check egine
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: check egine
mapy nie wiem, bo żeby auto wstawić na porządny przegląd to dopiero z początkiem maja, tyle mają roboty. Ale odżałuję i przejadę 1000 km na samej benzynie. Na pewno mu się nie pogorszy
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: check egine
Wlej środek może liqy moli czy coś lepszego i przejdź trochę
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: check egine
A co ma dać ten środek wlany do benzyny? Skoro ewidentnie wina jest źle ustawionego gazu, jest ubogo. Nie ustawia się na mapy który sa bardzo orientacyjne tylko na korekty lub czasy wtryskow.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: check egine
Tylko dlaczego muli silnik na benzynie? a na gazie idzie dobrze?
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: check egine
Pisałem chyba już kiedyś to na forum tym, jeżeli nie to napisze jeszcze raz.
Każdy gazownik który ma trochę pojęcia powie Ci to samo, jeżeli nie odwroc się na pięcie i szukaj innego. W swojej kadencji wyregulowalem kilkadziesiąt aut po paprokach którzy nazywają się instalatorami.
Do sedna, jeżdżąc na gazie ECU uczy się, on nie wie na jakim paliwie jedzie tylko są czasy wtryskow i korekty którymi reguluje dawki paliwa. Jeżeli jest źle ustawiony gaz auto będzie w miarę dobrze jechało na gazie ale na benzynie już nie bo nauczy się tych złych parametrów z gazu a pracuje na innym paliwie. Często też się to objawia, muleniem na zimnym silniku przez pierwsze km na PB, np czujemy jakby auto do 2 czy 3 tys nie chciało przyspieszać a potem wyrywa. Tak łopatologicznie mówiąc.
A czy Pan w to uwierzy czy nie i będzie nadal słuchać gazownik że gaz jest dobrze ustawiony lub check w tym silniku to normalna sprawa itd to już Twoja sprawa, z czasem się głowica odezwie kto miał rację z uboga mieszanka, gazownik czy ECU
Każdy gazownik który ma trochę pojęcia powie Ci to samo, jeżeli nie odwroc się na pięcie i szukaj innego. W swojej kadencji wyregulowalem kilkadziesiąt aut po paprokach którzy nazywają się instalatorami.
Do sedna, jeżdżąc na gazie ECU uczy się, on nie wie na jakim paliwie jedzie tylko są czasy wtryskow i korekty którymi reguluje dawki paliwa. Jeżeli jest źle ustawiony gaz auto będzie w miarę dobrze jechało na gazie ale na benzynie już nie bo nauczy się tych złych parametrów z gazu a pracuje na innym paliwie. Często też się to objawia, muleniem na zimnym silniku przez pierwsze km na PB, np czujemy jakby auto do 2 czy 3 tys nie chciało przyspieszać a potem wyrywa. Tak łopatologicznie mówiąc.
A czy Pan w to uwierzy czy nie i będzie nadal słuchać gazownik że gaz jest dobrze ustawiony lub check w tym silniku to normalna sprawa itd to już Twoja sprawa, z czasem się głowica odezwie kto miał rację z uboga mieszanka, gazownik czy ECU
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: check egine
Z tego co piszesz wynika , że komputer od gazu ma wpływ na działanie komputera samochodu i zakłóca jego pracę , a to dziwne.W Thalii miałem gaz BRC i jedyne co się działo to była kwestia właściwego doboru temp.przełączania się z benzyny na gaz oraz częstszej regulacji luzu zaworowego tzn.co ok.10000km przebiegu zamiast co 20000km bo na obrotach biegu jałowego silnik niezbyt równo pracował.
Można zrozumieć że komputer od gazu
,, uczy " się od komputera głównego , ale w drugą stronę ? No chyba , że TTTM.
Można zrozumieć że komputer od gazu
,, uczy " się od komputera głównego , ale w drugą stronę ? No chyba , że TTTM.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: check egine
Fiacik nie masz pojęcia więc nie gdybaj, napisałem jak jest. Komputer gazowy niczego się nie uczy, chyba że ma opcja samoadapcyjna jak np stag isa2 co kiepsko działa a ECU auta jak najbardziej się uczy w każdym aucie i jeżeli na gazie jest źle ustawione i są złe czasy wtryskow co za tym idzie korekty ECU to potem na pb wariuje. Jakby tak nie było to jak sobie wyobrażasz pracę silnika który się zużywa?
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: check egine
Ja wiem jedno , że jak coś nie gra na benzynie to trzeba wrócić do fabrycznych ustawień , a potem ponownie ,, bawić" się z gazem . A jak komuś ,,dobrzy "
mechanicy podłubią z gazem ( bo np. klient twierdzi , że mu za dużo pali , a to raptem chodzi o 0,5 litra ) to nie ma się co dziwić ,że komputer dostaje fałszywe dane i głupieje . I tu się akurat z Tobą zgadzam bo sobie przypominam znajomego , który sobie miał za punkt honoru aby auto nie paliło mu więcej niż benzyny,nawet nie przejmował się tym , że przy każdym przełączaniu na gaz miał kilkanaście sekund szarpania bo ma być tanio i już .
mechanicy podłubią z gazem ( bo np. klient twierdzi , że mu za dużo pali , a to raptem chodzi o 0,5 litra ) to nie ma się co dziwić ,że komputer dostaje fałszywe dane i głupieje . I tu się akurat z Tobą zgadzam bo sobie przypominam znajomego , który sobie miał za punkt honoru aby auto nie paliło mu więcej niż benzyny,nawet nie przejmował się tym , że przy każdym przełączaniu na gaz miał kilkanaście sekund szarpania bo ma być tanio i już .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: check egine
Dopiero na 14 maja mam umówioną wizytę w Auto Gaz Śląsk w Katowicach na korektę (kalibracje) mojej instalacji Tartarini, ASO rozkłada ręce.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: check egine
Nie wiem czy jesteś, czy byłeś na forum LPG
https://lpg-forum.pl
Tam masz warsztaty polecane i nie polecane. Poczytaj, popatrz napisz a ktoś doradzi co lub gdzie pojechać w twojej okolicy
https://lpg-forum.pl
Tam masz warsztaty polecane i nie polecane. Poczytaj, popatrz napisz a ktoś doradzi co lub gdzie pojechać w twojej okolicy
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: check egine
Byłem dziś w Auto Gaz Śląsk (Tartarini) na kalibracji drogowej, jeździliśmy w trójkę w ruchu miejskim i po autostradzie, chłopaki z firmy za głowy się łapali jak mam rozwalone mapy gazu bardzo dawno takiego bajzlu nie widzieli. Wina leży po stronie ASO bo po regeneracji reduktora (wymiana membran 21000km temu) mieli zrobić kalibrację po przejechaniu 1500km a tego nie zrobili, ba nawet o wymaganej kalibracji nie poinformowali. Z każdym przejechanym tysiącem kilometrów auto coraz gorzej się zachowywało, a kontrolka CHECK (uboga mieszanka) była na porządku dziennym.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony auto lepiej przyśpiesza, jest bardziej elastyczne. Za całość zapłaciłem niebotycznie 65zł Już wiem gzie następnym razem pojadę na przegląd instalacji z wymianą filtrów. ASO prędko mnie nie zobaczy.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony auto lepiej przyśpiesza, jest bardziej elastyczne. Za całość zapłaciłem niebotycznie 65zł Już wiem gzie następnym razem pojadę na przegląd instalacji z wymianą filtrów. ASO prędko mnie nie zobaczy.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: check egine
no to załatwiłes problem w porę. W moim Fiacie Palio źle ustawione mapy gazowe spowodowały uszkodzenie UPG. Dodam, że dwukrotnie. Augo Gaz zapewniał że jest ok, ale po drugiej uszczelce kupiłem kabel i okazało się że miałem tylko autokalibracje, mapy z czapki i prawie cały czas mieszankę uboga. Po zrobieniu map auto jeździ do dziś
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lip 2019, 10:28
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
Re: check egine
fiat 1.4 benzyna, checkengine pojawiał się po przekroczeniu prędkości 70km/h, po adaptacji koła fonicznego problem zniknął, jeździłem 120km/h długie trasy i nie było żadnego problemu.
Kontrolka wróciła kiedy podczas parkowania wrzucałem niezdarnie pierwszy bieg i wsteczny z niedociśniętym sprzęgłem i 'zazgrzytało', nic takiego często to się każdemu zdarza, ale żeby to był od razu powód do zapalenia się kontrolki? jaki może być powód?
Kontrolka wróciła kiedy podczas parkowania wrzucałem niezdarnie pierwszy bieg i wsteczny z niedociśniętym sprzęgłem i 'zazgrzytało', nic takiego często to się każdemu zdarza, ale żeby to był od razu powód do zapalenia się kontrolki? jaki może być powód?
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: check egine
Prosisz nas, żebyśmy tak trochę powróżyli z fusów To, że podczas wrzucania biegu wyskoczy kontrolka nie oznacza, że będzie to ten sam błąd, co pojawiał Ci się wcześniej. Bez odczytu błędu komputerem to ciężko będzie cokolwiek stwierdzić, bo "niezdarne" wrzucenie biegu z zazgrzytaniem nie powinno mieć objawów zapalenia się jakiejkolwiek kontrolki, więc wydaje mi się, że teraz podstawią jest diagnostyka przez komputer i odczyt błędu, jaki wyskoczył.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 sie 2019, 16:34
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: check egine
Odświeżę temat Linea 1.4 V8 77km
Podczas dłuższej jazdy tj. 120km przez jakieś 3 minuty pojawia się i mruga kontrolka check jak zwilnie do 110 znika dodam że auto podczas mrugania jedzie normalnie nic się nie dzieje auto nie zagazowane. Ktoś miał coś podobnego proszę o pomoc. Z góry dziękuję
Podczas dłuższej jazdy tj. 120km przez jakieś 3 minuty pojawia się i mruga kontrolka check jak zwilnie do 110 znika dodam że auto podczas mrugania jedzie normalnie nic się nie dzieje auto nie zagazowane. Ktoś miał coś podobnego proszę o pomoc. Z góry dziękuję