Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: daro70 »

No i doczekały się wreszcie wymiany . Ciągle coś i zawsze brak czasu , teraz już na spokojnie potestujemy jak się oponki wielosezonowe Falceny sprawują :ok)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: erbis »

Proszę o pomoc
Mam zamiar zmienić ogumienie na wielosezonowe (całoroczne)- Nokian 195/60 R15 88H (taką wielkość podaje Fiat w instrukcji obsługi do Lineii);
Od początku jeżdżę na letnich Bridgestone Turanza (fabryczne wyposażenie) - felgi aluminiowe z ogumieniem 195/55 R16
I moje pytanie: czy szukać opon Nokian o wielkości takiej jak obecnie (Bridgestone - 195/55 R16) czy też kupić takie jak w instrukcji, czyli: 195/60 R15)
Czy na feldze fabrycznej nie będzie problemów z założeniem opon 195/60 R15?

Pozdrawiam serdecznie.
Ryszard/Erbis
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: smak56 »

Albo coś przekłamałeś w opisie albo piszesz o różnych felgach. Skupmy się na oznaczeniu felg. R15 lub R16 to średnica felgi podana w calach. Jak sam widzisz nie da się założyć opony R15 na felgę R16 (różnica 2,54 cm). 195 to wymiar w mm i oznacza szerokość opony od strony bieżni, łamane /50 lub 60 to % wysokości do szerokości opony. Im wyższa liczba tym opona wyższa. Fiat w Linei dopuszcza trzy wymiary felg R15 (najczęściej blaszane na zimówki), R16 aluminiowe i R17. Jak będziesz wiedział na jakich felgach chcesz jeździć to napisz, na pewno coś doradzimy.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2021, 15:00 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: erbis »

1.JPG
2.jpg
Dziękuję za szybką odpowiedź.👌👍
Od nowości jeżdżę na felgach aluminiowych fabrycznych (fot 1.)
Na nich mam fabryczne opony letnie Bridgestone Turanza o wymiarach:195/55 R16 (fot 2.).
Teraz chcę kupić Nokiany całoroczne. Jaki powinny mieć rozmiar? Czy taki jak obecne Bridgestone?(195/55 R16).
Pozdrawiam
Ryszard
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: pogromcaslaskiej »

kup szerokość 205,wszyscy tak robią,wychodzi taniej a lina lepiej trzyma się drogi
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: erbis »

Czyli 205/55 R16 ?
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: michalexc »

Tak, ja mam akurat letnie w tym rozmiarze. Po za ceną jest większy wybór niż tych 195/55
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: erbis »

A co doradzi mi Kolega Smak56 ?
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: smak56 »

Dokładnie to samo co moi szacowni poprzednicy :ok)
Z tym, że jeżeli kupisz wysokość 55 to średnica będzie większa od fabrycznego wymiaru o 10,4 mm (1,64%) i licznik będzie pokazywał nieznacznie wyższe prędkości. Przy wymiarze 50 opona będzie niższa, będzie miała średnicę mniejszą o 10,1 mm (-1,65%) a licznik będzie nieznacznie zaniżał prędkość. Wybór należy do Ciebie.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: erbis »

Wszystkim Kolegom serdecznie dziękuję i pozdrawiam 🙌👏👍
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: daro70 »

daro70 pisze: 28 cze 2021, 16:55 No i doczekały się wreszcie wymiany . Ciągle coś i zawsze brak czasu , teraz już na spokojnie potestujemy jak się oponki wielosezonowe Falceny sprawują :ok)
No i pojeżdziłem na nowych oponkach około 1000 km . Głosy na forum były za i przeciw dla tych opon - przypomnę Falceny . Opona jest cicha dobrze się trzyma drogi ,nie miałem okazji tylko pojeżdzić na mokrym - ale i na to przyjdzie czas . Jak na razie polecam w 100% :ok) .
Obrazek
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: erbis »

Witam pięknie :)
Dzisiaj założyłem mojej pięknej Włoszce z tureckim rodowodem nowe, zimowo-letnie "obuwie", czyli
Nokiany SeasonProof w rozmiarze:206/55R16 (3PMSF).
A zatem koniec z przekładaniem dwa razy w roku zimowych na letnie i odwrotnie.
Teraz tylko lać paliwo i :jazda
Dodam, że Season Proof to następca świetnych Nokianów Weather Proof.
Przy okazji wymieniłem świece zapłonowe.
Pozdrawiam :pivo
Ryszard/Erbis
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: erbis »

Kilka słów na temat Nokianów - SeasonProof w rozmiarze:206/55R16
Od kilku dni testuje te opony, gdyż mam śnieg, deszcze i mróz.
Na wszystkich rodzajach nawierzchni zachowują się wzorowo.
Żadnych problemów i mam wrażenie że jeżdżę na oponach zimowych.
Auto prowadzi się jak "po sznurku" - równo, cicho i bezpiecznie.
Droga hamowania na śliskich nawierzchniach jest dobra.
Mam nadzieję, że po trzech latach (może doczekam) nic nie będzie się działo.
Piszę o tym, gdyż w niektórych opiniach o poprzednim modelu Nokianów pojawiła się informacja, że po trzech latach pękają - te które wyprodukowane były w Rosji.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że te kilka zdań komuś się przydadzą.
Ryszard
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: daro70 »

daro70 pisze: 23 lip 2021, 14:53
daro70 pisze: 28 cze 2021, 16:55 No i doczekały się wreszcie wymiany . Ciągle coś i zawsze brak czasu , teraz już na spokojnie potestujemy jak się oponki wielosezonowe Falceny sprawują :ok)
No i pojeżdziłem na nowych oponkach około 1000 km . Głosy na forum były za i przeciw dla tych opon - przypomnę Falceny . Opona jest cicha dobrze się trzyma drogi ,nie miałem okazji tylko pojeżdzić na mokrym - ale i na to przyjdzie czas . Jak na razie polecam w 100% :ok) .
Potwierdzam w obecnej pogodzie i aurze - oponki dają radę są miękkie i ciche na jazdę po mieście w której na chwilę obecną są używane są super :ok) Na śniegu nie jeżdziłem ....jeszcze :ryczy
Obrazek
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

Post autor: erbis »

Ciekawostka z ostatniej chwili....

Ciekawostka
Fińska firma Nokian Tyres przeniesie produkcję wybranych opon z Rosji do Finlandii i Stanów Zjednoczonych - poinformowała w piątek. To ruch wyprzedzający z uwagi na możliwe sankcje po inwazji Rosji na Ukrainę.

- Firma zaczęła także transport opon z Rosji do magazynów bliższych swoim klientom, mówi rzecznik firmy cytowany przez Reutersa. Zaznaczył, że nie można powiedzieć, czy ten ruch będzie tymczasowy, czy trwały.
Nokian może produkować rocznie ok. 20 mln opon, z czego 80 proc. przypada na Rosję - firma rozwija produkcję w Finlandii i Stanach Zjednoczonych.
Nokian zatrudnia w Rosji 1600 osób.

Ryszard
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
ODPOWIEDZ