[ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: Rafcio »

W zeszłym roku po zlocie musiałem już drugi raz wymienić opornik termiczny. Wentylator raz działał na wszystkich biegach raz nie. Jeśli już zadziałał to strasznie grzał się ten duży zielony rezystor łącznie z wtyczką, aż topiła się izolacja na kablu brązowym.
Wymiana opornika załatwiła sprawę i skończyło się przegrzewanie. Dzisiaj zamówione dwa na zapas.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: Arek »

Mnie też wentylator zaczął działać tylko na czwartym biegu. Opornik kupiony i dzisiaj chciałem go wymienić , ale stanąłem już na wyjęciu schowka. Nie potrafię odpiąć spowalniacza, a nie chciałbym go urwać. Większość fotorelacji na tym wątku już nie istnieje (brak zdjęć).
Czy ma ktoś jeszcze swoją fotorelacje i mógłby ją na nowo wstawić lub jakoś opisać jak odpiąć ten spowalniacz. Przydały by się zdjęcia abym w innym punkcie nie utknął.
Z góry dziękuje.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: mwas »

Arek pisze: 18 wrz 2018, 14:29 Mnie też wentylator zaczął działać tylko na czwartym biegu. Opornik kupiony i dzisiaj chciałem go wymienić , ale stanąłem już na wyjęciu schowka. Nie potrafię odpiąć spowalniacza, a nie chciałbym go urwać. Większość fotorelacji na tym wątku już nie istnieje (brak zdjęć).
Czy ma ktoś jeszcze swoją fotorelacje i mógłby ją na nowo wstawić lub jakoś opisać jak odpiąć ten spowalniacz. Przydały by się zdjęcia abym w innym punkcie nie utknął.
Z góry dziękuje.
Ale do tego opornika jest dojście od dołu, nie trzeba demontować schowka :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: adamson »

Mam tylko coś takiego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: Arek »

Wykorzystam zdjęcie wstawione przez Saip.
Opornik który wymieniamy (wstawiamy obok ) to ten czerwony?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: adamson »

Tak, ten czerwony
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: zibi186 »

Rafcio pisze: 11 lut 2018, 18:50 W zeszłym roku po zlocie musiałem już drugi raz wymienić opornik termiczny. Wentylator raz działał na wszystkich biegach raz nie. Jeśli już zadziałał to strasznie grzał się ten duży zielony rezystor łącznie z wtyczką, aż topiła się izolacja na kablu brązowym.
Wymiana opornika załatwiła sprawę i skończyło się przegrzewanie. Dzisiaj zamówione dwa na zapas.
Rafcio , pisałem o tym gdzieś wcześniej w tym wątku - miałem identycznie . jeśli raz działa a raz nie , to opornik w/g mnie nie jest winien . jego uszkodzenie wykluczyło by możliwość zadzialania pozostałych trzech biegów . w moim wypadku przyczyna leżała w słabym styku w kostce . poprawiłem ten styk czyszcząc go a następnie cienkimi szczypcami przekrecając delikatnie bolce o kąt ok 10° wzdłuż ich osi . całość działa bez zarzutu juz kolejny rok na oryginalnym oporniku 😄 Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: Arek »

zibi186 pisze: 18 wrz 2018, 22:56
Rafcio pisze: 11 lut 2018, 18:50 W zeszłym roku po zlocie musiałem już drugi raz wymienić opornik termiczny. Wentylator raz działał na wszystkich biegach raz nie. Jeśli już zadziałał to strasznie grzał się ten duży zielony rezystor łącznie z wtyczką, aż topiła się izolacja na kablu brązowym.
Wymiana opornika załatwiła sprawę i skończyło się przegrzewanie. Dzisiaj zamówione dwa na zapas.
Rafcio , pisałem o tym gdzieś wcześniej w tym wątku - miałem identycznie . jeśli raz działa a raz nie , to opornik w/g mnie nie jest winien . jego uszkodzenie wykluczyło by możliwość zadzialania pozostałych trzech biegów . w moim wypadku przyczyna leżała w słabym styku w kostce . poprawiłem ten styk czyszcząc go a następnie cienkimi szczypcami przekrecając delikatnie bolce o kąt ok 10° wzdłuż ich osi . całość działa bez zarzutu juz kolejny rok na oryginalnym oporniku 😄 Pozdrawiam 😊
Ja dzisiaj w końcu znalazłem czas na wymianę opornika. jednak przyczyna leży po stronie styków w kostce. Wyczyściłem i na razie wszystko działa. Oby jak najdłużej
gohji
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 23 maja 2018, 10:19
Przebieg: 88000
Silnik: 1.4TJ
Rocznik: 2011
Podziękował: 4 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: gohji »

Hej.

Mam problem z wyjęciem opornika

Odpialem wiazke, odkrecilem srubke zabezpieczająca. Została mi misja odgiecia tych łopatek zabezpieczających i przesunięcia rezystora żeby go wyjąć. Rozumiem że musimy to zrobić w jednym ruchu. Poodginalem trochę te łopatki idzie je nacisnąć palcem. Ale dalej nie mogę wyciągnąć ustrojstwa.

Jak dobrze zrozumiałem łopatki sciagamy do siebie, a nie rozpychamy do zewnątrz? W sumie to już próbuje w dwie strony. Ma ktoś jakieś zdjęcia na którym by mógł zaznaczyć, ewentualnie jakieś złote rady? Bo walczę już z ustrojstwem dłuższą, dłuższą chwilę i myślę powoli o wyjeździe w Bieszczady(z nawiewem tylko na 4tym biegu)
gohji
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 23 maja 2018, 10:19
Przebieg: 88000
Silnik: 1.4TJ
Rocznik: 2011
Podziękował: 4 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: gohji »

:pivo Udało się. Niepotrzebnie odpinalem wiązke
Obrazek

Teraz pytanko. Bo widzę duży rozrzut cenowy na allegro od 23 zł do 300zl, po ile kupowaliscie rezystor?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: zibi186 »

gohji pisze: 09 kwie 2019, 18:42 :pivo Udało się. Niepotrzebnie odpinalem wiązke
Obrazek

Teraz pytanko. Bo widzę duży rozrzut cenowy na allegro od 23 zł do 300zl, po ile kupowaliscie rezystor?
Jeśli dobrze zrozumiałem dziala Ci tylko 4 Ty bieg . Czy pozostałe biegi nie działały nawet po ruszeniu złączką ? Bo być może też masz tylko słaby styk w gnieździe i nie trzeba zaraz wymieniac całego opornika ? U mnie nadal dziala fabryczny 😃
gohji
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 23 maja 2018, 10:19
Przebieg: 88000
Silnik: 1.4TJ
Rocznik: 2011
Podziękował: 4 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: gohji »

zibi186 pisze: 09 kwie 2019, 20:45
gohji pisze: 09 kwie 2019, 18:42 :pivo Udało się. Niepotrzebnie odpinalem wiązke
Obrazek

Teraz pytanko. Bo widzę duży rozrzut cenowy na allegro od 23 zł do 300zl, po ile kupowaliscie rezystor?
Jeśli dobrze zrozumiałem dziala Ci tylko 4 Ty bieg . Czy pozostałe biegi nie działały nawet po ruszeniu złączką ? Bo być może też masz tylko słaby styk w gnieździe i nie trzeba zaraz wymieniac całego opornika ? U mnie nadal dziala fabryczny 😃
Tak. Działa tylko 4ty
Popsikalem sprayem "kontakt" po stykach i też nie pomogło. Sprawdzę jeszcze później, poruszam nim na innym biegu niż 4ty. Ale jak patrzę na zdjęcie tego mojego to nie wygląda najlepiej :(

EDIT: sprawdziłem w przerwie LM i faktycznie, po poruszeniu działa. Co teraz najlepiej z tym fantem zrobić?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: zibi186 »

Dobrze byłoby przestudiować wątek 😂 Ale w drodze wyjątku powtórzę Ci , co ja zrobiłem u siebie : po wyczyszczeniu nalotu na stykach wziąłem cieńkie szczypce i delikatnie łapiąc nimi za kolejne bolce we wtyczce przekręcalem je wzdłuż ich osi o kąt ok 10 stopni - dla poprawienia styku . Jak pisalem wczesniej sprawdza się to do dzisiaj bez konieczności powtórnego kombinowania 😃 Pozdrawiam 😊
gohji
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 23 maja 2018, 10:19
Przebieg: 88000
Silnik: 1.4TJ
Rocznik: 2011
Podziękował: 4 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: gohji »

zibi186 pisze: 09 kwie 2019, 23:19 Dobrze byłoby przestudiować wątek 😂 Ale w drodze wyjątku powtórzę Ci , co ja zrobiłem u siebie : po wyczyszczeniu nalotu na stykach wziąłem cieńkie szczypce i delikatnie łapiąc nimi za kolejne bolce we wtyczce przekręcalem je wzdłuż ich osi o kąt ok 10 stopni - dla poprawienia styku . Jak pisalem wczesniej sprawdza się to do dzisiaj bez konieczności powtórnego kombinowania 😃 Pozdrawiam 😊
Przestudiowalem cały, 2 razy. Inaczej do teraz bym rezystor wyjmowal :-<< :smutny



Pobawię się szczypcami, myślałem że ktoś coś jeszcze na coś wpadł (no i nie pamiętałem kto był autorem patentu z przekręcaniem styków)

Dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika

Post autor: zibi186 »

Daj znać czy działa 😃
ODPOWIEDZ