[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karollino »

mwas pisze: 08 kwie 2019, 9:28 W zakładce z testami sprawdź, czy w ogóle masz tą kontrolkę. Jaką masz wersję auta ? Zrób fotkę zegarów :ink
mwas wydaje mi się że kolega mówi nam, że właśnie fabrycznie nie ma tej kontrolki. On ma wersję Active (zegary bez chromowanych ramek, wyświetlacz wielofunkcyjny najuboższy - tylko z godziną i kilometrami, no i osłona skrzynki bezpieczników czarna a nie szara/beżowa)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

karollino pisze: 08 kwie 2019, 19:59 mwas wydaje mi się że kolega mówi nam, że właśnie fabrycznie nie ma tej kontrolki. On ma wersję Active (zegary bez chromowanych ramek, wyświetlacz wielofunkcyjny najuboższy - tylko z godziną i kilometrami, no i osłona skrzynki bezpieczników czarna a nie szara/beżowa)
Akurat kolor osłony bezpieczników nie jest tutaj wyznacznikiem, bo ja też mam czarną a mam Dynamic'a :ink Ale zegary właśnie już jak najbardziej :ink Jeśli ma uboższą wersję, czyli ACTIVE, to niestety zegary stosowane w tej wersji z tym silnikiem fizycznie nie posiadają kontrolki tempomatu. Pozostaje więc albo się do tego przyzwyczaić, albo... podmienić zegary na takie z Dynamic'a :luzak A to jest do zrobienia :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Lexa
klubowicz
klubowicz
Posty: 43
Rejestracja: 13 lut 2019, 15:21
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Odesa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Lexa »

karollino pisze: 08 kwie 2019, 19:59
mwas pisze: 08 kwie 2019, 9:28 W zakładce z testami sprawdź, czy w ogóle masz tą kontrolkę. Jaką masz wersję auta ? Zrób fotkę zegarów :ink
mwas wydaje mi się że kolega mówi nam, że właśnie fabrycznie nie ma tej kontrolki. On ma wersję Active (zegary bez chromowanych ramek, wyświetlacz wielofunkcyjny najuboższy - tylko z godziną i kilometrami, no i osłona skrzynki bezpieczników czarna a nie szara/beżowa)
tak, nie ma tej kontrolki.
:)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

Tak naprawdę kontrolka do niczego nie jest potrzebna. Ja tempomatu w ogóle nie wyłączam (tzn. jego zasilania) bo niby po co? Dzięki temu poza trasami częściej po niego sięgam , zwłaszcza w terenie zabudowanym, bo wtedy nie walczy mi serce z rozumem ;)
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: ryszardo_ »

leszek1234 pisze: 14 kwie 2019, 9:49 Tak naprawdę kontrolka do niczego nie jest potrzebna. Ja tempomatu w ogóle nie wyłączam (tzn. jego zasilania) bo niby po co? Dzięki temu poza trasami częściej po niego sięgam , zwłaszcza w terenie zabudowanym, bo wtedy nie walczy mi serce z rozumem ;)
Też nie wyłączam.
Dziś miałem taki przypadek (i chyba 2-3 razy już wcześniej zdażyło się), że po uruchomieniu silnika tempomat nie działał bo się nie włączył (kontrolka nie świeciła) i akurat w takich sytuacjach kontrolka jest bardzo przydatna!, ale można bez niej żyć . :ryczy

Ale po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu tempomat zawsze się włączył bez problemu. :banan

A ja tempomat staram ustawić na prętkość ok. 120 i więcej często wykorzystuje podczas wyprzedzania, gdyż na tempomacie Linea ma lepsze przyspieszenie. :jazda :jazda
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

ryszardo_ pisze: 14 kwie 2019, 21:04 A ja tempomat staram ustawić na prętkość ok. 120 i więcej często wykorzystuje podczas wyprzedzania, gdyż na tempomacie Linea ma lepsze przyspieszenie. :jazda :jazda
Ja natomiast jak nie korzystam z tempomatu to go wyłączam. Dla mnie kontrolka świeci mocno i w nocy przeszkadza (czasami ją zasłaniam).
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o ustawieniu tempomatu. Po wyłączeniu silnika ustawienia się resetują :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: ryszardo_ »

smak56 pisze: 14 kwie 2019, 21:34 Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o ustawieniu tempomatu. Po wyłączeniu silnika ustawienia się resetują :pomysli
Zgadza się, że tempomat po wyłączeniu silnika resetuje ustawienia i przy kolejnym uruchomieniu trzeba go ponownie ustawić. :-<<

Dlatego ja jak jest tylko taka możliwość to ustawiam go w okolicy 120 i szybciej, a potem jadę przepisowo i używam tempomatu tylko do wyprzedzania, bo jazda na tempomacie na drogach poza autostradą i szybkiego ruchu jest mało przydatne. Chyba, że jest mały ruch drogowy, to ustawiam go zgodnie z przepisami i jadę na tempomacie. :jazda
Dlaczego ok. 120?, bo czasami podczas wyprzedzania trzeba jechać szybciej niż zezwalają przepisy aby szybko ukończyć ten manewr. bananevil
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

Dzięki. Teraz już wszystko jasne. :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: zibi186 »

Mam i ja ! 😂😂😂 Swoją drogą im czlowiek starszy . . . Szkoda gadać jakie błędy można popełniać 😂 Prezes oczywiście uratował sytuację i wszystko bangla 😁😁 Jeszcze raz dziękuję Macieju . :ok)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: RoboBat »

Mam T-Jeta. Wpadła mi do środka zaślepka przy próbie wyjęcia, ta żółta od pinu 61 w wtyczce ECU :przykry Jak to cholerstwo teraz wyciągnąć?
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karollino »

Witaj w klubie tych co to przerabiali. Na 29 stronie miales podpowiedz jak tego uniknac:

"Jeszcze info dla osób które po rozebraniu wtyczki od centralki pod maską (ta do której trzeba wetknąć cztery piny) będą się zastanawiały jak pozbyć się tych blend (wszystko widoczne na zdjęciu tejże wtyczki na 1. stronie tematu). Do pierwszej blendy źle podszedłem i chciałem ją rozwiercić. Nie idźcie w moje ślady, bo wetkniecie ją do wtyczki (tak mi się stało) a samo rozwiercanie nie ma sensu gdyż blenda m długość ok. centymetra. Ja ją wyciągnąłem tak: zapalniczką podgrzałem kawałek drutu (ze spinacza) i gorący wetknąłem do blendy. Za drugim/trzecim razem wszedł on dość głęboko a po ostudzeniu siedział sztywno. Powoli, nie kręcąc spinaczem na boki, wyciągnąłem cztery zaślepki :). W przypadku wpadnięcia jej do wtyczki, z jednej strony pchałem cienką igiełką a z drugiej działałem spinaczem :)"

Bez nerwow, spokojnie i sie uda :)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: RoboBat »

Dzięki, obciąłem na płasko końcówkę igły żeby się nie wbijala i wypchnalem zaślepkę. Wszystko działa. Zrobiłem wlasnie trasę nad morze i z tepomatem czlowiek sie tak nie męczy :ok)
krzys1
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 19 lut 2020, 19:45
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: krzys1 »

Witam jestem tu nowy i mam pytanie chciałem podłączyć tempomat mam t-jeta i jak rozebrałem wtyczkę od kompa to nie ma tam numerków 85,86,84i61 więc pod jakie numery się wpiąć proszę o pomoc.
Już sobie poradziłem można usunąć. :P
Arktos
klubowicz
klubowicz
Posty: 55
Rejestracja: 25 sie 2019, 19:01
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Arktos »

Panowie proszę o pomoc
Aktywowałem kontrolkę tempomatu wchodząc w ) "Fiat", "Idea 1.4 8V" i potem zrobilem "CAN Setup / PROXI Alignment Procedure" i wyskoczyło mi po tym ABS sprawdź instrukcje i EBD sprawdż instrukcję tempomat i kontrolka wprawdzie działają ale jest problem natury takiej że przestał mi działać prędkościomierz wskazuje maksymalnie do 20 km/h czy ktoś spotkał się z takim problemem bo szczerze blady pot mnie teraz oblał.
Awatar użytkownika
THOR1
klubowicz
klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
Przebieg: 201900
Silnik: 1.6D
Rocznik: 2010
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: THOR1 »

ryszardo_ pisze: 14 kwie 2019, 21:04 A ja tempomat staram ustawić na prętkość ok. 120 i więcej często wykorzystuje podczas wyprzedzania, gdyż na tempomacie Linea ma lepsze przyspieszenie. :jazda :jazda
Robiłeś jakieś pomiary ?
ODPOWIEDZ