Luzy na półosi i mocny wyciek

Kefffirek
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2017, 7:02
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 1 raz

Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: Kefffirek »

Witam,
Ostatnio miałem wymianę sprzęgła oraz wszelakich uszczelek i uszczelniaczy na skrzyni, i to był błąd. Po ok. 2 miesiącach zaczęło kapać i to mocno. Po wizycie u 2 mechaników usłyszałem, że to zbyt duże luzy na krótszej półosi, stąd ten wyciek (uszczelniacz przy skrzyni). Pytanie do was, co mogę z tym zrobić, regeneracja skrzyni, lepsze uszczelniacze, ceramizer, co robić jak żyć?
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 948 razy
Kontakt:

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: mwas »

Z której strony ten uszczelniacz ? Chodzi o uszczelniacz półosi czy może coś innego ? :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Kefffirek
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2017, 7:02
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 1 raz

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: Kefffirek »

Tak, uszczelniacz półosi
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1354
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 478 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: skory85 »

Mi też kąpię po wymianie sprzęgła będę wymieniał uszczelniacze na nowe, jak coś nie pomoże użyje uszczelniacz do polosi
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Kefffirek
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2017, 7:02
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 1 raz

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: Kefffirek »

skory85 pisze: 22 mar 2019, 21:02 Mi też kąpię po wymianie sprzęgła będę wymieniał uszczelniacze na nowe
Mi wymienili, po miesiącu kapania musiałem dolać litr oleju do skrzyni
skory85 pisze: 22 mar 2019, 21:02 jak coś nie pomoże użyje uszczelniacz do polosi
Masz na myśli oryginalne uszczelniacze?

Czy jest opcja, że mechanik niepoprawnie założył uszczelniacze i nie widać tego na pierwszy rzut oka?
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 948 razy
Kontakt:

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: mwas »

Chłopaki, miałem to samo :ink Z tym nieszczęsnym uszczelniaczem z lewej strony walczyłem chyba ze 3 lata :oj W międzyczasie wymieniłem ich ze 3 sztuki, wstawiałem Corteco i za każdym razem franca dalej kapała :oj Mój mechanik podejrzewał już, że może być jakaś zadra na półośce i kaleczy uszczelniacz :pomysli Zasugerował, żeby spróbować wstawić tam nie Corteco a oryginał z ASO. I powiem wam, że to też nic by nie dało... a dlatego że:
Postanowiłem nie bawić się w wymianę samego uszczelniacza a wymienić cały komplet, czyli całą tą flanszę razem z wszystkimi uszczelniaczami. Na schemacie wygląda to tak:
mech_roznicowy.PNG
Jest to element nr 16 i zawiera w sobie elementy ze schematu nr 4 i nr 15. Przez cały czas padało podejrzenie na uszczelniacz nr 4 ze schematu i ten był wymieniany do tej pory. Jak pomyślałem, tak zrobiłem, więc zamówiłem część w ASO, odebrałem i pojechałem do mechanika. Szczegóły całej flanszy z ePER'a:
flansza.PNG
No i u mechanika, podczas demontażu starej flanszy okazało się, że uszczelka kołnierza była totalnie zjechana panic Po prostu nie miała prawa trzymać i to na niej była nieszczelność :oj Po wstawieniu całej nowej flanszy - jak ręką odjął :luzak Więc polecam :ink Teoretycznie można by to próbować uszczelnić, ale efekt ciężki do przewidzenia :ink Również teoretycznie można by wymienić sam uszczelniacz tego kołnierza na flanszy, ale... nie wiem który to jest :lacha Więc Lina dostała cały nowy element i jest spokój :luzak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1354
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 478 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: skory85 »

Maciej u mnie ewidentnie kąpię z wymienionego simeringa, który wymieniałem podczas zmiany sprzęgła, chciałem mieć nowe bo i tak stary by nie przetrwał wymiany i założenia nowego... Mysle o uszczelniacz polosi od K2 tak mi powiedział znajomy mechanik. Koszty znikome, a nóż się uda 😋
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 948 razy
Kontakt:

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: mwas »

Rób jak uważasz, ale... uważaj jak robisz :ryczy U mnie też to wyglądało, ze "ewidentnie kąpię z wymienionego simeringa" :lacha :ink A jednak... :pivo
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1354
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 478 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: skory85 »

I jeszcze jedno u mnie leje od kierowcy... Czyli krótki...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1354
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 478 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: skory85 »

Z tego co pamiętam siemering po wyjęciu polosi można normalnie wyjąć... Dobrze pamiętam?
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 948 razy
Kontakt:

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: mwas »

Dobrze pamiętasz... i nie wiem dlaczego u mnie uszczelnienie całej flanszy było trafione, ale jednak... :oj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1354
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 478 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: skory85 »

Będę próbował...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
micbro
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 27 mar 2011, 15:09
Przebieg: 140000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: śląsk

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: micbro »

Czy jest rozwiązanie problemu?
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1354
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 478 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Luzy na półosi i mocny wyciek

Post autor: skory85 »

Jak dotad wyciek nabiera mocy urzedowej... dalej mysle co zrobic...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
ODPOWIEDZ