Przewód masowy ku przestrodze
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 7012
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 424 razy
- Otrzymał podziękowań: 967 razy
- Kontakt:
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Dziękuję za cierpliwość
Już ogarnięte A dalszy ciąg historii wygląda tak:
Dzisiaj rano, na wykonanym przeze mnie prowizorycznym rozwiązaniu, musiałem pokonać jakieś 70 km w dwie strony. Rano odpalam auto - kręci jak szalony Auto odpaliło, ale tempomat nieaktywny No dobra, w duszy, jadymy. Dojechałem w jedną stronę, ok 35 km. Na miejscu chwila postoju, jakieś 30 min, potem powrót. Odpalam auto - kręci jak szalony, odpala "od strzała" Tempomat: DZIAŁA ! Droga powrotna bez stresu, wszystko OK. Po dojeździe ustalam co i jak z oryginalnym kablem masowym. No i wygląda to tak: w każdej wersji wygląda to podobnie, obstawiam, że kable różnią się tylko długościami pomiędzy poszczególnymi odcinkami, a szczególnie pomiędzy podłużnicą a skrzynią biegów Oryginalne kable są w całości, łącznie z klemą, czyli: klema, kabel w dół, do podłużnicy wraz z "oczkiem", łącznik i dalej do skrzyni biegów, również zakończony "oczkiem". Do wersji 1.4 8v potrzebujemy kabla o numerze ePER 51803138. Szybkie sprawdzenie w internecie - BRAK Kabel dedykowany typowo do konkretnego modelu auta w konkretnej wersji silnikowej i, dodatkowo, wyposażeniowej (dla wersji tzw. SELESPEED, czyli "automat" jest inny kabelek ). Telefon do ASO - koszt 130 PLN, do ściągnięca w przeciągu trzech dni roboczych No dobra, mogę zamówić, tylko... czemu tak drogo za kawałek kabla Szybka rozmowa ze znajomym mechanikiem i jego odpowiedź: weź się z tym nie pier@#$%, tylko kup zwykły kabel masowy do Malucha w sklepie motoryzacyjnym Dużo się nie zastanawiając, ruszyłem do sklepu, kóry mam "za rogiem", z kawałkiem kabla masowego, który się oderał w ręku i dokonałem zakupu takie oto czegoś: Jest to płaski kabel masowy o długości 33 cm. Zaznaczam, że teraz już za każdym odpaleniem auta, jeszcze na prowizorycznym rozwiązaniu, tempomat normalnie działał
Po południu zabrałem się za wymianę prowizorki na rozwiązanie "profi" Ponieważ kabel, który zakupiłem, oryginalnie był odsłonięty, w całości z miedzi, zabezpieczyłem go fest taśmą klejącą, co dało taki efekt: I następnie zabrałem się za wymianę: odłączenie i wyjęcie akumulatora i demontaż tacki pod nim. Już gdzieś to tutaj pokazywałem, ale jakby ktoś zapomniał, to: Odkręcamy śruby zaznaczone czerwonymi kółeczkami, klucz 13, i tacka schodzi.
Moja prowizorka z dnia wcześniejszego wyglądała tak:
Mocowanie do podłużnicy: Mocowanie do skrzyni biegów przed demontażem wysprzęglika: I po wymontowaniu wysprzęglika: Po odkręceniu śrub trzymających moją prowizorkę, ułożyłem nowy kabel i przykręciłem go w swoje miejsca - jeden koniec na skrzynię biegów, drugi śrubą pod oryginalny kabel idący od klemy akumulatora. Efekt: Zaznaczyłem strzałką, bo na zdjęciu wygląda mało rzucająco się w oczy
Mocowanie do skrzyni biegów: No i mocowanie do podłużnicy: Montaż reszty gratów w kolejności odwrotnej, co poprzednio, czyli: wysprzęglik, tacka akumulatora, akumulator
Efekt ? DZIAŁA I to jak Kręci jak szalony, odpala "od strzała", tempomat się nie wyłącza
Konkluzja jest taka: dzięki uwalonemu kablowi, którego wymiana kosztowała ok 32 PLN i zajęła ok 20 minut roboty, zaopatrzyłem się w nowy akumulator i rozrusznik
Zbyszku, z całym szacunkiem, ale... szkoda czasu i pieniędzy na taką zabawę, jak za trzy dzyszki można kupić gotowy, zarobiony, porządny kabel, który idealnie nadaje się na takie obciążenia
I taka konkluzja na koniec:
Nie sprawdzałem tego jeszcze dokładnie, ale obstawiam, że ten kabel masowy odpowiada również za prawidłowe ładowanie akumulatora. U mnie początek problemu rozpoczął się od wyłączającego się tempomatu przy rozruchu. Z reguły wskazuje to na uwalony akumulator - tak miałem poprzednim razem, po wymianie akumulatora problem zniknął. Żedby było ciekawiej, test mojego obecnego akumulatora wykazał, że był on uszkodzony, więc go wymieniłem, ale problem nie zniknął Dopiero po wyemilinowaniu tej usterki problem został definitywnie rozwiązany. Co to oznacza ? Najprawdopodobniej uwalony kabel maosowy powodował, że akumulator się nie doładowywał tak, jak powinien, co doprowadziło do stanu, że tester wykazał jego uszkodzenie Nowy akumulator, dopiero po odbudowaniu połączenia masowego był w stanie się na tyle doładować, że przestał powodować problem z tempomatem. Można więc uznać, że jest to MEGA WAŻNY KABEL W NASZYCH AUTACH.
Dziękuję za uwagę
P.S. Masz podwójny BONUS, jak ponownie doczytałeś do końca tego tekstu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1857
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 340 razy
- Otrzymał podziękowań: 157 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Maćku , zastanawiam się tylko , czy to owijanie przewodu masowego ma jakiś sens , skoro sam zauważyłeś , że wewnątrz izolacji Ori przewodu degradacja i utlenianie się miedzi postępowało równie szybko , jak w miejscach nie osłoniętych ... A tak przynajmniej problem widać na pierwszy rzut oka Pozdrawiam
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 7012
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 424 razy
- Otrzymał podziękowań: 967 razy
- Kontakt:
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Szybko ?? Po 15tu latach ?? Obawiam się, że gdyby go zostawić bez osłony w tym miejscu, to pewnie padłby dużo szybciej
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1857
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 340 razy
- Otrzymał podziękowań: 157 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Chodziło mi o to , że równie szybko na końcach co w środku , pod izolacją , ale masz rację - po 15 latach , przewód masowy powinien już być wymieniony ze trzy razy . I nie tylko on Pozdrawiam
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2196
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 331 razy
- Otrzymał podziękowań: 218 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Maćku - jak połączyłeś trzy punkty (aku, podłużnica, skrzynia) jednym przewodem z dwoma oczkami, bo chyba mam problem ze zrozumieniem.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Mam nadzieję, że ten bonus pójdzie na coś wymienić na zlocie
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 7012
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 424 razy
- Otrzymał podziękowań: 967 razy
- Kontakt:
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Leszek, ja jedynie odtworzyłem połączenie pomiędzy podłużnicą a skrzynią biegów, od akumulatora do podłużnicy został oryginalny kabel, bo (na chwilę obecną) wszystko z nim OKleszek1234 pisze: ↑07 cze 2022, 6:10 Maćku - jak połączyłeś trzy punkty (aku, podłużnica, skrzynia) jednym przewodem z dwoma oczkami, bo chyba mam problem ze zrozumieniem.
Niech Cię o to głowa nie boli, coś się wymyśli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 100114
- Silnik: 1.4 100km
- Rocznik: 2014
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
A moje pytanie jest takie. Jaka jest średnica oczek na przewodzie? Zwłaszcza interesuje mnie to oczko-przyłacze na skrzyni biegów. Dzięki za odpowiedź
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 7012
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 424 razy
- Otrzymał podziękowań: 967 razy
- Kontakt:
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Średnica oczka, zarówno po stronie skrzyni biegów jak i po stronie podłużnicy to 8 mm.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5175
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 407 razy
- Otrzymał podziękowań: 661 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Nie widząc postu Macieja, poszedłem wszystko pomierzyć. Wymiary na
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2196
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 331 razy
- Otrzymał podziękowań: 218 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Jak czytam w tym wątku, przy wymianie przewodu masowego potrzebny jest demontaż wysprzęgliga. Czy to wiąże się z ubytkiem płynu hamulcowego , tzn. czy wypina się ten przewód hydrauliczny widoczny na zdjęciu? A pytam bo będę szukał przyczyn zapalania się kontrolki trójkąt z wykrzyknikiem;) Przed robotą uzupełniam wiedzę:)
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5175
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 407 razy
- Otrzymał podziękowań: 661 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Myśle, że musisz zobaczyć u siebie. Masz silnik 1.4 16V a Maciek opisał usterkę w 1.4 8V. U mnie w 1.3 mj wysprzeglika nie trzeba odkręcać. Masa do skrzyni przykręcana jest z boku.leszek1234 pisze: ↑28 mar 2024, 9:20 Jak czytam w tym wątku, przy wymianie przewodu masowego potrzebny jest demontaż wysprzęgliga.
smak56
* * * *
* * * *
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 7012
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 424 razy
- Otrzymał podziękowań: 967 razy
- Kontakt:
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Leszek, zanurkuj pod maskę i sprawdź gdzie u siebie masz mocowany kabel masowy do skrzyni, bo może się okazać, że nie trzeba będzie dotykać wysprzęglika Ja u siebie tylko odkręciłem wysprzęglik i zabezpieczyłem go chyba "trytytką", żeby się nie rozciągną po ściągnięciu i żadnych przewodów hydraulicznych od niego nie odłączałem, płynu nie ubyło
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM