Regulacja hamulca postojowego.

Awatar użytkownika
helletic

Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował;: 459 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: helletic » 17 cze 2016, 18:36

Alvaro, z chęcią bym Tobie bardziej to zobrazował, ale postaram się napisać jak najjaśniej...
Śruba regulacyjna znajduje się w okolicy uchwytu hamulca ręcznego. Musisz tylko zdemontować tunel środkowy (podłokietnik jak masz). Wtedy pojawi się śruba (lub dwie w sensie kontra - dobrze nie pamiętam już jak mi to mechanik regulował).
1.jpg
2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Za ten post autor helletic otrzymał podziękowanie:
alvaro (19 cze 2016, 13:35)
Ocena: 5%
 
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca

klubowicz
Posty: 6751
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował;: 284 razy
Otrzymał podziękowań: 395 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 17 cze 2016, 21:54

Szarpnij za tunel w tylnej części, nie jest przykręcony. Potem zobaczysz linki ze śrubą regulacyjną.
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4b ... 834450.jpg
Za ten post autor Kuzyn_z_Sosnowca otrzymał podziękowanie:
alvaro (19 cze 2016, 13:35)
Ocena: 5%
 

Awatar użytkownika
alvaro

klubowicz
Posty: 565
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował;: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: alvaro » 08 lip 2016, 19:10

Dziękuję, dokładnie jest jedna sriba regulacyjna, zadna filozofia [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Awatar użytkownika
smak56

klubowicz
Posty: 4887
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 248000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował;: 355 razy
Otrzymał podziękowań: 570 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: smak56 » 01 wrz 2016, 17:58

Przejechałem ponad 180 tys. km i nadszedł czas podciągnięcia hamulca ręcznego. W wątku prawie
wszystko zostało opisane, ale w wersji emotion, z klimatronikiem trochę się różni. W związku z tym
pozwolę sobie uzupełnić wiedzę. Może komuś się przyda.
Od początku:
- odłączamy osłonę dźwigni hamulca od tunelu (lekko ścisnąć z boków i od tyłu pociągnąć do góry)
- zdemontować obudowę z regulacją lędźwiową (małym wkrętakiem od góry, taki ząbek)
- odłączyć wtyczkę od przełącznika
- odkręcić trzy śruby mocujące podłokietnik (klucz 10 mm)
- zdjąć tylną kratkę nawiewu (ostrożnie, aby nie połamać zaczepów! U mnie wszystkie połamane przez
przechodzących na tylnej kanapie pasażerów)
- zdjąć podłokietnik (nic go już nie trzyma)
- jak pisze kuzyn.... szarpnąć od tyłu tunel (ja odłączyłem go całkowicie, miejsca zaczepów na :foto )
- mamy dostęp do śruby regulacyjnej.
Problem wystąpił przy samym wkręcaniu nakrętki. Przez fabryczny stelaż do mocowania podłokietnika,
nie ma tam za wiele miejsca na włożenie jakiegoś "normalnego" klucza (10 mm), a dalsze rozbieranie
całej konstrukcji mija się z celem. W związku z czym poszły: płaski, nasadowy, nasadowy fajka,
oczkowy. Po trochę każdym i się udało. Montaż wszystkiego oczywiście w kolejności odwrotnej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *

Awatar użytkownika
leszek1234

klubowicz
Posty: 1996
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował;: 257 razy
Otrzymał podziękowań: 189 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: leszek1234 » 15 mar 2021, 23:36

Ale zaraz po regulacji jest dobrze? Może nakrętka regulacyjna , ta w tunelu, jest jakaś felerna, wyrobiony lub zerwany gwint, czy może za duża? Może któraś linka jest źle poprowadzona , nie zamocowana . Zaglądałeś tam sam, czy tylko mechanik? Wydaje się to proste do obejrzenia. Demontaż tunelu jest dziecinnie prosty i wszystko masz jak na dłoni. Po prostu siadasz na środku tylnej kanapy, łapiesz od spodu i ciągniesz tunel do góry. Montowany na wcisk, trzymają go tylko małe zaczepy. A od spodu - to kanał lub podnośnik. Ja jak chcę zajrzeć pod samochód to jadę na stacje diagnostyczną gdzie robię coroczne przeglądy (jest blisko). Zawsze pozwalają wjechać, doradzą, i absolutnie nie chcą za to kasy.

Awatar użytkownika
zibi186

klubowicz
Posty: 1652
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował;: 284 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: zibi186 » 16 mar 2021, 16:41

Kiedy będziesz tam zaglądał , to pamiętaj że możesz jedynie wybrać luz jaki powstaje po opuszczeniu rączki ręcznego na sam dół . Jeśli podkręcisz , to w efekcie ręczny będzie Ci blokował koła . Osobiście też po wymianie linek zauważyłem , że ręczny jest " gumowaty" . Próbowałem go podciągnąć ale tak jak pisałem wcześniej - blokował . Obawiam się , że problem leży w samych linkach , bo sprężyna przy zacisku ma stały naciąg i tam nic się nie zmienia . Zmieniły się same linki . Choć robią swoją robotę - ręczny działa , to właśnie tak miękko . Duża różnica wyczuwalna jest gdy przyjdziesz do auta , które stoi na mrozie , a w ciepły dzień . Jest to poniekąd oczywiste , jednak ta sprężystość jest jakby zbyt duża . Proponuję wybrać możliwy luz a do reszty się po prostu przyzwyczaić , albo szukać linek innego producenta . Stara zasada trzech ząbków tu raczej nie zadziała . Pozdrawiam 😊

ODPOWIEDZ