Climatronic vs. Manual Clima

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3806
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Climatronic vs. Manual Clima

Post autor: ślimak »

Takie pytanie z serii proste.

Czy ktoś może mi wytłumaczyć jaka jest różnica między tymi klimami ? Przypuszczam, że wymiana panelu sterowania nie zmienia manuala w climatronic.
88=))
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Różnią się wszystkim oprócz kompresora i chłodnicy. Cały układ sterowania powietrzem, nagrzewnica i wentylator zapakowany jest w jeden blok nazwany klimatyzatorem i jest inny w manualu i auto.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

W manualu nie ma czujników temperatury które utrzymują ustawioną temperatuę a sterowanie nawiewami odbywa się za sprawą linek, w climatroniku przez silniczki sterowane elektronicznie.Żeby to zadziałało trzeba wymienić całe ustrojstwo pod deską rozdzielczą.
BUŁA
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To ustrojstwo pod deską jest na rysunku jako 1. A czujnik temp to 5, charakterystyczny grzybek na środku listwy pod przednią szybą. Cała elektronika sterująca klimą jest prawdopodobnie w panelu sterowania 2. Nie ma chyba do tego żadnego dodatkowego kompa.

[ Dodano: |26 Lut 2011|, o 10:13 ]
Wydaje mi się, że taniej byłoby chyba sprzedać Linee i kupić inną używaną z automatyczną klimą niż bawić się w takie przeróbki.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Coval pisze:Wydaje mi się, że taniej byłoby chyba sprzedać Linee i kupić inną używaną z automatyczną klimą niż bawić się w takie przeróbki.
Dokładnie, przeróbka będzie droga
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3806
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Tu nie chodzi o przeróbkę, a wyjaśnienie różnic.
88=))
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Witam serdecznie. Różnica między klimatyzacją ręczną a climatronikiem polega mniej więcej na tym, że w przypadku tej pierwszej nie masz wpływu na temperaturę wewnątrz samochodu. Regulujesz ją w zależności od odczucia np. jeżeli jest za ciepło - bardziej chłodzisz, jak jest Ci za zimno wtedy ręcznie zmniejszasz chłodzenie. W przypadku climatronika ustawiasz sobie interesującą Cię temperaturę i masz ją cały czas taką samą bez względu na np. warunki atmosferyczne. Jeżeli np. bardziej grzeje słońce samoczynnie zwiększa się chłodzenie, i odwrotnie, gdy na dworze jest zimniej zmniejsza się chłodzenie a w skrajnych przypadkach włącza się ogrzewanie. Tak to mniej więcej działa. Pozdrawiam.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Post autor: rob_ert »

Pierwsza uwaga do Covala - wspomniany czujnik o numerze 5 to czujnik nasłonecznienia. (łatwo można zdjąć z niego kapturek i pooglądać :)
Cytat z instrukcji:
"Klimatyzacja automatyczna reguluje temperaturę i rozdziela powietrze w kabinie. Kontrola temperatury bazuje na „temperaturze ekwiwalentnej”: system działa w sposób ciągły, aby utrzymać na stałym poziomie temperaturę wewnątrz i skompensować ewentualne zmiany warunków klimatycznych zewnętrznych łącznie z promieniowaniem słonecznym rozpoznawanym przez odpowiedni czujnik."

Czujniki temperatury znajdują się prawdopodobnie w małych kratkach w panelu klimy, może jeszcze gdzieś w kabinie :?

Moim zdaniem climatronik ma chyba same zalety i jedną niewielką wadę.
A największą zaletą klimy automatycznej jest to, że nie wymaga kręcenia gałkami w czasie jazdy. Ustawiam temperaturę i nic mnie nie obchodzi. Super sprawą jest to, że prędkość wentylatora reguluje się sama dopasowując się do temperatury silnika aby optymalnie wykorzystać temperaturę płynu chłodzącego. Ponadto układ sam reguluje kierunki przepływu powietrza - kiedy grzeje kieruje je ku dołowi, kiedy chłodzi - to do góry. Zaparowaną szybę można błyskawicznie oczyścić włączając jeden przycisk na konsoli, który sam się po czasie wyłączy. Samoregulacja prędkości wentylatora i utrzymanie stałej temperatury działa również bez włączonego kompresora klimy, przy włączonej funkcji ogrzewania. Zawsze można przejąć kontrolę nad dowolną funcją działąjącą w automatyce a pozostałe dalej będą automatyczne.
A jedyny mały minus automatu jest taki, że gdy wsiadasz latem do rozgrzanego auta to klima chcąc uzyskać szybko zadaną tempeaturę wali do środka maksymalnie zimne powietrze do kabiny i można łatwo nabawić się przeziębienia. Z tym, że w Linei nie jest to tak uciążliwe ponieważ Włosi nie postarali się zbytnio z wydajnością naszych klimatyzacji. Jeżdziłem już samochodami z klimą która naprawdę potrafi zamrozić człowieka. :)
W manualnej klimie możesz sobie powoli dawkować coraz chłodniejsze powietrze.
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

rob_ert pisze:Pierwsza uwaga do Covala - wspomniany czujnik o numerze 5 to czujnik nasłonecznienia. (łatwo można zdjąć z niego kapturek i pooglądać :)
Cytat z instrukcji:
"Klimatyzacja automatyczna reguluje temperaturę i rozdziela powietrze w kabinie. Kontrola temperatury bazuje na „temperaturze ekwiwalentnej”: system działa w sposób ciągły, aby utrzymać na stałym poziomie temperaturę wewnątrz i skompensować ewentualne zmiany warunków klimatycznych zewnętrznych łącznie z promieniowaniem słonecznym rozpoznawanym przez odpowiedni czujnik."
Na to bym nie wpadł. Musze chyba zacząć więcej czytać :)
Zgadzam się w 100% z wyższością klimy automatycznej. Włącz i zapomnij, a ja muszę co chwilę kręcić. No i ten suwak do zmiany obiegu powietrza wygląda w manualu bardzo staroświecko. W GP jest przycisk. Jedynym plusem manualnej klimy jest jej prostota, nie ma żadnych silniczków czujników itd, mniejsza szansa że coś się popsuje i ewentualna naprawa będzie tańsza. No ale nie można patrzeć na wszystko przez pryzmat usterek.... ach ta Linea :)
Gdybym miał kupować Linee jeszcze raz to szarpnąłbym się i dopłacił za automat.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Coval pisze:Gdybym miał kupować Linee jeszcze raz to szarpnąłbym się i dopłacił za automat.
A ja tam przyzwyczaiłem się do mojego manuala :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

dla wszystkich powodów, które rob_ert, uznał za plus, ja właśnie, w moim konkretnym przypadku uznałem za minus i z premedytacją kupiłem auto z manualem.
Przyczyna... prozaiczna - używam tylko i wyłącznie nawiewów na szybę, a tej konfiguracji każda klimatyzacja automatyczna staje się manualną.

Powód... sprawy zdrowotne... niestety... gdyby było inaczej też wybrałbym automat..
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:Gdybym miał kupować Linee jeszcze raz to szarpnąłbym się i dopłacił za automat
Nie dopłaciłbyś bo nie było na stanie takich Linek jak mamy +auto klima :) No chyba, że konfigurowana pod Ciebie ale wtedy dużo drożej :)
Jak ja bym kupował ponownie Lineę to doplaciłbym do ESP.
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Climatronic vs. Manual Clima

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

chlip chlip a taki miałem pomysł by wymienić sobie klimę na auto a tu poza panelem i czujnikiem cały arsenał silniczków i innych potrzebny :(
Awatar użytkownika
lukkash
klubowicz
klubowicz
Posty: 315
Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
Przebieg: 222000
Silnik: 1.3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: okolice Rybnika
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Climatronic vs. Manual Clima

Post autor: lukkash »

Pongo pisze:chlip chlip a taki miałem pomysł by wymienić sobie klimę na auto a tu poza panelem i czujnikiem cały arsenał silniczków i innych potrzebny :(
wentylator nawiewu, też do wymiany by był, bo ten z automatycznej klimy ma dwie wtyczki
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

Obrazek

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Climatronic vs. Manual Clima

Post autor: karollino »

Panowie, łatwe to to nie jest ale da się :)

https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =94&t=5203

(taka autoreklama, a co ;P)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
ODPOWIEDZ