Tuning tylnych lamp

Awatar użytkownika
darkkam

klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 54 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Tuning tylnych lamp

Post autor: darkkam » 06 sie 2021, 21:10

Efekt końcowy :brawo :brawo :pomysli (pomijam już fakt homologacji)

Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???

Awatar użytkownika
ślimak

Administrator
Posty: 3706
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 1.8 HYBRID
Rocznik: 2020
Lokalizacja: Bytom
Podziękował;: 550 razy
Otrzymał podziękowań: 390 razy
Kontakt:

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: ślimak » 06 sie 2021, 21:18

Widziałem ten filmik. Fajne. Jeżeli zostawisz miejsce na odblaski. Powinno być ok.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

88=))

Awatar użytkownika
karollino

klubowicz
Posty: 761
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 165000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 81 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: karollino » 07 sie 2021, 8:03

Też widziałem i koleś robi naprawdę fajne rzeczy z lampami :)

Tak obok głównego tematu (najwyżej Admini mnie zbesztaja :)), zastanawia mnie sama idea homologacji. Ja rozumiem: normy, brak udziwnień, powstrzymanie zapędów domorosłych tunerów, i.t.p, ale od jakiegoś czasu tak sobie myślę "po co to komu?"
Mianowicie:
- lata temu kierunkowskaz miał sygnalizować zamiar zmiany kierunku ruchu światłem pulsujacym. Jak się dziś okazuje "choinka" w postaci sekwencyjnego załączania ledow zapoczatkowana przez Audi spełnia te wymogi;
- światła "stop". Kiedyś- wyłącznie światło ciągłe o barwie czerwonej. Dziś - nagle hamowanie sygnalizowane jest migotaniem;
- tzw. : "poddupniki" albo "Smart belt" - proszenie się o kalectwo w razie wypadku, a homologacja jest;
- o podświetlanych grillach i logach/emblematach nie wspomne

Patrząc na to wszystko, ciekawi mnie kiedy neony pod autem będą legalne :D.

No i wracając do tematu tuningu lamp - wychodzi na to że lampa porządnie zrobiona, spełniająca swoje funkcje traci homologacje bo nikt z nas nie wyłoży grubej kasy na nadanie homo. A że kilka lat później fabryka zmodyfikuje ja tak samo tylko zapłaci za legalizację, to już będzie można śmigać :)
Za ten post autor karollino otrzymał podziękowanie:
erbis (07 sie 2021, 10:23)
Ocena: 5%
 
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Bobi10

klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 05 cze 2021, 18:17
Przebieg: 216000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: Bobi10 » 08 sie 2021, 19:26

Zgadzam się z karollino . Poza tym jak dla mnie niszczenie lamp dla tego wątpliwego efektu jest nie zrozumiała . Ale to tylko moje zdanie . Oczywiście jak się komuś to podoba , niech robi .

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca

klubowicz
Posty: 6753
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował;: 284 razy
Otrzymał podziękowań: 396 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 09 sie 2021, 19:10


Awatar użytkownika
adamson

klubowicz
Posty: 2363
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 27500
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował;: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 194 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: adamson » 09 sie 2021, 23:45

?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM

Awatar użytkownika
karollino

klubowicz
Posty: 761
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 165000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 81 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: karollino » 10 sie 2021, 16:03

Kuzynowi chodziło chyba o to że mamy precedens, pierwsze źródło światła LED kompatybilne z reflektorem. Z tego co już było na forum poruszane, to homo jest udzielana dla reflektora z konkretnym źródłem światła (żarnik, wyładowcza,, dioda). A w tym artykule, Osram jako pierwszy uzyskał możliwość legalnego stosowania źródeł Led zamiast żarowych w oprawach H7, bez utraty homo.

Ciekawe jak im pójdzie dalej :)
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca

klubowicz
Posty: 6753
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował;: 284 razy
Otrzymał podziękowań: 396 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 11 sie 2021, 19:12

Chodziło właśnie o homologacje. LEDY są fajne, ładnie świecą, długo żyją, nie obciążają instalacji i każdy je chce mieć. Jeden zrobi modyfikacje z głową, a kto inny z dupy. Zamiast ścigać szarą strefę, lepiej wpuścić do niej wielkich graczy i zalegalizować temat.
Jeśli urzędy cywilizowanych krajów (to nie my) zaczynają "luzować obostrzenia", to prędzej czy później dopuszczą po prostu LEDowy zamiennik żarówki H4 H7 P21 itd. do każdej lampy.

Awatar użytkownika
karollino

klubowicz
Posty: 761
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 165000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 81 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: karollino » 11 sie 2021, 19:45

Kuzyn nie wiem skąd wziąłeś informację o "cywilizowanych krajach" skoro w artykule masz wzmanie wyłącznie o rynku niemieckim. Jak widzisz, jest to bardzo powolny proces bo dopuścili stosowanie retrofitow w zaledwie kilku modelach. Pewnie z biegiem czasu będą rozszerzać paletę modeli, ale nie wiem z jakiego powodu u nas miałoby się to nie przyjąć.
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Awatar użytkownika
adamson

klubowicz
Posty: 2363
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 27500
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował;: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 194 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: adamson » 11 sie 2021, 21:39

skąd wziąłeś informację o "cywilizowanych krajach" skoro w artykule masz wzmanie wyłącznie o rynku niemieckim.
Małe OT, niech mi admini wybaczą, Niemcy są bardziej cywilizowane od PL i to chyba jeszcze długo się nie zmieni patrząc na obecną sytuację :-<<.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM

Awatar użytkownika
karollino

klubowicz
Posty: 761
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 165000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 81 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: karollino » 12 sie 2021, 1:09

Och, no tak - biegamy z maczugami i żyjemy w jaskiniach... Panowie, ciągnięcie w politykę a ja pytam o merytoryke. Gdzie te kraje (w liczbie mnogiej) jak w artykule mamy tylko Niemcy?

Nie wiem czy retrofity tak szybko się zalegalizują w całej UE bo mimo wszystko niektórzy prowadzą własne polityki transportowe. Wezcie za przykład wprowadzony we Francji i Belgii zakaz spania w busach (tak skrotowo to ujmę, bo chodziło głównie o busiarzy ze wschodu). Mimo upływu czasu ten zakaz obowiązuje jedynie w tych krajach i mimo wprowadzenia go pod hasłem "podniesienia bezpieczeństwa transportu" (czyli to na czym Bruksela ma hopla) to inne cywilizacje nie wprowadziły go do tej pory.
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

ODPOWIEDZ