Przewód masowy ku przestrodze

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6945
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 947 razy
Kontakt:

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: mwas »

Leszek, zanurkuj pod maskę i sprawdź gdzie u siebie masz mocowany kabel masowy do skrzyni, bo może się okazać, że nie trzeba będzie dotykać wysprzęglika :ink Ja u siebie tylko odkręciłem wysprzęglik i zabezpieczyłem go chyba "trytytką", żeby się nie rozciągną po ściągnięciu i żadnych przewodów hydraulicznych od niego nie odłączałem, płynu nie ubyło :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: leszek1234 »

Tak, w t-jecie przewód masowy przy skrzyni biegów jest bardzo łatwo dostępny. Wygląda super zdrowo a mimo to komputer pokazuje błąd brak połączenia czujnika ciśnienia oleju. Czasem przy rozruchu trójkąt z wykrzyknikiem się zapali a czasem nie. Odpiąłem wtyczkę od czujnika psiknąłem styk kontaktem . No ale problem w tym, że usterka pojawia się i znika. Po naprawie nie wiadomo, czy to było to , czy nie. Jest niby dobrze a za chwilę znów się świeci , a potem się nie świeci... Na razie nie mam czasu żeby się tym zająć.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: smak56 »

Może wyglądać zdrowo. Zależy jednak jak wygląda pod spodem na połączeniach. Wystarczy trochę sniedzi i masa ucieka. Odkręcić dwie nakrętki, oczyścić połączenia, zabezpieczyć i będziesz miał pewność, że jest dobrze.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: leszek1234 »

Problem w tym, że nakrętka na skrzyni jest przykręcona tak mocno ( a nie jest zardzewiała), że przy pierwszym podejściu poddałem się. Poza tym rozrusznik kręci, altek ładuje, nic nie wskazuje na kłopoty z przewodem masowym. Dlatego nie wykazałem wielkiej determinacji w odkręceniu tej nakrętki kosztem jej uszkodzenia. Bardziej podpadła mi wtyczka w czujniku ciśnienia oleju bo jakoś luźno lata. Spróbuję prowizorycznie zbocznikować masę i zobaczę czy to pomoże. Jak już pisałem problem w tym, że kontrolka wykrzyknika w trójkącie pojawia się nieregularnie i jej niezaświecenie się po naprawie nie daje pewności o znalezieniu źródła problemu.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: smak56 »

A jak wygląda stan akumulatora? Przy odpalaniu spadek napięcia może spowodować zapalenie się kontrolki.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: leszek1234 »

Trójkąt zapala się (jeśli się zapali) przed uruchomieniem rozrusznika , zaraz po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję. Chyba tylko w tym momencie jest sprawdzana ciągłość obwodu (potem pojawia się ciśnienie oleju rozwierające styki czujnika, tak kombinuję). Ten stan pozostaje do czasu zgaszenia auta. Ponowne uruchomienie i znów kontrola - i albo kontrolka się zapali albo nie i tak już zostaje do zatrzymania silnika (wyjęcia kluczyka). Po wyjęciu kluczyka błąd jest kasowany z tablicy zegarów ale pozostaje zapisany w ecu, jako brak połączenia czujnika ciśnienia oleju (czy jakoś tak), stąd wiem, że to to. Dziwi mnie tylko, że kontrolka ciśnienia oleju działa cały czas normalnie tzn. gaśnie po uruchomieniu silnika. A w sumie jak nie ma styku to tak jakby było ciśnienie, a jak jest styk to ciśnienie go rozwiera, więc sygnał jest ten sam (obwód jest rozwarty). Jutro z tym powalczę i napiszę o rezultatach;)
ODPOWIEDZ