Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: Rincewind » 09 kwie 2019, 15:36

Cześć
Po przejściu z T-Jet na Astrę kombi 110KM, przez 2 lata narzekałem na jej krowiastość. W końcu nie wyrobiłem i zamontowałem taki najtańszy powerbox, czyli base. Ustawiłem go na max. (9) i wreszcie ten samochód normalnie jeździ :ok) Nie wiem czemu męczyłem się przez 2 lata. Montaż zajął mi z pół godziny, bo wtyczka od turbo jest słabo dostępna i trudno zgadnąć jak ją nacisnąć żeby zdjąć, ale następnym razem będzie szybciej. Niestety do przeglądu będę zdjemował boxa, więc będzie następny raz.

Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 87
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 111111
Silnik: 1.4 T-jet 120KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: RoboBat » 09 kwie 2019, 20:52

Ile to daje KM i Nm ?

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 197
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: Szczepan » 10 kwie 2019, 16:27

Ile dałeś? Ciekawe jak by sprawował się w linei 1.3 multijet

Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 121
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 166500
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: rob_ert » 10 kwie 2019, 21:16

Szczepan pisze:
10 kwie 2019, 16:27
Ciekawe jak by sprawował się w linei 1.3 multijet
Power Box dałby 107 KM (79kW) i 245 Nm
a Chip Tuning dałby 112 KM (82kW) i 250 Nm
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1017
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 2100
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: Fiacik » 10 kwie 2019, 23:29

rob_ert pisze:
10 kwie 2019, 21:16
Szczepan pisze:
10 kwie 2019, 16:27
Ciekawe jak by sprawował się w linei 1.3 multijet
Power Box dałby 107 KM (79kW) i 245 Nm
a Chip Tuning dałby 112 KM (82kW) i 250 Nm
Ja też się interesowałem tuningiem Linei , ale zarówno serwis w B-B jak i jeden z lepszych fachowców w tym temacie stanowczo mi odradzili .
Silnik 1,3 jest jak każdy diesel podatny na tego typu modyfikacje i bez problemu można z niego wyciągnąć ok.125 KM i ok. 250 Nm ale oczywiście kosztem trwałości i dużego ryzyka typu pęknięcie głowicy więc dałem sobie spokój .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 197
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: Szczepan » 11 kwie 2019, 9:49

rob_ert pisze:
Szczepan pisze:
10 kwie 2019, 16:27
Ciekawe jak by sprawował się w linei 1.3 multijet
Power Box dałby 107 KM (79kW) i 245 Nm
a Chip Tuning dałby 112 KM (82kW) i 250 Nm
Nawet taki przyrost na powerbox byłby zadawalajacy tylko czy nie będzie skutków ubocznych dla wtryskow i turba?
Bo nie wierzę że przy takim przykroście pęknie głowica.

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: Rincewind » 14 kwie 2019, 12:30

Nie sprawdzałem, ale teraz Astra zachowuje się porównywalnie do Linei. Myślę, że miałaby te 10s do 100km/h. Podobno przyrasta ok. 15%. W fabrycznych silnikach ustawienia są optymalizowane pod kątem testów na normy spalania, a nie na dynamikę jazdy, więc na pewno można je poprawić bez szkody dla trwałości.

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 197
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: Szczepan » 14 kwie 2019, 19:00

Napewno chipem a czy powerbox też jest nie szkodliwy?

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: Rincewind » 18 kwie 2019, 11:12

Pewnie, że powerbox musi mieć trochę zaszytej logik. Na przykład w chipie zmieniasz 2 mapy (ilość wtryskiwanego paliwa i ciśnienie w turbo) i tyle. Powerbox musi dostawać jeszcze parę informacji o stanie silnika i odpowiednio szybko i sensownie je przetworzyć. To już kwestia zaufania do producenta. Ja bym nie włożył firmy krzak, pomimo że to służbowy samochód :)

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 197
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: Szczepan » 19 kwie 2019, 8:16

Który model włożyłes?

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech

Post autor: Rincewind » 23 kwie 2019, 14:51

Najtańszy - base. Na święta przejechałem kilkaset kilometrów z rodzinnym obciążeniem i cały czas jestem z niego zadowolony. Wyraźnie dynamiczniej jeździ i o to mi chodziło. Niespecjalnie interesują mnie cyferki o ile wzrosła moc czy moment. Przy okazji, narazie średnie spalanie jest o 1 litr niższe niż poprzednio (było 5,6l/100km a teraz ok 4,6l/100km), ale jeszcze nie jeździłem po autostradach, więc trudno porównywać. Wcześniej miałem dużo przebiegów po autostradzie.

ODPOWIEDZ