Regulacja hamulca postojowego.

Awatar użytkownika
helletic

Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: helletic » 17 cze 2016, 18:36

Alvaro, z chęcią bym Tobie bardziej to zobrazował, ale postaram się napisać jak najjaśniej...
Śruba regulacyjna znajduje się w okolicy uchwytu hamulca ręcznego. Musisz tylko zdemontować tunel środkowy (podłokietnik jak masz). Wtedy pojawi się śruba (lub dwie w sensie kontra - dobrze nie pamiętam już jak mi to mechanik regulował).
1.jpg
2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca

klubowicz
Posty: 6751
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 17 cze 2016, 21:54

Szarpnij za tunel w tylnej części, nie jest przykręcony. Potem zobaczysz linki ze śrubą regulacyjną.
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4b ... 834450.jpg

Awatar użytkownika
alvaro

klubowicz
Posty: 565
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: alvaro » 08 lip 2016, 19:10

Dziękuję, dokładnie jest jedna sriba regulacyjna, zadna filozofia [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Awatar użytkownika
smak56

klubowicz
Posty: 4864
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 245000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: smak56 » 01 wrz 2016, 17:58

Przejechałem ponad 180 tys. km i nadszedł czas podciągnięcia hamulca ręcznego. W wątku prawie
wszystko zostało opisane, ale w wersji emotion, z klimatronikiem trochę się różni. W związku z tym
pozwolę sobie uzupełnić wiedzę. Może komuś się przyda.
Od początku:
- odłączamy osłonę dźwigni hamulca od tunelu (lekko ścisnąć z boków i od tyłu pociągnąć do góry)
- zdemontować obudowę z regulacją lędźwiową (małym wkrętakiem od góry, taki ząbek)
- odłączyć wtyczkę od przełącznika
- odkręcić trzy śruby mocujące podłokietnik (klucz 10 mm)
- zdjąć tylną kratkę nawiewu (ostrożnie, aby nie połamać zaczepów! U mnie wszystkie połamane przez
przechodzących na tylnej kanapie pasażerów)
- zdjąć podłokietnik (nic go już nie trzyma)
- jak pisze kuzyn.... szarpnąć od tyłu tunel (ja odłączyłem go całkowicie, miejsca zaczepów na :foto )
- mamy dostęp do śruby regulacyjnej.
Problem wystąpił przy samym wkręcaniu nakrętki. Przez fabryczny stelaż do mocowania podłokietnika,
nie ma tam za wiele miejsca na włożenie jakiegoś "normalnego" klucza (10 mm), a dalsze rozbieranie
całej konstrukcji mija się z celem. W związku z czym poszły: płaski, nasadowy, nasadowy fajka,
oczkowy. Po trochę każdym i się udało. Montaż wszystkiego oczywiście w kolejności odwrotnej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
leszek1234

klubowicz
Posty: 1983
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: leszek1234 » 15 mar 2021, 23:36

Ale zaraz po regulacji jest dobrze? Może nakrętka regulacyjna , ta w tunelu, jest jakaś felerna, wyrobiony lub zerwany gwint, czy może za duża? Może któraś linka jest źle poprowadzona , nie zamocowana . Zaglądałeś tam sam, czy tylko mechanik? Wydaje się to proste do obejrzenia. Demontaż tunelu jest dziecinnie prosty i wszystko masz jak na dłoni. Po prostu siadasz na środku tylnej kanapy, łapiesz od spodu i ciągniesz tunel do góry. Montowany na wcisk, trzymają go tylko małe zaczepy. A od spodu - to kanał lub podnośnik. Ja jak chcę zajrzeć pod samochód to jadę na stacje diagnostyczną gdzie robię coroczne przeglądy (jest blisko). Zawsze pozwalają wjechać, doradzą, i absolutnie nie chcą za to kasy.

Awatar użytkownika
zibi186

klubowicz
Posty: 1640
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: zibi186 » 16 mar 2021, 16:41

Kiedy będziesz tam zaglądał , to pamiętaj że możesz jedynie wybrać luz jaki powstaje po opuszczeniu rączki ręcznego na sam dół . Jeśli podkręcisz , to w efekcie ręczny będzie Ci blokował koła . Osobiście też po wymianie linek zauważyłem , że ręczny jest " gumowaty" . Próbowałem go podciągnąć ale tak jak pisałem wcześniej - blokował . Obawiam się , że problem leży w samych linkach , bo sprężyna przy zacisku ma stały naciąg i tam nic się nie zmienia . Zmieniły się same linki . Choć robią swoją robotę - ręczny działa , to właśnie tak miękko . Duża różnica wyczuwalna jest gdy przyjdziesz do auta , które stoi na mrozie , a w ciepły dzień . Jest to poniekąd oczywiste , jednak ta sprężystość jest jakby zbyt duża . Proponuję wybrać możliwy luz a do reszty się po prostu przyzwyczaić , albo szukać linek innego producenta . Stara zasada trzech ząbków tu raczej nie zadziała . Pozdrawiam 😊

ODPOWIEDZ