Alternator

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Alternator

Post autor: leszek1234 »

Nigdy tego nie sprawdzałem ale zaintrygowaliście mnie. Napięcie ładowania jest w przedziale 14,4 - 14,7 V - książkowo, więc czy podbija wolne obroty pod obciążeniem czy nie to dla mnie rybka;)
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Alternator

Post autor: pogromcaslaskiej »

Napewno nie precyzyjny miernik,Leszku szacun ale w takie ładowanie nie wieżę,jak masz 14,7 to za wysokie 14,5v to chyba dopuszczalny max,ale może u ciebie kiblem ktoś donosi tego prądu😀
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Alternator

Post autor: EGON »

leszek1234 pisze: 15 cze 2018, 13:04 Nigdy tego nie sprawdzałem ale zaintrygowaliście mnie. Napięcie ładowania jest w przedziale 14,4 - 14,7 V - książkowo, więc czy podbija wolne obroty pod obciążeniem czy nie to dla mnie rybka;)
Z jakiej książki te info ??

Ładowanie dla instalacji 12V powinno oscylować między 13,8-14,5 V
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Alternator

Post autor: leszek1234 »

Mam chiński niby head up display podpięty pod gniazdo diagnostyczne. Na początku ok. 3 sek. pokazuje m.in napięcie. Zaczyna od 14,7, następne migniecie to 14,4V .. Tak jest w moim aucie i tyle :ink
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Alternator

Post autor: grv »

Powiedzcie mi proszę, czy jest możliwość wyciągnięcia samemu tego alternatora?
Jedni mówią, że trzeba odpiąć przewody od klimatyzacji, drudzy, że trzeba wykręcić półośkę.
Kiedyś przeklinałem Seicento, gdy miałem wyciągnąć alternator, bo trzeba było odkręcić koło i nadkole, ale tutaj widzę, że jest jeszcze gorzej.
Problemem dla mnie jest brak garażu z kanałem, więc musiałbym kombinować u znajomego, ale pytanie czy dam radę.
Linea 1.4 8V z klimatyzacją.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas »

Dostęp od dołu do alternatora jest - ciasno tam, ale jest :ink U mnie dwa razy wymieniali alternator - w żadnym przypadku nie odkręcali nic od klimy ani żadnych innych, dodatkowych części. Odrobina sprytu i da radę chociaż, oficjalna instrukcja podawana przez Fiata mówi o opróżnieniu układu odkręceniu przewodów od klimatyzacji :ink Czy sam dasz radę ? Ciężko powiedzieć :oj U mnie to ASO wymieniało bez demontażu czegokolwiek w koło, natomiast warsztat fachowo zajmujący się regeneracją alternatorów rozłożył ręce i stwierdził, że nie wyciągną altka z auta to muszą rozłączyć klimę :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Alternator

Post autor: grv »

Dziękuję za szybką odpowiedź. Właśnie dodzwoniłem się do ASO i stwierdzili, że odkręcają przewody od klimy, aby było łatwiej i szybciej.
Zadzwonię jeszcze do innych ASO:)
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Alternator

Post autor: helletic »

Ja nie wiem co oni mają za standaryzację usług...u mnie w ASO bez odkręcania niczego dookoła wyjmują altka.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Alternator

Post autor: grv »

W kolejnym ASO powiedzieli, że rzadko kiedy odkręcają klimę, zależy wszystko od wieku auta i w jakim stanie są śruby.
Umówiony jestem na wtorek. Jak zrobię to podzielę się z Wami jak to poszło.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

sam wymieniałem alternator . trzeba trochę pokombinować , dobrać odpowiedni zestaw kluczy do odkrecenia górnej śruby , chyba jakieś uchwyty przewodów popuszczałem, ale nie rozpinałem klimy i altek wyjmowany był do dołu . Pozdrawiam .
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Alternator

Post autor: grv »

A więc kosztowało mnie to w ASO 600 zł. Alternator wygląda jak nowy i co ważne nie spuścili czynnika chłodzącego z klimatyzacji.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

grv pisze: 03 lip 2018, 20:10 A więc kosztowało mnie to w ASO 600 zł. Alternator wygląda jak nowy i co ważne nie spuścili czynnika chłodzącego z klimatyzacji.
600 zł nowy altek plus robocizna ?
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Alternator

Post autor: grv »

Regenerowany, ale części wymienione na nowe.
Artur
klubowicz
klubowicz
Posty: 51
Rejestracja: 21 gru 2014, 22:24
Przebieg: 76000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: KRAKÓW
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: Artur »

Macie może firmę, z której warto wziąć alternator? Bo prawdopodobnie mój oryginał się zepsuł.
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: Alternator

Post autor: daro70 »

Hejka :pivo
Pytanie do kolegów co wymieniali w ostatnim czasie altki .
Czy te ogłoszenia z linków do 1.4 8V podejdą :? i czy parametry są :ok)
Pytam bo to są po regeneracji ..
https://allegro.pl/alternator-fiat-dobl ... ml#thumb/1
https://allegro.pl/alternator-fiat-dobl ... 43162.html
Pozdrawiam
Obrazek
ODPOWIEDZ