[ M ] Podłączenie tempomatu

Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Jery »

:brawo smak Perfekcyjny montaż :pivo

Moja manetka wygląda tak, ale nie działa. Sprawdzałem wszystkie połączenia i wydaje się, że wszystko jest OK.
Napięcie na stykach mam 10,5 V.

Czy na pewno nie trzeba aktywować tempomatu ? :pomysli

-- 16 kwi 2013, o 20:21 --

Czy ktoś mógłby sprawdzić napięcia ? Może Wy nie macie rezystorów 300 ohm panic
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Jery pisze:Napięcie na stykach mam 10,5 V.
Jery, bardzo dziwna sprawa... sprawdzałem u siebie, napięcie bezpośrednio z manetki, bez obciążenia (w sensie pomiar przy odłączonej wtyczce) - napięcie akumulatora - ok 12,44 V, napięcie na 33 pinie złączki - 12,39 V :pomysli A z tego co pamiętam, to moja manetka też wykazywała jakąś wartość oporności, szkoda tylko, że nie spisałem dokładnych wartości :smutny Teraz musiałbym rozmontować osłonę kolumny kierownicy, żeby się dostać do kostki i dokładnie to pomierzyć :oj
Jery pisze:Czy na pewno nie trzeba aktywować tempomatu ? :pomysli
Powinno działać bez aktywacji - leszek1234 to potwierdził u siebie :ink
Jery pisze:Czy ktoś mógłby sprawdzić napięcia ? Może Wy nie macie rezystorów 300 ohm panic
Sprawdzę to przy najbliższej okazji, bo już za całkiem niedługo szykuje mi się montaż w kolejnej Lince :ink I niedługo powinienem dostać manetkę do niej, więc pomierzę ją, jak przyjdzie.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

mwas pisze:Opisz proszę jak to zrobiłeś, bo od początku myślałem dokładnie o takim montażu, ale właśnie nie za bardzo wiedziałem, jak się za to zabrać, żeby otwór w tej oryginalnej zaślepce był tak idealnie dopasowany do manetki
Dziękuję za uznanie :róż
Wszystko metodą prób. Praca dla cierpliwych, mi zajeła prawie trzy godziny. Najpierw szablon (dokładny) :foto . Później obróbka manetki (zaokrąglenie góry i podcięcie wsuwki). Przeniesienie wzoru na oryginalną zaślepkę i powolne dochodzenie do pożądanego kształtu. Najtrudniejsze jest przełożenie manetki przez wycięty otwór. Trzeba się "nagimnastykować". Kiedy wszystko jest spasowane, nawiercenie miejsc skręcania (śrubki moga być od kaset magnetofonowych, ale lepsze są od starego kalkulatora, maja płaskie łebki). Przed dociągnięciem śrubek, od spodu Kropelka lub jakiś inny Super coś tam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Rincewind »

Super :brawo . Próbowałem namówić warsztat na dodanie tempomatu, ale stwierdzili, że nie bawią się w takie rzeźbienie. Jak sobie założę, to mogą mi najwyżej aktywować kontrolkę.
Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: afro »

Smak super profesjonal to zrobiłeś można powiedzieć " clasic slim linea" :ok)
Tomek też dobrze , nieco inny styl trochę przypomina "hard rock" :brawo
afro
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

spoko. mam dziwne przeczucie, że to nie finalny wygląd manetki u Tomka :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

emmer pisze:spoko. mam dziwne przeczucie, że to nie finalny wygląd manetki u Tomka :)
Też tak myślę :lacha . Tym bardziej, że można zmienić zamontowanie manetki. Kiedy zacząłem wycinać oryginalną zaślepkę, miałem tę świadomość, że jeżeli nie wyjdzie, będę mógł to zamontować tak jak inni.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: adamson »

A ja wyrzeźbiłem coś takiego. :ink . Dzisiaj założyłem manetkę, podłączyłem kabelki, było trochę strachu panic , zwłaszcza z body. Test na trasie .....i nic. Mam wrażenie, że nie działa, tzn. nie trzyma zadanej prędkości. Jutro jestem umówiony ze Ślimakiem Sławkiem na podłączenie do lapka, zobaczymy co nie halo panic
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

dzisiaj poczyniłem pierwsze kroki i zacząłem coś tam dłubać. i od razu zonk - przysłali mi manetkę ale chyba jakąś przedzmianową. wygląda deko inaczej niż wasze, ale nie w tym problem - ma inne kolory przewodów: czarny, czerwony, zielony, niebieski i szary. chyba nie będzie problemu? poza tym gdzies mi sie schowała lutownica i dałem sobie na dzisiaj spokój. :(
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

adamson; :zdiwiony jak to przełożyłeś? :zdiwiony :pomysli

Ciekawe co robimy nie tak, że już przynajmniej dwóm się nie udało? Komu zadziałał (oprócz mwas-a i leszek1234)?
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Po konsultacjach telefonicznych ze mną informuję w imieniu Jerego, że jego tempomat działa :luzak Jery zapewne potwierdzi :ink Okazało się, że u niego we wtyczce na sterowniku silnika niedokładnie były wpięte konektory, przez co nie miały styku. adamson, u Ciebie zapewne będzie to samo :ink Poza tym Twój przypadek również był ze mną konsultowany telefonicznie :ink Sugerowałem ślimakowi, że może któraś ze złączek jest niedociśnięta, ale potem okazało się, że sam na to wpadłeś :ink
Jeśli chodzi o konektory we wtyczce - zwracajcie uwagę na to, jak je wciskacie. One pasują tylko w jedną stronę, tzn. w otwór można je wcisnąć na 2 sposoby, ale właściwy jest tylko jeden. Musimy je wkładać tym "oczkiem" w stronę zatrzasku, który jest widoczny od spodu wtyczki. Dodatkowa informacja jest też taka, że każdy rząd we wtyczce ma w innym kierunku skierowane te "oczka", co oznacza, że piny 33 i 41 są w jedną stronę, a piny 17 i 21 w drugą. Mam nadzieję, że skumaliście, o co mi chodzi :lacha
Aha, i jeszcze jedno... po włożeniu konektora nie powinno dać się go wyciągnąć, powinny wchodzić na taki "klik" - zatrzask. To właśnie zatrzaskuje się wspomniany przeze mnie zatrzask w złączce w to "oczko" w konektorze. Wtedy jedyny sposób wyciągnięcia tak zatrzaśniętego konektora, to podważenie zatrzasku z drugiej strony wtyczki (od strony styków) i pociągnięcie za kabelek :ink

emmer, masz miernik ? W Twoim przypadku trzeba będzie miernikiem pomierzyć poszczególne funkcje manetki i dopasować schemat do tego, co wyjdzie :ink Mocno różni się wyglądem ? Możesz umieścić jakieś foto ?

Adamson, gratuluję pomysły montażu manetki - wygląda pierwsza klasa :pivo smak56, po zdjęciach widzę, że po Adamson prostu rozciął bok zaślepki i przez niego wcisną całą manetkę :ink

smak56, a jak Twoje postępy w podłączaniu ? Masz wersję silnikową, która jeszcze jest "dziewicza", dlatego czekam z niecierpliwością na dobre info :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: adamson »

Co do montażu manetki tempomatu : wywierciłem 16 mm otwór w zaślepce (na szybko pomierzone, że manetka w najwęższym miejscu przy podstawie ma ok. 15 mm), następnie od otworu do boku przeciąłem zaślepkę, odginając lekko wcisnąłem manetkę :ink , niestety jest to robota na cztery ręce (na szczęście mogłem liczyć na pomoc syna :) ). Potem tylko nawiercenie pod śrubeczki i skręcenie do kupy. Śrubki znalazły się po przeciwległych stronach przecięcia, więc usztywniły plastikową zaślepkę. Do zamaskowania tych niecnych operacji użyłem folii do oklejania słupków i progów czarny mat :luzak . Trochę widać miejsca, w których są śrubki, ale trudno :smak .
Natomiast konektorki we wtyczce ładnie wskoczyły w swoje miejsca, był charakterystyczny "klik" :pomysli .
Ciekawe, jak je teraz wydłubać, żeby przełożyć ??? Igłą od dołu czy jak ?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Adamson, jak był "klik" i konektorów nie da się tak po prostu wyciągnąć (oczywiście po wyjęciu zawleczki z wtyczki), to wszystko wychodzi na to, że powinny one siedzieć poprawnie, chociaż oczywiście do sprawdzenia :ink Jeśli chcesz wyjąć konektory, to:
- wyciągnij zawleczkę
- igiełką lub czymś cienkim odegnij zatrzask przy odpowiednim pinie po stronie styków wtyczki (od dołu)
- w tym samym momencie, kiedy odginasz zatrzask, z drugiej strony pociągnij za kabel, który chcesz wyciągnąć z wtyczki. Jak wszystko zrobisz w odpowiedni sposób, to kabelek wyjdzie bez problemu i bez żadnych szkód :ink Kwestia wprawy, ja już to robię jak automat :ink
Ale jeśli się okaże, że konektory są poprawnie włożone, to wtedy pozostaje Ci skontrolowanie poprawności podłączeń - musi zadziałać :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: adamson »

mwas pisze:Jeśli chodzi o konektory we wtyczce - zwracajcie uwagę na to, jak je wciskacie. One pasują tylko w jedną stronę, tzn. w otwór można je wcisnąć na 2 sposoby, ale właściwy jest tylko jeden. Musimy je wkładać tym "oczkiem" w stronę zatrzasku, który jest widoczny od spodu wtyczki. Dodatkowa informacja jest też taka, że każdy rząd we wtyczce ma w innym kierunku skierowane te "oczka", co oznacza, że piny 33 i 41 są w jedną stronę, a piny 17 i 21 w drugą. Mam nadzieję, że skumaliście, o co mi chodzi :lacha
Możliwe, że właśnie te "oczka" są źle skierowane ? Kurde, a przed włożeniem konektorków chciałem sprawdzić jak te istniejące we wtyczce są ułożone, ale odpuściłem ... . :bezzdania
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

adamson pisze:Możliwe, że właśnie te "oczka" są źle skierowane ?
Dokładnie tak, wtedy konektor, pomimo, że niby zablokowany zawleczką, może nie wejść na pin znajdujący się po drugiej stronie, tj. w złączu na sterowniku silnika.
adamson pisze:Kurde, a przed włożeniem konektorków chciałem sprawdzić jak te istniejące we wtyczce są ułożone, ale odpuściłem ... . :bezzdania
Tym się nie martw i nie wyciągaj włożonych konektorów. Po prostu przy wkładaniu nowych konektorów zwróć uwagę, z której strony jest zatrzask patrząc na wtyczkę od strony styków, i wkładaj konektor tak, żeby "oczko" poszło w stronę zatrzasku.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ