[ M ] Podłączenie tempomatu
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 304 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Jery napisał w wątku "dołożenie tempomatu" coś takiego:
"....Została gruntownie przemierzona i potwierdzam, że manetka z Alfy 147 jest stykowa. Obwody zblokowane rezystorem w szeregu o rezystancji 330 ohm."
chromek - Nie wiem jak to rozumieć, ale może trzeba te Twoje przełączniki uzupełnić o rezystor?
"....Została gruntownie przemierzona i potwierdzam, że manetka z Alfy 147 jest stykowa. Obwody zblokowane rezystorem w szeregu o rezystancji 330 ohm."
chromek - Nie wiem jak to rozumieć, ale może trzeba te Twoje przełączniki uzupełnić o rezystor?
- chromek
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1.4 8v LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Mam u siebie zasilanie puszczone przez R330.
Tak na szybko schemacik jak mam to podłączone - chwilowo +12V z zapalniczki: Piny pod maską podociskane na 99% poprawnie - specjalnie sprawdzałem czy zaskakiwała zapadka przy wciskaniu w złączkę.
Tak na szybko schemacik jak mam to podłączone - chwilowo +12V z zapalniczki: Piny pod maską podociskane na 99% poprawnie - specjalnie sprawdzałem czy zaskakiwała zapadka przy wciskaniu w złączkę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 304 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
warto byłoby, żeby ktoś potwierdził, że ten opornik jest w tym miejscu...
- chromek
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1.4 8v LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Znalazłem gdzieś schemat podłączenia z alfy 147 i wygląda jakby to 330R było tylko na linii ON/OFF, a pozostałe bez oporu na +12V... A może body komp sprawdza obciążenie na tym 8 pinie?
-
- klubowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
- Przebieg: 163000
- Silnik: 1.3 IMA
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Pniów
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Rezystory nie są konieczne. Ale w manetce są 4 rezystory. W gałęzi gdzie Ty narysowałeś nie ma rezystora natomiast znajdują się one w pozostałych gałązkach. Stąd między punktem 33 a 21 mamy rezystancję 660 ohm
Henia ;-) red milano
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Panowie, rezsytorki rzeczywiście są obecne w manetce od Alfy, ale nie mają one wpływu na sterowanie tempomatem - sprawdzone na żywym organizmie Tempo działa zarówno z tymi rezystorami jak i bez nich. chromek[/], sprawdź FESem, czy masz kontrolkę od tempomatu na zegarach - trzeba wykonać test wskaźników. Jak się zaświeci, to oznacza, że kontrolka fizycznie się znajduje. Sprawdź również, czy posiadasz w złączce na sterowniku silnika (w tej, w którą się wpinałeś pinami) połączenia na pinach: 36, 52 (połączenie CAN z bodycompem) i 34, 50 (podłączenie czujników pedałów hamulca i sprzęgła). Jeśli nie masz tych połączeń, to może być lipa Sam jestem ciekawy, jak to wygląda w Active
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- chromek
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1.4 8v LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Jako, że zegary mam z dynamica to kontrolka jest i przy teście świeci. Przy "osiowaniu" dla Fiata Idea jest ustawiona jako aktywna.
Pozostałe linie są podłączone we wtyczce.
Hm, pozostaje tylko szukać gdzieś po obcojęzycznych forach - czy ktoś już dłubał z activem, albo poszukać bodycompa z jakiegoś rozbitego dynamica...
Pozostałe linie są podłączone we wtyczce.
Hm, pozostaje tylko szukać gdzieś po obcojęzycznych forach - czy ktoś już dłubał z activem, albo poszukać bodycompa z jakiegoś rozbitego dynamica...
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
chromek, czyli te połączenie, które wymieniłem w poprzednim poście są u Ciebie we wtyce ? Zaznaczam, że to nie są przewody, które trzeba było podłączyć do manetki, tylko połączenie z body i z czujnikami pedałów. Jak podajesz +12V na pin 33 kontrolka się nie świeci ? I przy przekręceniu kluczyka kontrolka również jest wygaszona ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- chromek
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1.4 8v LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Dokładnie tak - wszystkie 8 linii jest we wtyczce (4 oryginalne 34,36,50,52 - i 4 dołożone - 17,21,33,41). Kontrolka świeci tylko podczas testu "instrumentów" w FES. Po przekręceniu kluczyka, ani po włączeniu przełącznika na on się nie świeci.
Wstyd się przyznać - bezpiecznik we wtyczce do zapalniczki był padnięty. Jutro podłączę wszystko jeszcze raz i posprawdzam, tym razem z miernikiem...
Edit:
Dziś na szybko tylko sprawdziłem podłączając 33 bezpośrednio pod zapalniczkę i zapaliła się kontrolka, oraz pojawił się napis "Cruise Control włączony". Po odłaczeniu napięcia kontrolka zgasła i zniknął napis. Po powtórnym przekręceniu kluczyka kontrolka tempomatu zapala się do testu z innymi kontrolkami. Dopracuję estetykę "pudełka sterującego" i podłączam do testów drogowych. To chyba pokazuje, że body i sterownik silnika z active też obsługuje funkcję tempomatu
Wstyd się przyznać - bezpiecznik we wtyczce do zapalniczki był padnięty. Jutro podłączę wszystko jeszcze raz i posprawdzam, tym razem z miernikiem...
Edit:
Dziś na szybko tylko sprawdziłem podłączając 33 bezpośrednio pod zapalniczkę i zapaliła się kontrolka, oraz pojawił się napis "Cruise Control włączony". Po odłaczeniu napięcia kontrolka zgasła i zniknął napis. Po powtórnym przekręceniu kluczyka kontrolka tempomatu zapala się do testu z innymi kontrolkami. Dopracuję estetykę "pudełka sterującego" i podłączam do testów drogowych. To chyba pokazuje, że body i sterownik silnika z active też obsługuje funkcję tempomatu
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Najświeższe informacje od kolegi smak56, który nie ma teraz dostępu do internetu - ogłaszam uruchomienie tempomatu w wersji 1.3 multijet Był drobny problem, mianowicie, podobnie jak u Jerego, smak56 również nie miał całej listwy w czarnej złączce z tyłu bodycomputera (tam, gdzie podpinamy zasilanie). Ale kolega ma łeb na karku i wymyślił bardzo sprytny patent, którym podzieli się niezwłocznie, jak dobierze się do komputera
Odnośnie manetki od Alfy 147 - sprawdzałem kolejną i potwierdzam, że poszczególne gałęzie są tam wyposażone w opornik 330 Ohm, co nie wpływa na działanie tempomatu
chromek, a jak u Ciebie ? Bo powiem Ci, że trochę mnie martwi Twoja sytuacja Bo na logikę rzecz biorąc, wszystko powinno normalnie funkcjonować ! Pytanie czy wymiana bodycomputera tutaj cokolwiek da, bo do Linei są dostępne jedynie 2 wersje - z obsługą centralnego zamka i bez
Odnośnie manetki od Alfy 147 - sprawdzałem kolejną i potwierdzam, że poszczególne gałęzie są tam wyposażone w opornik 330 Ohm, co nie wpływa na działanie tempomatu
chromek, a jak u Ciebie ? Bo powiem Ci, że trochę mnie martwi Twoja sytuacja Bo na logikę rzecz biorąc, wszystko powinno normalnie funkcjonować ! Pytanie czy wymiana bodycomputera tutaj cokolwiek da, bo do Linei są dostępne jedynie 2 wersje - z obsługą centralnego zamka i bez
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Kuknij tam piętro wyżej na post chromka Jest dobrzechromek, a jak u Ciebie ?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Tomek pisze:Kuknij tam piętro wyżej na post chromka Jest dobrze
Że też nie zauważyłem tego update'u Strasznie się cieszę, że się udało ! chromek, gratuluję !! Może trochę nieskromnie, ale to tylko potwierdza moje ustalenia, że w KAŻDYM egzemplarzu Linki powinno dać się podłączyć tempomat
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Czekałem na wieści od chromka i cieszę się że się koledze udało Teraz czas na mnie, na dniach zacznę szukać manetki na allegro i do dzieła.
Sympatyk forum :-)
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Podrzuć jakieś jak to rozwiązanie wygląda ?chromek pisze:Sterowanie mam na przełącznikach a nie z manetki
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 57 razy
- Otrzymał podziękowań: 33 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Jak wróce do kraju za pół roku to manetek zabraknie
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie