Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

liniowiec
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 lip 2017, 14:52
Przebieg: 51000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: liniowiec »

Dziś wymieniłem tarcze przód.Chociaż stare wyglądały prawie jak nowe.....biły przy dużych prędkościach (wszystko było OK do ok 100km/h)
Tym razem w drodze testu postanowiłem zamontować tarcze nawiercane i nacinane z klockami hamulcowymi ATE ceramic.
Jak to hamuje może po urlopie się dowiem :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: zibi186 »

jeśli mam być szczery nie bardzo widzę sens montowania takich wynalazków u nas , ponieważ uważam na swoim przykładzie, że w naszych autach są naprawdę bardzo dobre hamulce . ale oczywiście każdy robi jak uważa 🤗
liniowiec
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 lip 2017, 14:52
Przebieg: 51000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: liniowiec »

Te ktore byly to textary. Robie 3-4 tys km miesiecznie glownie autostradowo.....znaczne predkosci.Textary polegly po kilku mocniejszych hamowaniach...fakt ze z konkretnych predkosci. Zgadzam sie ze przy normalnej jezdzie dobre markowe komplety zalatwiaja sprawe.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: pogromcaslaskiej »

warto spróbować i porównać do zwykłych,zawsze jakieś nowe doświadczenie,jakoś nie wierzę że poległy po kilku hamowaniach ,widać że swoje mają przejechane,minimalna grubość tej tarczy to 20,2mm
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: Phenix »

A ja uważam że warto inwestować w bezpieczeństwo, a poza tym sam komfort psychiczny jest lepszy . @liniowiec też chciałem taki zestaw cały z ate tj. tarcze nacinane + ceramiki ale autoryzowany serwis ATE gdzie montowałem hamulce (bo chciałem mieć gwarancję a na allegro dużo jest podróbek z ate do tego obawiałem się bicia podczas hamowania, niby gwarancja jest tyko jeśli serwis montuje sam - montaż 100zł) jak i na infolini odradzili mi mówiąc że ceramiki nie lubią sie z nacinanymi tarczami i wziołem ceramiki i zwykłe tarcze. Te tarcze masz z MIKODY?
Ostatnio zmieniony 29 lip 2018, 6:37 przez Phenix, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: Tomek »

Bardzo będę wdzięczny za Twoje spostrzeżenia z dalszej eksploatacji tego zestawu.
Mnie się bardzo podoba :ok)
liniowiec
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 lip 2017, 14:52
Przebieg: 51000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: liniowiec »

Moje tarcze mialy przejechane ok 25000km i 80% przebiegu autostrady i Ski.Na grubosci praktycznie nietkniete. Klocki nawet powierzchownej korozji nie mialy, na grubosci na oko identyko jak z nowego kompletu. Moze mialem pecha, moze po prostu sposob jazdy sprawil ze zaczely bic. Teraz to bez znaczenia.Faktem jest ze wymagaly wymiany.
Zestaw ktory zalozylem to tarcze hamulcowe ROTINGER SPORT HP, i klocki ATE.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: ślimak »

Miałem podobne. Nie będziesz żałował. Do tego klocki hart sport. Różnica w hamowaniu odczuwalna. Będziesz zadowolony.

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

88=))
Lexa
klubowicz
klubowicz
Posty: 43
Rejestracja: 13 lut 2019, 15:21
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Odesa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: Lexa »

który próbował tarcze hamulcowe mikoda?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: duskap »

Lexa pisze: 12 mar 2019, 21:13 który próbował tarcze hamulcowe mikoda?
Ja. Nie polecam. Od razu jedna miała bicie. Wymieniona na nową. Szybko się zużywały, zmieniłem szybko na Brembo (też z nich nie do końca jestem zadowolony bo piszczą a kpl z klockami Brembo jest, kupione w hurtowni ale muszę przyznać, że bardzo wolno się zużywają w porównaniu z poprzednimi).
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: skory85 »

U mnie są metelli tarcze i klocki. Trochę piszcza ale hamowanie jest pierwszą klasa
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: krupniok »

Nie wiem jak by się zachowały inne klocki, ale na przodzie mam Valeo i kilka ostrych hamowań z wysokiej prędkości je spaliło. Grubość mają ale hamują po tym słabiutko. Na tyle mam Metelli i te zaś piszczą jak się nagrzeją ostro...
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: skory85 »

Metelli. Nie piszczy cały czas tylko przy delikatnym hamowaniu wiem o tym. Z tyłu mam bębny. Siła hamowania jest bardzo dobra na przodzie.
Na zjechanych tarcza w punto evo u mojej lubej, u której jest BAS już nawet nie chce wiedzieć co będzie przy wymianie tarcz. Taraz idzie wybić zęby o kierownicę z przesiadki z linijki... A będę zmieniał na metelli, może trochę piszczy ale nie za bardzo pyli a hamowanie bardzo dobre.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
TERMINATOR
klubowicz
klubowicz
Posty: 104
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:10
Przebieg: 117000
Silnik: 1.4 16v turbo
Rocznik: 2010
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: TERMINATOR »

Tomek pisze: 29 lip 2018, 7:31 Bardzo będę wdzięczny za Twoje spostrzeżenia z dalszej eksploatacji tego zestawu.
Mnie się bardzo podoba :ok)
Ja mogę ci już napisać że sprawują się doskonale
Mam je zamontowane w drugiej linei od ponad 4 lat
Klocki sportowe i tarcze bananevil
Fiat 126 p granatowy 140 km
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
:-<<
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Tarcze hamulcowe przód nawiercane i nacinane

Post autor: Tomek »

Miło słyszeć, ponieważ krążą opinie że nacinane i nawiercane tarcze niekoniecznie powinno się stosować z ceramicznymi klockami..
A taki zestaw leży mi od dawna w garażu, i w bliżej nieokreślonej przyszłości trafi do Liny... jak kiedyś będę miał czas :-<<
Dzięki za tę recenzję :pivo
ODPOWIEDZ