Demontaż panelu sterowania nadmuchem
- bacasos
- klubowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 10 lut 2010, 12:38
- Przebieg: 89500
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Sosnowiec
Demontaż panelu sterowania nadmuchem
Witam
Czy może mi ktoś pomóc (opisać jak zdemontować panel sterowania nadmuchem ) spaliła mi się żarówka i chciałem wymienić ale utknąłem właśnie na tym panelu
Z góry dzięki za pomoc
Druga sprawa czy miał już ktoś problem z diodami w oprawie oświetlania kabiny chodzi mi o te pomarańczowe diody ,właśnie dziś zauważyłem że mi nie świecą ???
Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka
Czy może mi ktoś pomóc (opisać jak zdemontować panel sterowania nadmuchem ) spaliła mi się żarówka i chciałem wymienić ale utknąłem właśnie na tym panelu
Z góry dzięki za pomoc
Druga sprawa czy miał już ktoś problem z diodami w oprawie oświetlania kabiny chodzi mi o te pomarańczowe diody ,właśnie dziś zauważyłem że mi nie świecą ???
Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
Temat już jest wystarczy poszukać... I nie rób tego w nocy bo nic nie widać...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... nia#p99896
Szukaj i masz
Szukaj i masz
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- bacasos
- klubowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 10 lut 2010, 12:38
- Przebieg: 89500
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
Dzięki za pomoc
Zrobione
Jeszcze jakby kto napisał czy się komuś spaliły ledy w oprawie oświetlenia kabiny ???
Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka
Zrobione
Jeszcze jakby kto napisał czy się komuś spaliły ledy w oprawie oświetlenia kabiny ???
Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
myślę, że trzeba by sprawdzić , czy napewno są spalone zgasły Ci obie na raz ? moje nadal świecą . . .
A jak dojdziesz do wprawy , te żarówki w panelu będziesz wymieniał bez pełnego demontażu panelu . Po wyjęciu radia wystarczy poluzować panel sterowania i palcami odnaleźć i wykręcić oprawki żarówek . Da się Pozdrawiam
A jak dojdziesz do wprawy , te żarówki w panelu będziesz wymieniał bez pełnego demontażu panelu . Po wyjęciu radia wystarczy poluzować panel sterowania i palcami odnaleźć i wykręcić oprawki żarówek . Da się Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
Bacasos może jakiś bezpiecznik padł sprawdzałeś?
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
@zibi186 a słyszałeś o tym żeby żarówek nie dotykać palcami i niczym brudnym, tłustym w ten sposób żarówka ma dłuższą żywotność... A bez rozkręcania ciężko nie zabrudzić jej, tym bardziej że wszystkie cięgna są smarowane smarem. A przy okazji jeśli masz duże dłonie to jest bezpieczniej rozkręcić a pracy nie ma tak dużo to tylko 4 śruby więcej .
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
Phenix - sorry , że się wcinam - Twoja uwaga dotyczy żarówek halogenowych bo ich szkło jest kwarcowe. W zwykłych żarówkach, a o takich tu mowa, ta zasada nie obowiązuje
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
@leszek1234 nie ma problemu . Ta zasada obowiązuje przy każdej żarówce nawet spotkałem się z tą informacją umieszczona przez producenta na opakowaniu przy żarówkach energooszczędnych (nie ledach) kupowanych do domu do żyrandola. Spróbuj złapać taką żarówkę palcami po kilkunastu minutach pracy może 1.2W to nie dużo (nie sprawdzałem) ale 5W czy 10W potrafi bąbel zrobić na palcach ( sam się poparzyłem gdy zmieniłem żarówkę oświetlenia kabiny) taka temp podnosi się gdy żarówka jest brudna o kilka stopni i to przekłada się na jej trwałość.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
Rozumiem, że chodzi o "żarówki" ze świetlówką - owszem jest taka informacja, żeby wkręcając w oprawkę trzymać "żarówkę" za oprawę a nie za rurki świetlówki, ale powód jest tylko taki , że szklana rurka świetlówki może nie wytrzymać siły dokręcania lub odkręcania. Halogen natomiast pracuje na wyższych temperaturach, ma inne szkło, przez co przy ewentualnym zabrudzeniu tłuszczem może powstać mikropęknięcie skutkujące utratą gazów z bańki i szybszym "wypaleniem" żarnika wolframowego .
Ale masz rację , warto zachowywać czystość przy robocie
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
Tak , słyszałem I dało się tą zasadę zachować , gdyż po wykręceniu oprawki ma ona jeszcze kawałek kabelka , aby nowej żarówki nie wkładać po omacku Ale oczywiście każdy robi jak może , chce i uważa .PozdrawiamPhenix pisze: ↑22 lip 2018, 14:08 @zibi186 a słyszałeś o tym żeby żarówek nie dotykać palcami i niczym brudnym, tłustym w ten sposób żarówka ma dłuższą żywotność... A bez rozkręcania ciężko nie zabrudzić jej, tym bardziej że wszystkie cięgna są smarowane smarem. A przy okazji jeśli masz duże dłonie to jest bezpieczniej rozkręcić a pracy nie ma tak dużo to tylko 4 śruby więcej .
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem
Moja jedna trzyma się na połowie wcisku i plastelinie bo się niestety urwało cześć plastiku i wypadła. Działa tak już ok 2 lat i nadal bardzo dobrze świeci
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw