regenerować czy kupować nowe turbo?

Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Nie wiem co to ma na celu ale proszę:
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... km/tdqt266
https://www.motofakty.pl/artykul/3-mity ... oleju.html
https://www.autocentrum.pl/publikacje/p ... wczesniej/
Wymiana oleju i dostęp do filtra w naszych autach nie jest tak trudne dlatego można to robić samemu jeśli czas pozwala i wyeliminować ryzyko partactwa mechanika. Ja kupuje pełny syntetyk Shella za 85 PLN i filtr za 25 PLN więc koszt częstszej wymiany oleju jest śmieszny w porównaniu do lepszej ochrony jaką daje.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: leszek1234 »

PONGO - Zlituj się. Artykuły? Chodziło mi o badania przeprowadzone na nie wiem np. na AGH, siakiejś polibudzie z Polski lub uczelni innego kraju, jakiegoś instytutu czy coś równoważnego. W takiej instytucji badanie musi spełniać ściśle określone kryteria. Artykuł autorstwa wybitnego specjalisty i badacza - dziennikarza (ma się sprzedać, poruszyć, najlepiej zbulwersować, pozostać w pamięci), pełno błędów logicznych, wnioski wyciągane z rękawa, dowody żadne bo nieporównywalne. Wszystko wrzucone do jednego worka. Czy Ty wiesz jak prowadzi się badania , których wynik jest uznawany za wiarygodny?
I żeby nie było wątpliwości - gdybym chciał pobić rekord długości trzymania auta to wymieniałbym olej tak jak Ty albo częściej. Ale średnio trzymam 10 lat od nowości. I tyle mi wystarcza.

W zamian inny link - jeśli nie widzieliście to polecam obejrzeć . "Krótki film o prawdzie i fałszu" Scifuna . Przyda się do wszystkiego;)
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

W taki razie jakie masz badania na poparcie tezy że wymiana co 30 jest lepsza od wymiany co 15, kiedyś zalecanej przez Mercedesa co 10 tys?

Masz wiedzę teoretyczna o metodologii badań oleju i jednocześnie nie umiesz go nawet wymienić.
Wywody teoretyka bez praktyki...

Nie piszemy o tym za ile wymienisz auto tylko czy wymiana oleju ma wpływ na żywotność silnika.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: leszek1234 »

Pongo pisze: 12 maja 2019, 16:27 Masz wiedzę teoretyczna o metodologii badań oleju i jednocześnie nie umiesz go nawet wymienić.
Wywody teoretyka bez praktyki..
Umiem, umiem , nieraz wymieniałem :luzak Poza tym jeśli argument jest słuszny to nie zmieni tego dyskredytowanie autora. Stosujesz podstawowy chwyt pewnej TV.
Pongo pisze: 12 maja 2019, 16:27 Nie piszemy o tym za ile wymienisz auto tylko czy wymiana oleju ma wpływ na żywotność silnika.
Co do żywotności napisałem przecież, że ma wpływ. Powtarzam - MA WPŁYW. Ale ja polemizuję z tym jak duży. O ile spada żywotność - z 400tys.km na 300tys.km??? I stąd moje odwoływanie się do długości posiadania auta. Po prostu żywotność rzędu 300tys.km absolutnie mi wystarcza bo sam widzisz wiek mojej Liny i jej obecny przebieg. A silnik na oko i ucho w znakomitej formie.
Ja ze swojej strony kończę temat. Jeśli mój silnik klęknie ogłoszę to wszem i wobec, odszczekam to co mówię i przejdę na Wasza stronę.
Peace :pivo
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: duskap »

Powtórzę stan silników w moich Ducato różni się wyłącznie przez interwał olejowy.
Z dzisiaj przykład mam bo kupowałem 2 Pandy od kolegi, ten sam właściciel (firma), to samo ASO serwisowało auta, ten sam kierowca, ten sam olej Selenia K P.E. Obie mają przebieg 61 tys km.
Pierwsza miała interwał co 10 tys km, druga longlife 20 tys km (tyle jest w Pandzie 1.2 mimo, że konstrukcja jest identyczna jak 1,4 w Linei z interwałem co 30 tys na tym samym oleju) bo tak chciał. Czyli pierwsza miała przy 60 tys km robioną 6 zmianę, druga miała przy 60 tys km robioną dopiero 3 zmianę.
Różnice w dźwięku silnika tak jak w Ducato. Ta co miała interwał 20 tys km już po drugiej zmianie oleju zaczęła brać olej.
Zdjęcia z dzisiaj co jest w silniku zamieszczam pod linkiem:
https://photos.app.goo.gl/S2jtmbr9ZEfCLYhx7

PS>Gdybyś chciał mieć czarno na białym odnośnie olejów to zapraszam :) Mój znajomy z Wieliczki, znany tester olejów współpracuje z 2 największymi laboratoriami, które badają oleje. Za kilkadziesiąt złotych może sprawdzić Ci olej zużyty jakie ma właściwości. Nie ma problemu. NIE ISTNIEJE olej, który trzyma parametry chociaż w połowie wartości wymaganych przez producentów aut osobowych który wytrzyma 30 tys km. Tylko 10% olejów z górnej półki wytrzumuje 20 tys km. Reszta pada po 10-15 tys km. Żywotność silnika w 70% zależy od oleju a w 30% od traktowania auta. Oszczędność na oleju przez cały okres posiadania auta wyjdzie ile? 1000zł? JEDNA usterka choćby turbiny będzie droższa. Gdzie sens? Gdzie logika?
Ostatnio zmieniony 14 maja 2019, 7:46 przez duskap, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: michalexc »

w aucie z turbina tymbardziej nie zaszkodzi skrocic interwał. Tutaj silniki są bardziej obciążone, a co za tym idzie olej traci właściwości
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: duskap »

Fiacik pisze: 11 maja 2019, 23:04 duskap - zanim stworzysz nową teorię chłodzenia i smarowania silników to poczytaj dokładnie co wcześniej napisałem .
Powtarzam , silnik 1,0 TSI jest wyposażony w system start - stop i producent z pewnością przewidział skrajnie niekorzystne warunki jakie występują po jego wyłączeniu i rozwiązał to w sposób jaki też wyżej opisałem. ASO jest przedstawicielem producenta i stosuje w okresie gwarancji to co on zaleca , ja również bo nie mam zamiaru brać na siebie odpowiedzialności za ewentualne awarie w okresie 4 letniej gwarancji .
Co się tyczy tego co można wyczytać na YT - to owszem jest tam wiele na różne tematy .Jest to co się chce wyczytać i to czego by się nie chciało czytać , ale jedno jest najbardziej istotne , a mianowicie wyciąganie prawidłowych wniosków i ocena rzetelności piszących .
Przykład - nawiązujący do tematu - awaryjność silników TSI i to co napisałem zdanie powyżej .Jedyną prawdą jest to , że miało to miejsce , ale już tak dawno , że to prawie nieprawda .Od co najmniej 7 lat temat nieaktualny - poprawiono to co nawalało i jest spokój . Oczywiście na rynku jest jeszcze sporo tych silników,wyprodukowanych przed rokiem 2011 i to psuje opinie i jest faktem .Natomiast teraz jest spoko - nie sposób sobie wyobrazić , że koncern VW nadal montuje te awaryjne jednostki w swoich autach i to przy rosnącej sprzedaży aut z silnikami benzynowymi ( kosztem diesli ).W myśl teorii krążących w Polsce , a i na forum to już dawno VW , Skoda i Seat powinni splajtować .
Sam się miło zdziwiłem jak zapytałem w serwisie ile wytrzyma pasek rozrządu - otóż 9 lat lub 160.000 km ,ciekawostką jest też pokazywanie temperatury oleju , która w czasie jazdy waha się od 86 do 102 stopni C. Oczywiście nie zapomnę w myśl teorii , o której piszesz sprawdzić tego w chwilę po wyłączeniu turbiny i napiszę o tym , okaże się wtedy czy dodatkowe chłodzenie przez pompę elektryczną jest wystarczające dla turbiny.
Firma Volkswagen absolutnie w żaden sposób nie rozwiązała niczego w kwestii turbo. Mają to tak głęboko gdzieś jak się da. Ma wytrzymać gwarancję i tyle. Jeszcze nigdy nic nie uznali choćby dzień po gwarancji choćby było wiadome, że to wada konstrukcyjna. Wystarczy spojrzeć na konstrukcję silnika. Chłodzenie cieczą przez pompę elektryczną rozwiązuje tylko chłodzenie. NIE MA PODTRZYMANIA ciśnienia oleju do turbo, więc nie ma smarowania żadnego. A smarowanie turbiny jest najważniejsze (chłodzenie również bo bez niego olej się koksuje ale bez smarowania wyciera się wałek i pojawiają się luzy).
Są firmy, które to rozwiązały podtrzymaniem ciśnienia oleju ale koncern Volkswagen do nich nie należy. Niestety.
Pokazywanie temperatury oleju nie da Ci żadnej odpowiedzi bo nie wiesz gdzie jest czujnik. On może pokazywać temp ok a w innym miejscu silnika może następować mocne przegrzanie.
Awatar użytkownika
Ascari1984
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 25 sie 2018, 21:42
Przebieg: 134
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: Ascari1984 »

Witam ponownie z samochodem jest tylko gorzej już tylko odpali na pare sekund i gaśnie.Czekam na weryfikacje diagnostyką komputerową.Samochód nie reaguje na pedał gazu już nawet.Czytałem na temat awarii komputera i wygląda to dosyć podobnie ale to i tak dziwne żę poszła w tym wszystkim turbina.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: mwas »

Masz T-Jet'a więc mocno zainteresuj się tym tematem -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =35&t=3388
I taka moja rada: nie próbuj teraz odpalać auta ! Bo jeśli doszło do usterki, która jest w tym wątku tak mocno roztrząsana, to za każdym razem dochodzi do większego przestawienia rozrządu i jak przesunie się za bardzo... to chyba nie muszę pisać, czym się to skończy :oj Powiem tylko, że kosztownym remontem silnika :oj Czy Twój problem może być spowodowany awarią komputera ? Pewnie że tak, tylko że... nie kojarzę, żeby ktokolwiek u nas miał kiedykolwiek problem z awarią tego modułu :pomysli A z przestawionym rozrządem i owszem i to całkiem nierzadko :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: daro189 »

Co do mechaników - zawsze można w nich upatrywać jakiegoś partactwa - czyli pierdółka powoduje poważniejszą awarie, ale na 99% klin i przeskok rozrządu.
U mnie w m-jet nie założono jednej blokady - i wałek rozrządu szczęśliwie przestawił się o 180 stopni. Trzy tygodnie tłukłem się w golfie 2.
Przy wymianie podkładki na wtrysku przekręcili gwint i o 23 laweta, bo poszedł dym spod maski i wpadłem w poślizg na paliwie, które się lało po całej komorze.
Nie założenie oringu przy wymianie sprzęgła i po 100km zostało mi w skrzyni ok 200ml oleju, pomimo że zgłaszałem że kapie - "tak ma być" :)

Co do oleju - do mjet leje 4 litry bo nie chce mi się wozić bańki - i nic się mu nie dzieje. Nie powiem - piłuje go, po trasie i po mieście - i po 10kkm faktycznie brzmi gorzej. Po wymianie oleju spokój na kolejne 10kmm. Olej jak zawsze valvoline maxlife 5w40.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: emmer »

no to opinia użytkownika. wymiana oleju i filtrów co 40.000 km. przebieg 400.000 km. silnik i turbina (pomimo start-stop) mają się dobrze.
Awatar użytkownika
Ascari1984
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 25 sie 2018, 21:42
Przebieg: 134
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: Ascari1984 »

Witajcie moi drodzy .Co do mojego auta przestawiony rozrząd a co do koła pasowego które zasugerował mi kolega mwas może być róznie zaleciłem sprawdzenie ewentualnie wymiane .Samochód odpala i pracuje nierówno tak jak po awarii ale już jest po wymianie świec na nowe. W cylindrach była niespalona benzyna tamte świece wywalone .Nowy rozrząd kosztuje 630zlotych po jego założeniu okaże się co się dzieje w głowicy tak mi zalecili najpierw gdyby coś nietak było wtedy głowica do ściągnięcia.Bo możliwości sprawdzenia zaworów jako tako nie mieli ze względu na krótkie świece i niemożność wprowadzenia tam sondy z kamerką.Blokada rozrządu w jednym z otworów świecy była niżej a obie miały być równo.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: pogromcaslaskiej »

klin znowu dał dupy🤔
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: duskap »

emmer pisze: 21 maja 2019, 9:34 no to opinia użytkownika. wymiana oleju i filtrów co 40.000 km. przebieg 400.000 km. silnik i turbina (pomimo start-stop) mają się dobrze.
W jakim aucie?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: emmer »

Renault Master :)
ODPOWIEDZ