Interfejs diagnostyczny

Bobi10
klubowicz
klubowicz
Posty: 52
Rejestracja: 05 cze 2021, 18:17
Przebieg: 216000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Bobi10 »

mwas pisze: 09 lip 2021, 21:17 Do klimatyzacji nie potrzebujesz adaptera natomiast do ABS potrzebny jest adapter nr 1 w kolorze ZIELONYM :ink Z resztą Multiecuscan wyświetla tą informację przy próbie połączenia :ink
MES_ABS.png

I jeszcze taki "PRO TIP" :ink W Multiecuscan, jeśli chcemy przetestować jakieś funkcje nie będąc podłączonym do auta, wystarczy trzymać wciśnięty przycisk CTRL na klawiaturze i kliknąć na opcję "POŁĄCZ" w programie :ink Wejdzie on wtedy w tryb symulacji a jeśli do połączenia będzie potrzebny jakiś adapter, to również wyświetli taką informację :ink
U mnie przy próbie połączenia z klimatyzacją wyświetla się , " Niezgodny kod ISO " . Mam okrojoną wersję programu , może dlatego . Albo chiński ELM 327 :)
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: karollino »

Niezgodność ISO oznacza tyle że Twoje auto spodziewa się zobaczyć inny moduł o innym numerze niż masz. Prawdopodobnie ktoś podmieniał go (awaria, upgrade) i nie "powiedział" Linie że jej zrobił podmiankę. Podzespół działa ale numery się nie zgadzają, stąd błąd.

Koledzy, z racji że z mwasem przegryzamy się przez meandry oryginalnych i prawie irgynalnych softów i interfejsów, pozwolę sobie napisać tak: dla spokojnej głowy i nie tracenia czasu tylko oryginalny MES i interfejs od Viakena.

Przez długi czas jechałem na interfejsie (elm 337) z allegro za 20 pln (jakąś używka) i naszym forumowym skrackowanym MESie. Elm 327 oczywiście zaraz po otrzymaniu upgradowalem przez wycięcie tego słynnego opornika na canie. Na tym zestawie robiłem większość rzeczy ale... NIE mogłem połączyć się z przekaźnikami od zaworów pompy abs. Co gorsza, mes podawał mi błędne dane na temat kalibracji czujnika skrętu koła kierownicy i przyspieszenia (te od ESP), kiedy w ogóle nie wykonywał tej procedury!

Dopiero dzięki mwasowi i jego wsparciu sprzętowemu i merytortcznemu doszliśmy do wniosku że to wina mojego interfejsu. Nie wnikamy co dokładnie jest nie tak, ale viakenowski elm w połączeniu z zarejestrowanym mesem obnażył wszystkie niedoskonałości.

Obaj używamy MES w wersji wyższej niż 4.0. Dla jasności nie mówię że da się wszystko zrobić, bo ten MES czasem też się poddaje (jak mówił mwas: jednemu koledze nie wykonał procedury kalibracji koła fonicznego), ale o niebo łatwiej jest pracować na (droższych) ale oryginałach.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Darcolo
klubowicz
klubowicz
Posty: 45
Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
Przebieg: 156000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Darcolo »

mwas pisze: 09 mar 2021, 21:05 Odnośnie przydatnych aplikacji - wszystkie dobroci znajdują się TU -> viewtopic.php?f=92&t=4576
Ja na przykład nie mogę otworzyć tej strony- pojawia się komunikat, że nie mam uprawnień. Jak mogę nabyć odpowiednie uprawnienia?
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: skory85 »

Darcolo pisze: 12 gru 2021, 20:14
mwas pisze: 09 mar 2021, 21:05 Odnośnie przydatnych aplikacji - wszystkie dobroci znajdują się TU -> viewtopic.php?f=92&t=4576
Ja na przykład nie mogę otworzyć tej strony- pojawia się komunikat, że nie mam uprawnień. Jak mogę nabyć odpowiednie uprawnienia?
Więcej postów, jak napisane w regulaminie od 30 chyba masz pełny dostęp
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: pogromcaslaskiej »

Jestem zielony w temacie ,chciałbym kupić jakiś interfejs diagnostyczny,pół roku temu zapaliła mi się lampka check engine- po odczytaniu,potencjometr przyspieszenia gazu,znów się teraz zapaliła chciałbym sam kasować te błedy
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

pogromcaslaskiej, masz tutaj cały wątek na ten temat :ink Z mojej strony mogę podpowiedzieć - omijaj szerokim łukiem wszystko, co test na BLUETOOTH bo to niestety nie chce poprawnie działać. Jeśli chcesz mieć spokój i pewność, że będzie działać jak należy, to polecam VIAKENa, np TU -> https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-f ... -2014.html :ink Niestety z tego co widzę, to cenowo poszło w górę :oj Jakbyś szukał na Allegro, to hasło ELM 327, ale niestety nie dam gwarancji, że to co znajdziesz będzie funkcjonowało poprawnie :oj Spotkałem się już z kilkoma sztukami, które albo w ogóle miały problem z zainstalowaniem się w Windows (Chińczycy użyli jakichś podrabianych układów i sterownik podczas instalacji wrzeszczał, że coś jest nie tak, mam z resztą taki interfejs w domu), albo nie chciały się połączyć z samochodem, albo np. łączyły się, ale miały dobitne problemy w komunikacji i nie chciały obsługiwać wszystkich funkcji :oj Z VIAKENem nie mam kompletnie żadnych problemów :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: pogromcaslaskiej »

Ok dziękuję bardzo za info
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Rafcio »

@ pogromcaslaskiej, jakby co to mam do sprzedania oryginalny kabel Viakena w idealnym stanie, użyty kilka razy oraz oryginalny interfejs do instalacji gazowej STAG użyta 2 razy.
Jak co to zapraszam na PW
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Tomek »

Rafciu, jakby nikt się nie zgłosił to zabierz te kabelki na Zlot.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Rafcio »

Tomku nikt na razie się nie zgłosił czyli biorę dla Ciebie kabelki na zlot :luzak
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Szczypior »

Używany ten sam kabel i nie mogę się połączyć z zakładka przeglądy. Z ECU silnika łączy się. Kasowałem rok temu ale nie pamiętam czy coś trzeba zmieniać w ustawieniach. Używam też autocoma z 2020r i linea to jedyne auto w którym nie mogę skasować kontroli wymiany oleju. Jest tylko dla silnika z DPF.
IMG_20230128_153547.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Jaki masz dokładnie kabel i jak ustawione połączenie w MESie ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Szczypior »

Mam dwa elm327 jeden bt i drugi po kablu. Jeszcze w tamtym roku działo a teraz nie mogę. Próbowałem różnych połączeń. Dziwne że z ECU się łączy. Jak powinno być ustawione połączenie?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Jak powinno być ustawione połączenie zależy od interfejsu, jaki posiadasz. Ten na BT z miejsca sobie daruj, bo z doświadczenia wiem, że nic dobrego z tego nie będzie. Ten na "kabelku" jaki masz, pewnie trzeba ustawić w programie odpowiednie nastawy prędkości portu, jaki on emuluje ale nie jestem teraz w stanie podać konkretów, bo nie wiem co dokładnie posiadasz. Właśnie dlatego zalecamy używanie kabli w miarę "markowych" typu VIAKEN, bo z tymi od "chińczyka" nigdy nic niewiadomo jak to zadziała i czy w ogóle zadziała :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: lepio »

witam Panów:)

czy ktoś może wie czy połączę się Vgate obd bluetooh z MES? :) viaken mi gdzie zaginął w firmie:(((


chciałem zrobić adaprację przepustnicy
ODPOWIEDZ