Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
-
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Panowie, przepraszam jak już było, ale powiedzmy, że mi się spieszy .-)
Czy skraplacz od t-jeta, diesla ma tylko inne mocowania, czy też inne króćce do przewodów ?
Bo tjetowa kosztuje 130zł, a do zwykłego 1,4 8V drogo jak...
Chyba, że macie jakiś link do taniej .-)
Dzięki i pozdrawiam wszystkich
Czy skraplacz od t-jeta, diesla ma tylko inne mocowania, czy też inne króćce do przewodów ?
Bo tjetowa kosztuje 130zł, a do zwykłego 1,4 8V drogo jak...
Chyba, że macie jakiś link do taniej .-)
Dzięki i pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Nie jest aż taka droga wystarczy poszukać nie pamiętam ile dawałem za nową ale zamiennik. Najdroższe jak coś to są przewody i cholernie trudno je dostać...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Sam sobie odpowiem.
Skraplacz klimy od T-Jeta ma takie same króćce montażowe.
Skraplacz klimy jest szerszy, nie pasują mocowania. można się przyłożyć i dorobić z płaskownika,ale ja posłużyłem się opaskami zaciskowymi.
Partyzantka, ale trzyma.
Cena 140zł. Zaoszczędzone ponad 350zł !
Temat można zamknąć. W wolnej chwili dołączę zdjęcia.
PS Demontaż i montaż, nie wymaga zdejmowania zderzaka. Wystarczy odkręcić górne śruby od mocowania nad grillem, wyjąć grill, oraz "zamek" blokady maski (ten awaryjny gdzie wchodzi plastikowe zabezpieczenie od góry zapobiegające otwarciu maski.
Odginamy zderzak od góry i wyciągamy stary skraplacz. Tą samą drogą montujemy nowy.
Fotki:
Oryginalny skraplacz był od nowości data produkcji 2007r.
Skraplacz klimy od T-Jeta ma takie same króćce montażowe.
Skraplacz klimy jest szerszy, nie pasują mocowania. można się przyłożyć i dorobić z płaskownika,ale ja posłużyłem się opaskami zaciskowymi.
Partyzantka, ale trzyma.
Cena 140zł. Zaoszczędzone ponad 350zł !
Temat można zamknąć. W wolnej chwili dołączę zdjęcia.
PS Demontaż i montaż, nie wymaga zdejmowania zderzaka. Wystarczy odkręcić górne śruby od mocowania nad grillem, wyjąć grill, oraz "zamek" blokady maski (ten awaryjny gdzie wchodzi plastikowe zabezpieczenie od góry zapobiegające otwarciu maski.
Odginamy zderzak od góry i wyciągamy stary skraplacz. Tą samą drogą montujemy nowy.
Fotki:
Oryginalny skraplacz był od nowości data produkcji 2007r.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Dobra robota. Ale nie sadze zeby byla taka roznica w cenie... z tego co panietam dawalem okolo 200 kilkudziesięciu zlotych za nowy, który pasowal idealnie...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Skraplacz do 1,4 8V jest bez problemu dostępny w tej samej cenie co do T-Jeta (nawet za 130zł).
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Ktoś przeliczył ile gram gazu więcej do pustego układu wlać? skraplacz pasuje od t-jeta do linei 120kM, czy od dowolnego fiata t-jet?p2170296 pisze: ↑13 kwie 2019, 16:55 Sam sobie odpowiem.
Skraplacz klimy od T-Jeta ma takie same króćce montażowe.
Skraplacz klimy jest szerszy, nie pasują mocowania. można się przyłożyć i dorobić z płaskownika,ale ja posłużyłem się opaskami zaciskowymi.
Partyzantka, ale trzyma.
Cena 140zł. Zaoszczędzone ponad 350zł !
Temat można zamknąć. W wolnej chwili dołączę zdjęcia.
PS Demontaż i montaż, nie wymaga zdejmowania zderzaka. Wystarczy odkręcić górne śruby od mocowania nad grillem, wyjąć grill, oraz "zamek" blokady maski (ten awaryjny gdzie wchodzi plastikowe zabezpieczenie od góry zapobiegające otwarciu maski.
Odginamy zderzak od góry i wyciągamy stary skraplacz. Tą samą drogą montujemy nowy.
Fotki:
IMG_20190413_150310.jpg
IMG_20190413_150302.jpg
IMG_20190413_150240.jpg
Oryginalny skraplacz był od nowości data produkcji 2007r.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Mylisz pojęcia...Morfus pisze: ↑16 kwie 2019, 7:05Ktoś przeliczył ile gram gazu więcej do pustego układu wlać? skraplacz pasuje od t-jeta do linei 120kM, czy od dowolnego fiata t-jet?p2170296 pisze: ↑13 kwie 2019, 16:55 Sam sobie odpowiem.
Skraplacz klimy od T-Jeta ma takie same króćce montażowe.
Skraplacz klimy jest szerszy, nie pasują mocowania. można się przyłożyć i dorobić z płaskownika,ale ja posłużyłem się opaskami zaciskowymi.
Partyzantka, ale trzyma.
Cena 140zł. Zaoszczędzone ponad 350zł !
Temat można zamknąć. W wolnej chwili dołączę zdjęcia.
PS Demontaż i montaż, nie wymaga zdejmowania zderzaka. Wystarczy odkręcić górne śruby od mocowania nad grillem, wyjąć grill, oraz "zamek" blokady maski (ten awaryjny gdzie wchodzi plastikowe zabezpieczenie od góry zapobiegające otwarciu maski.
Odginamy zderzak od góry i wyciągamy stary skraplacz. Tą samą drogą montujemy nowy.
Fotki:
IMG_20190413_150310.jpg
IMG_20190413_150302.jpg
IMG_20190413_150240.jpg
Oryginalny skraplacz był od nowości data produkcji 2007r.
Gazu ZAWSZE tyle ile wskazuje producent, ani trochę więcej!! Przy nabijaniu klimy czy jest coś gazu czy nie to spuszczają do zera wszystko (próżnia jest robiona) i nabijają tyle ile trzeba.
Natomiast oleju do pustego układu to zawsze problem z tym jest i różne opinie. Producent podaje ile oleju ma napełniony układ. Przy opróżnianiu odsysa się tylko niewielką część oleju bo duża część zostaje na ściankach układu, sprężarce, chłodnicy. No i gdy skraplacz jest wymieniany to powinno się dobić więcej oleju bo sporo jego w starej chłodnicy zostało. Serwisy często dodają tylko parę gram więcej a to błąd przy wymienianym elemencie układu (za mało dobijają).
Skraplacz od Linei T-Jet pasuje tylko do Linei T-Jet. Bravo ma inne wymiary. Doblo również inne wymiary. Mocowania też mogą być różne.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Oczywiście masz rację, gazu do fabrycznego pustego układu zawsze się wlewa tyle ile przewidział producent - faktduskap pisze: ↑17 kwie 2019, 22:49Mylisz pojęcia...Morfus pisze: ↑16 kwie 2019, 7:05Ktoś przeliczył ile gram gazu więcej do pustego układu wlać? skraplacz pasuje od t-jeta do linei 120kM, czy od dowolnego fiata t-jet?p2170296 pisze: ↑13 kwie 2019, 16:55 Sam sobie odpowiem.
Skraplacz klimy od T-Jeta ma takie same króćce montażowe.
Skraplacz klimy jest szerszy, nie pasują mocowania. można się przyłożyć i dorobić z płaskownika,ale ja posłużyłem się opaskami zaciskowymi.
Partyzantka, ale trzyma.
Cena 140zł. Zaoszczędzone ponad 350zł !
Temat można zamknąć. W wolnej chwili dołączę zdjęcia.
PS Demontaż i montaż, nie wymaga zdejmowania zderzaka. Wystarczy odkręcić górne śruby od mocowania nad grillem, wyjąć grill, oraz "zamek" blokady maski (ten awaryjny gdzie wchodzi plastikowe zabezpieczenie od góry zapobiegające otwarciu maski.
Odginamy zderzak od góry i wyciągamy stary skraplacz. Tą samą drogą montujemy nowy.
Fotki:
IMG_20190413_150310.jpg
IMG_20190413_150302.jpg
IMG_20190413_150240.jpg
Oryginalny skraplacz był od nowości data produkcji 2007r.
Gazu ZAWSZE tyle ile wskazuje producent, ani trochę więcej!! Przy nabijaniu klimy czy jest coś gazu czy nie to spuszczają do zera wszystko (próżnia jest robiona) i nabijają tyle ile trzeba.
Natomiast oleju do pustego układu to zawsze problem z tym jest i różne opinie. Producent podaje ile oleju ma napełniony układ. Przy opróżnianiu odsysa się tylko niewielką część oleju bo duża część zostaje na ściankach układu, sprężarce, chłodnicy. No i gdy skraplacz jest wymieniany to powinno się dobić więcej oleju bo sporo jego w starej chłodnicy zostało. Serwisy często dodają tylko parę gram więcej a to błąd przy wymienianym elemencie układu (za mało dobijają).
Skraplacz od Linei T-Jet pasuje tylko do Linei T-Jet. Bravo ma inne wymiary. Doblo również inne wymiary. Mocowania też mogą być różne.
Przy zmianie pojemności układu klimatyzacji np. wydłużając instalację należy wg. tabel dodać dodatkowe gramy freonu- fakt.
Każda ilość gazu jest to wynik obliczeń producenta dla danego układu przy ustalonych T zew/wew oraz P_R134
Z tego co widać skraplacz od t-jeta jest szerszy, o ile wzrosła pojemność skraplacza?
Ok, szanuję próbę zaoszczędzenia na materiałach, ale skraplacz to nie jest filtr oleju że trzeba go wymieniać co roku.
Zapraszam do zapoznania się z obiegiem Lindego
-
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
-
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Skraplacz jest szerszy, ale niższy. Co do ilości gazu i oleju, to nie apteka więc nie będzie problemu z racji innego skraplacza.
-
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Najtańszy znalazłem za ok 300zł + przesyłka. Chętnie zobaczę do 1,4 8V za 130zł .-)
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
https://allegro.pl/oferta/fiat-linea-1- ... 7336237027
Za 195zł.
Było jeszcze Loro za 130zł w sklepie Moti ale chwilowo wyczerpały się zapasy (mają do T-Jeta obecnie też po 130zł). Mają w ciągu 2 tygodni być w nowej dostawie.
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 sie 2018, 13:52
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Witam. Pisałem post w w temacie "Klimatyzacja", ale może tu szybciej dostanę odpowiedź. Czy ktoś kupił i ma jakieś zdanie na temat skraplacza firmy Loro wspomnianego w powyższych postach?
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji 1,4 8V
Z tego co pamiętam to chyba ja mam... działa
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw