[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

Jery napisał w wątku "dołożenie tempomatu" coś takiego:
"....Została gruntownie przemierzona i potwierdzam, że manetka z Alfy 147 jest stykowa. Obwody zblokowane rezystorem w szeregu o rezystancji 330 ohm."

chromek - Nie wiem jak to rozumieć, ale może trzeba te Twoje przełączniki uzupełnić o rezystor?
Awatar użytkownika
chromek
klubowicz
klubowicz
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
Przebieg: 113000
Silnik: 1.4 8v LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: chromek »

Mam u siebie zasilanie puszczone przez R330.
Tak na szybko schemacik jak mam to podłączone - chwilowo +12V z zapalniczki:
IMG00113-20130419-1205.jpg
Piny pod maską podociskane na 99% poprawnie - specjalnie sprawdzałem czy zaskakiwała zapadka przy wciskaniu w złączkę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

warto byłoby, żeby ktoś potwierdził, że ten opornik jest w tym miejscu...
Awatar użytkownika
chromek
klubowicz
klubowicz
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
Przebieg: 113000
Silnik: 1.4 8v LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: chromek »

Znalazłem gdzieś schemat podłączenia z alfy 147 i wygląda jakby to 330R było tylko na linii ON/OFF, a pozostałe bez oporu na +12V... A może body komp sprawdza obciążenie na tym 8 pinie?
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Jery »

Rezystory nie są konieczne. Ale w manetce są 4 rezystory. W gałęzi gdzie Ty narysowałeś nie ma rezystora natomiast znajdują się one w pozostałych gałązkach. Stąd między punktem 33 a 21 mamy rezystancję 660 ohm
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Panowie, rezsytorki rzeczywiście są obecne w manetce od Alfy, ale nie mają one wpływu na sterowanie tempomatem - sprawdzone na żywym organizmie :ink Tempo działa zarówno z tymi rezystorami jak i bez nich. chromek[/], sprawdź FESem, czy masz kontrolkę od tempomatu na zegarach - trzeba wykonać test wskaźników. Jak się zaświeci, to oznacza, że kontrolka fizycznie się znajduje. Sprawdź również, czy posiadasz w złączce na sterowniku silnika (w tej, w którą się wpinałeś pinami) połączenia na pinach: 36, 52 (połączenie CAN z bodycompem) i 34, 50 (podłączenie czujników pedałów hamulca i sprzęgła). Jeśli nie masz tych połączeń, to może być lipa :smutny Sam jestem ciekawy, jak to wygląda w Active :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
chromek
klubowicz
klubowicz
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
Przebieg: 113000
Silnik: 1.4 8v LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: chromek »

Jako, że zegary mam z dynamica to kontrolka jest i przy teście świeci. Przy "osiowaniu" dla Fiata Idea jest ustawiona jako aktywna.
Pozostałe linie są podłączone we wtyczce.

Hm, pozostaje tylko szukać gdzieś po obcojęzycznych forach - czy ktoś już dłubał z activem, albo poszukać bodycompa z jakiegoś rozbitego dynamica...
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

chromek, czyli te połączenie, które wymieniłem w poprzednim poście są u Ciebie we wtyce ? Zaznaczam, że to nie są przewody, które trzeba było podłączyć do manetki, tylko połączenie z body i z czujnikami pedałów. Jak podajesz +12V na pin 33 kontrolka się nie świeci ? I przy przekręceniu kluczyka kontrolka również jest wygaszona ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
chromek
klubowicz
klubowicz
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
Przebieg: 113000
Silnik: 1.4 8v LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: chromek »

Dokładnie tak - wszystkie 8 linii jest we wtyczce (4 oryginalne 34,36,50,52 - i 4 dołożone - 17,21,33,41). Kontrolka świeci tylko podczas testu "instrumentów" w FES. Po przekręceniu kluczyka, ani po włączeniu przełącznika na on się nie świeci.

Wstyd się przyznać - bezpiecznik we wtyczce do zapalniczki był padnięty. Jutro podłączę wszystko jeszcze raz i posprawdzam, tym razem z miernikiem... :róż

Edit:

Dziś na szybko tylko sprawdziłem podłączając 33 bezpośrednio pod zapalniczkę i zapaliła się kontrolka, oraz pojawił się napis "Cruise Control włączony". Po odłaczeniu napięcia kontrolka zgasła i zniknął napis. Po powtórnym przekręceniu kluczyka kontrolka tempomatu zapala się do testu z innymi kontrolkami. Dopracuję estetykę "pudełka sterującego" i podłączam do testów drogowych. To chyba pokazuje, że body i sterownik silnika z active też obsługuje funkcję tempomatu :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Najświeższe informacje od kolegi smak56, który nie ma teraz dostępu do internetu - ogłaszam uruchomienie tempomatu w wersji 1.3 multijet :luzak Był drobny problem, mianowicie, podobnie jak u Jerego, smak56 również nie miał całej listwy w czarnej złączce z tyłu bodycomputera (tam, gdzie podpinamy zasilanie). Ale kolega ma łeb na karku i wymyślił bardzo sprytny patent, którym podzieli się niezwłocznie, jak dobierze się do komputera :ink
Odnośnie manetki od Alfy 147 - sprawdzałem kolejną i potwierdzam, że poszczególne gałęzie są tam wyposażone w opornik 330 Ohm, co nie wpływa na działanie tempomatu :ink
chromek, a jak u Ciebie ? Bo powiem Ci, że trochę mnie martwi Twoja sytuacja :oj Bo na logikę rzecz biorąc, wszystko powinno normalnie funkcjonować ! Pytanie czy wymiana bodycomputera tutaj cokolwiek da, bo do Linei są dostępne jedynie 2 wersje - z obsługą centralnego zamka i bez :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Tomek »

chromek, a jak u Ciebie ?
Kuknij tam piętro wyżej na post chromka :) Jest dobrze :ok)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Tomek pisze:Kuknij tam piętro wyżej na post chromka :) Jest dobrze :ok)
:banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan

Że też nie zauważyłem tego update'u :-<< :-<< :-<< Strasznie się cieszę, że się udało ! chromek, gratuluję !! :pivo :pivo :pivo Może trochę nieskromnie, ale to tylko potwierdza moje ustalenia, że w KAŻDYM egzemplarzu Linki powinno dać się podłączyć tempomat :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: cichy »

Czekałem na wieści od chromka i cieszę się że się koledze udało :) Teraz czas na mnie, na dniach zacznę szukać manetki na allegro i do dzieła.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: adamson »

chromek pisze:Sterowanie mam na przełącznikach a nie z manetki
Podrzuć jakieś :foto jak to rozwiązanie wygląda ?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mpsfc »

Jak wróce do kraju za pół roku to manetek zabraknie :ryczy
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
ODPOWIEDZ