Spalanie 1,3 Multijet
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Ja tak jechałem już kilka razy. Mało tego, raz wskazówka od paliwa totalnie spadła na dół, zdążyło "piknąć" o konieczności uzupełnienia paliwa chyba z 5-6 razy, a ja w środku nocy szukałem CPN . Zalałem wtedy ponad 43 litry
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
No to wszystko jasne. Śpię spokojnie mądrzejszy o doświadczenia innych!
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Hehehe... żebym to raz jechał "na oparach"... Jak ją porządnie wysuszę, to potrafię wcisnąć w bak ponad 45 litrów
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Zasięg liczy ze spalania chwilowego, średnia z minuty lub dwóch i odnosi to do poziomu paliwa. Jadąc spokojnie możesz mieć jeszcze spory zasięg, ruszysz kilka razy nagle robi się - - - -
- duzyjacek
- klubowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 8:31
- Przebieg: 120
- Silnik: 1.3 mj
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 30 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Spalanie do Włoch autostradami 4,2 ~ 2300 km :D Jestem w szoku jak mało potrafi spalić to autko. Ale tak czy inaczej jeżdżę wolno, po prostu szkoda mi silnika żeby katować go na wysokich obrotach, bo ewidentnie nie jest do tego stworzony
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Takie spalanie też mam , ale jeżeli nie przekraczam 110 km/godz. ale ponieważ nie lubię się ,, wlec w kolumnie " to na autobanach
jeżdżę w granicach max limitu . Jedynie w Niemczech więcej , ale staram aby nie przekraczać 3500 obr/min. Średnie spalanie jakie
pokazuje komputer to 5,4 litra / 100km w tym klima ,4 osoby i pełny bagażnik - klima zabiera z tego jakieś 0,2 - 0,3 litra , a zimą trzeba dołożyć ok.04 - 0,5 litra tzn. spalanie wychodzi wtedy 5,8 - 5,9 l/100km w tym częściowo też na klimie .Ostatnio właśnie sporo wrzuciłem na licznik - nad morze i z powrotem i do Niemiec i z powrotem ,łącznie ok 3600km .Takie spalanie to jest coś za co wielu moich znajomych odnosi się do mojej Linki z dużym szacunkiem , a ponieważ dynamika też nie od parady więc nie ma się co dziwić .
O katowaniu tego silnika można by mówić dopiero po przekroczeniu 4500 obr/min , ale to chyba na niższych biegach bo normalnie
odpowiada to szybkości 170 km/godz więc gdzie i po co tak jeździć .Nie tak dawno czytałem , ale już nie pamiętam gdzie ,że temu silnikowi
jedyne co może zaszkodzić to długotrwała jazda na max obrotach , ale to przecież chyba każdemu więc pomijam taka uwagę .Mam już nowszą wersję tego silnika i podobno wzmocnioną ( 95 kM ) i wtrysk dzielony na 5 dawek , czas pokaże jak będzie się spisywał.
Jak auto było nowe to bawiłem sie w kontrolę spalania poprzez lanie do pełna , przejechanie ileś tam kilometrów i ponowne napełnianie .
Różnica za każdym razem wynosiła plus/minus 0,1 litra na 100 km w stosunku do tego co pokazuje komputer, a wiec jest to w granicach
błędu statystycznego
jeżdżę w granicach max limitu . Jedynie w Niemczech więcej , ale staram aby nie przekraczać 3500 obr/min. Średnie spalanie jakie
pokazuje komputer to 5,4 litra / 100km w tym klima ,4 osoby i pełny bagażnik - klima zabiera z tego jakieś 0,2 - 0,3 litra , a zimą trzeba dołożyć ok.04 - 0,5 litra tzn. spalanie wychodzi wtedy 5,8 - 5,9 l/100km w tym częściowo też na klimie .Ostatnio właśnie sporo wrzuciłem na licznik - nad morze i z powrotem i do Niemiec i z powrotem ,łącznie ok 3600km .Takie spalanie to jest coś za co wielu moich znajomych odnosi się do mojej Linki z dużym szacunkiem , a ponieważ dynamika też nie od parady więc nie ma się co dziwić .
O katowaniu tego silnika można by mówić dopiero po przekroczeniu 4500 obr/min , ale to chyba na niższych biegach bo normalnie
odpowiada to szybkości 170 km/godz więc gdzie i po co tak jeździć .Nie tak dawno czytałem , ale już nie pamiętam gdzie ,że temu silnikowi
jedyne co może zaszkodzić to długotrwała jazda na max obrotach , ale to przecież chyba każdemu więc pomijam taka uwagę .Mam już nowszą wersję tego silnika i podobno wzmocnioną ( 95 kM ) i wtrysk dzielony na 5 dawek , czas pokaże jak będzie się spisywał.
Jak auto było nowe to bawiłem sie w kontrolę spalania poprzez lanie do pełna , przejechanie ileś tam kilometrów i ponowne napełnianie .
Różnica za każdym razem wynosiła plus/minus 0,1 litra na 100 km w stosunku do tego co pokazuje komputer, a wiec jest to w granicach
błędu statystycznego
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Wydawało mi się, że spalanie diesla w okolicach 5,5l jest dosyć normalne. U mnie po wakacjach wyszło 5,3l. Silnik 1.6, 110 KM i to nie była jazda oszczędnościowa - z rodziną, bagażami, klimatyzacją, spory odcinek autostradą jak się dało to 160 km/h i przyspieszałem tempomatem, trochę korków bo to nad morze itd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Pojechałem do Ustki. Wróciłem, jadąc cały czas wzdłuż wybrzeża: Jarosławiec, Darłówko, Dąbki, Łazy, Mielno, latarnia w Gąskach, Kołobrzeg (Arka Spa), Niechorze, Trzęsacz, Pobierowo i w Dziwnówku na południe do S3. Wyniki na
Po zatankowaniu wyszło 5,2 l /100 km.
Po zatankowaniu wyszło 5,2 l /100 km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Czyli że wiek i przebieg Twojej Lince służy
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
- Messonline
- klubowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
- Przebieg: 197000
- Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Gdyby kogoś interesowały statystyki spalania 1,3MJ to mam zebraną obszerną historię do poczytania. Można wyciągnąć parę wniosków. Od pierwszego dnia posiadania Linki korzystam z Motostat.pl
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Jakie macie spalanie na 4 biegu i obrotach 2 tys ok 60km/h i 5 bieg 2 tys ok 80km/h?
Zawsze miałem ok 3-3.5l ostatnio nie może zejść poniżej 4l. Dziwne jest to dla mnie, że jadąc ta sama droga, ta sama temp na dworze, bez klimy raz spalanie pokazuje 3.5l lub mniej a na drugi dzień już 4.5l.
Średnie z dwóch bakow było 4.5l, na trasie przez wioski było nawet 4.2 z 100km a teraz spalanie jest ponad 5l.
To samo paliwo itd.
Zawsze miałem ok 3-3.5l ostatnio nie może zejść poniżej 4l. Dziwne jest to dla mnie, że jadąc ta sama droga, ta sama temp na dworze, bez klimy raz spalanie pokazuje 3.5l lub mniej a na drugi dzień już 4.5l.
Średnie z dwóch bakow było 4.5l, na trasie przez wioski było nawet 4.2 z 100km a teraz spalanie jest ponad 5l.
To samo paliwo itd.
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Tak na szybko - za niskie obroty jak na ten silnik, w zime przy takim sposobie jazdy zawiesi ci się zawor egr. Na forum jest opis jak powinno sie jeździć z tym silnikiem ☺
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Spalanie 1,3 Multijet
Nie jeżdżę poniżej tych obrotów, przyspieszam dynamicznie ale 2 tys przy jednostajnej jeździe to za mało?
To 80km/h jeździcie na 4 biegu?
To 80km/h jeździcie na 4 biegu?