Opony "wielosezonowe" - czy warto?
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
No i doczekały się wreszcie wymiany . Ciągle coś i zawsze brak czasu , teraz już na spokojnie potestujemy jak się oponki wielosezonowe Falceny sprawują
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Proszę o pomoc
Mam zamiar zmienić ogumienie na wielosezonowe (całoroczne)- Nokian 195/60 R15 88H (taką wielkość podaje Fiat w instrukcji obsługi do Lineii);
Od początku jeżdżę na letnich Bridgestone Turanza (fabryczne wyposażenie) - felgi aluminiowe z ogumieniem 195/55 R16
I moje pytanie: czy szukać opon Nokian o wielkości takiej jak obecnie (Bridgestone - 195/55 R16) czy też kupić takie jak w instrukcji, czyli: 195/60 R15)
Czy na feldze fabrycznej nie będzie problemów z założeniem opon 195/60 R15?
Pozdrawiam serdecznie.
Ryszard/Erbis
Mam zamiar zmienić ogumienie na wielosezonowe (całoroczne)- Nokian 195/60 R15 88H (taką wielkość podaje Fiat w instrukcji obsługi do Lineii);
Od początku jeżdżę na letnich Bridgestone Turanza (fabryczne wyposażenie) - felgi aluminiowe z ogumieniem 195/55 R16
I moje pytanie: czy szukać opon Nokian o wielkości takiej jak obecnie (Bridgestone - 195/55 R16) czy też kupić takie jak w instrukcji, czyli: 195/60 R15)
Czy na feldze fabrycznej nie będzie problemów z założeniem opon 195/60 R15?
Pozdrawiam serdecznie.
Ryszard/Erbis
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Albo coś przekłamałeś w opisie albo piszesz o różnych felgach. Skupmy się na oznaczeniu felg. R15 lub R16 to średnica felgi podana w calach. Jak sam widzisz nie da się założyć opony R15 na felgę R16 (różnica 2,54 cm). 195 to wymiar w mm i oznacza szerokość opony od strony bieżni, łamane /50 lub 60 to % wysokości do szerokości opony. Im wyższa liczba tym opona wyższa. Fiat w Linei dopuszcza trzy wymiary felg R15 (najczęściej blaszane na zimówki), R16 aluminiowe i R17. Jak będziesz wiedział na jakich felgach chcesz jeździć to napisz, na pewno coś doradzimy.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2021, 15:00 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
* * * *
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Od nowości jeżdżę na felgach aluminiowych fabrycznych (fot 1.)
Na nich mam fabryczne opony letnie Bridgestone Turanza o wymiarach:195/55 R16 (fot 2.).
Teraz chcę kupić Nokiany całoroczne. Jaki powinny mieć rozmiar? Czy taki jak obecne Bridgestone?(195/55 R16).
Pozdrawiam
Ryszard
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
kup szerokość 205,wszyscy tak robią,wychodzi taniej a lina lepiej trzyma się drogi
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Czyli 205/55 R16 ?
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Tak, ja mam akurat letnie w tym rozmiarze. Po za ceną jest większy wybór niż tych 195/55
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
A co doradzi mi Kolega Smak56 ?
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Dokładnie to samo co moi szacowni poprzednicy
Z tym, że jeżeli kupisz wysokość 55 to średnica będzie większa od fabrycznego wymiaru o 10,4 mm (1,64%) i licznik będzie pokazywał nieznacznie wyższe prędkości. Przy wymiarze 50 opona będzie niższa, będzie miała średnicę mniejszą o 10,1 mm (-1,65%) a licznik będzie nieznacznie zaniżał prędkość. Wybór należy do Ciebie.
Z tym, że jeżeli kupisz wysokość 55 to średnica będzie większa od fabrycznego wymiaru o 10,4 mm (1,64%) i licznik będzie pokazywał nieznacznie wyższe prędkości. Przy wymiarze 50 opona będzie niższa, będzie miała średnicę mniejszą o 10,1 mm (-1,65%) a licznik będzie nieznacznie zaniżał prędkość. Wybór należy do Ciebie.
smak56
* * * *
* * * *
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Wszystkim Kolegom serdecznie dziękuję i pozdrawiam
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
No i pojeżdziłem na nowych oponkach około 1000 km . Głosy na forum były za i przeciw dla tych opon - przypomnę Falceny . Opona jest cicha dobrze się trzyma drogi ,nie miałem okazji tylko pojeżdzić na mokrym - ale i na to przyjdzie czas . Jak na razie polecam w 100% .
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Witam pięknie
Dzisiaj założyłem mojej pięknej Włoszce z tureckim rodowodem nowe, zimowo-letnie "obuwie", czyli
Nokiany SeasonProof w rozmiarze:206/55R16 (3PMSF).
A zatem koniec z przekładaniem dwa razy w roku zimowych na letnie i odwrotnie.
Teraz tylko lać paliwo i
Dodam, że Season Proof to następca świetnych Nokianów Weather Proof.
Przy okazji wymieniłem świece zapłonowe.
Pozdrawiam
Ryszard/Erbis
Dzisiaj założyłem mojej pięknej Włoszce z tureckim rodowodem nowe, zimowo-letnie "obuwie", czyli
Nokiany SeasonProof w rozmiarze:206/55R16 (3PMSF).
A zatem koniec z przekładaniem dwa razy w roku zimowych na letnie i odwrotnie.
Teraz tylko lać paliwo i
Dodam, że Season Proof to następca świetnych Nokianów Weather Proof.
Przy okazji wymieniłem świece zapłonowe.
Pozdrawiam
Ryszard/Erbis
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Kilka słów na temat Nokianów - SeasonProof w rozmiarze:206/55R16
Od kilku dni testuje te opony, gdyż mam śnieg, deszcze i mróz.
Na wszystkich rodzajach nawierzchni zachowują się wzorowo.
Żadnych problemów i mam wrażenie że jeżdżę na oponach zimowych.
Auto prowadzi się jak "po sznurku" - równo, cicho i bezpiecznie.
Droga hamowania na śliskich nawierzchniach jest dobra.
Mam nadzieję, że po trzech latach (może doczekam) nic nie będzie się działo.
Piszę o tym, gdyż w niektórych opiniach o poprzednim modelu Nokianów pojawiła się informacja, że po trzech latach pękają - te które wyprodukowane były w Rosji.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że te kilka zdań komuś się przydadzą.
Ryszard
Od kilku dni testuje te opony, gdyż mam śnieg, deszcze i mróz.
Na wszystkich rodzajach nawierzchni zachowują się wzorowo.
Żadnych problemów i mam wrażenie że jeżdżę na oponach zimowych.
Auto prowadzi się jak "po sznurku" - równo, cicho i bezpiecznie.
Droga hamowania na śliskich nawierzchniach jest dobra.
Mam nadzieję, że po trzech latach (może doczekam) nic nie będzie się działo.
Piszę o tym, gdyż w niektórych opiniach o poprzednim modelu Nokianów pojawiła się informacja, że po trzech latach pękają - te które wyprodukowane były w Rosji.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że te kilka zdań komuś się przydadzą.
Ryszard
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Potwierdzam w obecnej pogodzie i aurze - oponki dają radę są miękkie i ciche na jazdę po mieście w której na chwilę obecną są używane są super Na śniegu nie jeżdziłem ....jeszczedaro70 pisze: ↑23 lip 2021, 14:53No i pojeżdziłem na nowych oponkach około 1000 km . Głosy na forum były za i przeciw dla tych opon - przypomnę Falceny . Opona jest cicha dobrze się trzyma drogi ,nie miałem okazji tylko pojeżdzić na mokrym - ale i na to przyjdzie czas . Jak na razie polecam w 100% .
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Ciekawostka z ostatniej chwili....
Ciekawostka
Fińska firma Nokian Tyres przeniesie produkcję wybranych opon z Rosji do Finlandii i Stanów Zjednoczonych - poinformowała w piątek. To ruch wyprzedzający z uwagi na możliwe sankcje po inwazji Rosji na Ukrainę.
- Firma zaczęła także transport opon z Rosji do magazynów bliższych swoim klientom, mówi rzecznik firmy cytowany przez Reutersa. Zaznaczył, że nie można powiedzieć, czy ten ruch będzie tymczasowy, czy trwały.
Nokian może produkować rocznie ok. 20 mln opon, z czego 80 proc. przypada na Rosję - firma rozwija produkcję w Finlandii i Stanach Zjednoczonych.
Nokian zatrudnia w Rosji 1600 osób.
Ryszard
Ciekawostka
Fińska firma Nokian Tyres przeniesie produkcję wybranych opon z Rosji do Finlandii i Stanów Zjednoczonych - poinformowała w piątek. To ruch wyprzedzający z uwagi na możliwe sankcje po inwazji Rosji na Ukrainę.
- Firma zaczęła także transport opon z Rosji do magazynów bliższych swoim klientom, mówi rzecznik firmy cytowany przez Reutersa. Zaznaczył, że nie można powiedzieć, czy ten ruch będzie tymczasowy, czy trwały.
Nokian może produkować rocznie ok. 20 mln opon, z czego 80 proc. przypada na Rosję - firma rozwija produkcję w Finlandii i Stanach Zjednoczonych.
Nokian zatrudnia w Rosji 1600 osób.
Ryszard
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,