Chłodne powietrze z nawiewów

szambelan
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2019, 12:49
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: szambelan »

Witam
Mam mały problem otóż jakiś czas temu wymieniłem termostat ponieważ z nawiewów leciało cały czas zimne powietrze pomimo iż silnik był zagrzany.
Niestety po wymianie termostatu jest to samo próbowałem odpowietrzac układ ale niestety nie mogę odkręcić tej plastikowej nakrętki na wężu od nagrzewnicy
Próbowałem już na różne sposoby odpowietrzyć ale nic to nie daje.
Co mogę jeszcze zrobić ?
Dziękuję
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: zibi186 »

Witamy 😆
Jesteś pewien że cięgno od regulacji temperatury pracuje jak powinno ? 🤔
Temperaturę organoleptycznie badałeś na wężach ? Wskaźnik temperatury pracuje normalnie , tzn dochodzi do połowy i staje ? Bo widzisz , sam termostat niewiele ma wspólnego z ogrzewaniem wnętrza , ponieważ on otwiera duży obieg cieczy , a nagrzewnica pracuje już na małym 🤔 Stale otwarty termostat może spowodować że dużo wolniej zagrzeje się ciecz , ale to można dość prosto zdiagnozować . U Ciebie duży obieg powinien otwierać się przy 88 stopniach , do tego czasu górny wąż od chłodnicy powinien pozostawać zimny . Jeśli grzeje się na równi z dolnym znaczy że termostat się nie zamyka .
Ostatnio zmieniony 11 gru 2019, 16:21 przez zibi186, łącznie zmieniany 2 razy.
szambelan
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2019, 12:49
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: szambelan »

Chyba tak jak przekręcam regulacja to słychać jak się przestawia
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: zibi186 »

A odpowietrzyć możesz przez motylek na chłodnicy , nie wiem czy u Was jest tak samo jak w t - Jet , stojąc twarzą do silnika u góry chłodnicy po lewej stronie powinieneś go zobaczyć
szambelan
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2019, 12:49
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: szambelan »

Wskaźnik temperatury nie dochodzi do 90stopni jest tak jakby 85 ale wentylator załącza się ,wezy nie sprawdzałem muszę sprawdzić
szambelan
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2019, 12:49
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: szambelan »

Sprawdziłem górny wąż zimny dolny ciepły
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: zibi186 »

No to jeśli otwiera się przy 88 to znaczy termostat ok 😆 spróbuj odpowietrzyć motylkiem na chłodnicy . Gdy załącza Ci się wentylator chłodnicy popuszczaj motylek i wypuszczaj bąble powierza . Parę razy powinno wystarczyć żeby zaczął lecieć sam płyn . Uważaj na gorący płyn !
szambelan
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2019, 12:49
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: szambelan »

Robiłem tak z motylka leci płyn ale nic to nie dało
szambelan
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2019, 12:49
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: szambelan »

Wskazówka od temperatury stoi w tym miejscu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: zibi186 »

Posłuchaj , na zagrzanym silniku sprawdź ręką temp obu węży od nagrzewnicy przy ścianie grodziowej - powinny być oba ciepłe , jeśli jest jeden ciepły a drugi zimny to nie ma przepływu przez nagrzewnice ( zakamieniona) . Jeśli oba ciepłe to będziesz musiał iść za cięgnem od pokrętła do klapki sterującej i sprawdzić co się tam dzieje - tak myślę 😁
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1354
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 478 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: skory85 »

W Punto II robiłem to samo silnik 1.2 8v problem był bo "ktoś" dał kolanko pod kątem prostym... Ale i to jest najlepsze zmieniłem kolanko na mniejszy kat a przy tym, choć to było jedyna z możliwych rozwiązań na nadchodzący chłód w aucie i na zewnątrz zaryzykowalem. Podiołem pod wyjście donagrzewnicy wąż z wodą pod papke. Na wyjściu był dany wąż ok 1.5 m na wylew tego co pójdzie z całości. Mogę powiedzieć, że akurat w tej akcji mi się udało. Inaczej miał bym gruba akcje z nagrzewnica. Było to Punto z 2003 a zabieg byl robiony 13 lat później. Tak tylko mówię jak by co 😉
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Spróbuj odpowietrzyć jak T-Jeta. Zagrzej z otwartym zbiorniczkiem. Kilka razy gaz tak do 2-3 tyś obr. Zgaś, zapal, i tak kilka razy. Ogrzewanie oczywiście otwarte, wentylator off.
Motylkiem odpowietrzysz tylko chłodnice, w reszcie układu może być powietrze.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: zibi186 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 15 gru 2019, 16:21 Spróbuj odpowietrzyć jak T-Jeta. Zagrzej z otwartym zbiorniczkiem. Kilka razy gaz tak do 2-3 tyś obr. Zgaś, zapal, i tak kilka razy. Ogrzewanie oczywiście otwarte, wentylator off.
Motylkiem odpowietrzysz tylko chłodnice, w reszcie układu może być powietrze.
🤔 Tu mnie Kuzynie zaskoczyłeś . . . Odpowietrzalem w ten sposób po wymianie termostatu i do dziś jest ok . . . ☺️
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

T-Jet tak czy siak po pewnym czasie się sam odpowietrzy. Nie musiałeś dolewać płynu po kilku jazdach?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Chłodne powietrze z nawiewów

Post autor: zibi186 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 16 gru 2019, 6:45 T-Jet tak czy siak po pewnym czasie się sam odpowietrzy. Nie musiałeś dolewać płynu po kilku jazdach?
🤔 Nie przypominam sobie żebym musiał . . .
ODPOWIEDZ