Klimatyzacja

Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Klimatyzacja

Post autor: daniczer »

Postanowiłem "nabić " klimatyzacje już 3 lata tego nie robiłem , pomimo iż chłodziła udałem się do serwisu . "mechanik stwierdził iż musi być wyciek bo jest zielony nalot na przewodach. Nabił skasował 100 zł i po tygodniu chłodzi gorzej niż przed napełnieniem . Po napełnieniu fajnie chłodziła ( przez 2 dni) wspominał też że obserwować i najwyżej przyjechać. Tak się zastanawiam czy jego podejście jest profesjonalne. Skoro zauważył jakieś usterki to po co nabijać i czemu teraz chłodzi gorzej niż przed nabiciem. Czuje się oszukany . Nie wiem czy mam zmienić zakład czy robić tam demolkę bo takie podejście trochę mało profesjonalne i jestem rozczarowany . Pojadę znowu 100 zł i może znowu każe obserwować sam nie wiem czy zostałem oszukany czy to normalna praktyka . Czy takiej usterki wycieku nie można namierzyć podczas sprawdzania układu tylko trzeba jeździć i nabijać klimę i kasę serwisowi ? Jak bym wiedział ze będzie taki finał to bym nawet nie ruszał tematu bo było lepiej niż jest :-( , czynnika weszło 122 g.
Proszę o opinię.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Klimatyzacja

Post autor: mwas »

Zielony nalot na przewodach nie musi oznaczać od razu wycieku, ale... jest powodem do zastanowienia :pomysli Nie wiem w którym miejscu jest ten nalot, u mnie był w okolicach czujnika. Obawiałem się, że trzaśnięty mam ten sztywny przewód od klimatyzacji, ale okazało się, że wystarczyło wykręcić ten czujnik, troszkę go oczyścić i porządnie, aczkolwiek z wyczuciem :ink wkręcić z powrotem :luzak Nalot zniknął i już więcej się nie pojawił :luzak Natomiast co się tyczy Twojego serwisu klimy: nie wiem na jakiego speca trafiłeś, ale po pierwsze, to powinien załadować czynnik ze środkiem UV. Jeśli masz jakiś wyciek, to w promieniach UV powinno być widać dokładnie skąd leci. Po drugie, maszyna której się używa do serwisowania klimy, podczas czynności serwisowych najpierw opróżnia czynnik i olej, potem wytwarza próżnię, co trwa najdłużej z tego wszystkiego a następnie sprawdza szczelność układu. Jeśli wykryje nieszczelność, to od razu powinna wywalić błąd. Dopiero potem dochodzi do nabicia od nowa czynnikiem i olejem. Czynnika powinna u nas być 500g oraz 26 ml oleju. Jak mam rozumieć Twoje stwierdzenie, że czynnika weszło 122 g :? 122 g do tego, co miałeś :? Czy 122 g na pusty układ :? Bo jeśli to drugie, to... nie dziwię się, że klima nie działa :lacha Jeśli masz wątpliwości co do fachowości warsztatu, w którym wykonywałeś usługę, to polecałbym Ci się udać do fachowców od klimatyzacji :ink Pierwsze co zrobią, to sprawdzą w świetle UV i specjalnych okularach, czy nie widać wycieków (przy założeniu, że poprzedni spec załadował Ci czynnik z UV :ink) Dodam jeszcze, że niestety nie wszystkie machiny do klimy mają do wyboru nastawy dla Fiata Linei :smutny Wtedy zostaje albo ręczna konfiguracja, albo... wybór Grande Punto :lacha Mamy identyczne układy :luzak
Jestem na bieżąco w tym temacie - wczoraj, przy okazji poprawy mocowania amortyzatora robiłem serwis klimatyzacji :ink Obserwowałem na na żywo co ta diabelska maszyna wyczynia :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: leszek1234 »

Mwas ma rację. Ja bym wrócił do tego fachowca, przedstawił wiedzę uzyskaną od mwasa i domagał się poprawnego wykonania usługi w pieniądzach już zapłaconych (co Ci szkodzi, a nuż się uda;)
A co to znaczy gorzej chłodzi? Za słabo nabita w ogóle nie ruszy (jest zabezpieczenie) a normalnie musi chodzić i chłodzić.. i nie może gorzej chłodzić. Sprawdź czy kompresor się uruchamia, czuć obciążenie silnika na wolnych obrotach na postoju lub w inny sposób (druga osoba z głową pod maską).
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: daniczer »

mwas pisze:Zielony nalot na przewodach nie musi oznaczać od razu wycieku, ale... jest powodem do zastanowienia :pomysli Nie wiem w którym miejscu jest ten nalot, u mnie był w okolicach czujnika. Obawiałem się, że trzaśnięty mam ten sztywny przewód od klimatyzacji, ale okazało się, że wystarczyło wykręcić ten czujnik, troszkę go oczyścić i porządnie, aczkolwiek z wyczuciem :ink wkręcić z powrotem :luzak Nalot zniknął i już więcej się nie pojawił :luzak Natomiast co się tyczy Twojego serwisu klimy: nie wiem na jakiego speca trafiłeś, ale po pierwsze, to powinien załadować czynnik ze środkiem UV. Jeśli masz jakiś wyciek, to w promieniach UV powinno być widać dokładnie skąd leci. Po drugie, maszyna której się używa do serwisowania klimy, podczas czynności serwisowych najpierw opróżnia czynnik i olej, potem wytwarza próżnię, co trwa najdłużej z tego wszystkiego a następnie sprawdza szczelność układu. Jeśli wykryje nieszczelność, to od razu powinna wywalić błąd. Dopiero potem dochodzi do nabicia od nowa czynnikiem i olejem. Czynnika powinna u nas być 500g oraz 26 ml oleju. Jak mam rozumieć Twoje stwierdzenie, że czynnika weszło 122 g :? 122 g do tego, co miałeś :? Czy 122 g na pusty układ :? Bo jeśli to drugie, to... nie dziwię się, że klima nie działa :lacha Jeśli masz wątpliwości co do fachowości warsztatu, w którym wykonywałeś usługę, to polecałbym Ci się udać do fachowców od klimatyzacji :ink Pierwsze co zrobią, to sprawdzą w świetle UV i specjalnych okularach, czy nie widać wycieków (przy założeniu, że poprzedni spec załadował Ci czynnik z UV :ink) Dodam jeszcze, że niestety nie wszystkie machiny do klimy mają do wyboru nastawy dla Fiata Linei :smutny Wtedy zostaje albo ręczna konfiguracja, albo... wybór Grande Punto :lacha Mamy identyczne układy :luzak
Jestem na bieżąco w tym temacie - wczoraj, przy okazji poprawy mocowania amortyzatora robiłem serwis klimatyzacji :ink Obserwowałem na na żywo co ta diabelska maszyna wyczynia :lacha
Weszło 500 g ale odzysk 378 g był + 122 g doładowano. Fachowcy to oni byli serwis taki ogólny 4 stanowiska do napraw + klima na boku. Spec mówi co to nowe Brawo jest :-<< ale pomogłem przebrnąć przez menu maszyny i była Linka 1.4 8v
Obciążenie silnika wzrasta obroty silnika spadają, wentylator od chłodniczy się włącza.
Czy na podszybiu jest czujnik temperatury i czy ma wpływ na chłodzenie ręcznej klimatyzacji ?
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: leszek1234 »

Regulacji intensywności chłodzenia dokonuje się tylko przez regulację intensywności nawiewu (oczywiście przy skręconym grzaniu). Daj nadmuch na twarz, nie pod szybę, wentylator na 4 - nie jest zimno? Nie bardzo wiem, co fachowcy mogliby spieprzyć. Automat wszystko robi sam. Nie pytam, czy wymieniałeś filtr kabinowy, bo zatkany ograniczałby przepływ powietrza. Czy jest czujnik temperatury ? Nie wiem, ale po co miałby być?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Klimatyzacja

Post autor: mwas »

Jeśli masz klimę manualną, to wewnątrz kabiny nie ma żadnych czujników odpowiedzialnych za temperaturę nawiewu, wszystkum steruhe się ręcznie.

Wysłane z Galaxiaka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: darcyn »

ostygnij trochę...
w jaki sposób oceniasz że gorzej chłodzi jak na dworze jest zimno

Jeśli była by spora nieszczelność to maszyna będzie piszczeć i nie nabije klimy.

1. ile wchodzi klimy do linei? jest na naklejce
2. daj zdjęcie tego wydruku z maszyny
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: Fiacik »

Gdzieś, coś chyba wszystkim umknęło uwadze ,ale wydaje mi się że poniżej temp. 14 stopni C to klima nie działa, a jedynie osuszacz .Tak przynajmniej było w Fabii wyposażonej w climatic czyli klimatyzację półautomatyczna
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: emmer »

klima działa do temperatury "mały minus" :)
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: Fiacik »

Nie wiem jak to rozumieć - znaczy,że mrozi ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: emmer »

tzn sprężarka załączy się gdy na dworze jest do około 0, - 1 stopnia C. później nie wystartuje.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Klimatyzacja

Post autor: mireks »

Zrób test - włącz klimatyzacje, ustaw maksymalne chłodzenie i pozycje nr 1 na wentylatorze. Ustaw nawiew na twarze. Przyłóż do kratki czujnik termometru cyfrowego (może być taki zaokienny). Cyfrowego dlatego, że szybko reaguje na zmianę temperatury. Samochód nie powinien być nagrzany w Słońcu. Jeśli termometr pokaże temperaturę ok. (+3)- (+5) stopni, to lepiej w Linei nie będzie. Jest to typowa temperatura z jaką dmuchają klimatyzacje samochodowe, a Linea się w nią wpisuje. Te wydajniejsze klimatyzacje potrafią dmuchać z taką temperaturą przy wyższych obrotach nawiewu. W Linei na biegu wentylatora nr 2 przybywa kilka stopni. Sam schładzacz jest raczej przeciętny. W trasie istotne znaczenie ma pęd powietrza owiewający samochód, bo dzięki niemu klima daje radę. Jeśli temperatura przy wylocie z kratek będzie wyższa, to coś jest nie w porządku.
Taki test prze laty wykonałem w Linei gdy miałem wątpliwości co do efektywności działania klimatyzacji. No i nie było się do czego przyczepić. Opisywałem to gdzieś na forum.
Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: marco53 »

Do tematu:

Może komuś przyda się info w załączniku odnośnie ilości czynnika smarującego i chłodzącego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: smak56 »

Dzisiaj sprawdzenie i nabicie klimatyzacji (po 4 latach). Wg wydruku "faza recyklingu 340 g." oleju nie podaje. Napełniło 500 g. czynnika, olej 15 g. UV 10 g. Za dwa, trzy dni kontrola UV i na jakiś czas spokój.
Pan powiedział, że 10% ubytku w skali roku to norma, jednak kazał robić przegląd częściej z uwagi na olej, który się starzeje, pracuje i ubywa tak jak czynnik, a to jest niewskazane dla trwałości sprężarki i innych podzespołów. Czas, około 40 min. cena 120 zł ryczałt (w serwisie Fiata chcieli 200 zł)
smak56
* * * *
Obrazek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Klimatyzacja

Post autor: duskap »

Oleju 25 powinni dać jak nic nie zeszło.
ODPOWIEDZ