[ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6942
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 945 razy
- Kontakt:
[ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
Witajcie !
Potrzebne:
Komplet Osram Ledriving FOG
Szybkozłączki elektryczne samochodowe (są 3 w komplecie, ale mi była potrzebna jeszcze jedna)
"Peszel" na kable
Opaski zaciskowe, tzw. "trytki"
Narzędzia
Postanowiłem popełnić w końcu ten krok i zamontować światła do jazdy dziennej Wybór był dość skomplikowany Nie chciałem montować nic w kratki przy światłach przeciwmgielnych, bo to rozwiązanie moim zdaniem średnio się u nas sprawdza (kwestia wyprofilowania kratek, krzywizna itd. ), nie chciałem również montować sposobem znanym z forum, za kratkami grilla, bo mi się to zwyczajnie nie podoba (sroki chłopaki, ale NIE ). Nie chciałem też iść w rozwiązanie montażu świateł modułowych bezpośrednio w zderzaku, tak jak to zrobił cichy (ale DUŻE dla Ciebie za to rozwiązanie ). Od początku uważałem, że jedynym słusznym miejscem w naszych bolidach są otwory, gdzie oryginalnie siedzą światła przeciwmgielne Drogę przetarli koledzy z forum, z tym że, mi zależało na tym, żeby zachować funkcjonalność świateł przeciwmgielnych Pierwszy w takim zakresie był helletic i jego światełka są rewelacyjne Natomiast mi po głowie od samego początku chodził zestaw firmy Osram o nazwie Ledrivig FOG, który po raz pierwszy wypatrzyłem zamontowany w aucie na naszym "bliźniaczym" forum Freemont'a Problem był taki, że cena zestawu jest dość zaporowa (zestaw helletic'a do najtańszych też nie należał ). Poza tym pojawiało się pytanie, czy na pewno będzie pasował do naszego cudeńka
Po głębszym rozpoznaniu tematu zaczęło mi wychodzić, że powinny pasować A ostatnie doświadczenia i ustalenia daro70 tylko utwierdziły mnie w tym przekonaniu Nie będę wnikał w szczegóły, dla zainteresowanych opowiem przy okazji na żywo W związku z tym, że światła kosztują niemałą monetę, przygotowywałem się do tego dobre dwa lata, aż w końcu zapadła ostateczna decyzja - dobra oferta z Allegro, szybki zakup, jeszcze szybsza przesyłka i komplecik był u mnie W komplecie mamy dwie lampy , sterownik z przewodami (dość długie), woreczek z tzw. "trytkami", adapterem do wpięcia się w bezpiecznik , trzema szybkozłączkami, taśmą przylepną 3M, kilkoma śrubkami i zapasową wtyczką do świateł przeciwmgielnych. Montaż rozpocząłem od założenia lamp, na elektrykę czas będzie później Najpierw trzeba ściągnąć kratkę maskującą, co nie jest takie oczywiste Kratka trzyma się tylko na zatrzaskach, ale trzyma się tak mocno, że samo pociągnięcie jej nie dało żadnych efektów W ruch poszedł płaski śrubokręt opatulony w szmatkę Delikatne podważanie przyniosło efekty i kratka odpuściła - trzyma się na zaczepach na górze i dole oraz dwóch wciskach po bokach - one wychodzą bez problemu Po zdjęciu kratki mamy przed sobą lampę, która trzyma się na trzech śrubkach Odkręcenie lampy i odpięcie jej od wiązki nie stanowi problemu W jej miejsce ląduje nasza, wymarzona lampa Osram I tutaj "niespodzianka" - to samo jest we Freemoncie - śrubki pasują tylko we dwa otwory - górne Dolny jest nieco przesunięty Żeby nie kombinować, wystarczy trzeci otwór załapać na opaskę zaciskową, tzw. "trytkę" i wszystko trzyma się jak trzeba Założenie osłon to tylko formalność i okazuje się, że wszystko pasuje idealnie
Po montażu obydwóch lamp przychodzi czas na elektrykę i układanie kabelków. W układaniu jest "wolna amerykanka", czyli jak komu pasuje, tylko, żeby nie ciągnąć kabelków przy rurach, które się nagrzewają, np od chłodnicy Ja puściłem kabelki w peszelkach
Przy elektryce pojawia się kilka pytań, w tym gdzie się podpiąć oraz gdzie zamontować sterownik
W naszym module sterowanie wygląda tak: PLUS (+) (czerwony) i MINUS (-) (czarny) z akumulatora, dodatkowy przewód sterujący funkcją przyciemnieniową (brązowy) do plusa lub minusa (o tym później), przewód do zasilania postojówek (biały), przewód lewego kierunkowskazu (szary), przewód prawego kierunkowskazu (zielony) oraz przewód sterujący włączeniem świateł DRL (niebieski) podłączany do "plusa po stacyjce", zakończony złączką, która pasuje do adapterka na bezpiecznik z zestawu. Zapewne może się Wam tutaj pojawić pytanie: "a po ch... podłączać się pod kierunkowskazy ??" Ano dlatego, że te światełka posiadają funkcję doświetlania zakrętów Owszem, jest to opcjonalne, nie trzeba tego podłączać, no ale jak już jest...
Postanowiłem zrobić to "profi", czyli podpiąć się do "plusa po stacyjce", ale takiego, który jest rozłączany podczas rozruchu silnika Chciałem uniknąć sytuacji, gdzie odpalamy silnik przy włączonych światłach DRL Zastanawiałem się gdzie to zrobić, chodziły mi myśli, czy może nie wpiąć się do wiązki wewnątrz kabiny (koło body komputera), ale tam jest takie nagromadzenie tych przewodów, że odpuściłem. Postanowiłem wszystkie połączenia wykonać pod maską, musiałem więc znaleźć interesujący mnie "plus po stacyjce" gdzieś w komorze silnika Z pomocą przyszedł niezawodny eLearn, z którego wynikało, że potrzebny mi kabelek znajdę przy centralce bezpieczników wewnątrz komory silnika. Realizuje to przewód szaro/czarny wchodzący do brązowej wtyczki pod centralką. Żeby się do niego podpiąć, konieczne było jej zdemontowanie. W tym celu odkręcamy śrubę kabla "plusowego" od akumulatora - bez tego nie da się jej wyciągnąć, przynajmniej mi się to nie udało Potem, po odsunięciu dwóch zaczepów widocznych na zdjęciu (zaznaczone czerwonymi kółeczkami), można centralkę odgiąć i odpiąć wszystkie wtyczki. Po odpięciu wtyczek i delikatnym odgięciu całej centralki na mocowaniach, można ją wyciągnąć i ukazuje się widok, jak na poniższym zdjęciu Wpinamy się w przewód szaro/czarny w wiązce kabli wychodzących z brązowej wtyczki - tam eLearn wskazał zasilanie "plusa po stacyjce". Warto na tym etapie zamontować moduł sterujący w docelowym miejscu. Ja wybrałem bok obudowy centralki z bezpiecznikami, od strony akumulatora. Miejsca było na tyle, że weszła na styk Zapomniałem dodać, że montaż najwygodniej wykonywać z wyciągniętym akumulatorem Nie bawiłem się w dziurawienie obudowy i śrubki czy "trytki" Przetarłem obudowę benzyną ekstrakcyjną, żeby ją odtłuścić i moduł przymocowałem na dwustronną taśmę przylepną 3M, która była w komplecie ze światłami. Efekt widać powyżej.
Na tym etapie ciągniemy sobie kabelki tak jak nam się podoba Ja przewody od prawej lampy oraz kabelek sterujący do podpięcia prawego kierunkowskazu (zielony) pociągnąłem przodem, przed chłodnicą, przyczepiając się "trytkami" do peszla z kablem, który już tam był.
Robimy "wpięcie" w kabelek z "plusem" po stacyjce. Tak jak wspominałem, wpinamy się do kabelka o kolorze szaro-czarnym wychodzącym z brązowej wtyczki, używamy szybkozłączki. Efekt widać na poniższym zdjęciu, miejsce łączenia zaznaczone czerwonym kółeczkiem. Podpinamy się do zasilania postojówki oraz kierunkowskazów. Ja wybrałem miejsce w wiązce zaraz za lampami. Nie bawiłem się w poszukiwanie przewodów szpileczką bo posiadam eLearn'a Tak więc łączymy:
- zasilanie postojówek - biały kabel z modułu sterującego do kabelka w kolorze żółto-czarnym lewej lampy
- zasilanie lewego kierunkowskazu - szary kabel z modułu sterującego do kabelka w kolorze niebiesko-białym lewej lampy
- zasilanie prawego kierunkowskazu - zielony kabel z modułu sterującego do kabelka w kolorze niebiesko-czarnym prawej lampy
Połączenia wykonane przy użyciu szybkozłączek z zestawu Na tym etapie składamy centralkę bezpieczników "do kupy", a ponieważ postanowiłem podłączyć zasilanie plus (+) moduły sterującego pod śrubę, która mocuje zasilanie do tej centralki, to warto jest włożyć sobie kabelki niebieski i czerwony w krótki, cienki peszelek i wpuścić do środka przez otwór, którym wchodzi zasilanie do skrzyneczki. Podłączenie centralki w kolejności odwrotnej, co demontaż , przykręcenie plusa RAZEM z zasilaniem modułu sterującego (na końcu kabelka jest "oczko" i pasuje idealnie). Podłączamy minus (-) moduły sterującego do minusa klemy akumulatora oraz, razem z nim, kabel koloru brązowego z modułu, również do klemy minusowej. Obydwa kabelki mają również "oczka", więc przykręcenie ich do klemy jest banalne
Zakładamy akumulator i można zrobić test I tutaj uwaga - ja się zgarbiłem, bo spodziewałem się, że po przekręceniu kluczyka od razu zapalą się światła DRL. Niestety, tak się nie stało i zalałem się ciepłym potem, bo przecież coś nie działa Po zapaleniu świateł i włączeniu kierunkowskazów, zapalały się światła przeciwmgielne, więc jednak coś działało Już chciałem się dobierać do ponownego rozbebeszenia centralki, żeby sprawdzić, czy tam jest wszystko OK, ale coś mnie tknęło, żeby jeszcze odpalić silnik, i... TADAM Świecą DRLe
No ale, to jeszcze nie wszystkie funkcje, warto byłoby też sprawdzić światła przeciwmgielne I tutaj niespodzianka - dostarczona w komplecie złączka nie pasuje do wtyczki w naszym aucie To samo jest we Freemoncie Można więc: albo połączyć przewody szybkozłączkami, albo wymienić wtyczkę, pod warunkiem że się ją ma , albo... spróbować dopasować to, co jest w komplecie Okazało się, że po wyciągnięciu pinów z wtyczki od modułu DRL i przypiłowaniu ich troszkę dało się je wcisnąć do wtyczki w instalacji samochodu Szybki test - światła działają Przypiłowane piny z powrotem do wtyczki i spięcie ich już dało radę Ale ponieważ nie jest to "fabryczne" dopasowanie wtyczek, postanowiłem jeszcze dodatkowo je zabezpieczyć, ładując całość w worek foliowy i zaklejenie całości taśmą izolacyjną Takie zawiniątko przymocowałem długą "trytką" do peszla z kablami nad lampą DRL i pod zbiorniczkiem na płyn do spryskiwaczy. Niestety, dostęp do tego miejsca jest tylko od dołu, więc jeśli nie posiada się kanału lub podnośnika, czeka nas kombinacja leżąc pod autem Ale... jak ja dałem radę, to Wy też dacie
Warto też pamiętać, żeby zabezpieczyć "gołą" wtyczkę od prawej lampy przeciwmgielnej, gdyż to połączenie nie jest już wykorzystywane - łączymy tylko z jednej strony. Tutaj zrobiłem podobnie, jak przed chwilą - wtyczka w woreczek foliowy, całość zawinięta taśmą izolacyjną i przymocowana "trytką" do wiązki przewodów z prawej strony komory silnika. W razie czego, taśmą izolacyjną, zabezpieczyłem również miejsca wpięć do kierunkowskazów i postojówki.
Po montażu wygląda to tak: Nadmiar przewodów, jaki został, zwinąłem w jedno zawiniątko, ścisnąłem "trytkami", wpakowałem do kawałka grubego peszla i całość spiąłem długą "trytką" do wiązki wchodzącej do skrzynki z bezpiecznikami. Wygląda to tak: Moduł sterujący razem z akumulatorem: Lampy na gotowo: No i finalny efekt:
[youtube][/youtube]
I jeszcze na koniec obiecana tajemnica brązowego kabelka
Tak jak opisałem, brązowy kabelek podłączyłem razem z masą, ale... można go również podpiąć do plusa (+) akumulatora. Wtedy, DRLe po włączeniu normalnych świateł, zamiast zgasnąć, zostaną przyciemnione o chyba 80% i są wtedy traktowane jako światła postojowe Niektóre auta stosują takie rozwiązanie, ale w nich świecą się tylko te światła jako postojowe. Ja, chcąc być w pełni zgodnym z przepisami itd postanowiłem zastosować standardowe rozwiązanie
Potrzebne:
Komplet Osram Ledriving FOG
Szybkozłączki elektryczne samochodowe (są 3 w komplecie, ale mi była potrzebna jeszcze jedna)
"Peszel" na kable
Opaski zaciskowe, tzw. "trytki"
Narzędzia
Postanowiłem popełnić w końcu ten krok i zamontować światła do jazdy dziennej Wybór był dość skomplikowany Nie chciałem montować nic w kratki przy światłach przeciwmgielnych, bo to rozwiązanie moim zdaniem średnio się u nas sprawdza (kwestia wyprofilowania kratek, krzywizna itd. ), nie chciałem również montować sposobem znanym z forum, za kratkami grilla, bo mi się to zwyczajnie nie podoba (sroki chłopaki, ale NIE ). Nie chciałem też iść w rozwiązanie montażu świateł modułowych bezpośrednio w zderzaku, tak jak to zrobił cichy (ale DUŻE dla Ciebie za to rozwiązanie ). Od początku uważałem, że jedynym słusznym miejscem w naszych bolidach są otwory, gdzie oryginalnie siedzą światła przeciwmgielne Drogę przetarli koledzy z forum, z tym że, mi zależało na tym, żeby zachować funkcjonalność świateł przeciwmgielnych Pierwszy w takim zakresie był helletic i jego światełka są rewelacyjne Natomiast mi po głowie od samego początku chodził zestaw firmy Osram o nazwie Ledrivig FOG, który po raz pierwszy wypatrzyłem zamontowany w aucie na naszym "bliźniaczym" forum Freemont'a Problem był taki, że cena zestawu jest dość zaporowa (zestaw helletic'a do najtańszych też nie należał ). Poza tym pojawiało się pytanie, czy na pewno będzie pasował do naszego cudeńka
Po głębszym rozpoznaniu tematu zaczęło mi wychodzić, że powinny pasować A ostatnie doświadczenia i ustalenia daro70 tylko utwierdziły mnie w tym przekonaniu Nie będę wnikał w szczegóły, dla zainteresowanych opowiem przy okazji na żywo W związku z tym, że światła kosztują niemałą monetę, przygotowywałem się do tego dobre dwa lata, aż w końcu zapadła ostateczna decyzja - dobra oferta z Allegro, szybki zakup, jeszcze szybsza przesyłka i komplecik był u mnie W komplecie mamy dwie lampy , sterownik z przewodami (dość długie), woreczek z tzw. "trytkami", adapterem do wpięcia się w bezpiecznik , trzema szybkozłączkami, taśmą przylepną 3M, kilkoma śrubkami i zapasową wtyczką do świateł przeciwmgielnych. Montaż rozpocząłem od założenia lamp, na elektrykę czas będzie później Najpierw trzeba ściągnąć kratkę maskującą, co nie jest takie oczywiste Kratka trzyma się tylko na zatrzaskach, ale trzyma się tak mocno, że samo pociągnięcie jej nie dało żadnych efektów W ruch poszedł płaski śrubokręt opatulony w szmatkę Delikatne podważanie przyniosło efekty i kratka odpuściła - trzyma się na zaczepach na górze i dole oraz dwóch wciskach po bokach - one wychodzą bez problemu Po zdjęciu kratki mamy przed sobą lampę, która trzyma się na trzech śrubkach Odkręcenie lampy i odpięcie jej od wiązki nie stanowi problemu W jej miejsce ląduje nasza, wymarzona lampa Osram I tutaj "niespodzianka" - to samo jest we Freemoncie - śrubki pasują tylko we dwa otwory - górne Dolny jest nieco przesunięty Żeby nie kombinować, wystarczy trzeci otwór załapać na opaskę zaciskową, tzw. "trytkę" i wszystko trzyma się jak trzeba Założenie osłon to tylko formalność i okazuje się, że wszystko pasuje idealnie
Po montażu obydwóch lamp przychodzi czas na elektrykę i układanie kabelków. W układaniu jest "wolna amerykanka", czyli jak komu pasuje, tylko, żeby nie ciągnąć kabelków przy rurach, które się nagrzewają, np od chłodnicy Ja puściłem kabelki w peszelkach
Przy elektryce pojawia się kilka pytań, w tym gdzie się podpiąć oraz gdzie zamontować sterownik
W naszym module sterowanie wygląda tak: PLUS (+) (czerwony) i MINUS (-) (czarny) z akumulatora, dodatkowy przewód sterujący funkcją przyciemnieniową (brązowy) do plusa lub minusa (o tym później), przewód do zasilania postojówek (biały), przewód lewego kierunkowskazu (szary), przewód prawego kierunkowskazu (zielony) oraz przewód sterujący włączeniem świateł DRL (niebieski) podłączany do "plusa po stacyjce", zakończony złączką, która pasuje do adapterka na bezpiecznik z zestawu. Zapewne może się Wam tutaj pojawić pytanie: "a po ch... podłączać się pod kierunkowskazy ??" Ano dlatego, że te światełka posiadają funkcję doświetlania zakrętów Owszem, jest to opcjonalne, nie trzeba tego podłączać, no ale jak już jest...
Postanowiłem zrobić to "profi", czyli podpiąć się do "plusa po stacyjce", ale takiego, który jest rozłączany podczas rozruchu silnika Chciałem uniknąć sytuacji, gdzie odpalamy silnik przy włączonych światłach DRL Zastanawiałem się gdzie to zrobić, chodziły mi myśli, czy może nie wpiąć się do wiązki wewnątrz kabiny (koło body komputera), ale tam jest takie nagromadzenie tych przewodów, że odpuściłem. Postanowiłem wszystkie połączenia wykonać pod maską, musiałem więc znaleźć interesujący mnie "plus po stacyjce" gdzieś w komorze silnika Z pomocą przyszedł niezawodny eLearn, z którego wynikało, że potrzebny mi kabelek znajdę przy centralce bezpieczników wewnątrz komory silnika. Realizuje to przewód szaro/czarny wchodzący do brązowej wtyczki pod centralką. Żeby się do niego podpiąć, konieczne było jej zdemontowanie. W tym celu odkręcamy śrubę kabla "plusowego" od akumulatora - bez tego nie da się jej wyciągnąć, przynajmniej mi się to nie udało Potem, po odsunięciu dwóch zaczepów widocznych na zdjęciu (zaznaczone czerwonymi kółeczkami), można centralkę odgiąć i odpiąć wszystkie wtyczki. Po odpięciu wtyczek i delikatnym odgięciu całej centralki na mocowaniach, można ją wyciągnąć i ukazuje się widok, jak na poniższym zdjęciu Wpinamy się w przewód szaro/czarny w wiązce kabli wychodzących z brązowej wtyczki - tam eLearn wskazał zasilanie "plusa po stacyjce". Warto na tym etapie zamontować moduł sterujący w docelowym miejscu. Ja wybrałem bok obudowy centralki z bezpiecznikami, od strony akumulatora. Miejsca było na tyle, że weszła na styk Zapomniałem dodać, że montaż najwygodniej wykonywać z wyciągniętym akumulatorem Nie bawiłem się w dziurawienie obudowy i śrubki czy "trytki" Przetarłem obudowę benzyną ekstrakcyjną, żeby ją odtłuścić i moduł przymocowałem na dwustronną taśmę przylepną 3M, która była w komplecie ze światłami. Efekt widać powyżej.
Na tym etapie ciągniemy sobie kabelki tak jak nam się podoba Ja przewody od prawej lampy oraz kabelek sterujący do podpięcia prawego kierunkowskazu (zielony) pociągnąłem przodem, przed chłodnicą, przyczepiając się "trytkami" do peszla z kablem, który już tam był.
Robimy "wpięcie" w kabelek z "plusem" po stacyjce. Tak jak wspominałem, wpinamy się do kabelka o kolorze szaro-czarnym wychodzącym z brązowej wtyczki, używamy szybkozłączki. Efekt widać na poniższym zdjęciu, miejsce łączenia zaznaczone czerwonym kółeczkiem. Podpinamy się do zasilania postojówki oraz kierunkowskazów. Ja wybrałem miejsce w wiązce zaraz za lampami. Nie bawiłem się w poszukiwanie przewodów szpileczką bo posiadam eLearn'a Tak więc łączymy:
- zasilanie postojówek - biały kabel z modułu sterującego do kabelka w kolorze żółto-czarnym lewej lampy
- zasilanie lewego kierunkowskazu - szary kabel z modułu sterującego do kabelka w kolorze niebiesko-białym lewej lampy
- zasilanie prawego kierunkowskazu - zielony kabel z modułu sterującego do kabelka w kolorze niebiesko-czarnym prawej lampy
Połączenia wykonane przy użyciu szybkozłączek z zestawu Na tym etapie składamy centralkę bezpieczników "do kupy", a ponieważ postanowiłem podłączyć zasilanie plus (+) moduły sterującego pod śrubę, która mocuje zasilanie do tej centralki, to warto jest włożyć sobie kabelki niebieski i czerwony w krótki, cienki peszelek i wpuścić do środka przez otwór, którym wchodzi zasilanie do skrzyneczki. Podłączenie centralki w kolejności odwrotnej, co demontaż , przykręcenie plusa RAZEM z zasilaniem modułu sterującego (na końcu kabelka jest "oczko" i pasuje idealnie). Podłączamy minus (-) moduły sterującego do minusa klemy akumulatora oraz, razem z nim, kabel koloru brązowego z modułu, również do klemy minusowej. Obydwa kabelki mają również "oczka", więc przykręcenie ich do klemy jest banalne
Zakładamy akumulator i można zrobić test I tutaj uwaga - ja się zgarbiłem, bo spodziewałem się, że po przekręceniu kluczyka od razu zapalą się światła DRL. Niestety, tak się nie stało i zalałem się ciepłym potem, bo przecież coś nie działa Po zapaleniu świateł i włączeniu kierunkowskazów, zapalały się światła przeciwmgielne, więc jednak coś działało Już chciałem się dobierać do ponownego rozbebeszenia centralki, żeby sprawdzić, czy tam jest wszystko OK, ale coś mnie tknęło, żeby jeszcze odpalić silnik, i... TADAM Świecą DRLe
No ale, to jeszcze nie wszystkie funkcje, warto byłoby też sprawdzić światła przeciwmgielne I tutaj niespodzianka - dostarczona w komplecie złączka nie pasuje do wtyczki w naszym aucie To samo jest we Freemoncie Można więc: albo połączyć przewody szybkozłączkami, albo wymienić wtyczkę, pod warunkiem że się ją ma , albo... spróbować dopasować to, co jest w komplecie Okazało się, że po wyciągnięciu pinów z wtyczki od modułu DRL i przypiłowaniu ich troszkę dało się je wcisnąć do wtyczki w instalacji samochodu Szybki test - światła działają Przypiłowane piny z powrotem do wtyczki i spięcie ich już dało radę Ale ponieważ nie jest to "fabryczne" dopasowanie wtyczek, postanowiłem jeszcze dodatkowo je zabezpieczyć, ładując całość w worek foliowy i zaklejenie całości taśmą izolacyjną Takie zawiniątko przymocowałem długą "trytką" do peszla z kablami nad lampą DRL i pod zbiorniczkiem na płyn do spryskiwaczy. Niestety, dostęp do tego miejsca jest tylko od dołu, więc jeśli nie posiada się kanału lub podnośnika, czeka nas kombinacja leżąc pod autem Ale... jak ja dałem radę, to Wy też dacie
Warto też pamiętać, żeby zabezpieczyć "gołą" wtyczkę od prawej lampy przeciwmgielnej, gdyż to połączenie nie jest już wykorzystywane - łączymy tylko z jednej strony. Tutaj zrobiłem podobnie, jak przed chwilą - wtyczka w woreczek foliowy, całość zawinięta taśmą izolacyjną i przymocowana "trytką" do wiązki przewodów z prawej strony komory silnika. W razie czego, taśmą izolacyjną, zabezpieczyłem również miejsca wpięć do kierunkowskazów i postojówki.
Po montażu wygląda to tak: Nadmiar przewodów, jaki został, zwinąłem w jedno zawiniątko, ścisnąłem "trytkami", wpakowałem do kawałka grubego peszla i całość spiąłem długą "trytką" do wiązki wchodzącej do skrzynki z bezpiecznikami. Wygląda to tak: Moduł sterujący razem z akumulatorem: Lampy na gotowo: No i finalny efekt:
[youtube][/youtube]
I jeszcze na koniec obiecana tajemnica brązowego kabelka
Tak jak opisałem, brązowy kabelek podłączyłem razem z masą, ale... można go również podpiąć do plusa (+) akumulatora. Wtedy, DRLe po włączeniu normalnych świateł, zamiast zgasnąć, zostaną przyciemnione o chyba 80% i są wtedy traktowane jako światła postojowe Niektóre auta stosują takie rozwiązanie, ale w nich świecą się tylko te światła jako postojowe. Ja, chcąc być w pełni zgodnym z przepisami itd postanowiłem zastosować standardowe rozwiązanie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
Pięknie
Też takie chcę
Tylko cena
Zrobimy na Zlocie???
Też takie chcę
Tylko cena
Zrobimy na Zlocie???
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6942
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 945 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
Tomek, mówisz, masz Ja siedziałem nad tym sporo, bo od ok 18:30 do prawie 1 w nocy Ale przecierałem szlak, teraz jak już wiem co i jak, to do ogarnięcia w ok godzinkę
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
Piękne Najbardziej to interesuje mnie jak sprawdzą się jako przeciwmgielne.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
Mwas , wszystko super Osobiście pewne wątpliwości mialbym co do użycia tych szybkozłączek -sam zastosował bym lutowanie - a to dlatego , że ciągle jeszcze pamiętam jak taka szybkozlączka wpięta w plus postojówki od sterowania moimi dziennymi po ok.dwóch latach od montażu dziennych mnie przećwiczyla . Dłuższy czas szukalem przyczyny , z powodu której przy sprawnej żarówce postojowych komputer wywalał mi zółtą żarówę na pulpicie i odcinał zasilanie postojowych . I to oczywiście zawsze wtedy , gdy bylo mi to najbardziej nie na rękę Wiadomo , nie znaczy to wcale że u Ciebie musi być tak samo
Ogólnie szacun za manual i wykon
Ogólnie szacun za manual i wykon
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
Super!
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6942
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 945 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
Z szybkozłączkami - pożyjemy, zobaczymy Odnośnie przeciwmgielnych - świecą typowo w dół i nie ma się co oszukiwać - efekt jest podobny jak przy standardowych. We mgle jeszcze nie miałem jak ich sprawdzić. Na lamoach jest regulacja kąta świecenia, ale tutaj nie poszalejemy, bo lampa jest na styk z osłoną, która blokuje ruchy i nie ma za bardzo możliwości np skierowania ich bardziej w górę. Ale... mi tam pasi
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
Wow
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: [ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
Jest MOC
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
właśnie chodziło mi o to , czy aby dorównują oryginalnym przeciwmgielnym na żarówkach halogenowych ? To jednak zupełnie inna barwa światła. Jak spotkasz mgłę to napisz;)mwas pisze: efekt jest podobny jak przy standardowych.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [ M ] Montaż świateł dziennych DRL Osram Ledriving FOG
Gdy włączysz awaryjne bez włączania silnika, to przeciwmgielne się zapalą?