[M] Montaż haka holowniczego
: 18 maja 2013, 11:00
Sorki za małą ilość i jakość zdjęć (telefon). Brakowało wolnej ręki z aparatem do dokumentowania, ale jakiś pogląd na pracę już będzie. Ogólnie - większych trudności nie ma, do haka dołączona jest szczegółowa instrukcja ze schematami która prowadzi krok po kroku. Producent haka i modułu wedle uznania, mamy spory wybór na rynku. W tym poście montaż mechaniczny, o elektryce później.
To co do zrobienia w kilku krokach:
Konieczne narzędzia: klucz dynamometryczny (momenty dokręcania podane w instrukcji), grzechotka i kilka nasadek, klucz torx T30, wyrzynarka, wiertarka, coś do zabezpieczenia antykorozyjnego, lutownica etc... Belka haka to kawał grubego (4-5 mm) ciężkiego żelastwa - warto wiedzieć jakby coś trzeba było poprawić. U mnie musiałem troszkę rozwiercić jeden z otworów, bo szpilka nie chciała wejść. Po montażu jedziemy na przegląd, gdzie po kontroli otrzymujemy zaświadczenie. Z zaświadczeniem w ciągu 30 dni do wydz.komunikacji po wpis do dowodu rejestracyjnego.
To co do zrobienia w kilku krokach:
- - demontaż zderzaka - tu jak zwykle najwięcej odkręcania
- demontaż belki zderzeniowej (na jej miejsce wchodzi belka haka)
- powiększanie (wycinanie) otworów w tylnej ściance na przęsła wchodzące w podłużnicę
- montaż belki haka, wycinanie w zderzaku wnęki na kulę
- przykręcenie kuli, instalacja gniazda i wiązki
- montaż zderzaka
Konieczne narzędzia: klucz dynamometryczny (momenty dokręcania podane w instrukcji), grzechotka i kilka nasadek, klucz torx T30, wyrzynarka, wiertarka, coś do zabezpieczenia antykorozyjnego, lutownica etc... Belka haka to kawał grubego (4-5 mm) ciężkiego żelastwa - warto wiedzieć jakby coś trzeba było poprawić. U mnie musiałem troszkę rozwiercić jeden z otworów, bo szpilka nie chciała wejść. Po montażu jedziemy na przegląd, gdzie po kontroli otrzymujemy zaświadczenie. Z zaświadczeniem w ciągu 30 dni do wydz.komunikacji po wpis do dowodu rejestracyjnego.